Gewicht gedroogd vs vers

Hoi, ik heb een vraag. Ik heb met succes paddo's gekweekt met een set. Vervolgens heb ik ze met succes gedroogd. Ze zijn keihard, stengels breken echt. Vers was 1ste flush 140 gram. Theoretisch zou ik dus 14 gram over moeten houden, dit is echter 19 gram. Moet ik de hoeveelheid voor de trip afwegen als percentage van het totaalgewicht wat het vers was? Of gewoon nu droog wegen? en hoeveel is aan te raden? Zijn met 2en, hebben beide ervaring maar wel jaren geleden. Willen een goede stevige trip.
Alvast bedankt!

Gr.

jam

Bewuste gebruiker
Ik zou op het oorspronkelijke gewicht de dosis berekenen. Als je 20gr of 25gr/ persoon vers had genomen wat dan ongeveer 15% van het totale gewicht was. Dan zou ik van de 19gr ook 15% van het totale gewicht nemen. Wat dan neer komt op 2,85 gram.
De logica die ik dan volg is dat nog steeds dezelfde stoffen aanwezig zijn in de paddestoelen :)

Fool

Badass junkie
Je had voor het drogen 140 gram verse paddo's in 140 gram plantenmateriaal. Nu heb je nog steeds voor 140 gram verse paddo's(dit is hetzelfde, want de actieve stoffen verdampen niet zomaar uit paddo's), maar deze zijn nu deze verdeeld in slechts 19 gram plantenmateriaal.

Dat betekend dat elke gram gedroogd plantenmateriaal overeenkomt met 140/19 ~= 7.4 gram verse paddo's. Als je bepaald hoeveel je wilt nemen, neem dan het gewicht dat je normaal aan verse paddo's zou willen nemen, en deel dit door 7.4. :)

Duidelijk. Ik ga dan 5 gram gedroogd doen. 37 gram vers. Dat zou een behoorlijk stevige trip zijn maar wel in veilige range denk ik.

Bovenaan