Geef me nadelen van Cannabis?

Elvis

Newbie
Kwam toevallig via een zoekmachine op dit topic. En wilde even zeggen dat ik niet paranoide word van buitenwiet ( viking, purple etc) maar wel van de andere (zwaardere) wiet soorten.

:wave:

Irezz

Bewuste gebruiker
Ik lees vaak paranoïde én onverschilligheid, maar deze zijn toch geheel tegenstrijdig? :) In mijn (Belgische) geval was ik inderdaad paranoïde bij buitenshuis blowen en mensen zien voorbijkomen. Zeker als we dan met 'n grote groep zijn, en 2x zeker als er Midden-Oosterse jongeren lopen.
7 ouderen samen zijn geen probleem
5 jongeren waaronder 2 Midden-Oosterse en blanken worden dan meteen (hardhandig) door politie in burger apart gezet, gecontroleerd, met smoesjes min of meer gefouilleerd (Ja, haal alles maar uit jullie zakken, straks fouilleren we! ... Haalt iemand een vlindermes uit z'n zak <<; meteen mee naar bureau.) Dus, reden tot paranoïde genoeg in de stad, waardoor ik er ook gewoon voor zorg dat als we ''openbaar'' blowen het met maximum één andere persoon is, die helemaal niet de behoefte heeft om ''stoer'' of opvallend of gewoon stom te doen. Respect op straat alsju, ook alsje stoned bent!

Maar sinds ik 18 ben is die paranoïde eigenlijk helemaal opgehouden, aangezien ik nooit met meer dan 3 gram rondloop, ik geen luidruchtige boeren van ''vrienden'' meer heb en gewoon wil tonen dat blowers ook heel lief kunnen glimlachen als je in hun walm langsloopt, zonder helemaal van de wereld te zijn! :) Maar het is een feit dat vaak na uitwerken ik me ontzettend leeg voel, en lui. En ik heb ook ondervonden dat blowers die volhouden pas nádat al het werk gedaan is te blowen en daar een gewoonte van maken jaren-, makkelijk decennialang kunnen blowen zonder zichtbare negatieve effecten. Mijn (stief)ouders zijn het grootste voorbeeld. Hij blowt sinds z'n 17de elke dag, zonder overslaan (behalve op vakantie dan) en zij sinds 11 jaar, zonder problemen. Al ís ze wel gestopt nu, sinds mei, en het verschil is prachtig!
Blowende ouders lijken cool, ja. Maar heel vaak kan je gewoon niet bij hen terecht in hun waus. Hoe hard je ook probeert.

Ik wil gewoon zeggen, en ik weet dat bijna iedereen wel achter me zal staan bij deze mening: marijuana is pérféct te integreren in ieders leven (mentale problemen daarbuitengerekent) mits voldoende zelfcontrole, ruggengraat, stugheid en volhouding. Zin in jointje tijdens middag pauze? Brute pech, halve dag langer wachten, des te lekker zal het zijn als je op de bank neerzeilt met je voeten wagewijd op de salontafel naar GTST zit te kijken ( :mrgreen: )

En laat je ook nooit meeslepen. Ik had mensen die eerlijk waar zeiden dat ik ''er niet bijhoorde'' aangezien ik ''te weinig blowde''. Nou, was ik zonder iets van spijt snel weer weg :)

NorthernLightBE

Bewuste gebruiker
Er zijn veel voordelen: industrieel enzo hoef ik niet uit te leggen

Maar er zijn ook nadelen; voor mij waren deze ( toen ik het veel deed):
- Je ziet eruit als een zombie
- Je geeft werkelijk NIETS om dingen, niets kan je echt schelen ( behalve wiet)
- Je bent constant moe
- Je leeft in een soort 'waas"
- Je denkt elke seconde aan wiet, aan je volgende joint
-Je geld gaat erdoor
- Dag goeie schoolpunten!
- Je staat bekend als de jongen die altijd stoned is, iedereen weet het waardoor niemand je eigenlijk volledig vertrouwt en die dingen
-Iedereen die elke dag zeikt over je wietgebruik
-Je wordt de meest luie persoon die je je maar kunt voorstellen
- Vroeger werd ik nooit ziek, toen kreeg ik heb ik in 6 maand ongeveer 4 verschillende keelonstekingen gehad die niet overgingen behalve wanneer ik antibioticakuur begon en m'n hoest werd legendarisch

Maargoed, nu ben ik wel erg negatief. Als ik er nu aan terug denk had het wel iets goed, dat constant stoned zijn :grin:. Maar achteraf gezien kun je wiet maar beter alleen in de weekends gebruiken

Conclusie, cannabis gebruik geeft weinig tot geen nadelen
cannabis MISbruik wel, en zelfs redelijk veel

Jeller

Badass junkie
Exceptional Insight zei:
- Het op magische wijze compleet verdwijnen van mn korte termijn geheugen
- Na langdurig gebruik vaak een neerslachtig gevoel
- Paranoia
- Agorafobie
- Slechte weerstand
- Altijd verkouden
- Altijd moe/verkeren in een zombie-like toestand
- Antisociaal gedrag
- Luiheid
- Lethargie/Onverschilligheid
idd en nog veel meer, beetje domme topic eigenlijk

JJJ

Bewuste gebruiker
ar_master zei:
maar als de rook die je inademt niet radioactief is(en ja tabaksrook is radioactief) kan je geen kanker ervan krijgen.
Dat lijkt me echt onzin. Roken veroorzaakt kanker doordat er allerlei carcinogene verbrandingsproducten in je longen komen. Niet doordat tabak radioactief zou zijn :grin: .

weyoun22

Bewuste gebruiker
JJJ zei:
Dat lijkt me echt onzin. Roken veroorzaakt kanker doordat er allerlei carcinogene verbrandingsproducten in je longen komen. Niet doordat tabak radioactief zou zijn :grin: .

Roken zorgt ervoor dat er meer schadelijke stoffen, zogenaamde vrije radicalen, in het lichaam komen. In de volksmond wordt vaak gezegddat vrije radicalen radioactief zijn hoewel dit niet altijd het geval hoeft te zijn.

Een vrije radicaal is een atoom of molecuul met een nog ongebruikte bindingsmogelijkheid. Die ongebruikte bindingsmogelijkheden kun je zien als een soort haken die zich graag ergens aan vastgrijpen. Ze beschadigen andere moleculen doordat ze er met hun haken elektronen uit los trekken. Vrije radicalen worden dan ook wel biochemische terroristen genoemd. Ze ondermijnen de boel.

Wat doen vrije radicalen?

* Ze tasten de onverzadigde vetzuur moleculen, die een onderdeel vormen van de celmembranen, aan. Hierdoor ontstaat een kettingreactie omdat een beschadigd vetzuurmolecuul op zijn beurt zelf een vrije radicaal wordt.
* Ze kunnen schade aanbrengen aan het DNA in de celkern waardoor er een verstoring kan optreden in de celstofwisseling waardoor er vervolgens gemuteerde cellen kunnen ontstaan (kanker).
* Ze kunnen de membranen van de lysosomen, de afvalverwerkingsinstallatie van de cel, aantasten. Hierdoor komen agressieve stoffen uit de lysosomen vrij die de cel aantasten.
* Ze oxideren cholesterol. Ons lichaam heeft cholesterol nodig voor de celmembranen en de vorming van bepaalde hormonen. Door oxidatie van cholesterol kan aderverkalking ontstaan.
* Ze maken dwarsverbindingen in collageen vezels. Hierdoor verliest het bindweefsel zijn soepelheid. Bloedvaten worden hierdoor bijvoorbeeld stug en kwetsbaar.
* Ze beschadigen bepaalde enzymen die het lichaam nodig heeft als bouwstof voor het uitvoeren van belangrijke processen.
* Ze worden gezien als de fundamentele veroorzaker van vroegtijdige veroudering, kanker en hart en vaatziekten.

KapiteinPinda

Belezen gebruiker
nog een nadeel: omdat er zoveel voordelen aan zitten, en omdat het dusdanig weinig nadelen heeft dat er dit soort discussies beginnen te ontstaan, kunnen mensen de fout maken door te denken dat er helemaal geen nadelen aan zitten. Een beetje nuance kan dan geen kwaad.

Fishhead0707

Wijs gebruiker
Chemical zei:
Lsd predikanten hebben dan ook gelijk, net als de thc predikanten :wink:. Na jaren van Fabeltjes is het inderdaad wel moeilijk om de waarheid te accepteren. Ik weet bv zeker dat xtc veel minder is dan alcohol, maar toch is voor mij alcohol gebruiken veel makkelijker dan xtc gaan nemen

Tja wat zullen we hier is op zeggen? :wave:

XTC minder dan alcohol? Ja XTC is gezond daar zitten alle Vitamines & Mineralen in. Daarom krijg je ook nooit een kater van XTC... Ik voel me dan ook altijd een stuk gezonder als ik XTC gebruik. Ja, niet dus.. :rolleyes:

Maarja om het even te nuanceren: Het is niet slim om een topic te openen en gaan vragen om nadelen van een drug om ze dan te willen gaan weerlegen met "wetenschappelijk" bewijs? Wat eerder jou waarheid is dan de werkelijkheid? Of ben jij een professor?

Tuurlijk kan iedereen THC & LSD anders ervaren. Iedereen kan verschillende voor en nadelen hebben. Maar aan alles zitten voordelen en aan alles zitten dus ook nadelen.

Dat is wetenschappelijk bewezen.

+1 :)

Hij is trouwens ook voor je maatje SittaMan.. De oprichter van dit topic. :)

Exceptional Insight zei:
- Het op magische wijze compleet verdwijnen van mn korte termijn geheugen
- Na langdurig gebruik vaak een neerslachtig gevoel
- Paranoia
- Agorafobie
- Slechte weerstand
- Altijd verkouden
- Altijd moe/verkeren in een zombie-like toestand
- Antisociaal gedrag
- Luiheid
- Lethargie/Onverschilligheid

whoow, dit gaat me tog wel iets te ver..
vooral dat paranoia? als je het al goed gewend bent van blowen, weet ik niet waarom je paranoia zou worden.. je weet goed genoeg waar en wanneer je het best kan blowen, zelfs op onbekende plaatsen is het lol!

de zombie-like toestand doe je meestal jezelf aan, als je van 's ochtends tot 's avonds blowt, dan zou ik zeggen ja.. maar met een beetje verstand doe je dit niet...
ik blow wanneer ik bij vrienden ben, over de middag soms in school enz.. niet zoals een verslaafde elk halfuur een nieuwe joint.. dat zou mijn bankrekening zelfs niet accepteren..

Wietje

Belezen gebruiker
Haha, wat een lollig toppic.

(De eerste posts van SittaMan xD) "Wij kennen de waarheid, jullie zijn fout, wij weten het, want de wetenschap heeft het bewezen" xD echt grappig!

Ik hoop dat hij dit binnen een jaar of 2 nog eens leest als hij iets wijzer is geworden (als..)
En dan zichzelf een mep geeft ^^

OT: Wiet is voor iedereen anders, doe wat je wil, en voel je goed. daar draait het leven om. niet om de waarheid te gaan verkondigen, want dé waarheid, is voor iedereen anders.

Peace! :stoned:

Fishhead0707

Wijs gebruiker
Wietje zei:
Haha, wat een lollig toppic.

(De eerste posts van SittaMan xD) "Wij kennen de waarheid, jullie zijn fout, wij weten het, want de wetenschap heeft het bewezen" xD echt grappig!

Ik hoop dat hij dit binnen een jaar of 2 nog eens leest als hij iets wijzer is geworden (als..)
En dan zichzelf een mep geeft ^^

OT: Wiet is voor iedereen anders, doe wat je wil, en voel je goed. daar draait het leven om. niet om de waarheid te gaan verkondigen, want dé waarheid, is voor iedereen anders.

Peace! :stoned:

+ 1

Klopt helemaa, voor iedereen is de waarheeid anders. Maar sommige dingen staan vast en daar kan je niet onheen. Elke drugs heeft zijn voordelen en elke drugs heeft zijn nadelen.
:wink:

Bovenaan