ghb en nieuws

highlight

Newbie
dag beste mensen

ik gebruik regelmatig ghb, gewoon omdat ik het super releax vind.
Vooral tijdens muziek maken krijg ik veel inspiratie als ik G nuttig :rockband:

alleen de laatste tijd hoor ik veel negatieve berichten op het nieuw over ghb
de media lijkt het onderwerp GHB gevonden te hebben, waardoor er veel negatieve aandacht komt.
Doordat de media er zo veel over meld worden mensen bewust gemaakt dat GHB bestaat.
Hierdoor worden meer mensen nieuwschierig naar deze drugs, en word het herondekt bij de mensen. (waardoor het gebruik van ghb zal toenemen)
Ik ben er bang voor dat hierdoor nog meer media aandacht word besteeds over deze drugs, met gevolg dat de politiek hier ook nog een keer mee gaat bemoeien..... met als gevolg dat waarscheinlijk de straffen hoger worden voor het maken en in bezit hebben van GHB.
De media maakt deze drugs "populair" en ze moeten zich hier bewust mee bezig houden.

Ik wou dit verhaal gewoon even kwijt... :stoned:
vertel gerust je mening hierover!

Ik blijf gewoon lekker doorgaan met G nuttigen zolang ik hier plezier mee heb :grin:
en die media kan me kont likken!!!

geekos

Bewuste gebruiker
Vind het wel terecht dat er eens wat aandacht besteed word, weet nog goed dat er op onze 100-dagen fuif overal gebroken flügel flesjes op de grond lagen en kan me niet voorstellen dat er daadwerkelijk flügel in zat..

+ op reis in Spanje las ik in een Belgische krant een artikel van 2 bladzijden over het feit dat je bij Kruidvat alle middelen kunt halen om GHB te maken. Ok, ze zeggen uitdrukkelijk dat ze de naam van het product niet gaan vermelden uit vrees voor een toenemende vraag maar ze vermelden wel de volledige naam van GBL (gammabutyblabla) en vermelden dat als dat op de zijkant staat, je een product heb waaruit je GBL kan halen. Dan uitten ze in datzelfde artikel hun angst dat meer en meer mensen gewoon zelf thuis GBL gaan maken, daar kun je toch echt niet bij?

The media have grown stupid

Oom Klaas

Badass junkie
Nee, de media geeft gewoon informatie het is de keuze en verantwoordelijkheid van de lezer om te kijken wat hij met de gegeven informatie doet.
Als ik schrijf hoe je jezelf van kant moet maken in een column in bijvoorbeeld de panorama ofzo,
zou dan ook iedereen maar massaal zichzelf van kant gaan maken?

dirkie12

Newbie
Als ik vandaag weer op nu.nl kijk (http://www.nu.nl/algemeen/2020429/vader ... ouden.html) en dan weer eens moet lezen over die o zo gevaarlijke drug GHB vind ik het wel frustrerend om te zien hoe weinig onderzoek media tegenwoordig nog uitvoeren. Zij zijn ook deel van de "copy&paste generatie".
Er behoord ook nog zoiets te bestaan als journalistieke verantwoordelijkheid. Informatie moet door de journalist worden gecontroleerd op juistheid en volledigheid, dit is in mijn ogen dus niet de taak van de lezer. De media zijn tegenwoordig sowieso te veel gericht op sensatie-berichtgeving... en dat is zonder twijfel ook het geval bij berichtgeving rondom drugs.

ZZZZZZZZZ

Newbie
mja, niet te veel zorgen over maken. Ik heb nooit anders geweten dan dat GHB in een slecht daglicht werd gezet door de pers. Das ongeveer de afgelopen 15 jaar , en GHB is er al van de jaren 70. Dat komt zo af en toe met golven>naar aanleiding van een incident. Maar meestal is men het allemaal weer vergeten na een maand of twee. In vergelijking met andere hard-drugs valt de schade die GHB aanricht op de maatschappij reuze mee. Zo een heksenjacht blijft niet duren :sunglasses:

Bovenaan