Gaat dit te ver?

aanbieder

Newbie
Hallo,

Ten eerste wil ik zeggen dat dit topic niet bedoeld is om stoer te doen oid, ik ben oprecht benieuwd wat mensen hiervan vinden en of meer mensen hetzelfde doen als de dingen die ik doe. Ben vooral eerlijk!

Sinds een jaartje ongeveer gebruik ik nu drugs. Ik en een vriendin van me gaan vaak naar feestjes (Awakenings en dat soort raves) wat ik altijd helemaal geweldig vond. Zo ben ik begonnen met xtc, maar ik ben altijd al nieuwsgierig geweest naar alles en nu inmiddels heb ik al zo'n beetje alles uitgeprobeerd (xtc, speed, coke, ghb, ketamine, truffels, 4fmp) en ik betrap mezelf erop dat ik er echt heel erg naar uit kijk om drugs te kunnen gebruiken. Als ik ga feesten gebruik is sowieso, meestal xtc en speed of/en coke. Vooral die laatste heb ik pas recent ontdekt en ik merkte dat ik dat echt geweldig vond, ik droomde er de week daarna zelfs iedere nacht over en kon echt niet wachten tot de volgende keer dat ik het kon gebruiken. Hoevaak ik gebruik hangt dus mede af van de leuke feestjes, soms is dit drie keer in de maand maar soms ook drie maanden niet. Meestal plan ik dan ook gelijk het hele weekend vol en halen we door zonder te eten en te slapen, ik weet dat dat natuurlijk niet verstandig is maar tijdens de drugs denk ik vaak dat ik alles aankan. Ik wil ook altijd meer, tot het allemaal op is en dan ben ik zelfs een beetje boos. Ik mix heel vaak dingen door elkaar wat meestal gewoon prima gaat, bijvoorbeeld de laatste twee dagen had ik een halve gram coke, wat punten speed, alcohol 4fmp en een pil op en dat ging prima.

Ik twijfel gewoon of ik niet tegen het randje van verslaving aan zit? Ookal gebruik ik alleen op feesten, als ik het doe weet ik dat ik ook best extreem ben en ik kan mezelf niet bepaald meer een "experimenteel gebruiker" noemen want als iets mij bevalt, wil ik het vaker. Ik denk er ook echt vaak aan en betrap mezelf erop dat ik het het allerliefst over drugs heb, alles eromheen boeit me ook heel erg en ik vind het dus oprecht leuk om er mee bezig te zijn.

Ik weet stiekem al dat ik hier geen positieve reacties op ga krijgen maar ik ben toch gewoon benieuwd.

Fool

Badass junkie
Je krijgt precies de reactie die je verwacht te hebben, te gevaarlijke combinaties, veel te druk ermee bezig, (te vaak?). Ik zou echt een oplossing gaan bedenken als ik jou was, dit soort dingen worden niet vanzelf beter tenzij je daar actief aan gaat werken!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
"Gaat dit te ver?" Ja...

Waarom dan? Je hebt drugs pas een jaar ontdekt en gebruikt nu al of je leven er van af hangt, je bent er continu mee bezig, gebruikt de meest slechte en onzinnige combinaties. Het heeft allemaal niks meer met recreatief lekker wat drugs gebruiken te maken zo. Als ik dit zo hoor dan ben je echt hard op weg om enerzijds je hersencapaciteit drastisch te verlagen en anderzijds begeef je je in een eerste stadium van een verslaving.

Probeer wat minder obsessief met drugs om te gaan, zo houd je het leuk en kun je er nog jaren van genieten. Als je zo door gaat is de lol er snel van af in ieder geval.

SirErick

Wijs gebruiker
aanbieder zei:
Ik wil ook altijd meer, tot het allemaal op is en dan ben ik zelfs een beetje boos.
Je wilt het vast niet horen, maar je klinkt als een verslaafde.

aanbieder zei:
Ik mix heel vaak dingen door elkaar wat meestal gewoon prima gaat, bijvoorbeeld de laatste twee dagen had ik een halve gram coke, wat punten speed, alcohol 4fmp en een pil op en dat ging prima.
Een vriend van mij heeft dat ook een keer gedaan. Afijn, lang verhaal kort gemaakt: als de ambulance één minuut later was aangekomen dan was hij overleden. Het is echt linke soep als je verschillende drugsoorten gaat combineren, dus wees verstandig en doe het niet. Immers, dat het tot nu toe prima ging wil nog niet zeggen dat het de volgende keer ook prima gaat.

aanbieder zei:
als ik het doe weet ik dat ik ook best extreem ben en ik kan mezelf niet bepaald meer een "experimenteel gebruiker" noemen want als iets mij bevalt, wil ik het vaker. Ik denk er ook echt vaak aan en betrap mezelf erop dat ik het het allerliefst over drugs heb, alles eromheen boeit me ook heel erg en ik vind het dus oprecht leuk om er mee bezig te zijn.
Ben je op de hoogte van het feit dat je op een zeer destructieve manier bezig bent met drugs?

Susanne

Bewuste gebruiker
Ik sluit me bij de anderen aan. Je bent niet de enige die drugs erg leuk vindt (bijna iedereen :P) maar jij tilt dit wel naar een nieuw niveau :P. Ik vind vooral de hoeveelheden en de combo's zorgelijk klinken, maar ook hoeveel je in de tussentijd met drugs bezig bent. Je zegt dat je er een hele week van te voren al over droomt en dat je er zoveel mogelijk over wil praten. Dit maakt het risico op een verslaving aanzienlijk groter want hoe meer je het leven buiten drugs verwaarloost, hoe kutter het is om ernaar terug te keren nadat je heb gebruikt, en zo wordt het gebruik steeds verleidelijker. Waarschijnlijk zie je zelf ook al in waar je mee bezig bent, omdat je al ziet aankomen dat je niet zoveel positieve reacties verwacht. Dus doe wat met onze bevestiging en ga wat bewuster om met drugs, en verwaarloos je leven erbuiten niet

Timmie94

Bewuste gebruiker
toen ik een tijd terug xtc ontdekte, een nieuwe vriendengroep kreeg, en mijn geldzaken redelijk op orde had had ik ook een beetje last van wat jij beschrijft. Elke maand waren was er wel een (of 2) vette rave, was het niet Awakenings, dan was het wel Soenda, Chateau of een avondje Trouw of Studio 80. zo heb ik ook twee/drie maanden (okt-dec) bijna wekelijks of om de week een feest gepakt en daarbij drugs gebruikt, veelal xtc en 4fmp.

echter merkte ik aan het eind van het jaar, na een marathon van Trouw, Oud&nieuw en Awake NYD dat ik echt kapot was. ik was roofbouw aan het plegen op mijn lichaam. Ik werd hierop geattendeerd door mijn broers en zus voordat ze wouden dat mijn ouders er aan te pas hoefde te komen. En terecht dat ze zich zorgen maakte, ik gebruikte veels te vaak, te veel en liet mijn xtc niet altijd testen. Ik heb toen beloofd dat ik rustiger aan zou doen, en iig twee maanden niks zou gebruiken, dat was gelukt, en ik zal je eerlijk vertellen. Wat voelt het fijn om fit te zijn.. ik gebruikte om de sleur van werk en alle stress ervan te verlaten, en eindelijk wat euforie te mogen beleven. maar damn wat werden de doordeweekse dagen zwaar. het was echt geen doen meer. ik deed ook niks meer in het huishouden, en was een erg slechte huisgenoot.
ik gebruikte ook eigenlijk alleen op feestjes net als wat jij zegt, maar ja als je er dan 400/500mg mdma in werpt dan kan je verwachten dat je op een gegeven moment kapot gaat. en trust me, dat staat jou ook te wachten als ik je verhaal zo lees. Ik wil zeker niet stoer doen of iets, ik ben heel erg dom geweest met mijn misbruik, en je zal vast denken dat je niet zo erg bent, of zal worden. maar het sluipt er in voor je er erg in hebt. je gaat de kater en het futloze accepteren als een standaard gevoel, dat je aan het eind van de week maar wegtikt met een kleine portie energie en euforie in pilvorm.

ik had echt een redelijk vergelijkbare situatie, het veels te leuk en interessant vinden allemaal. alles willen proberen en in mijn whatsapp groep ging het 90% van de tijd over drugs of techno feesten waar we heen zouden gaan.

om een lang verhaal kort te maken; Ja je gaat te ver. ik heb zelf een paar maanden de xtc misbruikt eigenlijk, en ik wens niemand het gevoel toe als wat ik toen had, hoe levensmoe je je kan voelen en hoe futloos. Je pleegt roofbouw op je lichaam door zo vaak en zo veel met drugs om te gaan. vooral het doorhalen nekt je op een gegeven moment.

Houd even pauze, zoek andere onderwerpen om over te praten, ook al zijn drugs rete interessant ik weet het. En laat je vrienden weten dat je het wat rustiger aan gaat doen. De mijne begrepen mij volledig en accepteerde het, en zeiden dat ze zich eerlijk gezegd zelf ook wel zorgen maakte om mijn gebruik/misbruik.

Ik merk zelf ook dat het nu een stuk leuker is om weer naar een feest te gaan, het was een gewoonte/standaard geworden om te gaan en te gebruiken, nu voelt het weer als iets enigzins speciaals nu ik ook wat langere pauzes houd. (zal eerlijk toegeven, mijn pauzes zijn ook geen 3 maanden, maar sinds ik er langere pauzes(6-8 weken) tussen houd dan twee weken voelt het ook een stuk beter, en de kater is 10x minder.)

Bovenaan