yeti zei:
Die smerissen hadden idd beter elders XTC kunnen slikken ipv daar blindelings in de menigte te gaan schieten.
Ik denk dat dat wat ongenuanceerd is. Dat soort schofterij moet absoluut bestraft worden. Ik keur absoluut geen enkele moord goed (van een agent ook niet!), maar een wapen wordt niet zomaar getrokken. De tijd van het jutenpesten moet ook maar eens voorbij zijn, onze relatief milde ambtenarij zorgt er wel gewoon voor dat wij in Nederland nog
vrijwel onbestraft onze jointjes, pillekes en poeders kunnen pakken, de Spaanse Mossos d'Esquadra hadden bijvoorbeeld al die relschoppers neergemaaid, daar kun je van op aan.
Tevens maakt het voor mij geen fuck uit welke voetbalclub jouw voorkeur heeft, maar fanatisme van een bepaalde club wakkert wel extreem groepsgedrag aan. Mensen die normaal gesproken niks met elkaar te maken hebben worden opeens eenheid, zwart/wit/geel/christen/jood/hindoe/links/rechts, dat maakt dan geen flikker meer uit. En dat is het gevaar er ook van.
Voor de rest denk ik dat er vooral veel stoerdoenerij in het spel is, drugs met uitzondering van drank zullen er in het algemeen denk ik weinig invloed op gehad hebben. De rechtsmacht is tegenwoordig nou eenmaal een dikke pispaal. Ik priem liever verwijtend met de vinger naar een sterk gebrek aan normen en waarden.