Geheugen achteruit met speed

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Hi iedereen

Ik heb een weekend en een week toch wel een hoop speed naar binnen gewerkt, onder het mom van als ik het een keer doe, doe ik het goed (daar kan je nog over discussieren, maar goed).
Maar ik merkte wel dat mijn geheugen nogal achteruit ging. Ik vergat namen, kon heel moeilijk op bepaalde dingen komen, moeilijke rekensommen duurden langer voor ik ze opgelost kon krijgen.

Ik vraag me af in hoeverre dit effect blijf doorgaan? Trekt het na een tijdje weer weg? Gebeurt dit elke keer als je veel speed in 1 keer gebruikt?

Ik gebruik niet veelvuldig speed, dit was zeg maar even een 'binge-aanval', grinn, en het is nu een anderhalve week later, al wel wat verbetert.

Mijn vraag was dus aan andere gebruikers hoe jullie dit ervaren en of jullie nog handige tips/opmerkingen hebben hierover.

Dankje!
Cheryl

JewCookie

Wijs gebruiker
Dit word veroorzaakt door de vermoeidheid van je hersenen. Het verdwijnt weer als je hersenen genoeg rust hebben gehad, slapen dus! Het duurt over het algemeen niet echt lang voor het verdwenen is, zeker niet bij een periode van een week gebruik.. Bij maanden dagelijks gebruik zonder voldoende rust te pakken kan het langer duren..

Het hoeft niet elke keer zo extreem voor te komen, ligt helemaal aan wat je doet, hoeveel je slaapt en dat soort dingen.. Vitamines, vezels, mineralen, zout en suiker helpen hier ook best tegen en zijn vooral goed voor de rest van je lichaam. Toch hou je een lagere hersenactiviteit in de herstel-periode, maar dat heeft iedereen.

Mijn tip is vooral onderschat de kracht van een korte slaap niet! Anderhalf uur slapen lijkt niks, maar op momenten als je lichaam er aan toe is knap je er, eenmaal goed wakker, enorm van op!

Solidius

Badass junkie
Slapen is inderdaad de snelste manier om te herstellen.
Veel vitamine C en een stevige maaltijd doen ook wonderen.

Voor de rest, ontspan! Je hebt mentaal en fysiek enorm veel inspanning geleverd onder invloed van Amfetamine, een wandeling door de natuur of lekker relaxen zal je goed doen :wink:

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik heb toch wel permanente kortetermijngeheugenverlies (scrable!) eraan overgehouden. Ik moet wel zeggen dat ik veel speed gebruikte over een periode van een paar jaar.

Voorbeeld: Ik zoek iets, ik vind het, maar weet niet meer wat ik aan het doen was, pas later slaat het weer in.

Ook over de periode dat ik veel gebruikte weet ik bijna niets meer, veel flarden van gebeurtenissen, maar de hele periode is bijzonder vaag.

berbe

Bewuste gebruiker
toen ik nog aan de pep zat werd ik er slimmer van kon beter onthoude snapte alles sneller
maar nu ik er vanaf ben is mijn geheuge ook een zeef
nog mense die dit ervaren?

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ok, thx iedereen voor de geruststellende woorden. :)

een wandeling door de natuur of lekker relaxen zal je goed doen

Dat moet geen probleem zijn, ik woon gelukkig in een heerlijk koel bos. :)

Mijn tip is vooral onderschat de kracht van een korte slaap niet! Anderhalf uur slapen lijkt niks, maar op momenten als je lichaam er aan toe is knap je er, eenmaal goed wakker, enorm van op!

Mijn probleem is altijd dat als ik even een dutje ga nemen (als ik het al doe) dat ik dan vaker vermoeider wakker word dan ik al was. Maar misschien komt dat omdat ik te vroeg weer uit m'n bed stap.. Wie weet. Ik ben zowiezo heeeeel erg moe overdag, geen idee hoe het komt, ga er binnenkort mee naar de dokter. Daarom dat veelvuldig gebruik van die speed, ik was op een schoolreis en moest veel werk afkrijgen.

Wacky

Badass junkie
3 tot 6 uur slapen word ik meestal ook niet helderder van, maar 1,5 a 2 uur wel. (Of natuurlijk gewoon meer dan 6 uur)

getitd0n3

Belezen gebruiker
Hey, ik heb wel een tip .. een weekend en een week? Valt best mee dan. Zou je achter een 10 tal dagen geestelijk hersteld moeten zijn. Dat wat je korte termijn geheugen heeft weggelaten zou het vroeg of laat toch hebben laten vallen.

Wil je echt schade maken aan je geheugen, dan moet je speed met slaappillen combineren. Pakweg gedurende een jaar of 3 s’avonds je lijn klaarleggen voor de ochtend die komt. Vervolgens 6 a 8 uur slaap onder de benzo’s (wel op tijd wisselen van samenstelling!) en alles weer opnieuw. Gegarandeerd dat je der nog jaren plezier van hebt. Ganse maanden weet je kwijt te spelen op die manier. Feesten waar je geweest bent, maar niks meer van weet. Het meest verassende is als je dan achter een 4 tal jaar iemand tegenkomt die blijkbaar alles van jou weet, maar jij zelf hebt geen idee wie hij/zij is. Dat is pas boeiend.
Voor zover hoe het niet moet!

Het feit dat je zelf ermee bezig blijft over de gevolgen van ,je gebruik, is op zich al een goed teken. Zolang je maar bezorgd bent, moet je jezelf niet al te veel zorgen maken. (klopt geen bal van die laatste zin, doordenkertje)
Dus vooral bewust blijven van het feit dat er voor en nadelen aan zitten, en volgende keer net iets minder lang blijven gaan. En vermits je het hebt over een schoolreis ga ik ervan uit dat je nog vrij jong bent? Is ook weer een pluspunt je lichaam en geest hebben een geweldige reserve tot pakweg 23 miss 25?
Alles komt goed, gewoon minder de volgende keer. “My 2cent”

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Wil je echt schade maken aan je geheugen

Ja, dat is ook ab-so-luut mijjn uiteindelijk doel hiermee!

Dus vooral bewust blijven van het feit dat er voor en nadelen aan zitten, en volgende keer net iets minder lang blijven gaan. En vermits je het hebt over een schoolreis ga ik ervan uit dat je nog vrij jong bent? Is ook weer een pluspunt je lichaam en geest hebben een geweldige reserve tot pakweg 23 miss 25?

18, nog een frisse geest dus. Voor en nadelen, daar was ik al achter ja. Volgende keer minder, misschien. Aangezien dit niet maandelijks, niet drie maandelijks, ook niet jaarlijks gaat gebeuren valt het nog goed mee mijn inziens.
De vraag was alleen of dat geheugenprobleem permanent was of niet, en daar heb ik een antwoord op gekregen.

psytrancer

Experimenterende gebruiker
getitd0n3 zei:
Wil je echt schade maken aan je geheugen, dan moet je speed met slaappillen combineren. Pakweg gedurende een jaar of 3 s’avonds je lijn klaarleggen voor de ochtend die komt. Vervolgens 6 a 8 uur slaap onder de benzo’s (wel op tijd wisselen van samenstelling!) en alles weer opnieuw. Gegarandeerd dat je der nog jaren plezier van hebt. Ganse maanden weet je kwijt te spelen op die manier. . “My 2cent”

bunch of bullshit,
ik pak al langer dan een jaar overdag speed en voor ik ga slapen een benzo,
kan me alles nog zeer levendig herinneren en leer alle dagen nieuwe dingen bij. Ik weet alles nog van de afgelopen maanden.

TofkeThe1

Dat begint bij mij pas op te treden na 3 dagen en 2 n8en zonder slaap en zern overt algemeen kleinigheidjes dus ligt mss aan jou in de overtuiging voor je neemt mss panikeren van shit ga vergeten, en idd een nacht voldoende slape in mijn geval dus 11uur en heb ik geen last meer van.
Maja iedere persoon is anders dus moeilijk om over te oordelen en goede raad voldoende drinken, en liefst geen alcohol of koffie as je neemt.
Brains hebben voldoende vocht nodig anders hersenschade.
Allez it's weekend again so it mean's partyyyyyyyyyyyyy - timeeeeeeee yiplaaaa :) enjoy it en gon.

getitd0n3

Belezen gebruiker
bunch of bullshit,
kan me alles nog zeer levendig herinneren en leer alle dagen nieuwe dingen bij. Ik weet alles nog van de afgelopen maanden.

Wel daar zit dus die gebruiker die tijdens een periode van gebruik een objectieve evaluatie kan maken over de schade die het nog gaat aanrichten. Hoe kan je nu gelijk “Bullshit” roepen terwijl je niet alle info hebt. Heb ik gezegd hoeveel speed en hoeveel benzo’s ? En 1 jaar zeg je? Ik schrijf over mijn eigen ervaring, en dat was spijtig genoeg een stuk langer. Trouwens je hebt zelfs geen speed nodig om je geheugen naar de knoppen te helpen met benzo’s. Sla eens een boek open over je pillen en je zal zien dat ze juist berucht zijn voor deze effecten. Ik heb het over MISBRUIK van middelen, jij het over dagelijks gebruik. Doe volgende keer jezelf een plezier en wees eens kritisch over je eigen mening. T’is niet omdat het in jouw hoofd zo is, dat het gelijk DE norm is. Normaal reageer ik niet op nonsens als deze, maar wat probeer je te bereiken? Promotie maken voor het gebruik van meerdere drugs tegelijk gedurende een verlengde periode? En hoe zeker kan je zijn dat je NA benzo gebruik geen schade zal hebben als je ze nog steeds slikt?
TROL

richie87

Belezen gebruiker
gebruik af en toe speed.. soms een tijdje elk weekend dan weer een aantal maanden niet...maar je word echt wel vergeet achtig (ger)

Anne

Belezen gebruiker
nja mijn geheugen is de laatste tijd echt een zeef, denk wel dat drugs/speed gebruik er wat mee te maken hefet
ben te jong voor alzheimer :tongueout:

richie87

Belezen gebruiker
Anne zei:
nja mijn geheugen is de laatste tijd echt een zeef, denk wel dat drugs/speed gebruik er wat mee te maken hefet
ben te jong voor alzheimer :tongueout:

haha:P gelijk heb je...niet te vaak doen dus heh !! :wave:

psytrancer

getitd0n3 zei:
bunch of bullshit,

Wel daar zit dus die gebruiker die tijdens een periode van gebruik een objectieve evaluatie kan maken over de schade die het nog gaat aanrichten. Hoe kan je nu gelijk “Bullshit” roepen terwijl je niet alle info hebt. Heb ik gezegd hoeveel speed en hoeveel benzo’s ? En 1 jaar zeg je? Ik schrijf over mijn eigen ervaring, en dat was spijtig genoeg een stuk langer. Trouwens je hebt zelfs geen speed nodig om je geheugen naar de knoppen te helpen met benzo’s. Sla eens een boek open over je pillen en je zal zien dat ze juist berucht zijn voor deze effecten. Ik heb het over MISBRUIK van middelen, jij het over dagelijks gebruik. Doe volgende keer jezelf een plezier en wees eens kritisch over je eigen mening. T’is niet omdat het in jouw hoofd zo is, dat het gelijk DE norm is. Normaal reageer ik niet op nonsens als deze, maar wat probeer je te bereiken? Promotie maken voor het gebruik van meerdere drugs tegelijk gedurende een verlengde periode? En hoe zeker kan je zijn dat je NA benzo gebruik geen schade zal hebben als je ze nog steeds slikt?
TROL

Ja, sorry dat ik zo uit hoek kwam,

maar jij hebt ook niet gespecifieerd over welke hoeveelheden je sprak.
Ik heb de leemtes in geheugen ook wel gehad, combineerde dan wel niet met speed toen,
maar ik nam iedere avond 2 doclormeta 2, 4 mg benzo, dan had ik ook leemtes als ik combineerde met drank bijv.
Maar sinds een jaar ongeveer, gebruik ik tijdens de week, over 5 dagen gespreid een 2g speed, en elke avond 1 lormetazepan 1, 1 mg dus.

In die zin was mijn reactie wel terecht, omdat ik dus helemaal niet met leemtes zit, en zeker niet van een paar maanden. Kreeg gisteren nog te horen van mijn beste vriend dat ik gelijk van vroeger soms meer dingen onthou dan hem, en hij gebruikt speed noch benzo's.

Had je iets specifieker geweest dan had ik ook niet zo fel gereageerd.
toch mijn excuses

Bovenaan