Gevoelig voor visuals

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wat zijn CEV's? sorry weet het echt niet :tilttearlaugh:

Er bestaat natuurlijk wel (althans dat is mijn persoonlijke overtuiging) een collectief onderbewuste. Dat is denk ik waar je op doelt?
Closed Eye Visuals :wink:

Ik denk dat er een collectief onderbewuste bestaat ja. En dat die visuals daar vandaan komen.

Purplext

Badass junkie
Closed Eye Visuals :wink:

Ik denk dat er een collectief onderbewuste bestaat ja. En dat die visuals daar vandaan komen.

Het is ook te typisch dat zoveel mensen dezelfde soort dingen zien.
Ondanks dat ik dus weinig letterlijk zie, heb ik wel het gevoel dat ik 'zie' wat er allemaal is. Ik voel me minder blind dan in de realiteit.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Het is ook te typisch dat zoveel mensen dezelfde soort dingen zien.
Ondanks dat ik dus weinig letterlijk zie, heb ik wel het gevoel dat ik 'zie' wat er allemaal is. Ik voel me minder blind dan in de realiteit.
Met LSD heb ik dat geregeld. En dat prefereer ik eigenlijk omdat ik de visuals van LSD vaak niet echt mooi vind (schreeuwend/vloekend, neon, hoekig). In een doodnormaal object kan ook enorme schoonheid gezien worden.

Psilo daarentegen is eigenlijk per definitie visueel voor me. En dat geeft niet, want de visuals daarop vind ik veel mooier.

रति

Wijs gebruiker
Met LSD heb ik dat geregeld. En dat prefereer ik eigenlijk omdat ik de visuals van LSD vaak niet echt mooi vind (schreeuwend/vloekend, neon, hoekig). In een doodnormaal object kan ook enorme schoonheid gezien worden.

Psilo daarentegen is eigenlijk per definitie visueel voor me. En dat geeft niet, want de visuals daarop vind ik veel mooier.
Over dosering- Heb je ook visuals/dezelfde visuals bij een hogere of lagere dosering LSD/psilocybine?

Purplext

Badass junkie
In een doodnormaal object kan ook enorme schoonheid gezien worden.

Zo omschrijf je precies hoe ik trippen dan op visueel niveau ervaar. Het normale object ziet er niet daadwerkelijk anders uit, maar ik ervaar ineens de schoonheid ervan, echt intens. Dat is ook die emotionele lading die ik bedoel.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Over dosering- Heb je ook visuals/dezelfde visuals bij een hogere of lagere dosering LSD/psilocybine?
Lage doseringen 2D patronen, vaak overlays van patronen over bestaande objecten. Soms bewegen deze ook in real-time mee als een soort licht-tattoo's op gezichten van mensen.

Bij hogere doseringen worden de patronen 3D en uiteindelijk worden het meer werelden waar ik doorheen trip (met ogen dicht). Als een trip echt sterk is zie ik mijn normale omgeving niet meer.

Zo omschrijf je precies hoe ik trippen dan op visueel niveau ervaar. Het normale object ziet er niet daadwerkelijk anders uit, maar ik ervaar ineens de schoonheid ervan, echt intens. Dat is ook die emotionele lading die ik bedoel.
1 van de dingen die trippen mij heeft geleerd: schoonheid is nooit van het object zelf waar je naar kijkt. Het is degene die kijkt, wat bepaald of schoonheid ervaren wordt.

En het maakt dan inderdaad niets uit of je een grote lichtshow ziet, of een kale muur bijvoorbeeld. :tonguewink:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dit lijkt me fantastisch! Wat was de dosering ongeveer?
Dat begon bij mij bij de 40 gram paddo's ongeveer denk ik. Dan moest ik echt op de tast naar de wc toe lopen.

Latere trips op 15 gram truffels ook wel ervaren met intense meditatie.

Purplext

Badass junkie
Dat begon bij mij bij de 40 gram paddo's ongeveer denk ik. Dan moest ik echt op de tast naar de wc toe lopen.

Latere trips op 15 gram truffels ook wel ervaren met intense meditatie.

En met lsd?

Ik had gedacht nooit meer paddo's of truffels meer te nemen namelijk

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Mij dus ook, ik wil dat ook een keer meemaken!
Hogere dosering, gecombineerd met stimulatie van buitenaf minimaliseren en lang/aandachtig simpelweg kijken is de beste manier denk ik.

En met lsd?

Ik had gedacht nooit meer paddo's of truffels meer te nemen namelijk
Met (1P-)LSD en ALD-52 ook sterke visuals gehad, maar niets in de buurt van psilo. En soms zijn LSD trips dus helemaal niet zo visueel voor me. Moet wel zeggen dat ik max 150 ug ALD-52 gedaan heb. Omdat het veel meer een denk-drug is voor mij (en velen denk ik) en ik dat als vervelend ervaar als het teveel wordt. Met psilo doseerde ik makkelijker hoger, want daar ga ik niet zo hard van denken.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Lage doseringen 2D patronen, vaak overlays van patronen over bestaande objecten. Soms bewegen deze ook in real-time mee als een soort licht-tattoo's op gezichten van mensen.

Bij hogere doseringen worden de patronen 3D en uiteindelijk worden het meer werelden waar ik doorheen trip (met ogen dicht). Als een trip echt sterk is zie ik mijn normale omgeving niet meer.

Ja zo ervaar ik het ook wel een beetje ja.

1 van de dingen die trippen mij heeft geleerd: schoonheid is nooit van het object zelf waar je naar kijkt. Het is degene die kijkt, wat bepaald of schoonheid ervaren wordt.

En het maakt dan inderdaad niets uit of je een grote lichtshow ziet, of een kale muur bijvoorbeeld. :tonguewink:

Nou precies dit dus eigenlijk. Vandaar dat ik laatst ook zei dat modder wel schoon leek:).
Naar een kale muur of plafon kijken werkt bij vaak het beste. Daar ontstaan vaak de mooiste visuals.

Maar hebben jullie ook niet dat de trip vaak in het begin meer visueel is en daarna meer mentaal? Vele trips hadden deze kenmerk wel bij mij.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Maar hebben jullie ook niet dat de trip vaak in het begin meer visueel is en daarna meer mentaal? Vele trips hadden deze kenmerk wel bij mij.
Nou ja, in de comedown van psilo ga ik nadenken over/reflecteren op de trip.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Nou ja, in de comedown van psilo ga ik nadenken over/reflecteren op de trip.
Nou bedoel niet zozeer in de comedown maar ook tijdens de piek. Laten we zeggen vanaf 30 min tot 2uur30min na inname ben ik vaak vooral gefocust op de visuals en daarna meer op mijn gevoel en denken. Nog echt voor de comedown is ingezet.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Nou bedoel niet zozeer in de comedown maar ook tijdens de piek. Laten we zeggen vanaf 30 min tot 2uur30min na inname ben ik vaak vooral gefocust op de visuals en daarna meer op mijn gevoel en denken. Nog echt voor de comedown is ingezet.
Ervaar je dat op een soortgelijke manier als met LSD?

Over het algemeen ben ik tijdens de piek niet echt aan het denken nee. Er komen wel inzichten en dergelijke, maar ik ga daar dan niet zozeer over nadenken. Dat zijn dan meer downloads van informatie als het ware. Heel anders dan LSD waar ik juist heel erg over dingen na kan denken, dingen analyseren. Psilo trips zijn voor mij meer ervaringen die ik simpelweg onderga. En pas in de comedown kom ik weer in mijn normale bewustzijn waar ik na ga denken over dingen.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ervaar je dat op een soortgelijke manier als met LSD?

Over het algemeen ben ik tijdens de piek niet echt aan het denken nee. Er komen wel inzichten en dergelijke, maar ik ga daar dan niet zozeer over nadenken. Dat zijn dan meer downloads van informatie als het ware. Heel anders dan LSD waar ik juist heel erg over dingen na kan denken, dingen analyseren. Psilo trips zijn voor mij meer ervaringen die ik simpelweg onderga. En pas in de comedown kom ik weer in mijn normale bewustzijn waar ik na ga denken over dingen.
Ja LSD vind ik ook heel denkerig inderdaad. Verder verschillen onze ervaringen niet zo bij nader inzien. Misschien is het bij mij ook wel alleen bij de comedown dat ik begin te denken.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja LSD vind ik ook heel denkerig inderdaad. Verder verschillen onze ervaringen niet zo bij nader inzien. Misschien is het bij mij ook wel alleen bij de comedown dat ik begin te denken.
Soms is het ook moeilijk herinneren hoe een trip ook weer ging, bijvoorbeeld chronologisch gezien, of qua gevoel.

Ik heb weleens dat ik weer trip en me dan bedenk: "ik herinner me mijn trips helemaal verkeerd, want DIT is hoe het echt is"

En ik herinner me nu dat ik dat toen dacht, maar ik weet nu niet meer hoe dat echt was. :sweatsmile:

रति

Wijs gebruiker
Moet wel zeggen dat ik max 150 ug ALD-52 gedaan heb. Omdat het veel meer een denk-drug is voor mij (en velen denk ik) en ik dat als vervelend ervaar als het teveel wordt. Met psilo doseerde ik makkelijker hoger, want daar ga ik niet zo hard van denken.
Je bent geloof ik van mening dat LSD en ALD-52 identiek (of vrijwel identiek) zijn. Dus op LSD denk je ook veel?
edit: ik zie dat je het al beantwoord hebt.

Bovenaan