geen ghb

darkbull

Bewuste gebruiker
ik heb besloten niet eens aan ghb te beginnen (behoorlijk ingelezen), verstandig of niet?
of mis ik nu iets...

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Altijd verstandig om niet aan drugs te beginnen. En daarbij schijnt GHB enorm verslavend te zijn. Ik zou zeggen, goed besluit. Ik begin er ook niet aan.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Helemaal eens met bovenstaande, je moet maar denken het is niet voor niets op de opiumlijst gezet laatst. Heb er aantal vrienden gezien die er grote problemen mee hebben. Ze kunnen alleen slapen als ze out gaan op de ghb, en worden 4 uur later wakker omdat ze weer nodig hebben.. Zou die vicueuze circel iedereen besparen als ik dat kan :)

darkbull

Bewuste gebruiker
wat ik zo lees over ghb (en de laatste dagen heb ik er heel veel over gelezen) is dat er een heleboel mensen sexen op ghb.

het gevaar ligt op de loer dat sex zonder ghb dan niet meer zo leuk is.

dat lijkt me niet zo gezond eigenlijk (maar wel heel erg lekker natuurlijk) dus laat ik het maar, ik weet tenslotte niet wat ik mis.

Tufnut

Badass junkie
wil zeker niet zeggen dat je het wel moet doen, maar de genoemde argumenten om het niet te doen vind ik niet sterk.
Het gaat niet om wat je doet, maar vooral om hoe je het doet. GHB is een drug die heel erg behoedzaam gebruikt moet worden. Uiteraard moet je de kwaliteit weten door te testen, dan moet je de dosis leren kennen waarop je je goed voelt door dit langzaam op te bouwen. Je moet het zeker niet meerdere keren per week doen en eigenliojk al niet meerdere keren per maand. je moet je aan je dosis houden en erg voorzichtig zijn met bijnemen (altijd minder dan je eerder hebt genomen en met voldoende tijd ertussen. Het best schrijf je het op, maar dan moet je ook weer oplettend dat je geen registratiefouten maakt. Verder moet je echt niet combineren met alcohol. En erg belangrijk is dat je je hier allemaal consequent aan houd.
Als je het gevoel dus al fijn vind, ik ben zelf niet onverdeeld positief, dan moet je ook nog ens sterk in je schoenen staan. Het is geen biertje waarvan je er nog een extra neemt. Een klein beetje teveel kan leiden tot outgaan en dat is niet gezond. Overlijden kan, maar is dan wel weer een stap verder, maar complicaties kunnen onvoorspelbaar zijn net als in alle andere gevallen van te veel drugs.

Kortom je moet weten wat je moet doen en je daar aan houden.

SjitHeppens

Belezen gebruiker
Wie schrijft de app (voor op de smartphone) die doses en tijdstippen voor je bijhoudt? :grin:

Ik gebruik het laatste halfjaar elke avond GHB. En voel me niet echt een junk. De extreem euforische effecten waarover ik hier soms lees heb ik dan ook nooit ervaren, vandaar misschien.

Een tijdje geleden had ik longontsteking. Een week lang hoge koorts, weinig zin in wat dan ook, laat staan in GHB. Nou, niks gemerkt van enig afkickverschijnsel, lichamelijk noch geestelijk. :mrgreen:

P.S. Uit het rapport dat ten grondslag lag aan de plaatsing van GHB op de harddrugslijst maak ik op, dat dat vooral is gebeurd om aspirant-GHB gebruikers af te schrikken. Wat blijkbaar goed werkt, gezien het argument van 25toLife om er niet mee te beginnen.

darkbull

Bewuste gebruiker
ik heb het rapport even snel gelezen en de risico's zijn niet echt heel erg groot (overigens stond er over ghb als hulpmiddel bij alcoholverslaving dat het discutabel was, speciaal even gelezen voor Shitheppens-maar die is er weer heel positief over) maar wat ík zie (en uiteraard is het uitsluitend mijn beleving dus míjn beeld) en hoor... de combi xtc, ghb... dermate leuk voor de sex dat het zonder niet meer zo aantrekkelijk is.. en dat wil ik niet, ik wil gewoon puur van sex kunnen genieten zonder dat ik hulpmiddeltjes nodig heb.
sex vind ik leuk, xtc met sex vind ik ook een leuke combi, om het nog leuker te maken met ghb... neu.. want, wat ik zeg, ik mis het niet dus waarom zou ik ghb gaan gebruiken?

ja, verstandig doseren, dat is de grootste valkuil voor de meesten... maar het aantal ziekenhuisopnames door ghb is dermate gestegen (ik meen iets van 240 mensen op de ic vorig jaar, door ghb) dat het me gewoon afschrikt. De mensen die op de ic lagen vonden zichzelf ws ook heel verstandige gebruikers.
en verder ben ik het er wel mee eens dat je beter maar nooit aan drugs beginnen kunt :) .

pwooppwoop

Experimenterende gebruiker
die mensen die opeens in het ziekenhuis wakker worden is meestal in combinatie met alcohol

je moet gewoon jezelf kennen, weten wat je aankan, en liever iets minder dan iets teveel
ik heb het ook wel soms gezien, mensen die helemaal niet weten wat het is en toch maar een slokje van die "vloeibare xtc" nemen
ik ben nog nooit "out" gegaan, of zelfs niet kortbij (heel slaperig worden etc...),
maar ik heb ook wel eerst heel veel opzoekwerk gedaan voor ik het de eerste keer deed

GHB is een zalige drugs als je jezelf kan beheersen, als je al weet van jezelf dat je dat niet kan moet je er niet aan beginnen

Tufnut

Badass junkie
Als je ermee om kan gaan dan valtr alles wel mee. Dat is een behoorlijke dooddoener. Het gevaar met GHB is juist dat er niet goed mee omgegaan wordt.
Dat Sjithappens elke avond kan gebruiken zonder verslaafd te zijn is fijn voor hem, maar als je kijkt naar eerdere posts waarin een andere intenties werd geuit dan is het m.i. toch wel een signaal dat hij zich op een hellend vlak begeeft. En meestal wordt de gebruiker pas wakker aan het eind, dus onderaan, dat hellende vlak.
GHB is leuk, maar dagelijks gebruik is toch wel problematisch en van GHB alleen kun je zeer zeker ook wel out van gaan!

pwooppwoop

inderdaad, elke dag gebruiken is vragen om problemen, maar dat is niet alleen met ghb zo... wel met elke drugs denk ik
beetje gezond verstand gebruiken, ik moet toegeven dat ik ook al regelmatig in de week met een flesje voor mij zat, maar uiteindelijk leg ik het toch terug weg (meestal :grin: )

van ghb alleen kan je zeer zeker "out' gaan, maar dat ligt maar aan 1 iemand, degene die het heeft binnengestoken :grin:
zoals ik al zee, ben nog nooit out gegaan, en heb hier thuis al heel wat mensen "begeleid" met hun eerst keer G en hier is ook nog nooit iemand out gegaan, heb al wel meerdere keren dopjes geweigerd aan mensen die dachten dat ze er nog wel eentje aankonden
weten met wat je bezig bent maakt echt wel het verschil

pwooppwoop

normaalgezien wel ja
heb het al wel gedaan als de xtc zo goed als uitgewerkt was, maar echt tijdens de trip heb ik het nog nooit gedaan

wat ik wel geregeld doe is coke + GHB, ook altijd heel leuk :grin:

pwooppwoop

niet echt, het euforishe gevoel gaat dan beetje weg, en dan krijg ik meer het warme wazige "love" gevoel :hearteyes:

echter heb ik wel vrienden die beweerden hun trip te verlengen met ghb, maar dat heb ik zelf nooit zo ervaren, ik denk dat dat voor iedereen wel zal verschillen?

KOMTGOED

@darkbull: geloof me het is het niet waard(volgens mij dan) heb het 2 of 3 x gebruikt. 1ste x: was ik al moe, had veel visite van mensen die ik eigenlijk al niet binnen wilde(ratten). dus daardoor voelde ik me al moe/niet goed. klein beetje g genomen, en werd alleen moe en wazig van enn heeeel duizelig net als dronken maar alleen van binnen heel vreemd gevoel. 2e x: wilde het nog eens testen in andere situatie. kreeg soort van persoonlijkheid verlies bij gebrek aan beter woord. nu had ik wel veel meer genomen. je voelt het wel als warm gevoel en ik snap dat men dat lekker kan vinden, maar een heel raar duizelig gevoel erbij maaR NIET zoals dronken/stoned. geestelijk kreeg ik meer agressieve neigingen (gebrek aan beter woord) ik was bij de buren en die vonden dat ik maar vreemd deed. ik naar huis en wAT er toen gebeurde: heel huis 7 x ondergekotst vond het helemaal niet lekker, het haalde wel mn remmingen los maar uren lang in huis rondtollen al kotsend en van agressief naar knock out heen en weer. ik vond het NIKS. daarna wel erg lekker geslapen. uitgerust wakker. maar het leek op alcohol qua lossing van remmingen en qua emoties zeg maar, maar dan heel ander gevoel. maar voor mij is het ROTZOOI. en ik zie de problemen ervan sosms om me heen (1 vriend verslaafd, meerdere kennizsen/vrienden gevaarlijk nok out of ziekenhuis). Enge shit bah. Dus neem aub mijn advies dat het niet lekker is zoals mdma bv of hero. maar dat kan per persoon verschillen natuurlijk. maar als je het toch doet, let aub op dosering.gevaaarlijk spul bah :P

Bovenaan