Gedroogde paddo's

Flowkes

Belezen gebruiker
Hey ff vlug nachecke , ik had gehoord dat gedroogde paddo's nu al illegaal waren , en dacht dat ze nog alleen maar verse verkochten . maar hollandse vriend zegt hier ineens dat gedroogde nog tot 1 januari verkoopbaar zijn =S waar of niet . ty op voorhand :wave:

Henkfloyd

Bewuste gebruiker
Tripreporter
officieel zijn ze illegaal. Sommige smartshops verkopen ze wel, maar daar ga ik geen namen van noemen :wink:
En verse kan je ook zelf drogen, dus als je geen droge kan krijgen gewoon zelf doen.

Henkfloyd

Bewuste gebruiker
Tripreporter
sticky zei:
Drogen van paddo's
Paddo's kun je heel makkelijk zelf drogen. Leg ze ergens op een paar vellen keukenpapier, zorg ervoor dat ze elkaar niet aanraken (laat dus ongeveer 1cm tussen de paddo's) en doe er nog wat keukenrol overheen. Ververs het keukenrol om de dag of twee dagen (zelf even inschatten) en zorg ervoor dat je handen schoon zijn als je de paddo's aanraakt. Na een week zijn je paddo's een stuk kleiner en harder. Zijn ze totaal zwart geworden zijn ze rot en heb je waarschijnlijk het keukenrol niet op tijd ververst.
Gedroogde paddo's zijn verboden door de wet, het is dus illegaal om gedroogde paddo's in je bezit te hebben, ook de handel hierin is verboden.

Flowkes

Belezen gebruiker
maarjaah , is gewoon voor m'n eigen gebruik hoor , deal niet ofzo & ik wil ze drogen omdat ik ze niet meteen ga kunne opeten ... =/

Arenshi

Bewuste gebruiker
hey, heb een vraagje,
hoe lang kan je paddo's bewaren voor ze "rot" worden.
en hoe lang liggen ze al in de coffeshop zelf (gemiddeld)
ciao :wave:

Remsos

Experimenterende gebruiker
In de smartshop zullen ze niet zo heel lang liggen denk ik, omdat ze 'vers' verkocht moeten worden. Ik schat een aantal dagen.

Als je verse goed droogt dan kan je ze maanden lang goed houden. Bewaar ze dan wel het liefst Luchtdicht en op een donkere (koele) plaats. Een (kleding) kast is vaak al goed genoeg.

Bovenaan