Gezondheid

DonDidi

Newbie
Wat is er eigenlijk het ongezondste van alle drugs? Xtc, speed, cocaïne, enz. Ik bedoel dus; wat tast je organen het ergste aan?

dfssdfde

Badass junkie
maiskorrel zei:
Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je ervan gebruikt.

my thoughts exactly
ik denk niet dat er echt iets is dat als je 1x een normale dosis pakt dat het iets van negatieve bijwerkingen heeft...
misschien speed, maar niks blijvends

Supervlieg

Wijs gebruiker
raizeredge zei:
meth en heroine denk ik dat dat heel slecht is
Ik ben geen hero kenner maar volgens mij zijn de lichamelijke schade nihil, behalve dat je afhankelijk wordt en er niet meer zonder kan.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
meth is echt slecht, die is al 90% geestelijk verslavend na de eerste keer, je hersenen veranderen direct al stofwisselingen. doe je het de tweede of derde keer, dan ben je verloren, als je je niet laat behandelen.

jcutter

Badass junkie
loadrunner zei:
meth is echt slecht, die is al 90% geestelijk verslavend na de eerste keer, je hersenen veranderen direct al stofwisselingen. doe je het de tweede of derde keer, dan ben je verloren, als je je niet laat behandelen.

Zie dit maar als een valkuil voor de zwakkere ondere ons. BORDERLINERS!!!ADHD!!!!!!!!!!!Zou een rare manier zijn om zo de mankementen uit het systeem te drijven. Ik zet wel mijn vraagtekens bij de leiding gevende...

raizeredge

Wijs gebruiker
Supervlieg zei:
raizeredge zei:
Ik ben geen hero kenner maar volgens mij zijn de lichamelijke schade nihil, behalve dat je afhankelijk wordt en er niet meer zonder kan.

ik weet ook niet goed heb wel mensen die hero gebruiken die zijn lijk mager en heel wit dus ik denk dat het daar door komt maja ik ben geen exper

Vanadesse

Wijs gebruiker
raizeredge zei:
Supervlieg zei:
raizeredge zei:

ik weet ook niet goed heb wel mensen die hero gebruiken die zijn lijk mager en heel wit dus ik denk dat het daar door komt maja ik ben geen exper
Heroïne word afgebroken in je lever. De chemische stoffen vernietigen het weefsel rond de lever waardoor je levercirrose krijgt. Dit hoeft niet alleen door heroïne te komen, maar door alcohol en andere drugs kan dit ook komen. Dat Heroïne verslaafden er vaak mager uit zien komt, omdat de trek naar eten weg gaat en ze dus eigenlijk leven op heroïne en drinken. Als ik dat zo goed heb gezegt... Correct me if i'm wrong.

Verder de drugs die mij het meest schadelijk lijken zijn Meth en Alcohol.

Supervlieg

Wijs gebruiker
raizeredge zei:
Supervlieg zei:
raizeredge zei:

Hero zorgt ervoor dat je geen honger hebt.

edit. was al gezegd :mrgreen:

-spaceman-

Badass junkie
Deranged zei:

veruit! dat merk je na een avond stevig drinken... een kater van alcohol is sterker dan alle andere katers bij elkaar bij mij... Gelukkig ben ik daar nu helemaal van af... Ik vind het niet meer leuk om lazerus te zijn...

Robdebob

Bewuste gebruiker
Ik ben het met spaceman eens dat alcohol ws een van de schadelijkste drugs is. Het vernietigd je hersencellen, lever, nieren, bloedvaten etc. Ik denk dat er weinig drugs zijn die hetzelfde destructieve effect hebben op je lichaam. Met andere drugs kunnen hooguit de symptomen schadelijk zijn voor je lichaam: uitdroging, niet meer eten, van t dak af springen etc...

Pikachu

Wijs gebruiker
Drugs worden niet verboden omdat ze slecht voor je zijn, eerder omdat de maatschapij ze niet accepteerd. Alcohol wordt al sinds het begin van tijden geaccepteerd.

Ik had liever dat ze selecteerden op lichamelijke schade en verslavingsrisico als er dan toch middelen verboden moeten worden =/

Purple haze

Bewuste gebruiker
Vind ik ook, dan word alcohol direct verboden maar daar kan ik wel mee leven. Blowen is lekkerder dan drinken :stoned: :stoned:

pieter-b

Wijs gebruiker
Pikachu zei:
Drugs worden niet verboden omdat ze slecht voor je zijn, eerder omdat de maatschapij ze niet accepteerd. Alcohol wordt al sinds het begin van tijden geaccepteerd.

Ik had liever dat ze selecteerden op lichamelijke schade en verslavingsrisico als er dan toch middelen verboden moeten worden =/
Precies!
in dit filmpje zit een mooi voorbeeld hiervan...skip ahead naar 0:35sec en kijk iig tot 1:30 (al is het Hele filmpje onwijs goed)
http://www.youtube.com/watch?v=5hW6Dm_m5t4

en idd..selecteren op verslavend/niet verslavend.. ik vind de term 'drugs' hieromtrent ook onwijs misleidend.. alcohol en tabak zijn in de volksmond geen drugs.. paddos en lsd weer wel...
men kan beter de term 'verslavende middelen' hanteren.

Robdebob

Bewuste gebruiker
Hier nog een mooi plaatje die de verslavingskans met de fysieke schade met elkaar vergelijkt.

Bron: Wikipedia

Robdebob

Bewuste gebruiker
Hier is de lijst die volgens mij bij het plaatje hoort:

Most dangerous drugs

Research recently published in the medical journal The Lancet rates the most dangerous drugs (starting with the worst) as follows:
1. Heroin
2. Cocaine
3. Barbiturates
4. Street methadone
5. Alcohol
6. Ketamine
7. Benzodiazepines
8. Amphetamine
9. Tobacco
10. Buprenorphine
11. Cannabis
12. Solvents
13. 4-MTA
14. LSD
15. Methylphenidate
16. Anabolic steroids
17. GHB
18. Ecstasy
19. Alkyl nitrates
20. Khat

Wacky

Badass junkie
zowieso is het niet zo goed te vergelijken doordat drugs op heel verschillende manieren schadelijk zijn, en ook op heel verschillende manieren verslavend zijn.

Funky Monkey

Badass junkie
hihi het was ook een beetje sarcastisch :wink: van alcohol gaat je lever wel naar de tering maar speed vind je lichaam toch iets minder fijn bijvoorbeeld. Ik dacht alleen dat ketamine een ligt helende werking had... maargoed :beer:

Bovenaan