• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Functioneert een psychonaut in de maatschappij

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
@Mezelf
Ik realiseer eigenlijk nu pas dat ik dat wat jij beschrijft achter me heb gelaten na mijn burnout, nou ja, het was dan geen 9 tot 5 baan maar dan nog.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Jij bent niet gebonden. Je kiest er voor om gebonden te zijn.... niet dat je het uit zou moeten maken, maar wellicht jezelf meer ruimte geven?
Maar ik heb helemaal geen problemen met gebonden zijn aan mijn vriendin. Wel aan mijn werk. Daarbij had ik niet over een kromme teen bij het benoemen van medische redenen van mijn vriendin dus daar dient gewoon rekening mee gehouden te worden. Wat ik trouwens graag doe want ben dol op haar en kan zo 24/7 met haar zijn.
Over nagedacht meer aan vechtsport te gaan doen en je vriendin mee te nemen? Ik deed onlangs weer wat oefeningen buiten en werd helemaal blij. Buiten vind ik dat altijd veel leuker. Ik kreeg er extra energie van en een frisse blik.
Dan kan ze alleen kijken en niet meedoen om diezelfde medische redenen. Maar voor mij zou het zeker goed zijn en ben me lichamelijk al een beetje aan het voorbereiden voor een sport als karate, tai kwando oid.

Martinus

Bewuste gebruiker
Ik was depresief en funcioneerde niet in de maatschappij en om die reden ben ik paddos gaan eten.

Na een jaar experimenteren is mijn depressie weg. Ik kwam er namelijk achter dat het de maatschappij is die mij depresief maakt, dus ben ik die nu aan het ontvluchten.

Ik had dat nooit willen erkennen en probeerde normaal te zijn. Nu probeer ik het niet meer en ben ik mezelf.

inner_search

Badass junkie
Even een vraagje.
Waar halen jullie je "spirituele" kleding ?
Wil zo een pofbroek en super losse shirt met mooie patronen en kleuren kopen , maar weet niet welke webshop degelijke kwaliteit stof verkoopt ?

psycel

Belezen gebruiker
Even een vraagje.
Waar halen jullie je "spirituele" kleding ?
Wil zo een pofbroek en super losse shirt met mooie patronen en kleuren kopen , maar weet niet welke webshop degelijke kwaliteit stof verkoopt ?
Heb zelf een aantal keren wat besteld op deze website, zeer te spreken over de kwaliteit. Op festivals is het aanbod wat breder... Ohja coronavirus 🙃

inner_search

Badass junkie
Heb zelf een aantal keren wat besteld op deze website, zeer te spreken over de kwaliteit. Op festivals is het aanbod wat breder... Ohja coronavirus 🙃
Thx man , net een bestelinkje gedaan , post men outfits wel als ik ze heb volgende week :grin: kan al niet wachten om te chillen in men hangmat :grin:

Sisyphus

Newbie
Dit onderwerp is voor mij ook helemaal raak, zoveel gelijkgestemden hier zou geen verrassing moeten zijn, maar toch ben ik verrast :). Mijn weerstand voor de huidige maatschappij was er al voordat ik psychedelica gebruikte, echter door nieuwe inzichten is dat wel bevestigd en sterker geworden. Daarom vraag ik me nu ook af of ik er wel mee door zou moeten gaan, aangezien ik steeds minder aan de geldende standaard wil blijven voldoen en dat problemen kan gaan geven.

Vanaf mijn 20e ben ik fulltime gaan werken, de eerste jaren waren prima, maar na een paar jaar besef je dat het werk dat je doet helemaal niet relevant is. We houden elkaar aan het werk omdat het huidige financiele schuldenstelsel een constante economische groei vereist, wat forceert dat werken noodzakelijk is. Mijn ideaalbeeld is dat we allemaal doen wat nodig is en alle overbodige overhead wegnemen, waardoor we veel minder kunnen werken of eerder kunnen stoppen.

Daarnaast ben ik enigszins minimalistisch, hoe minder ik heb, hoe minder zorgen ik hoef te maken over mijn spullen en die te behouden / niet kwijt te raken. De potentie om dingen te verliezen veroorzaken bij mij spanningen, minder hebben geeft mij rust. Ik woon in een 2-kamer appartement en vind dat meer dan voldoende, ik zou ook in een studio kunnen wonen, maar ik woon nu al het kleinst van al mijn vrienden, dus dat gaat alleen maar raar gevonden worden.

Sinds de lockdown zie ik mijn collega's niet meer en valt het me op dat ik ze ook niet mis. De laatste weken had ik ook al geen zin meer om in de pauze bij ze te gaan zitten, want de onderwerpen zijn altijd hetzelfde en nogal typisch. En dan heb je nog het type dat zelf niet veel voorstelt, maar omdat hij zichzelf niet verbeterd maar wel beter wil zijn dan anderen, juist anderen omlaag probeert te halen om er boven te komen.

Nu zou ik alles op de schop willen gooien, het liefst zou ik gaan voor een volledig vrij leven, zo min mogelijk bezit en alleen doen wat nodig is. Maar ik durf mijn zekerheden niet op te geven, dus zit ik met een hypotheek en vast contract in een baan die me niet boeit. Tegen mijn wil in wat ik ben gaan zien als kapitalistische slavernij (ik kan hier nog veeel te lang over doorgaan, maar dat was het punt niet helemaal), niet wetende hoe ik zekerheid die ik verlang kan vinden in een andere vorm van leven.

Dus ja, ik functioneer nog omdat het de verwachting is en ik niet anders durf, maar niet omdat het me bevalt. Is er ergens een klooster voor ons?

Laatst bewerkt:
Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan