Ik lees vaak paranoïde én onverschilligheid, maar deze zijn toch geheel tegenstrijdig?

In mijn (Belgische) geval was ik inderdaad paranoïde bij buitenshuis blowen en mensen zien voorbijkomen. Zeker als we dan met 'n grote groep zijn, en 2x zeker als er Midden-Oosterse jongeren lopen.
7 ouderen samen zijn geen probleem
5 jongeren waaronder 2 Midden-Oosterse en blanken worden dan meteen (hardhandig) door politie in burger apart gezet, gecontroleerd, met smoesjes min of meer gefouilleerd (Ja, haal alles maar uit jullie zakken, straks fouilleren we! ... Haalt iemand een vlindermes uit z'n zak <<; meteen mee naar bureau.) Dus, reden tot paranoïde genoeg in de stad, waardoor ik er ook gewoon voor zorg dat als we ''openbaar'' blowen het met maximum één andere persoon is, die helemaal niet de behoefte heeft om ''stoer'' of opvallend of gewoon stom te doen. Respect op straat alsju, ook alsje stoned bent!
Maar sinds ik 18 ben is die paranoïde eigenlijk helemaal opgehouden, aangezien ik nooit met meer dan 3 gram rondloop, ik geen luidruchtige boeren van ''vrienden'' meer heb en gewoon wil tonen dat blowers ook heel lief kunnen glimlachen als je in hun walm langsloopt, zonder helemaal van de wereld te zijn!

Maar het is een feit dat vaak na uitwerken ik me ontzettend leeg voel, en lui. En ik heb ook ondervonden dat blowers die volhouden pas nádat al het werk gedaan is te blowen en daar een gewoonte van maken jaren-, makkelijk decennialang kunnen blowen zonder zichtbare negatieve effecten. Mijn (stief)ouders zijn het grootste voorbeeld. Hij blowt sinds z'n 17de elke dag, zonder overslaan (behalve op vakantie dan) en zij sinds 11 jaar, zonder problemen. Al ís ze wel gestopt nu, sinds mei, en het verschil is prachtig!
Blowende ouders lijken cool, ja. Maar heel vaak kan je gewoon niet bij hen terecht in hun waus. Hoe hard je ook probeert.
Ik wil gewoon zeggen, en ik weet dat bijna iedereen wel achter me zal staan bij deze mening: marijuana is pérféct te integreren in ieders leven (mentale problemen daarbuitengerekent) mits voldoende zelfcontrole, ruggengraat, stugheid en volhouding. Zin in jointje tijdens middag pauze? Brute pech, halve dag langer wachten, des te lekker zal het zijn als je op de bank neerzeilt met je voeten wagewijd op de salontafel naar GTST zit te kijken (

)
En laat je ook nooit meeslepen. Ik had mensen die eerlijk waar zeiden dat ik ''er niet bijhoorde'' aangezien ik ''te weinig blowde''. Nou, was ik zonder iets van spijt snel weer weg