Gestopt met roken

PinkFluffyUnicorn

Badass junkie
Hoi hoi df’ers!

ben wat stiller, maar heb gewoon massa’s werk 🤭🫣

na enkele bij-jobjes deze vakantie en het voorbereiden op het komende schooljaar, toch even trots vermelden dat ik momenteel 3 weken gestopt ben met roken 😁

wel vape ik terug (was dankzij dit 4jaar gestopt).. maar trots dat ik vd ene moment op de andere de sigaretten buiten smeet!

ondertussen ook eerste bezoek met psycholoog gehad, klik was er, met deze psycholoog gaan we werken aan mijn zelfbeeld/zelfvertrouwen en met een 2e gaan we EMDR opstarten voor trauma verwerking …

groetjes fluffyU 🥰

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ja sommige onderzoekers beschouwen e-sigaretten als middel om te stoppen met roken. Ik zie het vooral als goede smoes om de verslaving voort te zetten :wink:

De e-sigaret is weliswaar minder schadelijk, maar alsnog is de rook/damp kankerverwekkend en kan het ademhalingsklachten veroorzaken (zoals bronchitis of COPD).

Dusja, zet vooral de goede voortgang door! Next step: stoppen met vapen 😁

StraffeNeel

Badass junkie
Hoi hoi df’ers!

ben wat stiller, maar heb gewoon massa’s werk 🤭🫣

na enkele bij-jobjes deze vakantie en het voorbereiden op het komende schooljaar, toch even trots vermelden dat ik momenteel 3 weken gestopt ben met roken 😁

wel vape ik terug (was dankzij dit 4jaar gestopt).. maar trots dat ik vd ene moment op de andere de sigaretten buiten smeet!

ondertussen ook eerste bezoek met psycholoog gehad, klik was er, met deze psycholoog gaan we werken aan mijn zelfbeeld/zelfvertrouwen en met een 2e gaan we EMDR opstarten voor trauma verwerking …

groetjes fluffyU 🥰
Mooie eerste stap 👍... Stoppen met vapen gaat jou vast ook nog lukken. Veel succes met je traumaverwerking.... Ook dat gaat je vast lukken!

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Nog steeds geen sigaret aangeraakt! :) vandaag was beetje vuurdoop, alle collega's terugzien, voor de grote opstart... ik ging mee naar buiten, maar nee dank je, geen stinkie stok voor me :tongueout:
Stiekem jaloers, heb al zo vaak proberen te stoppen met sigaretten maar het lukt me niet. Heb veel discipline voor de rest mbt drugs/voeding... alleen die sigaretten...ik weet het niet... zo hardnekkig. Ik kom altijd op het punt dat ik het voor mezelf goedpraat dat het wel ok is om te roken, dat er veel mensen zijn die oud worden met een sigaret.
Heb je veel drang naar een sigaret?

PinkFluffyUnicorn

Badass junkie
Stiekem jaloers, heb al zo vaak proberen te stoppen met sigaretten maar het lukt me niet. Heb veel discipline voor de rest mbt drugs/voeding... alleen die sigaretten...ik weet het niet... zo hardnekkig. Ik kom altijd op het punt dat ik het voor mezelf goedpraat dat het wel ok is om te roken, dat er veel mensen zijn die oud worden met een sigaret.
Nee totaal niets… heb eens getrokken van m’ ma haar sigaret en noooooop smaakte niet? Stond te wurgen…

StraffeNeel

Badass junkie
Mij hielp het om het te versimpelen. Zolang je niet meer een sigaret in je hand houdt wordt roken heel moeilijk. Dus stop met sigaretten vasthouden, je rookt vanzelf een stuk minder (of niet omdat het te lastig wordt).

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Mij hielp het om het te versimpelen. Zolang je niet meer een sigaret in je hand houdt wordt roken heel moeilijk. Dus stop met sigaretten vasthouden, je rookt vanzelf een stuk minder (of niet omdat het te lastig wordt).
Waar een wil is, is een weg.

44A423EE00000578-4913766-image-m-37_1506207199408.jpg

mindtravler

Newbie
Wauw super! Proficiat!
En ook plannen om ooit te stoppen met vapen? Ik heb het ook op deze manier gedaan en raad het iedereen aan. Eens ik het vapen gewoon werd, om de 2 weken de nicotine een klein beetje zakken en je merkt het enkel de eerste dagen een beetje maar doet dezelfde gewoonte verder en went er snel aan. Veel geluk allesinds en proficiat dat je allesinds al van de stinkstok af bent! 😄

PinkFluffyUnicorn

Badass junkie
Wauw super! Proficiat!
En ook plannen om ooit te stoppen met vapen? Ik heb het ook op deze manier gedaan en raad het iedereen aan. Eens ik het vapen gewoon werd, om de 2 weken de nicotine een klein beetje zakken en je merkt het enkel de eerste dagen een beetje maar doet dezelfde gewoonte verder en went er snel aan. Veel geluk allesinds en proficiat dat je allesinds al van de stinkstok af bent! 😄
Idd nicotine stelselmatig minderen. Zit nu op zo een 3mg

Bovenaan