Gedroogde papaverbollen => gekookte opium

Mindcontroller

Experimenterende gebruiker
Stel je hebt ongeveer 30 gedroogde papaver(somniferum)-bollen ter grootte van een golfbal.

Kan je daar dan uitgekookte opium uit verkrijgen (door deze manier: http://www.fsre.nl/index.php?option=com ... &Itemid=51) ?

Hoeveel gram gekookte opium houdt je dan ongeveer over?
Hoeveel van die gekookte opium heb je nodig voor één dosering?

Wat is dan de beste manier van gebruiken?
Kun je gekookte opium gewoon door je joint heen doen?
Is het beter om er thee van te zetten?
Kan je het roken en drinken tegelijk?

Heeft iemand een duidelijke uitleg over hoe opium het beste is te roken / drinken?

Gewoon ter informatie.

Alvast bedankt :smoke:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
ik zou ze gewoon vermalen, in een zoutzure oplossing laten weken ( 5ml van een 30%zoutzuur oplossing op 1 liter water)

verhitten tot 70 graden, ongeveer 2,5 uur lang.

hierna zeven, en dan met natronloog weer neutraliseren. (ph strips, door de alkali in de bollen, heb je iets minder natronloog nodig, dan de hoeveelheid zoutzuur, te berekenen)

deze vloeistof laten indampen, of indrogen.

---

de andere methode, thee van maken wanneer nodig. een bol crushen, en deze laten trekken in water net van de kook af

Mindcontroller

loadrunner zei:
ik zou ze gewoon vermalen, in een zoutzure oplossing laten weken ( 5ml van een 30%zoutzuur oplossing op 1 liter water)

verhitten tot 70 graden, ongeveer 2,5 uur lang.

hierna zeven, en dan met natronloog weer neutraliseren. (ph strips, door de alkali in de bollen, heb je iets minder natronloog nodig, dan de hoeveelheid zoutzuur, te berekenen)

deze vloeistof laten indampen, of indrogen.

En als je deze substantie hebt ingedampt / ingedroogd, welk eindproduct heb je dan?
En is er verschil tussen indampen en indrogen? Zo ja, wat is de beste methode?

de andere methode, thee van maken wanneer nodig. een bol crushen, en deze laten trekken in water net van de kook af

En hoe lang moet je dit laten trekken? En één bol is goed voor hoeveel ml thee ongeveer?

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
met indampen heb je kans op verbranding, dus niet te warm. ik weet niet hoe het heet, maar als je dit zou indrogen, zou je (licht)bruine opium overhouden. (als dat zo mag genoemd worden)

het kan een kleverig goedje zijn(beter) je kan ook een lichtbruin poederachtige dinges overhouden, maar dan missen er een aantal olieachtige bestanddelen. De high word dan wel heviger, maar korter (bij chinesen of verdampen)

De meeste houden van donkerbruine opium, gemaakt dmv het melkachtge sap.

---

De thee kan ik niets over zeggen. probeer eerst een één bol in een klein potje. die een half uur laten trekken. daar van proberen. na elk kopje een half uurtje wachten. merk je er niets van, dan meer tegelijk drinken.

--

btw erg verslavend.

--

Mindcontroller

loadrunner zei:
met indampen heb je kans op verbranding, dus niet te warm. ik weet niet hoe het heet, maar als je dit zou indrogen, zou je (licht)bruine opium overhouden. (als dat zo mag genoemd worden)

Ik ken jou manier niet, dus wilde even weten of dit niet de methode was om bruin te verkrijgen. Daar wil ik namelijk niks van weten (no offense, maar wilde even zeker weten) :wink:

het kan een kleverig goedje zijn(beter) je kan ook een lichtbruin poederachtige dinges overhouden, maar dan missen er een aantal olieachtige bestanddelen. De high word dan wel heviger, maar korter (bij chinesen of verdampen)

Hoeveel zou je ongeveer overhouden als je ongeveer 30 papaverbollen ter grootte van een golfbal zou hebben? (Heb maar even een fictief getal verzonnen).

De thee kan ik niets over zeggen. probeer eerst een één bol in een klein potje. die een half uur laten trekken. daar van proberen. na elk kopje een half uurtje wachten. merk je er niets van, dan meer tegelijk drinken.

Defineer potje :beer:

Dat het verslavend is, dat weet ik, ik zeg ook niet dat ik het ga maken, is gewoon interessant om te weten :wink:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
potje

Bij gedroogde bollen, kan ik er niets over zeggen...

meestal bij 100 stuks heb je een blokje ter groote van 3 suikerklontjes, en dat is goed spul...

Bij verse kan je door bljven tappen.

Mindcontroller

Ok. Echt een klein potje dus.
En het lijkt me dat als iemand daar thee van wil gaan zetten, diegene eerst de bol in kleine stukken moet snijden, niet?

murdock

ZEER VERSLAVEND!
maar tocch warm water op tot het kookt en laatdan fakoelen 2min. ong
dan alles er in gooien en geleidelijknaan opdrinkrn.
voor mij was 25 bolllen al een heftige ervaring :grin:
zeke nog cit'oensap bijvoegen verst'eerkt het effectvhefigh

Mindcontroller

Citroensap? Hoezo citroensap?
Ik heb ook gehoord dat als men normale thee drinkt onder de opium-roes, dat daardoor de roes wordt versterkt en verlengt. Klopt dit?

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
opium is een alkali, door citroensap lost die makkelijker op. (zuur)

een base lost makkelijker op in een zure vloeistof

Mindcontroller

Oke, bedankt allemaal.

Vandaag gezien hoe iemand 4 bollen fijn heeft gemaakt en die met kokend water + citroensap + rooiboosthee in een thermosfles heeft samengevoegd.
Hij heeft het ongeveer 45 minuten laten trekken en af en toe geschud.

Daarna rustig een kopje gedronken, het effect was volgens hem al redelijk snel merkbaar.
Met tussenpozen van 15/30 minuten nieuwe kopjes ingeschonken.

Hij werd er aardig rustig van, beetje het gevoel van goede hash, enige verschil is dat problemen e.d. veel meer weggedrukt worden.

Geen idee wie die vent was trouwens... :rolleyes:

:smoke: :smoke: :smoke: :smoke: :wink:

jaja

Bewuste gebruiker
loadrunner zei:
opium is een alkali, door citroensap lost die makkelijker op. (zuur)

een base lost makkelijker op in een zure vloeistof

Ik kan me een kennis herinneren die de gedroogde sap schraapte van de bollen en vervolgens kookte in azijn.
Ik werd er destijds iig wel stoooned van.
Meen ik me te herinneren.
Geloof ik.

:smoke:

eend

Belezen gebruiker
PlayGirl zei:
kan je opium krijgen van alle soorten papavers of is dat alleen bij sommige soorten?

Neen! Wat hier in Nederland groeit en bloeit, is negen van de tien keer de dood-ordinaire klaproos.

Papaver Somniferum is hetgeen je wilt hebben :wink: Die zijn overigens wel gewoon iun de diverse tuincentra te koop, maar of deze productief zijn... Ik heb zo hier en daar gelezen dat je een knappe hoeveelheid nodig hebt voor een beetje pret. Dit is niet bepaald te doen ik een tuintje van vier bij vier. Maar het zal vast een prachtig gezicht zijn, wanneer je tuin er helemaal mee vol staat.

EDIT:

Kijk eens in de kweek- en crea-hoek, daar staat, enigszins gedateerd maar wel informatief.

Gr.,

Eend

Henky

Newbie
Ik pluk ze altijd medio mei / juni gewoon waar ze te vinden zijn, vaak bij mensen in de tuin, maakt het extra spannend om ze te plukken. Moet wel weten welke omdat de meeste niet de slaapbol zijn. Bolletjes met een doorsnede van 2 tot 3cm heb je aardig wat nodig, een stuk of 5 geeft al een mild effect, pak er zelf rond de 10. Ik ben te lui om allerlei extraheer methodes te gebruiken dus de poppies gaan gewoon in de mixer met wat melk en een ijsje erbij, paar minuutjes mixen en opdrinken. Zzzz...zzz...zzz...zzz...zoomse....

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
vaak bij mensen in de tuin, maakt het extra spannend om ze te plukken.

Als je bij mij uit de tuin bloemen jat is dat gelijk je laatste keer.... Best aso hoor, bij mensen uit de tuin jatten! Gewoon zaden kopen, planten en zelf kweken. Kan in een bak op je balkon en in de tuin.

jam

Bewuste gebruiker
Ik heb vroeger wel eens zelf opium gemaakt van papaverbollen, maar heb dit jaar ontdekt dat het veel gemakkelijker is om gewoon thee te maken van de bollen.
De bollen (tussen 5gr en 10gr gedroogd gewicht ) zonder de zaadjes (of eventueel met) een tijdje in warm water met citroensap laten trekken maar niet koken.
Hoelanger het trekt en hoe donkerder de thee, hoe sterker deze zal zijn, maar ik heb het gevoel dat je vrij rustig kan doseren door steeds één kopje te drinken en dan even te wachten. Het geeft een ontspannen sederende roes vond ik, die niet onaangenaam was :)

Henky

Newbie
Als je bij mij uit de tuin bloemen jat is dat gelijk je laatste keer.... Best aso hoor, bij mensen uit de tuin jatten! Gewoon zaden kopen, planten en zelf kweken. Kan in een bak op je balkon en in de tuin.

Grappige is dat dit bijna altijd onkruid is, ik zie niet echt een probleem bij het plukken van wat onkruid eerlijk gezegd.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Grappige is dat dit bijna altijd onkruid is, ik zie niet echt een probleem bij het plukken van wat onkruid eerlijk gezegd.
Het is niet jouw tuin en niet jouw onkruid. Ik bv laat expers bepaalde “onkruid” staan omdat ze mooi bloeien. Het is sowieso niet de bedoeling dat je zonder toestemming in andermans privé tuin komt.

Bovenaan