ga ik de verkeerde kant op

neti

Badass junkie
t afgelopen jaar maar om de 2-4 maanden wat gebruikt.

Vandaag ga ik weer stappen net als de afgelopen twee weken. Mysteryland, lijntje plus bommetje en drie pillen, vorige week een lijn en een pil, en vandaag ritalin (voor mij ook medicijn) en bzp-tfmpp... gisteren twee bier (terwijl ik als ik alleen thuis ben misschien een keer per jaar een biertje doe...

moet bekennen dat ik wat minder in mn vel zit... gaat dit de verkeerde kant op, of valt het mee omdat ik dr over nadenk? :openmouth:

neti

Badass junkie
stiekum wat ik wilde horen, maar ff een gecrushte x meegenomen ook :mrgreen:

anderen het er mee eens, offuh? :confused:

Carlitos

Badass junkie
Ja het valt mee maar ga zo niet te lang door.
En al helemaal niet omdat we zeggen dat het mee valt.
Want je wilt als je zo door gaat maar meer en meer. (mijn ervaring)

Mischien gebruik je nu meer dan normaal ( dat kan) .
Maar weet ook wanneer je dan weer normaal kan stoppen enzo.

Maar je zit al te denken gaat dit de foute kant op.
Moet je eigenlijk beetje voor jezelf bepalen / beslissen.

Of zeg ik nu iets doms (Volgens mij heb ik domme dingen gezet :openmouth: )

Maarja groetjes :wave:

Bail

Experimenterende gebruiker
De algemen vuistregel, het gaat de verkeerde kant op zodra je gaat twijvelen over je gebruik. Tenzij je natuurlijk niet in staat bent om de gevolgen van iets te overzien, maar dan had je jezelf (en anderen) deze vraag niet gesteld.

Dit soort vragen aan anderen stellen lijkt me ook niet de beste aanpak.
In feite zoek je nu een excuus om je gebruik te rechtvaardigen.

Maar om je vraag even letterlijk te beantwoorden;
Eens om de 2-4 maanden wat gebruiken is zeer weinig, het probleem daarmee is echter dat je op een gegeven moment de stap zet om meer te gebruiken. Zorg er voor dat je dat ook beseft.

Northawke

Wijs gebruiker
Als je zelf je er al niet comfortabel bij voelt, neem dan de hint, zou ik zeggen. Objectief gezien is het niet veel, maar het gaat erom hoe jij in je vel zit. Als voor je gevoel dit te veel is en zo klinkt het wel, dan kan je beter minderen, lijkt me.

Play_bunny

Wijs gebruiker
Op zich valt het nog wel mee, maar je zegt dat je niet lekker in je vel zit. Ik zou dan als ik jou was geen drugs gebruiken, omdat je je daar in the long run niet beter van gaat voelen. Zorg eerst weer dat je lekkerder in je vel zit, dan kun je daarna eens goed objectief gaan kijken wat je allemaal wil gaan doen en wat je daarvan vindt.

neti

Badass junkie
]-[IG]-[ zei:
Kijk vooral uit met alcohol als je slecht in je vel zit. :openmouth:

Wijze woorden, had ik iets eerder moeten lezen... mijn horrorstory later vandaag onder de tripreports :openmouth:

Allen dank voor de adviezen

pepito

Bewuste gebruiker
Ja je gaat zeker de verkeerde kant op, maar ook de goede. Je blijft namelijk kritisch over je eigen gebruik en afwegen of het nog wel begrensd genoeg is. Een zekere begrenzing door bijv. af te spreken alleen in weekend te gebruiken, en dan niet totaal los gaan aan chemicalien of alcohol is al een goed begin. Kijk eerst maar even of je ook gewoon een week niets kunt gebruiken zonder ernstige trekverschijnselen.......
en eerder gezegt: alcohol is tricky als je slecht in je vel zit: het zorgt namelijk voor depressieve gevoelens. en dan is de cirkel snel rond: depressie-drinken-roes-depressie-drinken-roes etc

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Bail zei:
De algemen vuistregel, het gaat de verkeerde kant op zodra je gaat twijvelen over je gebruik. Tenzij je natuurlijk niet in staat bent om de gevolgen van iets te overzien, maar dan had je jezelf (en anderen) deze vraag niet gesteld.

Dit soort vragen aan anderen stellen lijkt me ook niet de beste aanpak.
In feite zoek je nu een excuus om je gebruik te rechtvaardigen.

Maar om je vraag even letterlijk te beantwoorden;
Eens om de 2-4 maanden wat gebruiken is zeer weinig, het probleem daarmee is echter dat je op een gegeven moment de stap zet om meer te gebruiken. Zorg er voor dat je dat ook beseft.

Heel goed gezegt, ik zou me hier volledig mee aanstluiten, alleen de tweede vuistregel ontbreekt. Namelijk niet (meer) gebruiken als je niet lekker in je vel zit. Stop of minder gewoon weer even.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Ene Steene,

Gaat de goede kant op man.
Je begint net, je moet je nui niet al schuldig gaan voelen.

Als je alleen thuis pillen gaat slikken en op je werk pep gaat nemen en dat maanden lang dan moet je seriues gaan zoeken naar hulp.

Nu zou ik je adviseren om vooral andere drugssoorten en vermijdt inderdaad de combis en de od's ....

Stonie

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik heb me in het begin van gebruik ook wel 'schuldig' gevoeld enzo.
Zelf heb ik namelijk dat als ik een nieuwe drug 'ontdek' ik het in het begin heel veel ga gebruiken, daarna kom ik tot de conclusie dat ik teveel gebruik en dan stop ik voor paar weken. en dan gebruik ik gewoon rustig.

Het is belangrijk om bij jezelf te herkennen wanneer je teveel gaat nemen, vooral uitkijken dat je niet in zon cirkel terecht komt van gebruiken - waas - kutgevoel - gebruiken - etc.

Maar wat jij vertelt klinkt niet alsof je doorslaat ofzo, maar blijf gewoon kritisch naar jezelf. advies vragen of je teveel gebruikt aan andere gebruikers is natuurlijk niet beste referentie :wink: .

Deranged

Badass junkie

neti

Badass junkie
Dumpy zei:
Maar wat jij vertelt klinkt niet alsof je doorslaat ofzo, maar blijf gewoon kritisch naar jezelf. advies vragen of je teveel gebruikt aan andere gebruikers is natuurlijk niet beste referentie :wink: .

Absoluut, degene die het beste naar zichzelf kan kijken en afwegingenkan maken ben ikzelf of mn vrienden. Maar goed, 't forum is om je ervaring te delen en kijken of mensen iets herkennen uit eigen ervaring. That's why ik het hier heb gepost... dank voor de reacties... komende weken maar ff rustig aan :wink:

En Jerry, jij bent zoooo UIT

BacingsPen

Badass junkie
Het is al gezegd. Zodra je zelf gaat twijfelen of je riskant aan het gebruiken bent, zit er iets niet goed... (wat niet wil zeggen dat je teveel gebruikt, maar wel dat je iets dwars zit waardoor je niet zou 'moeten' gebruiken..

azgaza

Badass junkie
Jouw gebruik lijkt wel mee te vallen, naar mijn idee van te veel, maar als je het idee hebt dat het te veel is kan je toch gewoon een beetje minderen?

Goanaut

Bewuste gebruiker
Ik heb zelf ook wel zo'n klein stemmetje in m'n hoofd die me ervoor waarschuwt of ik wel of niet te vaak gebruik. Stiekem weet je zelf, naar hoe je levensstijl is, of het wel of niet teveel is.. Daar probeer ik me dan aan te houden, gewoon niet te vaak doen.

neti

Badass junkie
Goanaut zei:
Ik heb zelf ook wel zo'n klein stemmetje in m'n hoofd die me ervoor waarschuwt of ik wel of niet te vaak gebruik.

klopt, ik heb dat kleine stemmetje ook, vandaar dat ik mn berichtje hier postte... nu komt het er op aan om er naar te luisteren/handelen... moet wel zeggen dat de verleiding groot is zaterdag weer los te gaan :rolleyes:

neti

Badass junkie
hahahaha ehm, ik trek me alleen maar wat van mezelf aan....
t fuckt me neti wat anderen denken eerlijk gezegd, althans,
ik hoor graag de mening van de ander, maar ik doe toch wat
ik zelf wil

:mrgreen:

neti

Badass junkie
koppig, koppig, zo noem ik t liever niet, al ben ik een fries en een stier

noem mezelf eerder

EIGENzinnig en
EIGENgereid

:beer:

Deranged

Badass junkie
Enesteene zei:
hahahaha ehm, ik trek me alleen maar wat van mezelf aan....
t fuckt me neti wat anderen denken eerlijk gezegd, althans,
ik hoor graag de mening van de ander, maar ik doe toch wat
ik zelf wil

:mrgreen:
Dat denk je ja, dat is wat ze willen dat je denkt.

Goanaut

Bewuste gebruiker
Deranged zei:
Dat kleine stemmetje is de bullshitterige maatschappelijke norm die je moet negeren.

Haha ja daar zat ik ook al 'ns over te denken. Zo'n stemmetje is opzich wel 'handig', maar je hebt dat ook omdat je van kinds af aan erin krijgt gestampt dat drugs slecht slecht slecht is.

neti

Badass junkie
Goanaut zei:
Deranged zei:
Dat kleine stemmetje is de bullshitterige maatschappelijke norm die je moet negeren.

Haha ja daar zat ik ook al 'ns over te denken. Zo'n stemmetje is opzich wel 'handig', maar je hebt dat ook omdat je van kinds af aan erin krijgt gestampt dat drugs slecht slecht slecht is.

er zijn meerdere soorten stemmetjes, het stemmetje van je vader en je moeder en het stemmetje van jezelf... kan hier een heel psychologisch verhaal gaan opnahgen, maar dat doe ik niet :wink:

neti

Badass junkie
was vandaag wat moe en moest nog uit eten en wat cafe'tjes pakken.. toch maar een dikke lijn genomen. op de een of andere manier vind ik speed minder erg dan pillen... t werkt voor mij als een medicijn bla bla bla (I know) :rolleyes: mar zo lekker stil in mn hoofd, heerlijk

:beer:

aanvulling 05.19 uur:

wel de eerste keer dat ik nu ga nachtbraken thuis... best grappig zo in mn eentje achter de computer wat chatten al ruim 6 uur lang... misschien ga ik zo de badkamer wel ff boenen... :P

6.21 uur ff wank en nu pitten, hoop ik :mrgreen:

Bovenaan