Geef me nadelen van Cannabis?

SittaMan

Belezen gebruiker
Oom Klaas zei:
SittaMan zei:
Andrew zei:
Sittaman is retard 1e klas.
Dankje

Ohja, als je niets zinnigs te posten heb, hou je beter je kwek toe :wink:

Dan kan jij beter stoppen he.
Ga maar samen met heteindevanalles een wiet kampje organiseren om te vertellen hoe goed wiet wel niet is en vergeet vooral de nadelen.
Ik weet wel dat er nadelen aan zijn, zoals de teer enco, ik probeer jullie gewoon bij te brengen dat je er geen kanker van krijgt, en geen herschenschade enzo...
Zoals Chemical al zei, dat overdrijven mij goed aansluit (wat soms gewoon wel moet :tongueout:), dus ook de titel is een beetje overdreven, maar snap je wat ik probeer te bereiken?

Hislordship

Wijs gebruiker
@Flip trip.

Bedankt voor de tips en info, daar kan ik wel wat mee.
Tevens wist ik niet dat ik het niet als aandoening moet zien maar ik snap je punt ermee 100%.
Pilletjes ga ik niet slikken dat puur omdat ik die niet vertrouw.

pawelonius

Belezen gebruiker
Zelf zat ik laatst te denken:
Blijvende schadelijkheid van cannabis is een psychose, indien je er aanleg voor hebt.
Voor mannen geldt: de hoeveelheid testosteron wordt lager als er cannabis wordt gebruikt. dus als er echt veel gebruikt wordt is dat een stevig nadeel.

Roken zie ik maar even niet als nadeel van de cannabis zelf, maar van de manier van gebruik. je kunt het namelijk ook eten, vaporisen.

Verder zijn geloof ik alle nadelen alleen aanwezig zolang er nog THC en andere Cannabinoiden in het vetweefsel/bloed zitten. Namelijk het duffe, luie, slechte geheugen.

Maar zijn er nou nog andere blijvende schadelijkheden, die dus nog steeds gelden als je helemaal clean bent. Dingen die minimaal nog een jaar blijven aanhouden.

Ik ben benieuwd :)

Napster

Belezen gebruiker
Chemical als de wetenschap meerdere malen bewezen heeft dat THC geen schadelijke stof is voor de gezondheid waarom doen dan nog steeds zoveel overheden moeilijk om dit te legaliseren? Ze zouden zelfs hier flink wat belastingen op kunnen gaan heffen wat de kasstaat lekker zou spekken. THC brengt sowieso tijdelijke schade aan op je kortentermijngeheugen misschien niet merkwaardig maar de wetenschap heeft dat ook bewezen. Het menselijk lichaam geneest zich maar daardoor heeft het wel even effect op je lichaam..Bij overmatig gebruik krijg je soms schade die je lichaam niet kan herstellen wat bij elke stof zo beetje het geval is..TEVEEL is nooit goed..Dus ook overmatig gebruik van THC niet...Wat de wetenschap je ook vertelt.

pawelonius

Belezen gebruiker
Oh, over het niet legaliseren kan ik wel wat antwoorden geven:
De meeste drugs zijn minder schadelijk dan alcohol.

Redenen dat het niet gelegaliseerd wordt kan komen doordat grote bedrijven toch invloed hebben op de politiek. of dat echt zo is weet ik niet, maar bepaalde bier fabrikanten zijn natuurlijk wel erg rijk. Deze hebben er geen baat bij als alcohol niet meer de enige party drug is.
De georganiseerde misdaad is héél erg blij met de illegale status van zo veel drugs. Die zijn natuurlijk groot voorstander van het verbod.

In principe is het niet legaliseren vooral business. Iedereen weet dat de criminaliteit rond de drugssmokkel, die het hardnekkigst is, op te lossen is door legalisatie. Criminelen kiezen niet voor niets voor die handel: het is zó makkelijk vergeleken met andere vormen van illegaal geld verdienen.
Er zijn meer dan genoeg onderzoeken (ja, wetenschappelijk) die hebben aangetoond dat schadelijkheid van de meeste drugs onder die van alcohol liggen. Ook is bekend dat het aantal gebruikers niet erg wordt beinvloed door verbod.
Ergens heeft iemand er heel veel baat bij dat het illegaal is :)

Chemical

Belezen gebruiker
pawelonius zei:
Oh, over het niet legaliseren kan ik wel wat antwoorden geven:
De meeste drugs zijn minder schadelijk dan alcohol.

Redenen dat het niet gelegaliseerd wordt kan komen doordat grote bedrijven toch invloed hebben op de politiek. of dat echt zo is weet ik niet, maar bepaalde bier fabrikanten zijn natuurlijk wel erg rijk. Deze hebben er geen baat bij als alcohol niet meer de enige party drug is.
De georganiseerde misdaad is héél erg blij met de illegale status van zo veel drugs. Die zijn natuurlijk groot voorstander van het verbod.

In principe is het niet legaliseren vooral business. Iedereen weet dat de criminaliteit rond de drugssmokkel, die het hardnekkigst is, op te lossen is door legalisatie. Criminelen kiezen niet voor niets voor die handel: het is zó makkelijk vergeleken met andere vormen van illegaal geld verdienen.
Er zijn meer dan genoeg onderzoeken (ja, wetenschappelijk) die hebben aangetoond dat schadelijkheid van de meeste drugs onder die van alcohol liggen. Ook is bekend dat het aantal gebruikers niet erg wordt beinvloed door verbod.
Ergens heeft iemand er heel veel baat bij dat het illegaal is :)

De Pharma industrie, weed is een goed geneesmiddel tegen vanalles, bv migraine en dementie, zelfs kwaadaardige vormen van kanker kunnen in het beste geval helemaal verholpen worden door weed, Maar weed is een relatief goedkoop geneesmiddel en de pharma is natuurlijk big bussines..

Wacky

Badass junkie
Sitaman, je blowt nog niet zo lang he ? In de eerste jaren dat ik blowde dacht ik ook dat het onschuldig en niet verslavend is. Na 15 jaar weet ik beter.

En je bent nog niet zo oud he ? Je gelooft nog in wetenschappelijke FEITEN met hoofdletters wanneer het betekenisloze onderzoekjes betreft. Ook daarin geloofde ik toen ik jong was, man wat was ik een naieve mongool, iedereen probeerde ik te overtuigen met allerlei onderzoekjes die ik in kranten las als ze maar mijn mening bevestigden. Opvallend genoeg zijn dat vaak onderzoekjes over dingen die je zelf doet, denkt of zegt waarmee anderen het niet eens zijn.

Sja, juist omdat ik toen zelf zo was erger ik me er nu juist aan om dat terug te zien denk ik.
Wat je op school bij natuurkunde leert, dat mag je redelijkerwijs als feiten betitelen, maar dit soort shit echt niet, dat geloof je nu nog niet, maar, gegeven dat je een redelijke intelligentie bezit zul je er met de jaren nog wel achter komen dat alles zo duidelijk en zwart wit niet is in de wereld en dat feiten schaars zijn.

En als je zo wijs denkt te zijn dat je je eigen mening opzij schuift voor "wetenschappelijke bewijzen", word dan eens zo wijs om je eigen motieven te leren kennen die bepalen wat jij voor waar aanneemt en wat niet. (en om te zeggen wat je zegt, te denken wat je denkt en te doen wat je doet)

Chemical

Belezen gebruiker
Wacky zei:
Sitaman, je blowt nog niet zo lang he ? In de eerste jaren dat ik blowde dacht ik ook dat het onschuldig en niet verslavend is. Na 15 jaar weet ik beter.

En je bent nog niet zo oud he ? Je gelooft nog in wetenschappelijke FEITEN met hoofdletters wanneer het betekenisloze onderzoekjes betreft. Ook daarin geloofde ik toen ik jong was, man wat was ik een naieve mongool, iedereen probeerde ik te overtuigen met allerlei onderzoekjes die ik in kranten las als ze maar mijn mening bevestigden. Sja, juist omdat ik toen zelf zo was erger ik me er nu juist aan om dat terug te zien denk ik.
Wat je op school bij natuurkunde leert, dat mag je redelijkerwijs als feiten betitelen, maar dit soort shit echt niet, dat geloof je nu nog niet, maar, gegeven dat je een redelijke intelligentie bezit zul je er met de jaren nog wel achter komen dat alles zo duidelijk en zwart wit niet is in de wereld en dat feiten schaars zijn.

En als je zo wijs denkt te zijn dat je je eigen mening opzij schuift voor "wetenschappelijke bewijzen", word dan eens zo wijs om je eigen motieven te leren kennen die bepalen wat jij voor waar aanneemt en wat niet. (en om te zeggen wat je zegt, te denken wat je denkt en te doen wat je doet)

een leuke onderbouwde post wacky, waarvoor dank.

Over de verslaving van weed hebben we niets gezegd he, of het verslavend is hangt meer van persoon tot persoon af. Wat je in de kranten leest kan je bijna zowiezo als BS afstempelen, ik las gisteren nog in de metro dat bier drinken gezond is.

Mag ik enkele vraagjes stellen aan jou wacky?

Ben je nu clean ?

Zoja, ondervind je nog last van je vroeger gebruik?

Zoneen, waarom doe je het nog als je het precies toch niet zo leuk vind?

Wacky

Badass junkie
internet is echt niet beter dan kranten, maar in de tijd dat ik nog "een jongen van de wetenschap" was zoals jullie jezelf zien, was internet nog een babytje dat niet voor mij beschikbaar was.

Die verslaving ligt echt niet zozeer aan de persoon hoor. Net zoals je verdomd weinig mensen zal vinden die al 10 jaar roken zonder verslaafd te zijn, of 10 jaar minimaal wekelijks speed gebruiken zonder verslaafd te zijn zul je ook verdomd weinig mensen vinden die 10 jaar op regelmatige basis blowen zonder verslaafd te zijn. De manier om niet verslaafd te worden op lange termijn is serieus respect te hebben voor het verslavingsrisico en daarom strenge regels te stellen voor jezelf aan de mate van gebruik, motivatie voor gebruik en situatie waarin je gebruikt.

Clean ?
-nee, ik gebruik zowel soft als harddrugs. Harddrugs ben ik niet aan verslaafd, hash wel.

Ondervind ik last van mijn gebruik ?
-De negatieve gevolgen aan mijn longen zijn zeer duidelijk merkbaar. Ik ben nu aangewezen op hash omdat ik wiet al niet meer kan binnenhouden.
-Als ik teveel blow word ik para enzo, geloof me, dat ligt niet alleen aan mij en EI, dit hoor ik van erg veel langdurige blowers. Nadat ik een keer 3 maanden gestopt ben geweest gaat het wel veel beter, heb er weer veel minder last van.
-Ik vind het vervelend om niet mezelf onder contole te hebben. verslaving is een zwakte, ik wil niet verslaafd zijn, ik ben het wel, en dat vind ik kut.

Waarom ik het doe ?
-Je bent zeker nog nergens aan verslaafd (geweest) ? Toen ik kind was rookte mijn moeder, ze wilde altijd stoppen, deed vele pogingen zonder enig succes. Ik snapte daar niets van, "als je niet wil roken doe je het toch gewoon niet" zei ik altijd. Nu snap ik het wel, nu snap ik wat een verslaving is. En dat is dan ook gelijk het beste wat wiet voor me gedaan heeft. Vroeger had ik de illusie dat ik sterker was dan anderen, dat ik niet verslaafd zou worden (zoals ongeveer iedere puber) door de THC verslaving weet ik dat ook ik op moet letten en ben ik heel voorzichtig met harddrugs zodat ik niet daaraan verslaafd zal worden.
Stoppen met blowen is overigens niet het moeilijkste waar een mens in zijn leven voor komt te staan, dat moet ik direct toegeven. Maar het is het onschuldige imago van wiet dat het toch veel moeilijker maakt, het is toch maar blowen, het verneukt nog niet mijn social life, ik functioneer nog in de maatschappij, dus er is niet genoeg druk om succesvol en permanent te stoppen.

Chemical

Belezen gebruiker
zou je het misschien niet kunnen overwegen om te gaan vaporizen? De schade daar is toch wel beduidend minder, of zie ik dit verkeerd?

Ik moet idd toegeven dat ik nog nooit verslaafd ben geweest aan iets, Ben ook niet van plan dit te gaan worden. Je zegt dat je niet genoeg druk hebt om te stoppen, zijn longklachten en para zijn dan niet genoeg ? Mrja, ik neem aan dat het zeker niet gemakkelijk zal zijn en verslaving zie ik ook zeker weten als een nadeel van weed.

Neen internet is zeker niet beter dan kranten, overlaatst las ik een verhaal over een heroineverslaafde en die stak zijn verslaving op de jointjes waar ie mee begonnen is.....

Wietje zei:
Deranged zei:
Het kon ook weer echt alleen een Belg zijn.
niet alle belgen zijn zo. geloof me
+1 Veralgemenen en uitspraken doen over groepen van mensen waar je zelf niet toebehoort is de basis van racisme, antisemitisme, sexisme, oorlog en (last but not least) eindeloze hersenloze discussies tussen belgen en nederlanders, engelsen en ieren,...
Het zit in ons bloed, ik erger me ook aan bepaalde groepen mensen... evolutionisten, religieuze mensen, racisten, ... Maar uit mijn laatste psilocybine trip leerde ik dat het geen zin heeft ter oordelen over bepaalde groepen mensen, ieder zijn persoonlijkheid,ideeën,karakter is slechts gevormd ten gevolge van de gebeurtenissen in zijn leven(en natuurlijk een deeltje aangeboren, DNA...). Probeer niet te oordelen over anderen. Oordeel over jezelf en probeer je eigen fouten te fixen. Geloof me, iedereen heeft genoeg negatieve karaktertrekken en ideeën om een levenlang aan jezelf te sleutelen.
(it's/ having/in) some kind of psychedelic experience

our body is light, we are immortal
our body is love, we are eternal
eternal.....

omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgement

Merkaba - Tool
:rock:

Nu terug on-topic: eerst en vooral wil ik even zeggen dat ik volledig VOOR het legaliseren van cannabis en andere geestveruimende mindelen ben. Toch kies ik de kant van ExceptionalInsight in deze discussie die leek de kinderachtige kant op te gaan op het einde van pagina 2 van dit draadje. Dit geeft niks te maken met het feit dat hij de geniale bob dylan als avatar heeft of het feit dat hij moderator is op dit forum waar ik nu nog newbie ben en een goeie eerste indruk wil maken.
Cannabis kan een nieuwe wereld voor je openen en je kijk op de wereld drastisch veranderen in goede zin. OOk wanneer je na die eerste keer frequenter gaat gebruiken kan je er blijven plezier, inspiratie, ontspanning en verlichting uithalen. Vele mensen worden verliefd op het goedje, en ik begrijp goed dat ze het goddelijk beschouwen, vooral in het begin. Het is dan ook verstaanbaar dat mensen zoals Chemical & Sittaman hier willen komen propaganderen in naam van het kruid :tongueout:.
Dit doen ze welliswaar aan de hand van zwak onderbouwde zogezegde wetenschappelijke feiten (geef ons cijfers, links naar verslagen van studies als je het woord wetenschap écht wil gebruiken). Wetenschappers die cannabis-gebruik onderzoeken interviewen geen ervaringsdeskundigen (BLOWERS, zoals we dat zeggen :tongueout:) maar steken zelf een jointje op om 's avonds naar vrouw en kinderen thuis te gaan en te zeggen "vandaag mochten legaal zo high als een vlieger worden op het werk".
En als die wetenschappers dan toch ervaringsdeskundigen (zoals ik en jij) zouden interviewen, dan blazen we toch natuurlijk liever de voordelen wat op en houden de nadelen achterwege?

Volgens mij speelt vooral de frequentie van het gebruik een grote rol...net zoals bij zo veel andere dingen.
Te frequent caffeïne gebruik kan gevolgen hebben voor je slaap, geheugen enzv...
Te frequent chocoladepudding eten kan gevolgen hebben voor je gewicht, je spijsvertering enzv...
Te frequent telivisie kijken kan enorme gevolgen hebben voor je zelfbeeld, je fantasie, je karakter en vooral je intelligentie
... En ook te frequent blowen heeft enkele nadelen (zie de nadelen waar ExceptionalInsight over spreekt)

Als we dan toch wetenschappelijk uit de hoek willen komen verwijs ik graag naar Terence Mckenna: (geen letterlijke citatie): "De menselijke hersenen zijn enorm gevoelig voor herhaling, patronen, gewoonten en uiteindelijk ook verslavingen." (dit heeft wellicht ook een enorme rol gespeelt in de evolutie van onze hersenen, en het feit dat we dingen bijleren zoals taal,...)
Verstandig cannabisgebruik met mate, en in goede omstandigheden zal een minimum van nadelen opleveren.
Zelf gebruik ik cannabis ongv 1x per week of per twee weken ((ik probeer er geen patroon in te steken zoals elke vrijdag of zatedag, om zo herhaling en verslaving te voorkomen)), alleen of met vrienden die ik min of meer vertrouw, in het dichtstbijzijnde bos of natuur.
In verband met trippen (LSD, DMT, psilocybine, salvia,...) hoor je maar al te vaak hoe belangrijk set en setting is, volgens mij is dit ook voor een deel van belang bij cannabisgebruik.

Besluit van mijn hele bericht:
-Oordeel niet over mensen buiten jezelf
-Cannabis heeft zeker en vast nadelen, maar het blijft een betere drug dan de legale drugs alcohol en nicotine. (hier kunnen we gerust over verder discusseren, maar ik denk dat ik hier 100% gelijk in heb)
-Gebruik met mate en gebruik verstandig om eventuele nadelen toch te beperken.
-Rook die kruiden met goede vrienden, en in een goeie omgeving (natuur!)
-Gebruik de woorden "uit onderzoek is gebleken" en "wetenschappelijk bewezen" zo weinig mogelijk.
-De woorden "mijn mening", "ik vermoed" en "volgens mij" zijn je vriendjes in een goede discussie :tongueout:
-Trek alles wat ik zeg zoveel je wilt in twijfel, ik wil niemand overtuigen van mijn waarheid en ben mogelijk compleet verkeerd.
-"Think for yourself, question authority" - Timothy Leary

P.S.: Sittaman, Chemical, jullie bedoelen het goed en er is niets vekeerd met het willen verdedigen van dit godenkruid. Maar zeggen dat er geen nadelen aan verbonden zijn is een piepklein beetje naïef, hopelijk willen jullie dat toegeven.

(((+ eet eens een truffel of een stoeltje om dat betweterige karaktertrekje in jezelf te vermoorden, niet dat ik nu psilocybine wil gaan promoten :tongueout: )))

"The only person responsible for your actions is YOU" - Charles Manson

Chemical

Belezen gebruiker
Leuke post, waarvoor dank :).

Tuurlijk zijn aan weed nadelen verbonden, dat weten ik en sittaman ook. Maar die nadelen hoeven niet eens zo talrijk te zijn zolang je er niet verslaafd aan geraakt. Je hebt pleinvrees, het moe zijn achteraf, de teer die je longen toch wel een beetje kapot maken. Maar de positieve werkingen krijgen bij mij toch wel de bovenhand op die nadelige,Het effect zelfs niet meegerekend. de teer kan je bv al verhelpen door een vaporizer te gebruiken.

Ben ook wel blij dat je de vergelijking maakt met de legale drugs. Wat een rotzooi is dat toch wel eigenlijk. De verkeerde drugs zijn legaal en over veel mindere drugs doen ze moeilijk...

Chemical zei:
Ben ook wel blij dat je de vergelijking maakt met de legale drugs. Wat een rotzooi is dat toch wel eigenlijk. De verkeerde drugs zijn legaal en over veel mindere drugs doen ze moeilijk...

Helemaal mee akkoord...met overmatig weed-gebruik zijn er vooral nadelen voor jezelf.
Bij overmatig alcohol gebruik zijn er nadelen voor jezelf EN je medemens... Vrouwen & kinderen die geslaan worden door de dronken huisvader die thuiskomt, dronken achter het stuur jezelf en anderen de dood in rijden, aggresief gedrag in het algemeen...

Maar ook de nadelen voor jezelf zijn niet te onderschatten:
Met overmatig alcohol gebruik maak je veel sneller je organen kapot dan je longen met overmatig wietgebruik. (denk ik toch)
Alcohol verslaving is in mijn ogen een veel hardnekkigere verslaving dan een wietverslaving maar dit is subjectief, heb geen van beiden zelf ooit ervaren.
Overdoseren met alcohol gaat veel sneller dan met wiet. Met een wiet "overdosering" hoef je zelfs niet per se in het ziekenhuis belanden.
Je verliest véél hersencellen en houdt lichte hersenschade over iedere keer je dronken bent. (hoe het zit met wiet weet ik niet, dat rijmt. :tearsofjoy: )

Ook hier telt de regel uit mijn vorige post: Het kan verstandig en met mate gebruikt worden, een glaasje wijn, bier of jack daniels kan voor ontspanning zorgen, vele stijve harken worden er ook wat losser door, en de meeste mensen kunnen genieten van de smaak.
Maar in mijn ogen blijft alcohol vooral handig om hygienisch te werk te gaan bij het kweken van paddenstoeltjes. Of bij de synthese van DMT :tongueout: :tongueout: :tongueout:

Over tabak moet je tegen mij zelfs niet beginnen... Het is een drug met minimaal effect en maximale schade (dit is misschien wel een beetje overdreven als je gaat vergelijken met heroïne, crack, cocaïne enzv) maar toch...
Naast de schadelijkheid en minimale effect is het dan ook nog eens ENORM verslavend. Deze drug mogen ze van mij gerust verbannen.

Ik geloof niet in al die conspieracy theorieën maar toch kun je niet naast het feit kijken dat
de enorm verslavende stoffen alcohol en tabak NIET verboden zijn. (Er is een enorme vraag naar en ze zijn beiden niet makkelijk door de amateur zelf te maken)
en de minder en niet verslavende stoffen die makkelijk zelf te kweken zoals wiet en paddestoelen WEL verboden zijn.

Conclusie: Cannabis is een betere drug dan alcohol of tabak. FEIT!

“They lie about marijuana. Tell you pot-smoking makes you unmotivated. Lie! When you're high, you can do everything you normally do, just as well. You just realize that it's not worth the fucking effort. There is a difference.”

“Here is my final point. About drugs, about alcohol, about pornography and smoking and everything else. What business is it of yours what I do, read, buy, see, say, think, who I fuck, what I take into my body - as long as I do not harm another human being on this planet?”

“I have never seen two people on pot get in a fight because it is fucking IMPOSSIBLE. "Hey, buddy!" "Hey, what?" "Ummmmmmm...." End of argument.”

3 uitspraken van Bill Hicks (1961-1994), bekijk en beluister zijn shows, of sterf!

Flip Trip

Bewuste gebruiker
hislordship zei:
@Flip trip.

Bedankt voor de tips en info, daar kan ik wel wat mee.
Tevens wist ik niet dat ik het niet als aandoening moet zien maar ik snap je punt ermee 100%.
Pilletjes ga ik niet slikken dat puur omdat ik die niet vertrouw.

Your welcome, is trouwens mijn mening dat je zo een dingen niet als aandoening moet zien, maar als je me punt snapt zal dat wel duidelijk zijn.

Veel succes.

psych-out

Bewuste gebruiker
hier is een mooie discussie aan de gang.
dat van je lusteloos,... voelen dat dat komt door een te lage suiker :confused: vond ik wel goed gevonde.
sarcastisch dan.

Chemical

Belezen gebruiker
Omnipresent zei:
Chemical zei:

Helemaal mee akkoord...met overmatig weed-gebruik zijn er vooral nadelen voor jezelf.
Bij overmatig alcohol gebruik zijn er nadelen voor jezelf EN je medemens... Vrouwen & kinderen die geslaan worden door de dronken huisvader die thuiskomt, dronken achter het stuur jezelf en anderen de dood in rijden, aggresief gedrag in het algemeen...

Maar ook de nadelen voor jezelf zijn niet te onderschatten:
Met overmatig alcohol gebruik maak je veel sneller je organen kapot dan je longen met overmatig wietgebruik. (denk ik toch)
Alcohol verslaving is in mijn ogen een veel hardnekkigere verslaving dan een wietverslaving maar dit is subjectief, heb geen van beiden zelf ooit ervaren.
Overdoseren met alcohol gaat veel sneller dan met wiet. Met een wiet "overdosering" hoef je zelfs niet per se in het ziekenhuis belanden.
Je verliest véél hersencellen en houdt lichte hersenschade over iedere keer je dronken bent. (hoe het zit met wiet weet ik niet, dat rijmt. :tearsofjoy: )

Ook hier telt de regel uit mijn vorige post: Het kan verstandig en met mate gebruikt worden, een glaasje wijn, bier of jack daniels kan voor ontspanning zorgen, vele stijve harken worden er ook wat losser door, en de meeste mensen kunnen genieten van de smaak.
Maar in mijn ogen blijft alcohol vooral handig om hygienisch te werk te gaan bij het kweken van paddenstoeltjes. Of bij de synthese van DMT :tongueout: :tongueout: :tongueout:

Over tabak moet je tegen mij zelfs niet beginnen... Het is een drug met minimaal effect en maximale schade (dit is misschien wel een beetje overdreven als je gaat vergelijken met heroïne, crack, cocaïne enzv) maar toch...
Naast de schadelijkheid en minimale effect is het dan ook nog eens ENORM verslavend. Deze drug mogen ze van mij gerust verbannen.

Ik geloof niet in al die conspieracy theorieën maar toch kun je niet naast het feit kijken dat
de enorm verslavende stoffen alcohol en tabak NIET verboden zijn. (Er is een enorme vraag naar en ze zijn beiden niet makkelijk door de amateur zelf te maken)
en de minder en niet verslavende stoffen die makkelijk zelf te kweken zoals wiet en paddestoelen WEL verboden zijn.

Conclusie: Cannabis is een betere drug dan alcohol of tabak. FEIT!

“They lie about marijuana. Tell you pot-smoking makes you unmotivated. Lie! When you're high, you can do everything you normally do, just as well. You just realize that it's not worth the fucking effort. There is a difference.”

“Here is my final point. About drugs, about alcohol, about pornography and smoking and everything else. What business is it of yours what I do, read, buy, see, say, think, who I fuck, what I take into my body - as long as I do not harm another human being on this planet?”

“I have never seen two people on pot get in a fight because it is fucking IMPOSSIBLE. "Hey, buddy!" "Hey, what?" "Ummmmmmm...." End of argument.”

3 uitspraken van Bill Hicks (1961-1994), bekijk en beluister zijn shows, of sterf!

weed richt geen blijvende hersenschade aan :wink:.

HetEindeVanAlles

Belezen gebruiker
Of het nu wetenschappelijk bewezen is dat cannabis onschadelijk is of niet maakt geen bal uit hoor. Als je zo nodig de waarheid wilt weten, draai dan een joint (zonder tabak) en zie wat er gebeurd. En zie wat de kater is. DAT is de waarheid.

THC is een delicate stof die je aankunt, of niet aankunt. In theorie kan iedereen het aan, in de praktijk zijn er maar enkelen die het kunnen blijven doen tot ze oud en versleten zijn.

De enige manier om thc aan te kunnen is het niet dagelijks te doen, maar maximum wekelijks. Gezond eten, veel lichaamsbeweging en vitamine c helpen er ook bij. Een sterke geest is ook nodig!

Maar, jongens en meisjes, lok geen discussies uit maar leef. Als je wilt leven met een joint in je bek of niet - het is jouw eigen keuze hé? Zwijg en leef. Kom gewoon je mening niet pushen.

I'm out

ps klaas: het kamp was een grap. Het kwam in m'n hoofd op en het idee maakte enkele mensen aan het lachen, daar draait het toch om? Kweek wat humor. Verslaving is geen lachtertje, maar als er geen humor is kan je ook geen schild vormen. En een schild heb je nodig in deze wereld, als je je niet elke dag wilt opfokken over nonsenberichtjes tot al dat opfokken je inhaalt en je een zenuwinzinking hebt ofzo. Geloof me :wink:

En voor de topicstarter:

het enige grote nadeel van cannibus is dat er over de hele wereld te veel over geluld wordt. Maarja, blijf allemaal maar in je eigen wereldje leven. Zoals iemand hier zei: de waarheid is voor iedereen anders.

L

Lid 6909

Gast
ExceptionalInsight zei:
- Het op magische wijze compleet verdwijnen van mn korte termijn geheugen
- Na langdurig gebruik vaak een neerslachtig gevoel
- Paranoia
- Agorafobie
- Slechte weerstand
- Altijd verkouden
- Altijd moe/verkeren in een zombie-like toestand
- Antisociaal gedrag
- Luiheid
- Lethargie/Onverschilligheid

Dit overkomt je alleen bij overmatig blowen hoor, als je het houdt bij een jointje af en toe, en alleen als je je shit gedaan hebt, dan merk je de helft van de negatieve effecten die jij typed niet.

Jaapje

Experimenterende gebruiker
Leuke discussie, waar helaas de term "wetenschap" te pas en te onpas gebruikt wordt. Ik zou graag meer bronnen willen zien :).

Ontopic - Hier een aantal nadelen die ik persoonlijk ondervind. In mijn vriendengroep hoor ik veelal dezelfde geluiden.

TIJDENS HET BLOWEN:
- Luiheid
- Paranoïde
- Anti-Sociaal
- Egocentrischer dan normaal
- Ongezond veel eten
- Afname van zowel intelligentie als geheugen

DAARNA:
- Sufheid en afname intelligentie kan (afhankelijk van hoeveel er gebruikt is) een aardig tijdje stand houden
- Zin in meer THC.
- Geld vliegt erdoorheen.
- Longschade (tenzij gegeten / gedronken of gevaporized)

Verder ondervind ik geen echte nadelen. Om maar meteen met wat voordelen te komen:
- Goede eetlust
- Een "pauze" in mijn veelal iets te complexe en drukke gedachtenstromen
- Chill
- Genieten van het leven
- Lekker slapen
- Pijn wordt gedoofd (althans, een beetje)

De voordelen wegen lekker op tegen de nadelen, dus ik blijf lekker blowen als het uitkomt :)

Jaapje

Eristoff zei:
Van de meeste nadelen is maar sprake bij intensief (mis)bruik van cannabis.
Ik heb van al mijn genoemde nadelen al last na één keer blowen (één keer per week hooguit)

maxpayne

Belezen gebruiker
sittaman heeft naar mijn inziens wel gelijk in een hoop dingen. Ook ik heb onderzoeken gelezen, maar toch moet je ook openstaan voor negatieve dingen. Er zijn ook onderzoeken geweest dat men wel degelijk paranoide wordt van canabis en ook dit heb ik zelf lichtelijk ervaren na dagelijks gebruik. Ook kunnen bewezen onderzoeken weer worden ontkracht.

Al met al geloof ik zeker dat de negativiteit van wiet wel wat wordt overdreven en dat er met "normaal" gebruik niks mis is.

Een mooie documentaire over de antidrugs propaganda en de vele onwaarheden over wiet is "the union: business behind getting high". Een overtuigende documentaire alleen heb ik soms ook wel het idee dat die documentaire de negatieve dingen niet wil laten zien dus geheel objectief is die dus niet. Wel komen ze met overtuigende argumenten waarom wiet wel "mee valt".

Matthijs85

Belezen gebruiker
Het is enigszins verslavend, het is erg makkelijk om langdurig problemen weg te blowen
En ik wordt er zelf toch altijd wat minder gemotiveerd van om dingen te doen enzo, vind mezelf een wat minder prettig mens als ik dagelijks blow.

maxpayne

Belezen gebruiker
Matthijs85 zei:
Het is enigszins verslavend, het is erg makkelijk om langdurig problemen weg te blowen
En ik wordt er zelf toch altijd wat minder gemotiveerd van om dingen te doen enzo, vind mezelf een wat minder prettig mens als ik dagelijks blow.
wiet is voor mij anders niet een drugs waar ik problemen mee weg blow. Problemen komen juist harder aan door wiet. Wiet zet mij juist aan het denken over hoe ik het leven aan moet pakken. Daardoor smoke ik ook niet meer dagelijks

Eristoff

Jaapje zei:
Eristoff zei:
Van de meeste nadelen is maar sprake bij intensief (mis)bruik van cannabis.
Ik heb van al mijn genoemde nadelen al last na één keer blowen (één keer per week hooguit)

Als je maar 1 keer per week blowt, dan vind ik die 2 uurtjes luiheid en egocentrisch en anti-sociaal gedrag niet echt een nadeel, tenzij je blowt wanneer dit wel een probleem is, maar dan moet je gewoon maar op een ander moment blowen.

Ongezond veel eten vind ik ook geen nadeel, mits je ongezond veel gezond eet natuurlijk :wink:
Zin in meer THC hangt van persoon tot persoon af, en van de reden waarom je gebruikt denk ik.
En tenslotte het geld dat er doorheen vliegt is niet echt een nadeel van de cannabis zelf, maar van de veel te hoge prijs ervan die veroorzaakt wordt door de illegaliteit en het crimineel milieu.

Dit is natuurlijk wat ik ervan denk he, voor jou is dat misschien anders.

sjaak herremans

Bewuste gebruiker
hmm de nadelen die ik merk zijn A kort termijn geheugen is soms echt Homer DOH! en B Kan er soms lui van worden, dingen die niet prioriteit hebben stel ik gewoon weer uit

Woftie

ExceptionalInsight zei:
- Altijd verkouden
Wat een bullsh*t. Ik rook nu een half jaar dagelijks wiet. Mijn kortetermijn geheugen is niks minder geworden en ben nooit verkouden.

Ik ken ook mensen die al 5 tot 10 jaar dagelijks roken die niks anders over hebben gehouden dan af en toe kleine dingen vergeten, maar niet zo erg dat het storend wordt.

Het enige nadeel dat ik kan bedenken is geld.

Hislordship

Wijs gebruiker
Woftie zei:
ExceptionalInsight zei:
- Altijd verkouden
Wat een bullsh*t. Ik rook nu een half jaar dagelijks wiet. Mijn kortetermijn geheugen is niks minder geworden en ben nooit verkouden.

Ik ken ook mensen die al 5 tot 10 jaar dagelijks roken die niks anders over hebben gehouden dan af en toe kleine dingen vergeten, maar niet zo erg dat het storend wordt.

Het enige nadeel dat ik kan bedenken is geld.

Je rookt PAS een half jaar dagelijks wacht maar tot je egt lang blowed dan piep je wel anders.

maxpayne

Belezen gebruiker
hmm misschien ben ik echt anders dan maar ik zou nooit mijn leven verwaarlozen door wiet.
Zoals ik al zei: als ik in problemen zit rook ik juist geen wiet omdat ik het dan erger ervaar ipv met andere drugs dat uje voor je problemen vlucht. Ik rook ook niet dagelijks omdat ik dan ga denken dat ik mijn leven ga verwaarlozen en ik een sukkel ben (wat weer versterkt wordt).

Ben een weekendsmoker en kan er dan ook heerlijk van genieten omdat ik dan geen stress en druk voel wat versterkt kan worden. :stoned:
En soms laat ik mezelf toe om doordeweeks een welverdiend jointje te roken omdat ik er in het leven bv goed voor sta.

Amateurtje

Wijs gebruiker
We moeten hier niets ver algemenen e. Het is niet als je blowt dat je die symptonen sowieso krijgt. Nee dat hangt van persoon van persoon af, bv iemand met een goede weerstand zal niet zo gemakkelijk 'altijd verkouden" rondlopen door te blowen dan iemand met een iets mindere weerstand. Wat ik hiermee wil zeggen is dat elke lichaam anders reageert, en dat we de symptomen niet over één en dezelfde kam hoeven te scheren.

Chemical

Belezen gebruiker
over de verkouden discussie heb ik dit te zeggen:

THc stimuleert de aanmaak van witte bloedcellen, witte bloedcellen zorgen voor de opbouw van het afweersysteem.

Maw je zou minder snel verkouden moeten zijn als je blowt.

Woftie

Chemical zei:
over de verkouden discussie heb ik dit te zeggen:

THc stimuleert de aanmaak van witte bloedcellen, witte bloedcellen zorgen voor de opbouw van het afweersysteem.

Maw je zou minder snel verkouden moeten zijn als je blowt.
Als ik ziek ben en even smoke dan ben ik wel weer even beter. Heeft dat daar ook mee te maken denk je?

L

Lid 6909

Gast
ik merk dat ook wel, ik ben ook altijd verkouden als ik geblowed heb, nou niet echt verkouden maar wel beetje vol gevoel van binnen.

maar die negatieve effecten laat je zelf gebeuren hoor, je hebt alles zelf in de hand.

dat je lui word en niks doet, ligt toch echt aan jezelf hoor! pack your shit bij elkaar en ga gewoon wat doen?

L

Lid 6909

Gast
ik zal dat ding even aanpassen?

'When you're high you can do everything you normaly do, you just have to realize that finally it's worth the fucking efford!' -gNuxx Idiot

wsbs

Newbie
Goeiendag allemaal...

Wat mezelf opvalt dat sinds ik blow ik niet meer gestoken word door muggen..
iemand anders hier ook ervaring mee ?

Greetz wsbs

Bovenaan