Gedroogde truffels

Weksel

Newbie
Hallo lui

Ik had een vraagje omtrent gedroogde truffels. Ik kon het niet zo snel ergens anders vinden dus daarom dat ik het via deze weg even vraag.

Hoe zit het met de dosering van gedroogde truffels in vergelijking met verse truffels? gezien wij voor vanavond gedroogde truffels hebben, en het zou toch wel prettig zijn dat we met juiste doseringen werken.

Dus als iemand hier een duidelijk antwoord op zou kunnen geven zou ik hem/haar wel dankbaar zijn

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Je houdt 10 % over na het drogen. Als je dus 15 g nat zou eten, heb je 1,5 g droog nodig.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Sublimo zei:
Je houdt 10 % over na het drogen. Als je dus 15 g nat zou eten, heb je 1,5 g droog nodig.

Dat is bij paddenstoelen lieverd:)

Truffels bevatten minder vocht.
Het vocht is het enige wat verdwijnt tijdens het drogen, en zal dus minder verdwijnen en je zult meer overhouden.

Ik zat na het drogen op ongeveer 40-50%. Zeg maar de helft dus.
Maar dat is mijn eigen ervaring, dus kan afwijken van de feitelijke cijfers.

phy

Bewuste gebruiker
@peptalk: is dat zo joh?!
Ik pak altijd dezelfde portie als bij paddo's. gewoon 10% dus. daar heb ik heel mooi op getript.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ja dat is zo.

Dat je mooie trips gehad hebt betwijfel ik niet!
Maar als je de ''goede'' dosis genomen had, waren ze waarschijnlijk een stuk harder geweest.

Hoeveel gram gedroogde truffels nam je dan?

Weksel

Newbie
We hebben uiteindelijk allemaal 4 a 5 gram gedroogde truffels pp gehad. En dat heeft uiteindelijk geresulteerd in een hele fijne trip. Heb zelden zo gelachen.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
PepTalk zei:
Sublimo zei:

Het vocht is het enige wat verdwijnt tijdens het drogen, en zal dus minder verdwijnen en je zult meer overhouden.

Ah. :) Weer wat bijgeleerd. :grin:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Weksel zei:
We hebben uiteindelijk allemaal 4 a 5 gram gedroogde truffels pp gehad. En dat heeft uiteindelijk geresulteerd in een hele fijne trip. Heb zelden zo gelachen.

Dat zijn ook goede dossisen.
Als je uit gaat van 10%, dan zou je dus 40 a 50 gram verse truffels op hebben.

Probeer dat maar eens:wink: Dan weet je dat 1 gram droog niet tot 10 gram vers staat!
4 a 5 gram is dus ongeveer 10 gram vers, een aanbevolen lichte dosis.

Sublimo zei:
Ah. :) Weer wat bijgeleerd. :grin:

Nooit te oud om te leren he!:wink:

phy

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
Ja dat is zo.

Dat je mooie trips gehad hebt betwijfel ik niet!
Maar als je de ''goede'' dosis genomen had, waren ze waarschijnlijk een stuk harder geweest.

Hoeveel gram gedroogde truffels nam je dan?

Nou qua 'hard gaan' hoef ik niet te klagen. Ik heb hele diepe trips gehad met 2 gram truffels. Ik heb sowieso dat een trip de ene keer heel hard binnenkomt en de andere keer niet verder komt dan een vage glimlach.

Maar idd, weer wat geleerd
nu nog het in praktrijk brengen :wave:

KoxBox

Badass junkie
PepTalk zei:
Sublimo zei:

Mr. Pep to the talk is right! :grin:

Bovenaan