Functionele RC-stimulanten

Neo-Shulginist

Badass junkie
Hoi allemaal,

Ik vraag me af: welke legale functionele stimulant gebruiken jullie en waarom?

Neem je wel eens 2-FMA, 3-FPM, modafinil, of juist een heel ander prestatiebevorderend middel zoals phenibut?
Helpen die middelen de leerprestaties verbeteren? Of krijg je er gewoon wat meer zin van in je (huis)werk zodat je langer aan een stuk blijft doorwerken (dus ideaal voor achterstallig werk inhalen?)

Hoe gebruik jij nieuwe functionele stimulanten? Vertel het me want ik ben benieuwd!

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Functioneel drugsgebruik is een no go voor mij, ik gebruik alleen maar recreatief.

Focus en motivatie zou gewoon uit jezelf moeten komen, daar zou je geen drugs voor moeten nodig hebben. Naar mijn mening is het einde zoek als je daar eenmaal aan begint (dit meestal naast recreatief gebruik in het weekend), het zorgt voor gebruik op doordeweekse dagen. Je zou jezelf nog kunnen wijsmaken dat je drugs nodig hebt voor leren en presteren wat enorm verslaving in de hand werkt.

edit;
intelligentie inderdaad het verkeerde woord, is vervangen door focus.

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik kom hier straks even terug (werkverplichtingen nu), interessant topic. Hoewel ik het grotendeels met acht.zes eens ben dat dit al snel een 'slippery slope' wordt, heb ik stimulanten juist wel (vooral) functioneel gebruikt de laatste tijd, door een extreme werksituatie, waardoor ze recreatief eigenlijk juist minder interessant voor mij zijn geworden. Ik vind werk geen geldig excuus voor drugsgebruik, althans toch zeker geen gezond excuus, maar het heeft voor mij niet tot verslaving geleid en ook niet naar een einde dat zoek is (hoop ik toch ^^). Wel heb ik gemerkt dat je hier echt gedisciplineerd mee om moet gaan. Het wordt snel te makkelijk.

Intelligentie en motivatie zou gewoon uit jezelf moeten komen, daar zou je geen drugs voor moeten nodig hebben.

Intelligentie haal je m.i. per definitie niet uit stimulanten. Die zit er, of die zit er niet. Het gaat om focus, concentratie, deadlines moeten halen terwijl je een wrak bent door insomnia. En ja, dat zou allemaal uit jezelf moeten komen. Maar er zijn situaties waarin dat écht even totáál niet meer vanzelfsprekend is. Is het dan een goed idee om naar de drugs te grijpen? Nee, dat niet, maar ik had het duwtje af en toe even nodig, omdat het alternatief nog minder ideaal was. Zal het straks toelichten, eventueel via PB @Neo-Shulginist want dan hoef ik niet zo op herkenbaarheid te letten. :)

ATGC

Bewuste gebruiker
Lees ook dit eens:

https://thelastpsychiatrist.com/2007/08/how_to_take_ritalin_correctly.html

"That said, the key to amphetamines and Ritalin is to stop thinking of them as stimulants, and to think of them as reinforcers. "

Mijn ervaring is zoals hierboven, dat stimulanten alleen helpen bij nuttige dingen als je ook gemotiveerd bent. Ik heb soms enorme goede opruimbuien en kan dan dankzij methylfenidaat hard doorknallen. Of ik ben in een goede bui en dan maak ik grote slagen op mijn werk, met precisie en focus. Maar als ik geen zin heb gebeuren die zaken niet.

Ik ken iemand die ruim de beschikking heeft over div. witte poeders maar grote moeite heeft met opruimen.

Tinkel

Newbie
Hallo allemaal ik heb de afgelopen weken wat spul geprobeerd: 2 FMA, 3 MMC, en gisteren 3 FPM, altijd tabletten van een NL-website, ik zal nooit snuiven. Ik slink al jaren zwaren medicijnen, die zelfs op deze site genoemd worden, tegen depressie en bipolariteit. Nu heb ik al jaren ervaring hier mee (20 jaar), maar dit zijn eigenlijk alleen maar middelen waar ik meer moe van word de laatste tijd. Ik heb mijn dokter nog niet gesproken, want ik wil weten of ik niet wat anders nodig heb om overdag mij beter te kunnen concentreren. Ondertussen heb ik op een veilige manier, moment de 3 hier boven geschreven drugs genomen tijdens mijn werk thuis achter de pc en te kijken wat het bij mij doet. De 3 MMC (150 MG tablet vorm) die ik als eerste heb genomen, stimuleerde goed, gefocust, voelde mij prettig en blij. dit was een succes voor mij al was er niet recreatiefs aan. Het functioneert voor mij echt als een medicijn en bleef het nog light integendeel van wat ik van anderen lees. Kan blijkbaar wel goed tegen zware medicijnen na al die jaren. Maar de volgende dag was pijnlijk, ik voelde heel depressie, vreselijk verdrietig echt heel vervelend. Dat duurde een hele dag en was voor mij een moeilijk moment. De 2 FMA (30MG tablet vorm), waar van ik wist dat die minder zwaar zou zijn, heb ik s'ochtends genomen, omdat het effect snel uitgewerkt was (na 1 à 1 en ½ uur) dus nog 1 s'middags genomen om te testen hoe dat ging. Want wat ik begrepen heb is dat blijkbaar 30 MG in tablet voor 80 KG en 1M80 lang niet veel. Dus dat is 60 MG in pillen. Ik was misschien nog wat gestimuleerd maar de spetters vlogen er niet af. Wel geeft het ongeveer het effect wat ik zoek betreft een medicijn via een dokter voor mijn concentratie overdag. Want ik heb nooit stil gestaan dat ik daar eigenlijk een groot probleem mee heb sinds jaren en nu ik lees over deze upper's ik me afvraag of dat niet iets is wat ik eigenlijk nodig zou kunnen hebben. Ik wil daar dus openlijk over praten met degene die mij begeleid en mij ervaring delen. Misschien dat er een oplossing is op medisch gebied of dat ik mij het allemaal mooier wil maken dan het is. En dan nog de 3 FPM. Ik heb er niet zo heel veel over gelezen want op een gegeven moment raak ik in de war met al die stofjes. Ook 30 mg pet tablet, maar dat is een grote tegenvaller, wat ik ervaren heb. Ik voelde niets, heb misschien te veel hoop gehad en heb het idee dat ze het allemaal het zelfde doen, maar dit keer heb ik het gevoel gehad dat het niets deed met mij. Ben ik dan gek of is dat mogelijk. Als het zou kunnen zou ik elke dag voor 3 MMC gaan, wat ik natuurlijk helemaal niet ga doen en me absoluut bewust ben van het gevaar enz. En het zal ook naast alle bijwerkingen ook na een tijdje geen effect meer hebben. Ik ben me natuurlijk wel bewust van het gevaar van dit spul! Maar ik heb willen proberen hoe dit allemaal werkt voor mij en dat met mijn dagelijkse medicijnen tegen depressie en bipopulariteit en gelukkig ben ik niet ziek geweest, hoefde ik geen ambulance te bellen en heb ook geen zelfdoding ideeën gehad. Ik heb het echt als een medicijn ervaart die een paar uur per dag een beetje meer stimuleerde, maar totaal geen recreatieve effecten. Een beetje euforie had wel gemogen, dat had ik misschien wel een klein beetje met de 3 MMC maar light. De dokter's zijn moeilijk met medicijnen voorschrijven als het van jou uitkomt, dus ik zal wel zien wat hij zegt, maar ik verwacht niet veel.
Het is een heel verhaal geworden, vind schrijven een prettige hobby 😃 hopelijk krijg ik reacties en misschien wel tips, zou leuk zijn zodat ik namen van medicijnen leer kennen behalve ritalin. In vedergeval bedankt als je mijn verhaal hebt gelezen
Groetjes

Bovenaan