Het is volgens mij dus juist die link, die hier mogelijk gemaakt wordt, en alle gebruikers een wel heel slecht imago geeft.
Die koppeling moeten we niet stimuleren. Het is al erg genoeg dat de media dit al doen.
En op de keper beschouwd, er zijn naast gebruikende misdadigers, nog veel, en veel meer niet gebruikende boeven!
Juist het feit, dat deze idioot kennelijk een doorgewinterde gebruiker is, wordt meteen met vette letters als extra spectaculair gegeven direct opgepakt door de media, want hoe spectaculairder het nieuws dat verslagen wordt, hoe beter dit nieuws verkoopt!
Hoe te meer kranten e.d. er over de toonbank zullen gaan, en hoe temeer geld er verdiend kan gaan worden aan deze trieste gebeurtenis!
Zoals ik al vaker heb gezegd, het hele leven draait nu eenmaal om de fluit en de duit.
Wie ooit eens met een verslaggever te doen heeft gehad weet, hoezeer de originele boodschap verdraaid wordt om diezelfde boodschap zo spectaculair mogelijk in het nieuws te brengen.
Want dat verkoopt gewoon beter.
Dat de waarheid in deze gevallen geweld wordt aangedaan, is kennelijk van minder groot belang.
Ik heb dit vaker meegemaakt.
Van origineel nieuws blijft maar weinig meer over.
Terug naar dit forum:
Iedereen weet, dat drugs, of eigenlijk alle genotmiddelen, vaak stevig in de prijs lopen. Veel drugssoorten zijn heel erg duur.
Dat wordt een groot probleem, als er een verslaving aan te pas komt.
Van een gewoon salaris kan deze verslaving domweg niet meer bekostigd worden.
En wat gebeurt er dan?
Juist. Er wordt creatief naar extra inkomsten gezocht.
Hoe meer inkomsten, des te hoger het gebruik zal worden.
Dat deze creatieve manieren om aan geld te komen heel vaak van criminele aard zijn, is volkomen logisch.
Met een krantenwijkje kom je er immers niet...
Maar toch is lang niet iedere gebruiker meteen een crimineel, alhoewel dit wel heel vaak gesuggereerd wordt.