Gewoon Vergeten..

Intoxication

Bewuste gebruiker
Ik zit wel met iets heel vervelend, en steeds overkomt het me vaker
daarnet zelfs nog mijn moeder zei tegen me dat ik een fles water moest halen in de garage, ik ging naar de garage, en ik deed gewoon de diepvriezer open, en dan viel het me ineens in: wat kwam ik hier nu zoeken, achja water natuurlijk ...
ook vaak heb ik dat ik bvb het uur wil weten door middel van naar mijn gsm te kijken ik kijk ernaar en steek m trug in mn broekzak maar blijkbaar was ik vergeten waarom ik mijn gsm opendeed en heb ik niet eens naar het uur gekeken, en zo gaat het maar door en door ik leg mijn sleutels erges een minuut later ben ik vergeten waar ik die gelegd heb en loop ik als een gare door mijn huis op zoek naar mijn sleutels, dan focus ik mij op waar ik allemaal gelopen heb toen ik nog mn sleutels in mn handen heb, blijkt dat ik daarvan ook al de helft vergeten ben..
ook op school gaat het nu minder

nu, wiet roken doe ik hoogstes 6x/week en xtc misschien om de 2-3weken maar daar blijft het ook bij, zou daar nu echt enig verband mee zijn?
hebben jullie daar ook zo n last van of zou het gewoon achter mn oren zitten?
'k moet het wel weten zodatk mn gebruik kan minderen
graag een deftig reply grtz

mattskovic

Wijs gebruiker
je jonge breintje is gewoon vermoeid :grin: na drug gebruik sterven er meer hersen cellen af dan normaal en het weer aan maken van hersencellen gaat ook trager omdat je lichaam uitgeput is door het veelvuldig gebruik.
tip:

groetjheus matti :wave:

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Intoxication zei:
ExceptionalInsight zei:
Intoxication zei:
nu, wiet roken doe ik hoogstes 6x/week en xtc misschien om de 2-3weken maar daar blijft het ook bij, zou daar nu echt enig verband mee zijn?
Haha, wat denk je zelf?
ik ken mensen die perfect functioneren en die nog zotter doen dan mij..

Dat kan aan heel veel dingen liggen. Misschien slaap je naast je regelmatige drugsgebruik ook te weinig, sport je niet of zijn er andere redenen waardoor je geestelijk minder fit bent. In ieder geval kan je denk ik wel vaststellen dat je drugsgebruik er sterk mee te maken heeft en is het wel zo verstandig zwaar te minderen of te stoppen.

Er zijn altijd mensen die vreemdere dingen doen, maar die zullen op hun eigen manier ook wel ergens last van hebben/krijgen.

kiekert

Bewuste gebruiker
Intoxication zei:
Ik weet ook dat er mensen zijn die het lekker vinden om elkaar in de bek te schijten. Dat doe ik ook niet.

Niet iedereen is gelijk. 6x per week blowen is al teveel, maar 1x in de 2 tot 3 weken XTC is VEEL TEVEEL.

Ga je eens inlezen over wat XTC is en wat het met je kop doet, ipv zo dom te blijven gebruiken. Vooral je argumenten zijn echt dom.

Amaranth

Bewuste gebruiker
Hoogstens 6 keer per week blowen? Dat is dus één dag niet? :')

En je gebruikt gewoon veel te veel xtc, lijkt me duidelijk. X is echt heel, heel slecht voor je en wordt door veel mensen onderschat qua schadelijkheid.

pandalicious

Experimenterende gebruiker
ik heb die verstrooidheid al mijn ganse leven, volledig hetzelfde. gsm uur vergeten, sleutels zoeken, vergetn waarom ik in een kamer ben...
niks met drugs te maken

als het er natuurlijk maar gekomen is na het gebruik, kan je zelf wel uitvissen hoe het komt, niet?

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
Als ik terug denk aan de tijd dat ik elke 2 weken xtc slikte...

... dan kom ik uit bij een zwart gat.

Ik vind het er altijd op lijken dat zodra ik xtc slik, de weken daarvoor gewoon worden weggeveegd.

Denk eens na,
voordat je xtc slikte en wiet rookte, had je toen ook al last van een slecht geheugen?

Vooral wiet en xtc in combinatie laat jouw veel vergeten

Maar dit zijn allemaal mijn ervaringen, je komt er vanzelf achter of het blijvend is of niet. Door er mee door te gaan maak je wel veel kapot. En het lulligste van alles is nog wel, dat je na een tijdje nog maar vrij weinig voelt van je pilletje. Dan denk je; 'Had ik nou maar gewoon voorzichtig gebruikt, Nu heb ik parkinson-achtige aandoeningen, ik ben depressief en lelijk'!

peace

whyme

Belezen gebruiker
Dat constant dingen vergeten heb ik ook al mijn hele leven, maar 6x per week wiet roken en zo vaak xtc gebruiken is sowieso al niet goed voor je lichaam (en geest), en het zal die vergeetachtigheid alleen maar versterken vermoed ik :wink:

Heb je er zelf al eens over nagedacht wat voor effect het zou kunnen hebben als je zo vaak drugs gebruikt? :confused:

Autsider

Belezen gebruiker
Drink je eigenlijk ook alcohol? dat zorgt ook wel voor dit soort dingen, vooral als je er een beetje bij blowt.

Intoxication

Bewuste gebruiker
sporten, goed slapen, lukt ook allemaal vrij goed
en alcohol drinken doe ik niet vaak tot helemaal niet,
de boodschap is overgekomen er komen tijden van droogte aan :grin:

Judas

Wijs gebruiker
OnderDeEik zei:
yeti zei:
kiekert zei:
Ik geloof er geen flikker van.
IK ook niet maar dat komt omdat wij bijna compleet braindeath zijn :rolleyes:

Dat blijkt :)
Sorry, inkoppertje :rock:
Niet te serieus nemen :wink:

:grin: No excuses Eik, Je mag me best harder dissen! Heb je Yeti ooit wel eens boos of verontwaardigd gezien op DF???
Wie op DF overspannen gaat reageren snapt niet dat we hier gezamelijk een luchthartig spel spelen in een virtueel domein waarvan de realiteitswaarde continu ter discussie staat :beer:

anoniempje

Bewuste gebruiker
Toevallig geen adhd?

en anders heeft het toch echt te maken met drugsgebruik, vooral als je je nog jong bent en je hersenen nog niet volgroeid, tast dat je korte termijn geheugen aan.

Moes-4

Intoxication zei:
hebben jullie daar ook zo n last van of zou het gewoon achter mn oren zitten?

Dan zit het nog altijd tussen je oren :wink:

Maargoed, ik denk inderdaad dat het wel verband heeft met elkaar, en dan vooral het bijna iedere dag blowen. Als je de xtc houdt op 1 x in de drie weken is er echt niks aan de hand.

JJJ

Bewuste gebruiker
Moes-4 zei:
Als je de xtc houdt op 1 x in de drie weken is er echt niks aan de hand.
Eens in de 2 a 3 maanden is volgens mij veilig, qua serotonine-aanvulling. Hersenschade ligt misschien meer aan de dosering per keer, maar eens in de 2 a 3 weken xtc is sowieso veel te vaak. Als je dat een tijd volhoudt, kun je volgens mij problemen en schade verwachten.

cropp

Badass junkie
Intoxication zei:
ExceptionalInsight zei:
Intoxication zei:
Haha, wat denk je zelf?

ik doe al jaren lekker ``zot`` als ik op de fiets zit denk ik dingen zoals``watthefak heb ik gister gegeten?``, ``wat heb ik afgelopen maandagavond gedaan?`` enz

geloof me, van blowen word je dom

Oom Klaas

Badass junkie
cropp zei:
ik doe al jaren lekker ``zot`` als ik op de fiets zit denk ik dingen zoals``watthefak heb ik gister gegeten?``, ``wat heb ik afgelopen maandagavond gedaan?`` enz

Wiet misbruik maakt je dom,
incidenteel, zeg eens in de maand een gram max, kan verrijken.
Maar voor mij persoonlijk maakt het me gewoon vrijer als ik het af en toe doe,
maar de 2 dagen erna ben ik verdomd vergeetachtig.

Maar de hoeveelheid die de TS tot zich neemt,
maakt dom.

Angramar Temenos

Badass junkie
Minder blowen zou ik zeggen, toen ik bijna dagelijks blowde was m'n (kortetermijns) geheugen ook finaal naar de tyfus. Van XTC merk ik ook dat vooral tijdens de crash m'n geheugen finaal vercrackt is. Als ik een avond goed heb gefeest op pillen en ik de volgende dag thuis kom, is m'n geheugen zo slecht dat ik midden in de zin vergeet waar ik het over had. De dagen daarna is het niet zo, maar wel duidelijk verslechterd.

Drientje

DF-koning
Van blowen wordt je niet perse dom. Je kunt tijdens je stonedheid gewoon geen informatie in je opnemen. Daarom is het niet verstandig om te blowen als je iets moet gaan doen wat je je later moet herinneren. Niet perse domheid meer een tijdelijke stop van informatie absorptie.

Xtc is heel schadelijk voor je hersenen. Je hersenen raken oververhit en er sterven meer cellen dan normaal gebeurd. Zeker de frequentie waarmee jij slikt zal er veel schade aan je grijze massa ontstaan.

Je bent nu al vergeetachtig, hoe moet dat als je zometeen 35 of ouder bent en je hebt een verantwoordelijke baan of bent vader van kinders? Denk niet alleen aan het nu, en het plezier wat je wilt hebben maar denk ook aan je toekomst en wat je wilt bereiken in dit leven.

Gelukkig is het lichaam heel flexibel en is er de mogelijkheid om je hersenen te trainen. De verloren cellen krijg je niet meer terug maar bij grote schade kan een ander deel van je hersenen de werking van de verloren cellen overnemen.
Een goede training voor je hersenen wanneer je heel vergeetachtig bent is hardop zeggen wat je
doet (of in jezelf, zolang je maar bewust bent). Als je je sleutels op de kast legt, zeg dan (tegen jezelf) ik leg mijn sleutels hier neer. Zo ben je bewust van de handeling die je doet en zul je je beter kunnen herinneren waar je je sleutels gelaten hebt. Zo ook met iets uit de koelkast pakken. Verzin waar je melk/water/kaas/boter voor nodig hebt, visualiseer dit en blijf dit voor je zien.

Niet alleen ben je vergeetachtig, je bent ook onbewust en niet gefocust op je doel. Als je moeder/vader/etc. iets aan je vraagt en je bent halverwege al vergeten waar het over ging wijst dat op een ongeïnteresseerde houding. Als je meer belangstelling hebt voor de mensen om je heen en je oprecht verdiept in hen en hun beweegredenen zul je zien dat je vanzelf onthoudt waar ze om vragen en zul je veel meer plezier in het leven krijgen.

Succes ermee!

Intoxication

Bewuste gebruiker
Drientje zei:
Van blowen wordt je niet perse dom. Je kunt tijdens je stonedheid gewoon geen informatie in je opnemen. Daarom is het niet verstandig om te blowen als je iets moet gaan doen wat je je later moet herinneren. Niet perse domheid meer een tijdelijke stop van informatie absorptie.

Xtc is heel schadelijk voor je hersenen. Je hersenen raken oververhit en er sterven meer cellen dan normaal gebeurd. Zeker de frequentie waarmee jij slikt zal er veel schade aan je grijze massa ontstaan.

Je bent nu al vergeetachtig, hoe moet dat als je zometeen 35 of ouder bent en je hebt een verantwoordelijke baan of bent vader van kinders? Denk niet alleen aan het nu, en het plezier wat je wilt hebben maar denk ook aan je toekomst en wat je wilt bereiken in dit leven.

Gelukkig is het lichaam heel flexibel en is er de mogelijkheid om je hersenen te trainen. De verloren cellen krijg je niet meer terug maar bij grote schade kan een ander deel van je hersenen de werking van de verloren cellen overnemen.
Een goede training voor je hersenen wanneer je heel vergeetachtig bent is hardop zeggen wat je
doet (of in jezelf, zolang je maar bewust bent). Als je je sleutels op de kast legt, zeg dan (tegen jezelf) ik leg mijn sleutels hier neer. Zo ben je bewust van de handeling die je doet en zul je je beter kunnen herinneren waar je je sleutels gelaten hebt. Zo ook met iets uit de koelkast pakken. Verzin waar je melk/water/kaas/boter voor nodig hebt, visualiseer dit en blijf dit voor je zien.

Niet alleen ben je vergeetachtig, je bent ook onbewust en niet gefocust op je doel. Als je moeder/vader/etc. iets aan je vraagt en je bent halverwege al vergeten waar het over ging wijst dat op een ongeïnteresseerde houding. Als je meer belangstelling hebt voor de mensen om je heen en je oprecht verdiept in hen en hun beweegredenen zul je zien dat je vanzelf onthoudt waar ze om vragen en zul je veel meer plezier in het leven krijgen.

Succes ermee!
ja dat is wel waar , van dat focussen op je doel, als ik zeg tegen mezelf ik leg ze hier dan vergeet ik het idd minder ipv ze onbewust daar te leggen :wink:

cropp

Badass junkie
Oom Klaas zei:
cropp zei:

Wiet misbruik maakt je dom,
incidenteel, zeg eens in de maand een gram max, kan verrijken.
Maar voor mij persoonlijk maakt het me gewoon vrijer als ik het af en toe doe,
maar de 2 dagen erna ben ik verdomd vergeetachtig.

Maar de hoeveelheid die de TS tot zich neemt,
maakt dom.

ik heb nog steeds het idee dat wiet me blijft verrijken, en dat heb ik eigenlijk alleen bij wiet, terwijl ik dat al jaren te veel doe

Jan janssen

Bewuste gebruiker
van blowen word je relext :grin: :stoned:

is ook nog de enige drugs die ik graag doe :) zonder dat je er problemen e.d. door krijgt, het blijft ook 'altijd' gezellig om met wa maten een jointje te roken :smoke:

DarkBeatz

pandalicious zei:
ik heb die verstrooidheid al mijn ganse leven, volledig hetzelfde. gsm uur vergeten, sleutels zoeken, vergetn waarom ik in een kamer ben...
niks met drugs te maken

als het er natuurlijk maar gekomen is na het gebruik, kan je zelf wel uitvissen hoe het komt, niet?

Precies, heb ik ook wel eens gehad lang voor ik drugs gebruikte. En van dat xtc zo schadelijk is zoals iemand zegt is ook gewoon complete onzin. Dit is enkel bij zeer overmatig gebruik en na een jaar te stoppen werkt je brein terug normaal. Bij het enkel recreatief gebruiken van xtc is je brein terug normaal aan het functioneren na 6u. Onzin dus dat het zo schadelijk is. Ik zou toch wel proberen een beetje te minderen naar 1x per maand. Niet dat ik denk dat 1x 2/3 weken noodzakelijk slecht is maar je speelt beter op zeker. Bijna alle dagen weed roken is veel problematischer vind ik.

Bovenaan