Gekweekte paddo's witte laag

Hallo,

Ik heb een tijd geleden een paddo kweekset gekocht. Nu is mijn vorige oogst heel goed gegaan (200 gram). Nu ben ik aan het einde van mijn 2e oogst en zie ik dat alle paddo's op de steel een witte harige laag over zich hebben (begint vanaf de grond). Is dat erg? Kan ik het eraf schrapen?
Wat is het? Komt het gewoon van de voedingsbodem af?

Alvast bedankt!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Tot hoever op de stam zit het?
Als het een paar cm is, dan is het normaal.
Is heel de paddo bedenkt met een witte laag, dan kan het foute boel zijn.

Foto's?

Hhm. Ja dat is vervelend. Heb hier geen fototoestel liggen.
Zal er morgen eentje meenemen.
De paddo's lijken ook helemaal niet snel meer te groeien terwijl ze dat normaal in dit stadium juist wel moeten doen.
De laag bestrijkt bijna heel de steel. Is het te vochtig / zijn ze gecontamineerd?

KoxBox

Badass junkie
Teared_To_Bits zei:
De paddo's lijken ook helemaal niet snel meer te groeien terwijl ze dat normaal in dit stadium juist wel moeten doen.
De laag bestrijkt bijna heel de steel. Is het te vochtig / zijn ze gecontamineerd?
Zit er veel condens op de zak?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
KoxBox zei:
Teared_To_Bits zei:
Zit er veel condens op de zak?

En hoe groot zijn de paddo's nu?
Een goede, duidelijke en scherpe foto en je hebt hoogstwaarschijnlijk meteen je antwoord.

Ja er zit veel condens op de zak. Ze willen ook niet echt meer groeien.
Sommige hoedjes worden ook een beetje donker.
Ik heb met mijn slechte webcam toch nog wat foto's kunnen maken. Sorry de kwaliteit is niet al te best. Wat denken jullie wat er aan de hand kan zijn?
Is het misschien te warm geweest? (door het weer de laatste tijd)

KoxBox

Badass junkie
Wil je wel eens vlug die paddenstoelen plukken! Niet moeilijk dat ze niet meer groeien, ze kunnen niet meer groeien. :tearsofjoy:

Ja dat klopt.
Maar de kleintjes groeien ook niet meer terwijl hun hoed open zou moeten gaan.
En de witte laag baarde me zorgen. Daarom wilde ik ze nog niet plukken voordat ik weet wat er aan de hand is.

KoxBox

Badass junkie
Teared_To_Bits zei:
Ja dat klopt.
Maar de kleintjes groeien ook niet meer terwijl hun hoed open zou moeten gaan.
En de witte laag baarde me zorgen. Daarom wilde ik ze nog niet plukken voordat ik weet wat er aan de hand is.
Er is volgens mij helemaal niets aan de hand. En vanaf de meeste hun hoedjes opengaan begin je best met plukken.

En het beste pluk je ze allemaal in één keer natuurlijk, niet eerst de grote en dan de kleine nog wat laten groeien. Zo put je het substraat niet te veel uit.

Oké bedankt. Maar hoe komt die enorm witte laag erop? (die zie je niet goed op de foto's).
De paddo's zijn wat zachter en over bijna heel de steel zit te witte harige laag.

KoxBox

Badass junkie
Teared_To_Bits zei:
Oké bedankt. Maar hoe komt die enorm witte laag erop? (die zie je niet goed op de foto's).
De paddo's zijn wat zachter en over bijna heel de steel zit te witte harige laag.
Ik denk dat de luchtvochtigheid iets te hoog was. Dit is echter helemaal geen probleem, je kan ze gewoon eten.

Hoe heb je het gedaan, gewoon gesoaked en de zak in?

Ja. Water onderin de zak gedaan.
Ik denk dat het water dat in de zak zat per ongeluk in het bakje terecht is gekomen (tegenaan gebotst ofzo) waardoor het te vochtig geworden is op de bodem.

Bedankt voor je hulp! Ik ga ze binnenkort proberen.

KoxBox

Badass junkie
Teared_To_Bits zei:
Ja. Water onderin de zak gedaan.
Ik denk dat het water dat in de zak zat per ongeluk in het bakje terecht is gekomen (tegenaan gebotst ofzo) waardoor het te vochtig geworden is op de bodem.

Bedankt voor je hulp! Ik ga ze binnenkort proberen.
Daar ligt je probleem, het is helemaal niet nodig om nog water in de zak te gieten.
Gewoon nu en dan wat water verstuiven is meer dan genoeg.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Slotjes worden hier zelden gegeven:)
Zo blijft het topic open, voor zoals je al zegt, andere mensen die er wat aan zouden kunnen hebben.

Verder kan ik je afbeeldingen niet meer zien :confused:
Maar volg de raad van Kox maar blindelings op:) :sunglasses:

KoxBox

Badass junkie
PepTalk zei:
Slotjes worden hier zelden gegeven:)
Zo blijft het topic open, voor zoals je al zegt, andere mensen die er wat aan zouden kunnen hebben.

Verder kan ik je afbeeldingen niet meer zien :confused:
Maar volg de raad van Kox maar blindelings op:) :sunglasses:

Bovenaan