gezonde munchies

bosvos

Belezen gebruiker
misschien een vreemde vraag, maar als je zo opeens weer een enorme trek krijgt, eten jullie dan vooral ongezonde dingen?

ik zit in een fase waarin ik de ongezonde brol achterwege zou moeten laten. Dus ik eet de laatste tijd vooral wortels, appels en zonnebloempitten.

Iemand nog suggesties? Ik ben deze drie ondertussen toch behoorlijk beu gegeten :grin:

Nathaniel

Wijs gebruiker
Tja, een zak chips,snoep of reep chocola pakken is wel verleidelijk en bevredigend. Ik hou erg van fruit, en vind het ook heerlijk om te eten als ik stoned ben, maar het verzadigd niet echt. Dan maak ik liever een dik broodje gezond :grin:

Maar ik probeer de vreetkick eigenlijk meestal zo lang mogelijk te negeren, ik merk dat als ik stoned zwaar aan het vreten sla de stonedheid daarna zo goed als weg is.

Dreuge

Badass junkie
Inderdaad, zorg gewoon dat je een broodje gezond bij je heb als je gaat blowen :P Sla, kaas, ham, komkommer en tomaat ofzo. Met een beetje peper (geen zout natuurlijk veel te ongezond!!) is zeker wel lekker :grin: en het vult ook goed

niet dat ik dit vaak doe, maar als je gezonder wilt eten lijkt me dit wel een goede optie

bosvos

Belezen gebruiker
broodje gezond, moet ik proberen :grin:

want als ik thuis blow zet ik een filmpje op of kijk ik tv en dan grijp ik eigenlijk dikwijls naar chips of nootjes...

Mind_blowing

Experimenterende gebruiker
Ik heb vamdaag gevreetkicked @ de Subway, GE-NI-AAL gewoon. Beetje het 'creatieve' denken aanzetten en je kunt echt smakelijke combo's maken.. Alleen kost wel wat veel, voor n broodje :(

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Dreuge zei:
Inderdaad, zorg gewoon dat je een broodje gezond bij je heb als je gaat blowen :P Sla, kaas, ham, komkommer en tomaat ofzo. Met een beetje peper (geen zout natuurlijk veel te ongezond!!) is zeker wel lekker :grin: en het vult ook goed

niet dat ik dit vaak doe, maar als je gezonder wilt eten lijkt me dit wel een goede optie

Denk dat een beetje zout een stuk minder ongezond is dan die plak ham, om nog maar niet te beginnen over die kaas.

Als suggestie:

Wanneer je honger krijgt een sigaret opsteken.
Nicotine werkt eetlust remmend.

TrippyShit

Badass junkie
Je gaat toch niet roken om je honger weg te halen :confused: Is het nou opeens een anorexia forum geworden ofzo.. Als je geen vieze vreetkick wil hebben moet je minder blowen :P Tenminste, ik kan eten wat ik wil maar als het geen KFC, chips, donner, patat, andere frituursnacks, popcorn of wtf dan ook is wat vies ongezond maar heerlijk is, haal ik geen voldoening uit die vreetkick :P Ik eet liever wat minder maar paar dingen die ik lekker vind dan dat ik broodjes sla komkommer zooi ga zitten vreten of sigaretten roken tegen de honger. Maar das mijn visie op de vreetkick. Gezond eten doe je op andere momenten. Een vreetkick van blowen is niet bedoeld voor komkommer en tomaat. Ja of je moet het echt heeerlijk vinden, maar dat vind ik me zo verschrikkelijk moeilijk voor te stellen dat je zoiets zo lekker kan vinden. Sla, zou er niet dood mee gevonden willen worden..

Mind_blowing

Voor een veganist blijven d'r zozo weinig andere opties open, dus ik wil wel eens 'n broodje G hebben, ja.. :P

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
TrippyShit zei:
Je gaat toch niet roken om je honger weg te halen :confused: Is het nou opeens een anorexia forum geworden ofzo.. Als je geen vieze vreetkick wil hebben moet je minder blowen :P Tenminste, ik kan eten wat ik wil maar als het geen KFC, chips, donner, patat, andere frituursnacks, popcorn of wtf dan ook is wat vies ongezond maar heerlijk is, haal ik geen voldoening uit die vreetkick :P Ik eet liever wat minder maar paar dingen die ik lekker vind dan dat ik broodjes sla komkommer zooi ga zitten vreten of sigaretten roken tegen de honger. Maar das mijn visie op de vreetkick. Gezond eten doe je op andere momenten. Een vreetkick van blowen is niet bedoeld voor komkommer en tomaat. Ja of je moet het echt heeerlijk vinden, maar dat vind ik me zo verschrikkelijk moeilijk voor te stellen dat je zoiets zo lekker kan vinden. Sla, zou er niet dood mee gevonden willen worden..

Ik zeg toch niet hij moet stoppen met eten, maar ik kan me voorstellen dat het vervelend is voor iemand die niet wil aan komen en wel vreetkicks krijgt.

Al een aantal jaar eet ik alleen maar de dingen die jij beschrijft, KFC ect.
Steeds krijg ik meer zin in gezonde dingen, me lichaam geeft aan dat het nodig is.

Een vreetkick kun je ook gewoon negeren, beter niets eten dan een klein beetje. ( om van die vreetkick te komen ). Of gewoon weten dat heel die vreetkick psychologische bullshit is.

Zazuu.

Bewuste gebruiker
Steek nog een jointje op.

Ik vind sla en shit echt wel lekker. Een lichte bite en lekker fris.

Sla, ui, komkommer, tomaat, stukjes kaas, augurk, zilverui, klein beetje mayonaise tijdens het husselen. Peper en zout en klaar.

Ansjovis. :rock:

Vigilante

Wijs gebruiker
Ik hou van gezonde dingen en dat gaat er dus ook regelmatig in als ik een vreetkick heb. Kvind wel dat de ongezondere dingen wat beter vullen tijdens een vreetkick, wrs omdat t niet zo licht verteerbaar is.

bosvos

Belezen gebruiker
sigaret opsteken doe ik zeker niet, ik rook niet (beetje vreemd niet? :grin:)

Ik rook enkel wiet en dan nog 9/10 puur.
Maar nog eentje rollen is natuurlijk wél een goed idee :wink:

cropp

Badass junkie
een tosti of een cheeseburger gaat er altijd wel in, nu ook wel...

maar als ik stoned ben hoef ik echt geen wortel, maar gewoon een zak nacho cheese of een frikandelbroodje...

blowen doe je voor het eten en roken doe je na het eten...

Dreuge

Badass junkie
jongen je doet net of een verse sandwich met alles er op het zelfde is als op een wortel sabbelen

Volgin

Ik moet eerlijk zeggen dat ik in het zelfde schuitje zit. Zolang je niet blowt is het vrij makkelijk vol te houden om gewoon niet te veel te eten, en áls je eet, dan wat gezonds te nemen.
Mijn bevinding is dat als je eenmaal begint (stoned of niet) je vaak net zo hard doorgaat.
Als je stoned ben is je honger alleen (voor je gevoel) wat groter. De oplossing hierin is dan ook -naar mijn mening- hard zijn voor jezelf :P

Zoals hierboven al gezegd werd, stoppen met blowen, maar dat is mij weer nét té hard.
Wat ik meestal doe als ik de munchies krijg, pak de yoghurt, paar stukken fruit, keil het in de blender, effe rammen, en klaar! Achteroverslaan die hap en je hoeft voorlopig niks meer.

Lekker (als je 't goed doet) & gezond :grin:

Bovenaan