GHB in mijn drankje?

Hallo allemaal,

Een tijdje geleden waren een paar van mijn vrienden en ik naar een feestje bij iemand thuis. De avond liep niet zo goed af voor één van mijn vriendinnen, en ik vraag mij dan ook af of jullie denken dat er iets in haar drankje is gedaan? Wij zijn allemaal niet bekend met GHB of andere drugs dus weten niet wat de gevolgen en symptomen hiervan zijn.

Degene bij wie het feestje was kennen wij, maar een aantal mensen die daar ook waren niet. Wel waren er twee mensen aanwezig die drugs hadden gebruikt. Het begon als een leuke avond met een paar drankjes (alcohol). Mijn vriendin was al een paar dagen niet lekker, misschien heeft de alcohol daardoor een sterker effect gehad. Ze had niet extreem meer drank op als normaal op feestjes, wel dronk ze snel in een korte tijd. Ook nam ze af en toe een slokje van iemand anders z'n glas. Daarnaast liet ze haar glas soms op de tafel staan, liep ze even weg, en dronk ze weer uit haar glas.
Later op de avond kon ze niet meer goed lopen en werd ze misselijk toen ze in de tuin stond, wij brachten haar naar de wc en daar heeft zij gebraakt. Zelf was ze na een half uur naar buiten gelopen, daar viel ze op de grond. Ook daar heeft zij nog gebraakt. Op de wc viel ze half in slaap, we hielden haar wakker. Haar tijdsbesef was weg, ook kon ze niet heel duidelijk meer praten. De moeder van een andere vriendin heeft ons uiteindelijk opgehaald. In de auto moest mijn vriendin weer braken, maar er kwam niks meer uit, het was er allemaal al uit. In de auto viel ze weer half in slaap, we riepen haar om haar wakker te houden. Met ze allen hebben we haar toen in bed gelegd, want ze kon zelf niet meer goed lopen, ze sliep gelijk.

De volgende ochtend werd ze niet wakker met een echte drank kater, was niet meer misselijk en had ze ook geen hoofdpijn, ze voelde zich alleen een beetje apart. Van de avond wist ze niet alles meer. Ze wist een aantal momenten, maar kon er geen lopend verhaal van maken. Voor de rest voelde ze zich eigenlijk wel normaal.

Het niet zelf meer goed kunnen lopen en het onduidelijk praten is niet iets wat zij vaker heeft meegemaakt wanneer ze alcohol op heeft. Evenals het hevige braken. Hierdoor vroeg zij zich af en ik ook of iemand misschien iets in haar drinken heeft gedaan.

Herkent iemand dit?

Laatst bewerkt door een moderator:

KropSla

Bewuste gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik herken dit van alcohol (en dat is ook maar één keer zo heftig gebeurd), dus ik denk dat het zeker mogelijk is dat je vriendin gewoon te veel gedronken heeft in een korte tijd, zeker met een lichaam wat nog niet helemaal hersteld was van ziekte. Het hoeft niet per se drugs te zijn dus. Hoe dan ook een vervelende ervaring.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Lijkt me gewoon van de alcohol te komen. Niet lekker voelen en dan als een gek gaan drinken en dan ook nog dat ze bekend is met de klachten die ze had.
GHB gaat trouwens absoluut niet met alcohol, als je flink zuipt en dan ghb gebruikt ga je heel snel plat.
Dan is GHB ook nog heel zout, zou je wel moeten proeven.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Idd lijkt het op te veel of verkeerd gevallen alcohol.
Toen ik nog dronk was ik ook altijd op dezefde manier dronken. Behalve die ene keer...
Ik kon in ene niet meer lopen, echt geen stap.. praten ging in slomotion en met een rare toon in de stem en dubbele tong. Viel haast in slaap als ik ging zitten en stond een soort te wiegen als ik stond. Maar het gekke was wel dat ik echt helder nog dacht. Dat we een taxi moesten nemen want mijn gezelschap had ook gedronken dus kon niet haar auto halen. Dat die laatste halve liter bier echt teveel was etc. Hangend over haar heen heeft ze mij naar de taxi gesleept. Zo slap als een pop was ik.
Dat is mij ook echt maar ene keer gebeurd. Het viel gewoon anders.
Oke, een kater had ik dan wel weer de volgende dag en niet zo een zuinige ook...

Laatst bewerkt:

Rebell

Wijs gebruiker
Hoi

Als iemand nooit GHB heeft gebruikt en iemand gooit dat in je drinken dan ga je kotsen of out als je alcohol hebt gedronken.
En GHB is maar 3 uur actief in het lichaam.
Daar heb je geen dagen last.
Lijkt er dat ze gewoon te veel heeft gedronken.

Hoi

Als iemand nooit GHB heeft gebruikt en iemand gooit dat in je drinken dan ga je kotsen of out als je alcohol hebt gedronken.
En GHB is maar 3 uur actief in het lichaam.
Daar heb je geen dagen last.
Lijkt er dat ze gewoon te veel heeft gedronken.
Hoi, ze ging ook braken, heel heftig zelfs. De volgende dag had ze geen last meer ergens van, geen kater niks. Toch heel erg bedankt voor je reactie!

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Ja, als je ziek wordt van de alcohol dan ga je kotsen ja.

Dat je vriendin geen kater had kan ik ook niet linken met GHB.

stomme eend

Bewuste gebruiker
En nog iemand die het vooral vindt klinken als een avond dat de alcohol gewoon niet lekker viel. Allicht wat veel door elkaar gedronken, veel in korte tijd schreef je al, dan kan het natuurlijk ook fout gaan.
En tja, hoeveel dronken mensen er wel niet kotsen als ze te veel gedronken hebben, je zou ze de kost moeten geven, om er eens een lekker ouderwetse uitdrukking tegenaan te gooien. (Of toepasselijker zou de uitdrukking zijn "je zou hun kots moeten opruimen")

Tevil19

Bewuste gebruiker
Ik denk ook dat dit door de alcohol en ziekte werd veroorzaakt. Als zij GHB op had en ook nog eens flink had gedronken in korte tijd was ze echt weggevallen en moeilijk of helemaal niet wakker te krijgen, iets wat nu nog wel lukte en je kunt ook out gaan van alleen alcohol.

Bovenaan