geen relatie

danny-v

Newbie
Angramar Temenos zei:
Eenzaamheid is het ergste wat der is.. Meh, weet niet echt wat ik hierop moet zeggen.

Soms heb je van die dingen in het leven, zoals kanker krijgen of in een vliegtuigcrash omkomen. Niemand verdient het, maar het gebeurt...

Dankje voor deze reactie, getuigt van steun..(meen ik serieus)
Dat is min of meer ook hoe ik deze positie ervaar ik heb er alles aan gedaan maar het is gewoon hopeloos. Ik gooi de handdoek nou vrijwel in de ring.

Ik baal ervan.. ik denk dat ik een leuke jongen ben, maar door meerdere redenen is het slecht gesteld. Ik wordt er erg verdrietig van..

Je kan wel zeggen je moet eerst tevreden zijn met jezelf of zonder een dame tevreden zijn maar als je al zo lang niet een dame kan vinden die bij je past of bij je wil blijven gaat dat aan je

Overigens de rest ook bedankt

KoxBox

Badass junkie
Je moet dat niet zo aan je hard laten komen. Er komt een tijd dat je dit topic al lachend zult herlezen, met een vriendin aan je zij.

Amateurtje

Wijs gebruiker
Een vrouw moet je niet zoeken, die kom je vanzelf tegen.
Op elke potje past een dekseltje, dus amak je geen zorgen je zult wel iemand vinden.

Een vrouw hebben wilt niet meteen zeggen dat je gelukkig bent hoor, sommigen zijn gelukkiger als ze vrijgezel zijn dan wanneer ze een relatie hebben. Vrijgezel geniet van veel voordelen tbh.

Beanhead

Badass junkie
En waarschijnlijk zul je wel wat dekseltjes moeten passen eer het echt volledig past. Het leven is met vallen en opstaan... Die dip daar ben je zo weer over en eens de liefdes-oogkleppen weg zijn, besef je ook weer hoe leuk het leven is en hoeveel dekseltjes er wel niet zijn :wink:

Ik hoop het beste voor je mate.

En ikzelf; geen relatie... Geen problemen mee eigenlijk feitelijk, eenzaam voel ik me alvast toch zeker niet. Tja die zuid-amerikaanse maar dat laat ik er niet van komen, mezelf kennende :tearsofjoy:

W.F.L.

Badass junkie
Beanhead zei:
En waarschijnlijk zul je wel wat dekseltjes moeten passen eer het echt volledig past. Het leven is met vallen en opstaan... Die dip daar ben je zo weer over en eens de liefdes-oogkleppen weg zijn, besef je ook weer hoe leuk het leven is en hoeveel dekseltjes er wel niet zijn :wink:

Je gelooft het ook echt zelf? :grin: Nee toch he?

Moest liefde enkel oogkleppen zijn zouden alle relaties maximaal een aantal jaar duren.

Andrew

Badass junkie
Geen zin om mensen te quoten. Waarom zou eenzaamheid het ergste zijn dat er bestaat? Eenzaamheid moet je leren waarderen, en wanneer je dat kan is het, naar mijn mening, toch wel één van de fijnste dingen ooit, gewoon alleen zijn.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Andrew zei:
Geen zin om mensen te quoten. Waarom zou eenzaamheid het ergste zijn dat er bestaat? Eenzaamheid moet je leren waarderen, en wanneer je dat kan is het, naar mijn mening, toch wel één van de fijnste dingen ooit, gewoon alleen zijn.
Eenzaamheid en "gewoon alleen zijn" zijn toch wel twee compleet verschillende dingen.

Biertje

Bewuste gebruiker
Angramar Temenos zei:
Eenzaamheid is het ergste wat der is.. Meh, weet niet echt wat ik hierop moet zeggen.

Soms heb je van die dingen in het leven, zoals kanker krijgen of in een vliegtuigcrash omkomen. Niemand verdient het, maar het gebeurt...
Er zijn genoeg mensen die ik een van deze twee wel gun hoor... Een vliegtuigcrash ofzo.

Ofja, gunnen... Gunnen is een groot woord, maar ze verdienen het wel.

Drientje

DF-koning
Eenzaamheid is een gevoel, sociaal isolement een situatie. Anders gezegd: er is wezenlijk verschil tussen alleen zijn, en je alleen voelen.

De meeste mensen die eenzaamheid beschrijven noemen het een gevoel van verdriet, van leegte. Veel mensen die eenzaamheid ervaren hebben dat de eerste keer ondervonden doordat ze gescheiden werden van hun ouders of verzorgers. Het gevoel van machteloosheid dat daarbij optrad blijft gekoppeld aan het gevoel van eenzaamheid. Dat maakt dat eenzaamheid hardnekkig is: mensen voelen zich (ten onrechte) niet bij machte hun situatie en hun emoties te veranderen. Het kan ertoe leiden dat iemand het leven zo inricht, dat die gevoelens worden vermeden, door het vermijden van contacten met anderen. Contact maken is dan zeer bedreigend, en hier moet dan ook de oplossing voor eenzaamheid niet worden gezocht.

Je hebt alleen zijn en het fijn vinden. Eenzaamheid kies je niet want dan zou het geen eenzaamheid heten.

Readerbot

Experimenterende gebruiker
Ik vind het altijd grappig, de mensen die zeggen dat je moet leren alleen gelukkig te zijn en dat eenzaamheid niet zo erg is. Het zijn altijd de mensen die het merendeel van hun leven in een relatie zaten - Beetje als een dikke amerikaan die zegt dat het niet zo heel erg is als de mac eens dicht is.

Dat klopt, maar voor een somalier is het wel erg als die niet kan eten - misschien heeft die al 3 weken niet gegeten en is die de volgende ochtend dood zonder een maaltijd. Iets wat je altijd hebt leer je ook niet warderen.

Drientje

DF-koning
Readerbot zei:
Ik vind het altijd grappig, de mensen die zeggen dat je moet leren alleen gelukkig te zijn en dat eenzaamheid niet zo erg is. Het zijn altijd de mensen die het merendeel van hun leven in een relatie zaten - Beetje als een dikke amerikaan die zegt dat het niet zo heel erg is als de mac eens dicht is.

Dat klopt, maar voor een Somaliër is het wel erg als die niet kan eten - misschien heeft die al 3 weken niet gegeten en is die de volgende ochtend dood zonder een maaltijd. Iets wat je altijd hebt leer je ook niet waarderen.
Sorry?

Ik heb alleen zijn verplicht leren waarderen. Ik ben nu 4 jaar vrijgezel en ik heb ook momenten dat ik niet alleen in bed wil liggen of een vriend(in) zou willen hebben om lief en leed mee te delen maar denk je nou echt dat ik er een topic over open?

Leer eerst alleen gelukkig te zijn, vertrouw me als ik weet waar ik het over heb. Je kunt een ander pas gelukkig maken als je zelf gelukkig bent.

Amateurtje

Wijs gebruiker
Drientje zei:
Je kunt een ander pas gelukkig maken als je zelf gelukkig bent.

Daar ben ik het toch wel oneens met je...Eén van mijn eersten exen werd door haar moeder mishandelt, maar toch heb ik het jammer genoeg zelf moeten zien wat er aan de hand was.
Een ander gelukkig maken en zelf gelukkig zijn, zijn twee uiterst verschillende dingen.

endor

Badass junkie
Amateurtje zei:
Drientje zei:

Daar ben ik het toch wel oneens met je...Eén van mijn eersten exen werd door haar moeder mishandelt, maar toch heb ik het jammer genoeg zelf moeten zien wat er aan de hand was.
Een ander gelukkig maken en zelf gelukkig zijn, zijn twee uiterst verschillende dingen.

Mijn ex is dan toch een ander verhaal.
Ze had complexen , was ongelukkig en kon bijna niet meer functioneren zonder speed.
Ze was helemaal niet in staat mij gelukkig te maken , of zelf maar om van mij te houden.
En zeer impulsief het "gedaan maken" met me , zonder enige reden.. leuk hoor. :rolleyes:

Drientje

DF-koning
En hoe komt het toch dat het je Ex-en zijn? Zomaar een vraag hoor.

Zulke relaties zijn gedoemd te mislukken.

Amateurtje

Wijs gebruiker
Drientje zei:

Het was een hele afstand en in die tijd reed ik nog niet per auto, en hoe minder je met mekaar in contact kom hoe minder 'het gevoel' er is. Maar we zijn nog steeds vrienden hoor.

Mag ik jou dan ook wat vragen? Waarom ben jij al 4jaar vrijgezel, je bent toch gelukkig met jezelf/in een relatie?

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Amateurtje zei:
Mag ik jou dan ook wat vragen? Waarom ben jij al 4jaar vrijgezel, je bent toch gelukkig met jezelf/in een relatie?

Het is niet dat als je gelukkig bent met jezelf, dat je meteen een partner tegenkomt.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Drientje zei:
Dat klinkt allemaal heel leuk en aardig, maar je brengt het alsof het een absoluut iets is. Waarom kun je niet met z'n tweeën naar geluk zoeken?

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Exceptional Insight zei:
Drientje zei:
Dat klinkt allemaal heel leuk en aardig, maar je brengt het alsof het een absoluut iets is. Waarom kun je niet met z'n tweeën naar geluk zoeken?

Mij lijkt het dat je eerst je eigen geluk in het leven moet vinden. Als je dat niet doet, gaat het je later opbreken. Kijk maar naar al die mensen die gaan scheiden, ineens moeten ze vrij zijn en beseffen ze dat ze niet gelukkig zijn. Ze dachten dat ze het geluk wel met hun partner zouden vinden...

Amateurtje

Wijs gebruiker
Sublimo zei:
Amateurtje zei:

Het is niet dat als je gelukkig bent met jezelf, dat je meteen een partner tegenkomt.

Dat zeg ik ook helemaal niet, ik ben nu vrijgezel maar gelukkig. Maar het is niet omdat je ongelukkig bent dat je daarom niemand anders gelukkig kan maken, toch.?

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Amateurtje zei:
Dat zeg ik ook helemaal niet, ik ben nu vrijgezel maar gelukkig. Maar het is niet omdat je ongelukkig bent dat je daarom niemand anders gelukkig kan maken, toch.?

Ik dacht er vroeger ook zo over als jou, maar mijn recente ervaring zegt mij het tegenovergestelde.

Drientje

DF-koning
Amateurtje zei:
Drientje zei:

Het was een hele afstand en in die tijd reed ik nog niet per auto, en hoe minder je met mekaar in contact kom hoe minder 'het gevoel' er is. Maar we zijn nog steeds vrienden hoor.

Ik heb mezelf de tijd gegeven om mijn vorige relatie en het misbruik uit mijn jeugd te verwerken. Nu pas ben ik er weer aan toe om samen met iemand de avonturen van dit leven te ontdekken.

Ik merk dat als iemand ongelukkig is (stel een verslaving of een jeugdtrauma) en je krijgt een relatie met die persoon dan heb je een relatie met de verslaving of met het trauma, niet met de echte persoon.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Drientje zei:
Ik merk dat als iemand ongelukkig is (stel een verslaving of een jeugdtrauma) en je krijgt een relatie met die persoon dan heb je een relatie met de verslaving of met het trauma, niet met de echte persoon.

Daar heb je dus groot gelijk in.

Angramar Temenos

Badass junkie
Amateurtje zei:
Drientje zei:

Inderdaad.. Accepteer nou eens dat niet iedereen hetzelfde is, een gevoel is niet voor ieder hetzelfde, de een kan veel beter tegen iets dan de ander. Het is net zoiets als de pijngrens of hoe goed je tegen temperatuur kan.

Gooi me met -10 in een shirtje naar buiten, het doet me geen zak; Terwijl jij wsl zou bibberen en janken. Aan de andere kant, met 26 graden zit ik te janken van ellende en dood te gaan van de hitte, terwijl veel mensen dat dan lekker weer vinden.

De een jankt bij een gestoten teen, de ander loopt door als die een afgezaagd been heeft. Is het een kwestie van flinkheid en aanstellen? Nee, dat geloof ik niet. Het kan een rol spelen maar het is eerder zo dat de een pijn niet zo sterk naar ervaart als de ander; Niet dat het signaal anders aankomt, maar dat de psychologische categorisatie van de ervaring "pijn" anders is bij iedereen. Zo is ook de psychologische categorisatie "Eenzaamheid" bij iedereen anders.

Je kan hoogstens beargumenteren dat het onwenselijk voor jezelf is om je geluk afhankelijk van een ander te hebben, maar om te zeggen dat een ander je niet gelukkig kan maken als je dat zelf niet kan zijn is kinderlijk.

Vloei

Experimenterende gebruiker
Zoek er vooral niet te veel naar, je komt haar/hem ooit wel tegen, op de moment dat je het minst verwacht.

En even tussendoor, een relatie is ook niet altijd alles wat je wil. Ik ben nog jong, maar voor m'n leeftijd toch een vrij lange relatie gehad. Ben ik nu even een gelukkige vrijgezel. En dope blijft je vriendin, doet altijd wat je wilt :')

Dacht ik zelf dat gelukkige vrijgezellen niet bestonden, dat ze gewoon een maskering waren voor mensen die geen lief konden krijgen. Maar ja, toch wel. Vet chill.

Angramar Temenos

Badass junkie
Vloei zei:
Zoek er vooral niet te veel naar, je komt haar/hem ooit wel tegen, op de moment dat je het minst verwacht.

En even tussendoor, een relatie is ook niet altijd alles wat je wil. Ik ben nog jong, maar voor m'n leeftijd toch een vrij lange relatie gehad. Ben ik nu even een gelukkige vrijgezel. En dope blijft je vriendin, doet altijd wat je wilt :')

Dacht ik zelf dat gelukkige vrijgezellen niet bestonden, dat ze gewoon een maskering waren voor mensen die geen lief konden krijgen. Maar ja, toch wel. Vet chill.

Ja, ze bestaan... En zitten dus aan de dope, en zijn daarom gelukkig. Ik heb eind september tot maart een relatie gehad. Dat was de gelukkigste periode van m'n leven. In maart ben ik direct daarna meteen weer een relatie begonnen, omdat ik gewoon totaal gestoord werd van mezelf alleen; Dat was niet zo'n geweldige move, dat duurde ook maar kort.

Sinds toen alleen maar bezig geweest met m'n ex missen en plannen maken om dingen te laten werken de tweede keer (het lag namelijk niet aan mij, maar aan haar chronische depressie, ze heeft zelfs al die tijd op me gewacht tot het wel kon.. en dat is meer dan ik kan zeggen :( )

In de tussentijd nog iets wat leek op een one night stand van 2 weken gehad - dat sloeg ook als kaas op kanker, maar ik had aandacht nodig en zij ook. Sjah. Sinds kort gaat het weer wat beter met m'n ex en heb ik die tijd gebruikt om aan m'n verlatingsangst te werken. Ik zie der weer een weekje in augustus en dan zien we wel verder.

Drientje

DF-koning
Angramar Temenos zei:
In de tussentijd nog iets wat leek op een one night stand van 2 weken gehad - dat sloeg ook als kaas op kanker, maar ik had aandacht nodig en zij ook. Sjah. Sinds kort gaat het weer wat beter met m'n ex en heb ik die tijd gebruikt om aan m'n verlatingsangst te werken. Ik zie der weer een weekje in augustus en dan zien we wel verder.
Mag ik jou er even vriendelijk op wijzen dat jij ooit in een topic van mij, waar ik het werkwoord 'ingekankerd' op geheel normale wijze gebruikte, flink hebt verneukt door te gaan roepen dat je tante was gestorven aan kanker en ik toen een waarschuwing kreeg en mijn verontschuldigingen aan jou aan moest bieden?

Graag verneem ik dan nu jou verontschuldigingen omdat mijn opa is gestorven aan nierkanker.

Dank u.

Hypocriet wezen.

Angramar Temenos

Badass junkie
Mijn excuses en condoleanties in dat geval.
En ja, als je regelmatig gif naar me spuwt kan je ook verwachten dat ik alles wat je tegen me zegt zo op zal vatten. Maar respect voor de doden.

Drientje

DF-koning
Angramar Temenos zei:
Mijn excuses en condoleanties in dat geval.
En ja, als je regelmatig gif naar me spuwt kan je ook verwachten dat ik alles wat je tegen me zegt zo op zal vatten. Maar respect voor de doden.
Wanneer heb ik gif naar jou gepuwt? En dat was nooit tegen jou gericht.

Angramar Temenos

Badass junkie
Zo'n 100+ keer? Je noemt me een leugenaar, je drijft de spot met m'n paranoia waar ik niks aan kan doen, je hebt volgens mij een keer gezegd dat je hoopt dat ik sterf aan anorexia :confused:. Ik heb nog nooit jou persoonlijk aangevallen voor zover ik weet.

Drientje

DF-koning
Angramar Temenos zei:
Zo'n 100+ keer? Je noemt me een leugenaar, je drijft de spot met m'n paranoia waar ik niks aan kan doen, je hebt volgens mij een keer gezegd dat je hoopt dat ik sterf aan anorexia :confused:. Ik heb nog nooit jou persoonlijk aangevallen voor zover ik weet.
Geef me eens linkjes dan.

Drientje

DF-koning
Angramar Temenos zei:
Voorbeeld

Verder heel vaak gemerkt dat je gewoon zwaar negatief en aanvallend op me reageert..
Dus mijn conclusie dat je gewichtsverlies, in zeer korte periode, anorexia is is een aanval? Dat je mensen die af willen vallen tips geeft die zo van een proanorexia site komen (trust me, ik ken een boel tips van zulke sites) mag ik ook niets van zeggen?

En waar noem ik je een leugenaar dan? Lang lang geleden toen je Ayahuasca met je vader wilde doen? Dat heb je toegegeven dat het niet waar was en ons gesprekje op Ruigoord toen je voor het eerst ging trippen en je me vertelde dat die zegel LSD waarvan je vertelde dat het placebo effect was, had de hele maand juni op de vensterbank in de zon gelegen.

Als je zulke verhalen verteld (waarvan ik me nog steeds afvraag WAAROM je ze verteld) mag ik best de conclusie trekken dat je dingen verteld die niet waar zijn. Je bent ontzettend bij getrokken sinds je eerste post op dit forum (ik heb nog wel een paar voorbeelden van je rare gedrag maar dat hoef ik nu niet te bewijzen) en dat juich ik alleen maar toe maar je spreekt jezelf nog zo vaak tegen dat ik me stoor aan de manier waarop jij achteloos met andere mensen en hun gevoel omgaat.

Drientje

DF-koning
En ik zou ABSOLUUT nooit zeggen dat ik hoop dat iemand (ook al is het iemand die ik niet mag) sterf aan anorexia.

Bovenaan