schranziewanzie zei:
PharmaPhreeK zei:
Met wiet is het mij ook overkomen, eerst dacht ik dat je er niet verslaaft aan kon raken, en ik was ook zeker niet van plan om verslaaft te raken, maar binnen 2 jaar was ik toch 4 keer per dag aant blowen, hartstikke verslaaft. Heeft me veel moeite gekost om ervan af te komen, en ik moet er nu nog steeds mee oppassen, ook al blow ik heel af en toe.
Met GHB kan het ook zo gaan alleen afkiken van het spul is verschrikkelijk veel erger dan bij wiet.
Pas er gewoon mee op dat is denk ik wat ik wil zeggen. Als je tenminste bewust bent dat verslaving kan optreden, wordt deze verslavingsgevaar voor jezelf minder.
ik rookte al 5 jaar iedere dag
en d8 ook dat ik echt nooit van mijn leven er mee zou kunnen stoppen
maar als je met zo een instelling probeert te stoppen lukt het ook gewoon niet.
het zit echt allemaal maar in uw koppie
stoppen is een fluitje van een cent.
je moet er alleen maar de volle 100% achter staan.
ben ondertussen met weed 5 a 6 weken gestopt en heb er nog niet meer eens goesting in.
en zo is da just hetzelfde met hard drugs.
ben je eenmaal voorbij de lichamelijke afkick dan is het gewoon karakter en doorzettingsvermogen tonen.
en je gaat u er alleen maar beter en beter door voelen met de tijd
tis nu wel makkelijker gezegd dan gedaan.
maar gaan doet het zeker
de enige reden waarom ik nog HD pak is simpel omdat ik eig nog geen goesting heb voor ermee te stoppen.
ben nog ma 20 en ga nog veel te veel op stap en enz.
die tijd komt nog wel voor mij.
twijfel ik geen sec aan.
Hoe graag ik ook zou willen dat je gelijk had, ben ik over het deel dat je zegt over roken (nicotine dus) heel erg oneens.
Zelf heb ik een tijd ook elke dag meerdere keren per dag geblowt en dit jaren volgehouden. Daarnaast gebruikte ik elke vrijdag en zaterdag speed en heb dit ook ca. zon jaar gedaan.
Op en duur ben ik hiermee gestopt omdat ik mezelf wel heel erg triest vond. Dat is gelukt.
Eerlijk gezegd vind ik mezelf nog veel triester omdat ik verslaafd ben aan roken. Roken is een drug die je gebruikt om je net zo te voelen als mensen die niet roken. Het slaat dus echt helemaal nergens op, en je hebt er letterlijk niets aan.
En toch, ondanks dat ik me dat realiseer en ik zooooooooo graag wil stoppen, ik zo graag van die kutnicotine af wil, is dat het enige wat gewoon maar niet lukt.
Het is zon klote rotzooi, elke keer wanneer ik stop, elke keer weer, na ca. drie maanden knapt er iets in mn hoofd wanneer ik direct weer met de volle hap begin. En dat heb ik met speed, xtc, wiet en hasj nog nooit gehad...
Maar echt het feit dat je met roken makkelijker kunt stoppen dan met HD daar ben ik het dus echt keihard mee oneens, want dat is in mijn opinie echt, maar dan ook echt niet waar...
-