Functioneel gebruikt?

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
ExceptionalInsight zei:
DrippTone zei:
Terwijl je wel je lichaam vervuild met drugs, en de kans loopt niet meer normaal in slaap te kunnen komen omdat je daar middelen voor gebruikt.
Nou nou, wat drastisch gelijk weer zeg. Het is puur die ene nacht om het ritme weer normaal te krijgen.
Maar je kunt niet zeggen dat het positief is.

ExceptionalInsight zei:
DrippTone zei:
Je kunt hooguit zeggen dat het positief is dat je kunt slapen.
Dat is dus ook precies wat ik doe.
Prima. :)

ExceptionalInsight zei:
DrippTone zei:
Maar dat je daar een middel voor nodig hebt is niet positief. Of vind jij van wel?
Dat zei ik niet. Liever slaap ik die nacht zonder extra dope, maar als dat niet lukt heb ik net als de meeste mensen liever de lusten zonder de lasten.
Dus je vind het negatief, maar daar kies je bewust voor omdat je liever gemak kiest boven verstandig.

Geen aanval ofzo, ik maak zelf zulke fouten vaak genoeg. :P

HetEindeVanAlles zei:
Dus is dit positief functioneel gebruiken. Niet?
Niet dus.

HetEindeVanAlles zei:
Of halluciogenen gebruiken om jezelf beter te leren kennen. Ook functioneel, of niet?
Je moet drugs niet verwarren met medicatie. Drugs die stompen je af, medicatie helpt je positief. Ik noem veel LSD nemen op een feestje om zo hard mogelijk kleurtjes te zien geen medicatie. Maar een trip in het bos die jou weer in contact met de natuur brengt, met je jezelf en jou laten inzien hoe jij eigenlijk je leven wil leiden. Dat noem ik wel medicatie.

labradoor

Belezen gebruiker
het legt eraan wat je onder funktioneel verstaat.
een breed begrip hoor wat de een als funktioneel ziet/ervaard kan voor de ander onbegrijpelijk zijn.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
DrippTone zei:
Maar je kunt niet zeggen dat het positief is.
Ik kan niet zeggen dat het gezond is, maar als ik wil slapen en het lukt, vind ik dat wel positief.

DrippTone zei:
Dus je vind het negatief, maar daar kies je bewust voor omdat je liever gemak kiest boven verstandig.
Soms.

DrippTone zei:
Geen aanval ofzo, ik maak zelf zulke fouten vaak genoeg. :P
Ik vind het geen fouten, ik maak ze bewust.

Oom Klaas zei:
Is dit niet gewoon het "grote gebruik goedpraat topic" ?
In veel gevallen wel, ja :)

Hislordship

Wijs gebruiker
Ik blow wel eens om mn concentratie op bepaalde dingen te verhogen en ik heb 1x Ritalin gesnoven/geslikt voor op het werk.. Ik gebruik ook gelijk nooit meer wat op het werk want ik moest heel de dag stijf van de energie achter de lopende band zitten... dan word je dus wel gek lol.

Deranged

Badass junkie
Oom Klaas zei:
Dit soort reacties zijn eigenlijk de reden dat ik hier zelf liever niet al te diep op in ga. Het is namelijk zo dat amfetamine voor mij zo functioneel is gebleken dat er zelfs een kans bestaat dathet ooit zal schoppen tot professioneel tweaker.

Maar zou ik dit ooit willen gebruiken om mijn speed fanatismeen consumptie ''goed te praten''?

Neen.

Absoluut niet.

Als ik al een dergelijke behoefte zou voelen dan zou mijn 'excuus' veel simplistischer van aard zijn, namelijk:

Ik vind het leuk.

Hiermee zijn keer op keer alle eventuele schuldgevoelens in één klap als synthetische sneeuw voor het reukorgaan verdwenen. De rest is in feite bijzaak, een leuke bijkomstigheid.

Wat overigens niet wegneemt dat ik me er wel degelijk van bewust ben dat velen zich daadwerkelijk genoodzaakt zien om op dit soort manieren hun gebruik te 'excuseren'. Dit soort mensen zijn echter gewoon zwak van geest en zullen het waarschijnlijk nooit helemaal kunnen begrijpen.

Voor deze lieden is het beter om toch maar helemaal niet buiten deze gecompliceerde oevers van dubieuze acceptatie te treden, en het gewoon te houden op wekelijks de hersenen met grof geweld buiten westen rammen, al dan niet onder het genot van buitensporige hoeveelheden tabak.

Het excuus daarvoor is namelijk nog veel makkelijker:

Jezus deed het ook.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Veel benzo's eindigen op pam in de naam. Oxazepam, Diazepam, Clonazepam etc.

Oom Klaas

Badass junkie
Deranged zei:
Oom Klaas zei:
Dit soort reacties zijn eigenlijk de reden dat ik hier zelf liever niet al te diep op in ga. Het is namelijk zo dat amfetamine voor mij zo functioneel is gebleken dat er zelfs een kans bestaat dathet ooit zal schoppen tot professioneel tweaker.

Maar zou ik dit ooit willen gebruiken om mijn speed fanatismeen consumptie ''goed te praten''?

Neen.

Absoluut niet.

Als ik al een dergelijke behoefte zou voelen dan zou mijn 'excuus' veel simplistischer van aard zijn, namelijk:

Ik vind het leuk.

Hiermee zijn keer op keer alle eventuele schuldgevoelens in één klap als synthetische sneeuw voor het reukorgaan verdwenen. De rest is in feite bijzaak, een leuke bijkomstigheid.

Wat overigens niet wegneemt dat ik me er wel degelijk van bewust ben dat velen zich daadwerkelijk genoodzaakt zien om op dit soort manieren hun gebruik te 'excuseren'. Dit soort mensen zijn echter gewoon zwak van geest en zullen het waarschijnlijk nooit helemaal kunnen begrijpen.

Voor deze lieden is het beter om toch maar helemaal niet buiten deze gecompliceerde oevers van dubieuze acceptatie te treden, en het gewoon te houden op wekelijks de hersenen met grof geweld buiten westen rammen, al dan niet onder het genot van buitensporige hoeveelheden tabak.

Het excuus daarvoor is namelijk nog veel makkelijker:

Jezus deed het ook.

Dit is gewoon duidelijk, en je weet het ook van jezelf.
Alleen zijn er jammer genoeg velen die het nodig vinden om iets direct goed te praten zonder dat er enige aanval is geweest.
'k Heb heel vaak als ik aan iemand vraag nadat hij me verteld heeft hoeveel hij gebruikt "vind je dat niet veel? " dat ze meteen in de verdediging schieten dat ze niet verslaafd zijn, het niet zo'n probleem is en of ik dan ook niet zoveel/zo weinig gebruik.

Heerlijk, jezelf gek maken is makkelijker dan de meeste denken.

Deranged

Badass junkie
Realistisch denken is blijkbaar voor de meesten gewoon absoluut niet haalbaar. Even de feiten naast elkaar zetten en aan de hand hiervan de juiste prioriteiten stellen, het wil ze maar niet lukken. Wat ik op mijn beurt niet begrijp is dat deze mensen wel weten hoe ze moeten schijten of ademhalen.

Dat laatste is trouwens dan wel weer iets waar het bij velen definitief op stukloopt, op die momenten waar het ineens niet meer wil lukken. Dit omdat ze deze gruwelijke komediantgeheel over het hoofd zagen toen ze ineens de noodzaak voelden om drastisch te stoppen met dat sporadische drugsgebruik wat in wezen niks voorstelde. Maar wat waren ze 'trots' op zichzelf.

Misschien hebben ze er zelfs nog een topic over geopend op dit forum terwijl ze hun duurbetaalde rookdampen uitbliezen tegen hun beeldscherm. En waarschijnlijk hebben ze het hooguit 2 maanden volgehouden voor ze toch maar weer een keer aan de MDMA gingen op Primate Noise 2007. Wat ook helemaal niet erg is, en toch voelden ze zich zo ontzettend schuldig achteraf.

Het waren echter die dagelijkse gifdampen in hun longen waar ze eens objectief naar hadden moeten kijken. Maar dit was blijkbaar te moeilijk voor ze. Wat het toch niet geheel onterecht maakt dat velen in deze zieke grap hun definitieve eindstreep aantreffen. Vanuit het niets is het ineens de komediant die tot hen spreekt: 'Tot hier en niet verder.'

Rare humor heeft de wereld, die moet je snappen. En dan zijn er ook nog mensen die gewoon in het geheel niet eens over humor beschikken, maar daar kom ik een andere keer nog wel op terug. Speciaal voor mensen met humor.

Oom Klaas

Badass junkie
Als Moeder Natuur een persoon was, zou ze de meest sadistische en zwart gallige persoon op aarde zijn. Niets mis mee.

Deranged

Badass junkie
Of een briljante kunstenaar die als geen ander begrijpt dat er geen schoonheid zou bestaan als alles mooi was?

Wacky

Badass junkie
Natuurlijk gebruik ik drugs functioneel. Ik gebruik het om de zaterdagnacht over te kunnen slaan. Lijkt me een geweldige functie voor drugs.

Wat jullie hier echter onder functioneel verstaan is voor mij absoluut een grens die ik niet over ga. Drugs moeten voor de lol blijven, als je ze functioneel gaat gebruiken zul je ze steeds harder nodig hebben en is het einde zoek.

Deranged

Badass junkie
Ik gebruik het trouwens ook altijd om geen erectie te kunnen krijgen, daardoor voel ik me altijd een stuk zekerder.

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Drugs kunnen inderdaad zeker wel functioneel gebruikt worden.
Zoals ik nu doe.
Ik zie geen nadelen want ik gebruik nauwelijks.

whyme

Belezen gebruiker
Tsja, functioneel..

Een leuk tijdsverdrijf, dat zijn drugs..

Misschien een moeilijk standpunt voor wat het leven is:

Het leven is in principe wachten tot je dood gaat, en in de tussentijd nog iets leuks/goeds proberen te doen..

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik laat me functioneel gebruiken door de drugs. Voor het avontuur en dat extra gevoel 'dat je leeft'. Superleuk.

afraidtech

Bewuste gebruiker
RSW zei:
Ik laat me functioneel gebruiken door de drugs. Voor het avontuur en dat extra gevoel 'dat je leeft'. Superleuk.

ik beaam dit,

ik gebruikl drugs enkel redreatief met bijkomende voordeel van wiet is dat de chaos in mij hoofd tijdelijke verdwijnt, maar dit is voor mij niet functioneel.

Immo

Badass junkie
Speed voor op school/werk/stage om gemotiveerder en harder te werken.
Ghb om in slaap te komen wanneer dat niet lukt.

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik moet iets toevoegen wat ik over het hoofd heb gezien:

Empathogenen, om mijn band met mensen sterker te maken, en barrieres te breken die moeilijk te overwinnen zijn als ik nuchter ben. Drugsgebruik heeft me een stuk dichter bij een hoop menswen gebracht. Ik heb het gevoel alsof ik maximaal rendement uit die dingen haal.
Maar misschien zijn het de drugs die nu in mijn hoofd zitten :tongueout:

wiet om alle probleempjes eventjes te verwerken
pillen (geen idee wat voor heb ik ook een topic voor aangemaakt) om me goed te voelen en me beter te kunnen concentreren op school.

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Deranged zei:
Realistisch denken is blijkbaar voor de meesten gewoon absoluut niet haalbaar. Even de feiten naast elkaar zetten en aan de hand hiervan de juiste prioriteiten stellen, het wil ze maar niet lukken. Wat ik op mijn beurt niet begrijp is dat deze mensen wel weten hoe ze moeten schijten of ademhalen.

Dat laatste is trouwens dan wel weer iets waar het bij velen definitief op stukloopt, op die momenten waar het ineens niet meer wil lukken. Dit omdat ze deze gruwelijke komediantgeheel over het hoofd zagen toen ze ineens de noodzaak voelden om drastisch te stoppen met dat sporadische drugsgebruik wat in wezen niks voorstelde. Maar wat waren ze 'trots' op zichzelf.

Misschien hebben ze er zelfs nog een topic over geopend op dit forum terwijl ze hun duurbetaalde rookdampen uitbliezen tegen hun beeldscherm. En waarschijnlijk hebben ze het hooguit 2 maanden volgehouden voor ze toch maar weer een keer aan de MDMA gingen op Primate Noise 2007. Wat ook helemaal niet erg is, en toch voelden ze zich zo ontzettend schuldig achteraf.

Het waren echter die dagelijkse gifdampen in hun longen waar ze eens objectief naar hadden moeten kijken. Maar dit was blijkbaar te moeilijk voor ze. Wat het toch niet geheel onterecht maakt dat velen in deze zieke grap hun definitieve eindstreep aantreffen. Vanuit het niets is het ineens de komediant die tot hen spreekt: 'Tot hier en niet verder.'

Rare humor heeft de wereld, die moet je snappen. En dan zijn er ook nog mensen die gewoon in het geheel niet eens over humor beschikken, maar daar kom ik een andere keer nog wel op terug. Speciaal voor mensen met humor.
Goede column, mooi geschreven, af en toe lekker provocerend en subtiel opgebouwd. Paar kleine kritiekpuntjes:

- Het wordt mij niet duidelijk waarom je het roken waartegen je ageert "de komediant" noemt, misschien kan je dat een beetje uitwerken
- Af en toe wat lastig te volgen

Nochtans een prima werkstukje, van mij krijg je een 8

Nini

Newbie
Toch even reageren op functioneel gebruik. Ik ben een 30-jarige "jonge"meid die helaas het chronische vermoeidheidssyndroom en fibromyalgie heeft. Ik heb dit al meer dan 10 jaar, mijn leven bestond vooral uit werken, slapen en eten. Een uitstapje, een filmpje, een discotheekbezoek, wat is dat?? Ik gebruik nu sinds enkele maanden enkele lijntjes speed per dag en dat is voor mij een openbaring geweest. Ik kan nu een volledige dag wakker blijven en zelf mijn huishouden doen. Ben nu momenteel ook op zoek naar een deeltijdse job. Voltijds werken zit er niet meer in voor mij. Ik beschouw mijn enkele lijntjes dus zeker als functioneel. Ik heb terug een sociaal leven en kan weer stilaan dingen ondernemen. Ondanks de pijn vind ik dat ik terug een beetje een normaal leven kan leiden. Ik weet dat ik dit niet eeuwig kan volhouden, maar in samenspraak met mijn huisdokter kom ik er wel. :)

azgaza

Badass junkie
Codeïne tegen een flinke hoest die niet meer over wilde gaan omdat ik maar bleef hoesten en het geen tijd kreeg om te genezen, 4 dagen codeïne en het was over.

Heb ketamine ook wel eens als pijnstiller gebruikt; ik had enorme schouder pijn, en liep buiten en had geen toegang tot gewone pijnstillers maar wel ketamine in mijn zak, toen even een paar sleutel puntjes genomen en die pijn verdween als sneeuw voor de zon.

THC wel eens om me te helpen slapen en ook wel eens tegen verdriet; dat laatste is wel een flinke tijd geleden overigens.

Verder alleen normale dingen die niet recreatief gebruikt worden zoals paracetamol, melatonine en neusspray met xylometazoline en zo.

endor

Badass junkie
azgaza zei:
Codeïne tegen een flinke hoest die niet meer over wilde gaan omdat ik maar bleef hoesten en het geen tijd kreeg om te genezen, 4 dagen codeïne en het was over.

Heb ketamine ook wel eens als pijnstiller gebruikt; ik had enorme schouder pijn, en liep buiten en had geen toegang tot gewone pijnstillers maar wel ketamine in mijn zak, toen even een paar sleutel puntjes genomen en die pijn verdween als sneeuw voor de zon.

THC wel eens om me te helpen slapen en ook wel eens tegen verdriet; dat laatste is wel een flinke tijd geleden overigens.

Verder alleen normale dingen die niet recreatief gebruikt worden zoals paracetamol, melatonine en neusspray met xylometazoline en zo.

Helpt codeïne dan zo goed bij hoesten?
Ik loop al meer dan een jaar te hoesten , en het word echt vervelend.
De dokters zegt wel dat hij niets speciaal kan zien aan mijn keel of longen..

Oom Klaas

Badass junkie
Codeine werkt wel goed, alleen als je het lang gebruikt of veel in 1 keer dan krijg je gigantische constipatie :(

Bovenaan