GHB DODELIJK

Ali

Experimenterende gebruiker
DODELIJK!!!!

Vorige week is mijn zoon overleden aan de gevolgen van een GHB verslaving. Zijn vriendin ligt nog in kritieke toestand op de intensive care. Volgens de artsen is dit de meest sluipende gevaarlijke drug op dit moment omdat een verslaving heel geleidelijk gaat en het bijna onmogelijk is om er vanaf te komen. Wij zijn kapot en daarom deze waarschuwing; BLIJF VAN DE GHB AF!!!! Voor ons kind is het helaas te laat.

Bal0n

Badass junkie
Ik krijg altijd dubbele gevoelens bij dit soort berichten, allereerst natuurlijk gecondoleerd met je zoon, moet een vreselijke ervaring zijn.

Maar alleen GHB is niet dodelijk, tenzij er verkeerd gedoseerd is, en dat heb je helemaal zle fin de hand.

Mr.jiho

Wijs gebruiker
Bal0n zei:
Ik krijg altijd dubbele gevoelens bij dit soort berichten, allereerst natuurlijk gecondoleerd met je zoon, moet een vreselijke ervaring zijn.

Maar alleen GHB is niet dodelijk, tenzij er verkeerd gedoseerd is, en dat heb je helemaal zle fin de hand.
idd (bijna) elke drugs is dodelijk als je het verkeerd gebruikt
gecondoleerd :(

Ali

BEGRIJP NOU DAT IK HET OVER EEN VERSLAVING HEB VAN 4 JAAR!!!
Je hebt steeds meer nodig tot er geen weg terug is! IK moet morgen mijn kind laten cremeren en zijn vriendin heeft er geen besef van dat hij er niet meer is! En waardoor....iedereen die beweert dat GHB niet verslavend is moet eens met echte deskundigen gaan praten. Ik heb dat inmiddels gedaan, alleen.....te laat.

Mindless1985

Badass junkie
Ik heb nooit beweerd dat GHB niet verslavend is, maar ook verslaafd kun je er op letten dat je niet overdoseert, je moet echt meer dan 3 keer zoveel als een normale dosis pakken voor een fatale overdosis, en bij 1.5 keer de normale dosis voel je al dat het zwaar verkeerd gaat. Natuurlijk heeft het er veel mee te maken dat hij verslaafd was, maar het blijft vreemd dat hij zo'n hoge dosis binnen heeft gekregen. Verder was er ook nog nooit eerder in Nederland dood gegaan aan GHB alleen, alleen met alcohol.

Psykaholik

Wijs gebruiker
gecondoleerd in de eerste plaats.
en ben je zeker dat er ook weer geen alcohol bij aan de pas is gekomen.
want zo goed als iedereen die is neergegaan van ghb is in combi geweest met alcohol oftewel ZWAAR geoverdoseerd

PharmaPhreeK

Belezen gebruiker
Gecondoleerd..

Maar heb je je hiervoor aangemeld op deze site? Zodat je jonge drugsgebruikers kan waarschuwen dat je dood kan gaan van GHB?

Iedereen die hier zit weet hoe het zit, en dat je met alles een overdosis kan bouwen. Het doel van de site is om het gebruik veiliger te maken door informatie uit te wisselen. Er wordt van uitgegaan dat mensen toch drugs gaan gebruiken. Misschien kan je je beter hierop focussen.

Je krijgt wel ons medelijden maar daar houdt het dan ook op. Niemand schrikt hiervan omdat ze denken dat het hun toch niet zal gebeuren. Waarschijnlijk dacht jou zoon er ook zo over.

Psykaholik

Wijs gebruiker
het zal 99.9% van de gebruikers hier op het forum ook niet gebeuren.
gewoonweg omdat we bewust zijn van de gevaren van drugs.
ga je dood van drugs (srry da ik het zo cru moet zeggen) is het dik je eigen schuld.
gebruik drugs op een normale manier en er kan niks gebeuren.

Psykaholik

Wijs gebruiker
spacekonijn zei:
Bal0n zei:
Er ontwikkelt geen tolerantie bij GHB..
zeker weten? de eerste keren werd ik er veel misselijker van en ging ik ook een stuk harder.
of is dit gewoon dat je vertrouwd raakt met het gevoel?
denk eerlijk gezegd da je gewoon vertrouwd geraakt met het gevoel.
eerste keren weet je niet tegoei wat er gaat gebeuren he.
mja denk wel idd als je het iedere dag moet gaan gebruiken kan het toch bijna niet anders dan dat je een tolerantie opbouwt ????

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
schranziewanzie zei:
spacekonijn zei:
Bal0n zei:
zeker weten? de eerste keren werd ik er veel misselijker van en ging ik ook een stuk harder.
denk eerlijk gezegd da je gewoon vertrouwd geraakt met het gevoel.
eerste keren weet je niet tegoei wat er gaat gebeuren he.
mja denk wel idd als je het iedere dag moet gaan gebruiken kan het toch bijna niet anders dan dat je een tolerantie opbouwt ????

Dit staat op Jellinek:

Geestelijke afhankelijkheid: Ja

Tolerantieontwikkeling: Ja. Gebruikerservaringen wijzen erop dat tolerantie kan optreden. Gebruikers hebben dan meer nodig om dezelfde effecten nog te voelen.

Onthoudingsverschijnselen: Ja. Als gestopt wordt met GHB kunnen onthoudingsverschijnselen optreden. Deze verschijnselen lijken op die van alcohol.

Ali

Alcohol heeft mijn zoon NOOIT gedronken! Ze waren beide al een tijd bezig met de afbouw van hun verslaving via het C.A.D. Niet verslavend.....? Houdt toch op, ik heb zelf gezien hoe ongelooflijk moeilijk het was om te stoppen, zelfs onder begeleiding. Deze terugval is mijn kind dus fataal geworden. Waarom ik het op deze site zet???? Niet om de wereld te verbeteren maar ik hoop dat mensen zich gaan afvragen of dit het allemaal waard is!

Bal0n

Badass junkie
Tuurlijk, er zijn altijd mensen die er verslaafd aan raken. Maar dat is met alles zo; eten; tv kijken; games; drugs; sporten (runners high anyone?); etc.

maar ik kan van iemand in jouw situatie nooit verwachten dat het de schuld bij de gebruiker legt, dus ik verwijt je niets, echter is het wel iets om over na te denken.

PharmaPhreeK

Belezen gebruiker
Ik begrijp dat je jongeren een les wil leren, maar er zijn heel veel mensen dood gegaan aan GHB en dat houdt gebruikers ook niet tegen. Je kan beter je energie steken in informatieve schadepreventie. Dus informatie verschaffen waardoor mensen de gevaren leren, en leren er zo veilig mee om te gaan. Ze blijven toch gebruiken, maar dan gebeuren er minder ongelukken. Als uw zoon genoeg over GHB wist, dan was die waarschijnlijk niet verslaafd geraakt in eerste instantie.

Jeller

Badass junkie
mijn medeleven..

heeft hij niet gewoon ene overdosis genomen? want GHB is verder lichamelijk niet schadelijk..

slunse

Bewuste gebruiker
While extrapolation from animal LD50 studies is at best an approximation of a drug's toxicity for humans, the rat LD50 of 1.7 g/kg of body weight would translate into 85 g (3 ounces) for a 50 kg (110 pound) person. This would equate to roughly 10 to 15 heaping teaspoons of GHB - rather more than anyone is likely to ingest at one time.

It should also be noted that Laborit's LD50 was based on injecting the GHB, rather than taking it orally, as humans normally do. Injecting GHB at least doubles its effect, as Laborit noted. (1) Thus a 50 kg/110 pound person would really need 170g (6 ounces) or 20 - 30 heaped teaspoons of GHB taken orally, to equal the rat LD50.

Another estimate of the human lethal dose is provided by the official package insert for the legal French GHB drug (Gamma - OH), where the human LD50 is stated as 4.28 g/kg. This would equate to an oral lethal dose in excess of 200g (7 ounces) for a 50 kg/110 pound person.

bron

da's echt al veel om te nemen..

A

Anonymous

Gast
Slunse heeft het dus over een fatale overdosis waar je direct sterft door ghb.
Hierbij wordt niet rekening gehouden met de verzwaarde ademhaling, k.o. en kans op coma die bij lagere dosissen al van de orde zijn.

slunse

Bewuste gebruiker
nja maar je kan bij een iets meer dan normale dose ook al out gaan en in je eigen kots stikken hé.. maar denk niet dat dit nu het geval was?

Drazzic

Bewuste gebruiker
Gecondoleerd dat sowieso.
Maar er is waarschijnlijk niet goed met het middel om gegaan anders kon dit echt niet gebeuren. Het is natuurlijk heel spijtig dat dit gebeurd is en goed dat je hier duidelijk komt maken dat je er mee moet uitkijken. Maar ik blijf zeggen dat je zulke dingen zelf in je hand hebt.
GHB is zeker wel verslavend, dat zal ik ook zeker niet ontkennen. Maar om er aan te overlijden moet je wel echt veel hebben gepakt. Je zegt dat hij is overleden aan de gevolgen er van.. ik neem dus aan dat hij geen overdosis heeft gepakt of toch? Hoe is hij aan de gevolgen gestorven?

ThunderBunny

Belezen gebruiker
Dit zijn Berichten die je niet graag wilt lezen. :cry:
Gecondoleert met het grote verlies van uw zoon.
Ik denk dat hij dit gepost heeft niet om ons de les te lezen.
maar om ons met onze neus op de feite te drukken.
sommige dingen kun je altijd overblijven discusieren
zoals het in dit topic ook gebeurd is.
Ik wens je heel veel sterkte in de komende tijd.

Ali

Inmiddels heb ik diverse gesprekken gehad met deskundigen op dit gebied; hun mening is dat deze drug zwaar onderschat wordt omdat de gevolgen op lange termijn nog niet zo bekend waren. Bij verslaving is GHB gevaarlijker dan heroine en cocaine is over het algemeen hun mening. De vriendin van mijn zoon heeft nog steeds lever en nierproblemen( en absoluut geen alcohol in het spel). Volgende week heb ik nog een gesprek met het C.A.D. specifiek over mijn zoon. Bij hun was hij onder begeleiding aan het afkicken. Dinsdag j.l. is hij gecremeerd, het ergste wat mij ooit overkomen is als moeder. Gezien sommige reacties vraag ik me wel af of het zin heeft om hier te schrijven, maar vanuit mijn hart moest ik het doen! Doe er mee wat je wilt!!!

Bal0n

Badass junkie
Lever- en nierproblemen door GHB, right.. Dat kan echt NOOIT door GHB gekokmen zijn. Als het door GHB zou komen dan zou ze sowieso lever- en nierproblemen krijgen door het eten van enkel zout..

Jeller

Badass junkie
Bal0n, doe het een beetje rustig aan.. tis ier hier niet echt de geschikte topic voor om die drugs te gaan verdidigen.. zou mss wle best kunne dat er op lange termijn leverbeschadiging is.. maar hoe is hij juist gestorven?

en gebruikte hij nog andere drugs

Bal0n

Badass junkie
Het is allemaal goed bedoeld hoor.. Ik snap ook wel dat het vreselijk moet zijn voor een ouder, echter moet niet het verkeerde beeld worden geschetst.

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Hmm ik zie net dat ik nog niet heb gecondoleerd.. Heel veel sterkte in de komende tijd, het lijkt me het meest vreselijke wat er bestaat om je kind te verliezen.

boy

Bewuste gebruiker
Bal0n zei:
Lever- en nierproblemen door GHB, right.. Dat kan echt NOOIT door GHB gekokmen zijn. Als het door GHB zou komen dan zou ze sowieso lever- en nierproblemen krijgen door het eten van enkel zout..

Door GBL kan het wel.

Elektronik_dynamite

Badass junkie
Bal0n zei:
echter moet niet het verkeerde beeld worden geschetst.
helemaal mee eens mate!
want stel je kind overlijd je krijgt de diagnose dat hij/zij is overleden aan GHB en bij wijze van spreke kom je er 8 jaar later achter dat er een verkeerde diagnose is gesteld dan ben je dubbel zo kapot.

shakes

Belezen gebruiker
Ali zei:
Gezien sommige reacties vraag ik me wel af of het zin heeft om hier te schrijven, maar vanuit mijn hart moest ik het doen! Doe er mee wat je wilt!!!

Alle kleine beetjes helpen! :)

Gecondoleerd in ieder geval. Wat ik wel raar vind: als uw zoon al 4 jaar gebruikt dan zou je toch verwachten dat ie weet hoeveel die moet nemen?

Ali

IK BEN AL BLIJ...( ?) ALS ER 1 IEMAND VAN DIE ROTOOI ( ghb ) AFBLIJFT. Heb daardoor genoeg ellende gezien! De vriendin van mijn zoon ligt nog steeds in het ziekenhuis ( paarse afdeling) om af te kicken van de GHB met behulp van valium en benzo,s ! De crematie van mijn zoon zal zij alleen op video terug kunnen zien....ze woonden al wel 6 jaar samen. Helaas heb ik van dichtbij meegemaakt wat deze drug met iemand kan doen op lange termijn ( 4 jaar) ; de behoefte wordt steeds groter en is onomkeerbaar! Helaas!!! Voor mijn kind is deze waarschuwing te laat!!!! Hadden hij en IK dit maar eerder geweten....had IK hem maar kunnen helpen! Waarom hebben de artsen mij nu pas op de hoogte gesteld van de gigantische gevaren? Wellicht had dit een leven kunnen redden....van mijn kind!

A

Anonymous

Gast
Nou ali, je wens is vervult, ik begin nooit aan ghb. Not even once :)

ThunderBunny

Belezen gebruiker
spacekonijn zei:
Bal0n zei:
Dat is mij ook opgevallen de eerste keer dat ik G gebruikte ging ik nok van 4ml en moest ook overgeven, Erna eigenlijk geen problemen er mee gehad als ik nu 6ml G neem gaatie lekker maar zoals de eerste keer nee is toch idd anders. en een sluipende drug?
als ik een avondje aan de G ga dan praatje snel over 3 a 4 porties van 6ml en heb het ook al dagelijks gebruikt met die hoeveelheden.
kan niet zeggen dat ik verslaafd ben geen G is geen G!
heb dan ook niet het gevoel dat mijn lichaam perse G moet hebben.
en geestelijk denk ik er dan ook niet aan.
ik ga niet zeggen dat het niet verslavend is, Maar ik heb er tot nu toe niets van gemerkt.
Behalve de bekende bij werkingen die ik in het begin niet had
maar soms heb ik het gevoel dat het idd niet zo onschuldig is.
wat me verder ook opvalt is dat de man waar ik het altijd bij haal
regelmatig de rem er op zet als ik bv 100 ml G wil hebben wil die dan niet meer dan 50 ml geven.
op die momenten vraag ik me dan ook af wat weet hij meer dan ik?
hij neemt duidelijk in bescherming.
voor mij zelf is de lol van de G er ook wel een beetje veel af.
de bijwerkingen zijn het gevoel niet waard
dat is dan ook de reden dat ik voor mij zelf besloten heb nooit meer dan 2 porties G te nemen per week. en dat komt overeen met elke vrijdag 2 porties op een hele nacht.

Bal0n

Badass junkie
Misschien ontwikkelt er een kleine tolerantie, maar deze is zeker niet cumulatief zoals bij opiaten. Dus misschien dat je na een jaar geruiken 1 of 2 ml meer kan hebben, maar dat wordt zeker niet hoger.

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
Ik vind GHB sowieso een smerige en gevaarlijke drug,is helemaal niks aan.Heb het vroeger welles gehad,maar begreep de kick er ook meteen niet van.

Je kan er niet lekker bij zuipen,moet steeds op je hoede zijn dat je niet teveel van iets neemt omdat je anders out gaat met alle gevolgen van dien.

En de kick moet dan dat zweverige lichte gevoel in je hoofd zijn?
Is toch helemaal niks..Snap dan ook niet dat iemand er verslaafd aan kan raken..

En ja als je er dan wel verslaafd aan raakt is het zeker veel gevaarlijker dan welke drug dan ook omdat je hogere dosis gaat nemen.
En dat heeft niks met tolerantie te maken maar met de persoon in kwestie,een persoon die in het begin helemaal gek gaat op 1 pilletje gebruikt er later ook 4..Ook al zitten er maanden tussen.*grenzen verleggen*

Ik weet niet hoeveel deze jonge mensen tot zich namen op het laatst,maar na een paar jaar verslaving en steeds hogere dosis tot zich nement krijg je ook idd nier en lever problemen.

Het is niet lichamelijk verslavend ....Maarja geestelijk...iedereen zijn psyche is anders,tis maar wat je lekker vindt..

IK zou er eraf blijven igg

TeQ

Bewuste gebruiker
Heb GHB 2 keer gehad ook, en ben het helemaal eens met wat de persoon boven me zegt.

Vind het echt niets aan, en zeker voor zo'n waardeloos effect het risico al helemaal niet waard.
Bovendien zit het feit dat je er zo makkelijk mee kunt overdoseren me ook helemaal niet lekker.

Was voor mij 2 keer en nooit weer.

Bovenaan