Functioneel gebruikt?

Gemini

Badass junkie
Ritalin gebruikte ik wel eens op school. Zodat ik me beter kon concentreren en meer werk verrichtte. Verder gebruikte ik wel meer shit op school, maar dat was zodat er meer lol aan was.

Judas

Wijs gebruiker
Ben echt met cocaine begonnen als pijnbestrijder.

In het verleden veel schade aan, en vooral in mijn body opgelopen toen ik in het verkeerde land op vakantie was.
Pijnstillers als diclofenac en zo werkte niet en opiaten vond ik te link ivm met verslavingsgevaar omdat het chronische klachten betreft.
Dacht dat sos wat dat betreft niet zo'n risico was...

Later ging ik opiaten en benzo's functioneel inzetten om een beetje relaxed te worden en te kunnen pitten, omdat die sos zo krachtig was dat je er dagenlang een gejaagd gevoel van had.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Daro tegen kriebel in de keel( ja daarvoor kan t ook gebruikt worden)
codeïne tegen kiespijn
alcohol voor ontsmetten handen, na wassen van zieke hond

endor

Badass junkie
Codethyline (morfine , 5 mg/pil) tegen de keelpijn.
Gewoon verkrijgbaar zonder voorschrift.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Grote hoeveelheden Ephedrine om me zo danig naar de klote te helpen dat ik normaal kon functioneren. Destijds was dat nuchter onmogelijk.

THC om in slaap te komen.

Paracetamol, diclofenac en temazepam. Pijnbestrijding.

Temazapam ook nog eens om te slapen.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Melatonine: Ik slaap er veel beter door en ben beter uitgerust wakker met hetzelfde aantal uren slaap.
Cafeïnne achtige stoffen: Voor betere concentratie bij het studeren.
Dex: Dit heb ik een lange tijd gebruikt op school om mij gedachten meer gefocused te houden, meer werk te verichten (door lakse/geen planning) was dit een makkelijke uitweg. Nu doe ik het niet meer aangezien na verloop van tijd je steeds meer die dex nodig hebt om goed te kunnen studeren. Ik houd het nu gewoon bij het voedingssupplement L-tyrosine.

Dat was het denk ik wel.

Spor

Wijs gebruiker
Over het algemeen gebruik ik drugs altijd wel funktioneel, maar als we de funkties "om lol te hebben" en "om dingen te zien" niet meetellen:

ritalin: voorgeschreven gekregen
benzodiazepinen: voorgeschreven gekregen
wiet: als ik gespannen ben, en eerder ook als inslapertje
pep/dex/4fmp: wel vaker in kleine hoeveelheden gebruikt op dagen dat ik veel werk moest afleveren.

ilyas

Bewuste gebruiker
Voor elk optreden dat ik geef rook ik wel wat jointjes, niet altijd even functioneel dan (qua beweging), maar dan is er een grotere band tussen mij en mijn gitaar waardoor ik niet meer hoef te denken wat en hoe ik speel.

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Alleen hasj, dan ben ik iets minder adhd in mn hoofd :P

Met wiet heb ik dat niet zo, dan ben ik wel rustig, maar ook eerder paranoide, en gewoon fucking sloom en lui.

Oom Klaas

Badass junkie
Fluoxetine, aspirine en veel andere pijnstillers, codeine, dxm, alcohol...allemaal wel functioneel gebruikt.

Solidius

Badass junkie
Dextroamphetamine, om m'n concentratie / productiviteit een enorme boost te geven.
Af en toe een paar dopjes GHB om te mediteren e.d.

labradoor

Belezen gebruiker
coke voor de energie,vermoeidheid
methadon om niet ziek te worden,
oxazepam om rustig te worden en te slapen,

Chris Pontius

Badass junkie
GHB om te slapen --> geen goed idee :P
Pep om te werken --> kan me voorstellen dat dit erg verslavend werkt, maar omdat ik toch ging stoppen met werk was het in mijn geval niet gevaarlijk.
Wiet/Alcohol om te slapen --> tja, zo lang je het maar met mate doet, anders ook redelijk verslavend.

labradoor

Belezen gebruiker
ja lachen he,
dat noemen ze verkeerd aangeleerd gedrag of te wel jezelf in de maling nemen.
wat vind jij funktioneel dan?
coke om te werken?

Flameon

Badass junkie
Vanmorgen zolpidem om na mijn nachtdienst een beetje fantsoenlijk en lang te kunnen slapen (buren zitten te klussen dus verwachte al problemen). Na een pilletje heb ik prima geslapen!

Chris Pontius

Badass junkie
Prestaties verhogen kan ook hoor, als ik met een klein beetje pep op iets ga doen ben ik veel alerter & mijn reactievermogen gaat omhoog (getest @ games ^^)

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
ExceptionalInsight zei:
DrippTone zei:
Functioneel gebruiken.
Ik vind dat wanneer ik niet kan slapen en ik neem een downer het zeker wel een functie vervult.

Verkeerde woord keuze van mij. Een functie kan zowel positief als negatief zijn, al zal ik dan een negatief iets niet functioneel noemen omdat het een stap achteruit is.

Positief functioneel gebruik, dat is niet mogelijk met drugs.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
DrippTone zei:
Dan ga ik door op mijn eigen voorbeeld. Ik vind het wel positief dat, wanneer ik een nachtje door ben, ik de tweede nacht normaal kan slapen in plaats van half rusteloos nog een nachtje door trek.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
ExceptionalInsight zei:
DrippTone zei:
Dan ga ik door op mijn eigen voorbeeld. Ik vind het wel positief dat, wanneer ik een nachtje door ben, ik de tweede nacht normaal kan slapen in plaats van half rusteloos nog een nachtje door trek.

Terwijl je wel je lichaam vervuild met drugs, en de kans loopt niet meer normaal in slaap te kunnen komen omdat je daar middelen voor gebruikt.

In eerste instantie is het eerste nachtje doortrekken op drugs al negatief, ga je dan ook de gevolgen omzeilen door andere drugs te nemen. 2 wrongs don't make 1 right. En dan nog een bult negatieve gevolgen van die drugs.

Je kunt hooguit zeggen dat het positief is dat je kunt slapen. Maar dat je daar een middel voor nodig hebt is niet positief. Of vind jij van wel?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
DrippTone zei:
Terwijl je wel je lichaam vervuild met drugs, en de kans loopt niet meer normaal in slaap te kunnen komen omdat je daar middelen voor gebruikt.
Nou nou, wat drastisch gelijk weer zeg. Het is puur die ene nacht om het ritme weer normaal te krijgen.

DrippTone zei:
Je kunt hooguit zeggen dat het positief is dat je kunt slapen.
Dat is dus ook precies wat ik doe.

DrippTone zei:
Maar dat je daar een middel voor nodig hebt is niet positief. Of vind jij van wel?
Dat zei ik niet. Liever slaap ik die nacht zonder extra dope, maar als dat niet lukt heb ik net als de meeste mensen liever de lusten zonder de lasten.

HetEindeVanAlles

Belezen gebruiker
Als om 4 uur 's nachts de gedachten door je hoofd razen, je na uren woelen nog steeds niet in slaap kunt vallen - wat doe je dan?

Gewoon nachtje door doen is niet gezond.
Slaapmedicatie is ongezond.
Een blowtje doen is het gezondste alternatief denk ik. En ze hebben - nog geen - permanente schade gevonden van thc (exclusief de longen dan) Dus is dit positief functioneel gebruiken. Niet?

Of halluciogenen gebruiken om jezelf beter te leren kennen. Ook functioneel, of niet?

Chris Pontius

Badass junkie
DrippTone zei:
plantenbak zei:
Prestaties verhogen kan ook hoor, als ik met een klein beetje pep op iets ga doen ben ik veel alerter & mijn reactievermogen gaat omhoog (getest @ games ^^)

En dat vind jij echt een prestatie? :rolleyes:
Ja, maar het was meer een voorbeeld dat je bij zoveel bezigheden kan invullen.
als ik schoonmaak met bv pep op ben ik minimaal 1x zo snel klaar en heb het nog naar me zin ook. Ook werken op pep ging veel beter/sneller (complimenten van de baas deden me wel iets te hard lachen) .

Bovenaan