1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ghb terugval

Discussie in 'Verslaving' gestart door Raver, 3 mrt 2018.

SGGZ, 110% hulp bij verslaving
  1. Raver

Raver Bewuste gebruiker Donateur

Sinds dinsdag weer een GHB terugval helaas. Heb mezelf weer weken lang proberen over te halen, en uiteindelijk ook hervallen in gebruik.

Dinsdag op woensdag en woensdag op donderdag niet geslapen op GHB maar op Diazepam. Ik stopte toen rond 18 00 en nam toen 10 tot 15mg Diazepam met 1000mg Paracetamol. Paracetamol werkt ook spierontspannend, dus dat icm met Diazepam heeft me prima de eerste nachten door geholpen.

Helaas gisteren weer veel meer gebruikt van me lief is waardoor ik dus onder invloed ben gaan slapen. Zo'n 3 uur later werd ik wakker, en met wakker bedoel ik ook echt klaarwakker. Stijve spieren zijn bij mij t beginstadia van lichamelijke verslaving, dat heb ik na talloze terugvallen wel geleerd. Vanacht dus met die toestand 15mg diazepam geslikt (02:00). Maar om half 5 sliep ik nog niet. Toen maar weer GHB gepakt, en vanaf dat moment tot nu gewoon elke anderhalf tot 2 uur een dosis genomen.

Net express even gerekt om te kijken hoe ik me voel. Stijve spieren en mentaal een beetje verwarring, niet best dus.

Heb nog zo'n 75ml denk ik, en krijg morgen een doosje diazepam.

Ik zit erover na te denken die Diazepam methode toe te passen.

Heeft iemand tips? Ik kan echt niet weer de detox in, dat gaat me nu 100% me studie en baan kosten. En dus zet ik daarmee sterk m'n toekomst op t spel.

Raver.

2. Coffeecup

Coffeecup Belezen gebruiker

Hoi Raver,

Wat balen! Heb je hetzelfde nummer nog? Dan app ik je.

De diazepam, ik weet het niet. Ik kwam daar niet meer zelf uit. Heb nu wel begeleiding van de huisarts met de afbouw, omdat ik er alleen niet meer uit kwam. Gaat in langzame kleine wekelijkse stapjes. Maar veel weet hij er niet van.

Sterkte,

3. Raver

19 00 m'n laatste dosis GHB genomen.

Vanaf 20 00 tot nu 20mg diazepam genomen. Werkt goed, voel me vermoeid en heb tot dus ver geen ontwenningsklachten.

Hopen dat ik een beetje slaap pak. Moet morgen gewoon 07 00 op m'n werk staan. Niet helemaal ideaal maar dat komt wel goed.

4. Raver

Slaap is maar erg moeilijk te bevatten momenteel. Mentaal echt even heel raar van die afkick.

5. Tijdloos

Tijdloos DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Hey @Raver ik leef met je mee , gebruik je diazepam op advies van de dokter?

Je kan grapefruit sap halen en 1(20-30cl )glas drinken 1 uur van tevoren. Dat wordt namelijk naar CYP3A4 gemetabotiliseerd wat ervoor zorgt dat diazepam minder snel wordt afgebroken in het brein. Dit raad ik niet aan maar het kan net dat beetje helpen.

Maar als je het op eigen houtje en kracht doet zou ik een arts raadplegen. Niet om baclofen te krijgen (een farmaceutische versie van GHB) maar om begeleiding te krijgen en wie weet dat de arts baclofen wel voorschrijft hoewel dat meestal alleen verzorgingsinstellingen voor verslaving voorschrijven. Omdat de huisarts meestal deze kennis niet heeft.

Ik zou het op deze route proberen. Als je vragen hebt over medicamenten kunnen hun je beter helpen als ik aangezien ik je niet ken en geen weet heb over je dosis en geschiedenis van andere medicijnen welke wel en niet werken bij jou.

PB mag altijd als je voor je gevoel er toch (te) alleen voor staat voor je gevoel. Of gewoon je hart wilt luchten.

Maar nogmaals het beste is een medisch onderlegd persoon die je helpt met kennis over GHB (verslaving)

Ik wens je veel sterkte en hoop dat je meer slaapt vandaag en de toekomst.

Sterkte man , je kan het en bent al goed bezig!

6. Raver

Bedankt voor je reactie tijdloos.

Momenteel ben ik op eigen houtje aan het 'afkicken'. Ik heb woensdag een afspraak bij m'n verslavingsarts. Alleen ik wil niet door gaan met m'n gebruik tot die afspraak. Die arts zet me dan meteen op de wachtlijst voor een detox. En ik kan echt niet wéér die detox in hoor. Als ik nog langer doorgebruik is er dalijk geen andere optie dan een detox.

Momenteel heb ik nog geen oog dicht gedaan. En de ontwenning is me eigenlijk zwaarder gevallen dan ik had verwacht.
    Heb zweethandjes, angstig, onrust, licht trillen, slapeloosheid, en vooral mentaal fucked up raar.

Heb nu al 20mg diazepam op maar heb niet het idee dat het écht werkt. Dus zojuist een 3e 10mg tablet naar binnen gegooid.
    Het is behoorlijk afzien, maar m'n hartslag is gewoon normaal en kwa zweten valt het ook wel mee. Dus het moet echt te overzien zijn op deze manier.

Ik heb nog wel wat GHB achter de hand voor als t echt niet goed gaat. Maar dat alleen in uiterste nood.

Dat is zeker waar, vind dit ook niet prettig. Maar alleen voor dat ik bij zo iemand terecht kan ben ik weer een tijdje verder. En m'n behandelaren bij de brijder zeggen allemaal dat ik moet blijven gebruiken. Maar dat wil ik helemaal niet, dan zal een kliniek de enige optie nog zijn.

Laatst bewerkt: 4 mrt 2018
  7. Tijdloos

Tijdloos DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Heb je toegang tot baclofen ? Dit heeft aardig wat mensen goed geholpen die zijn gestopt inmiddels. Is makkelijker af te bouwen en je wordt er ook wat duf / slaperig van.

Ik ga morgen uitgebreider hier op in of zo meteen als ik de mogelijkheid heb.

Hoop dat je toch wat rust kan pakken!

8. Raver

Na m'n ingenomen diazepam van vanacht toch nog behoorlijk uitgerust en slaap gepakt! Dosis was dus nog te laag van de diazepam.

Baclofen gaat lastig worden. Ik heb t zelf lang voorgeschreven gekregen alleen ben daarmee afgebouwd in november vorig jaar. Maten die t gebruiken zijn er ook mee afgebouwd dus ik kan er niet meer aan komen. Maar ook niet nodig nu. Vind benzo's om te slapen wel beter dan Baclofen persoonlijk. En ik kan bijna elke benzo zo oppikken als ik wil dus dat is wel prettig.

acht.zes vindt dit leuk.
  9. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@Raver

Fijn dat je toch hebt kunnen slapen. :)

Overigens is grapefruitsap een no go voor mij. Dat gaat niet samen met mijn Wellbutrin, die dus ook o.a. op die CYP3A4 werkt.

Zelf ben ik nu 2 maanden helemaal van de benzo's af, heb nog geen moment gehad dat ik er naar verlangde. :)

10. Raver

M'n schema voor de afkick. Diazepam.

04/03
    15 00 10mg
    19 00 10mg
    22 00 20mg

05/03
    08 00 10mg
    11 00 10mg
    14 00 10mg
    17 00 10mg
    20 00 20mg

06/03
    Bekijken hoe ik me voel.

Vanmorgen wou ik er al mee stoppen alleen weer teruggevallen in hogere dosissen. Ga zo m'n eerste diazepam nemen. Ben erg angstig voor de ontwenning...

11. Raver

3 uur eerste Diazepam genomen. Het is allemaal uit te houden maar ik me oh zo neerslachtig als de GHB uitgewerkt raakt.. Dat maakt het zo zeer verslavend, alles in m'n verslaafde brein zegt gebruik! Maar dat ga ik nu dus echt niet doen. Doorzetten nu.

12. Qwertyuiopa

Qwertyuiopa Experimenterende gebruiker

Ik heb zelf ook (onder anderen) een ghb verslaving gehad, klote spul is het eigenlijk!

Heel veel succes met jou proces en ik blijf je volgen.

Konijn en Raver vinden dit leuk.
  13. Raver

Rond 19 00 toch weer laten verleiden om weer een dosis te nemen. Daarna was ik er klaar mee en heb ik het restant door de gootsteen gespoeld.

Net weer 'n extra diazepam genomen en als die inwerkt ga ik lekker proberen te slapen. Dat komt wel goed!

Thuis eerlijk verteld van m'n terugval. Kreeg alleen maar een bak onbegrip over me heen. Ik weet zelf niet eens waarom ik zo vaak terugval, hoe moet ik t m'n ouders dan uitleggen.

14. SanneBanne

SanneBanne DF Staff Medewerker Moderator Tripreport Analist Tripreporter

Jeetje heftig joh! Ja, is ook niet uit te leggen. Denk dat niemand zo'n gevecht kan snappen als je het niet zelf meegemaakt hebt. Wel alle sterkte voor jou. Je kan het zeker weer en dan blijvend, ben ik van overtuigt. Zet hem op!

15. Konijn

Konijn Newbie

Heftig om je verhaal te lezen! Klote dat je thuis ook geen begrip en steun krijgt. Iets wat je nu het meest nodig hebt. Hopelijk haal je steun en motivatie uit alle berichten, veel mensen steken je een hart onder je riem. Waaronder ik. Sterkte en hou vol!

Coffeecup en Qwertyuiopa vinden dit leuk.
  16. Coffeecup

Mijn advies, onderneem morgen direct actie, en bel tussen 8 en 9 in de ochtend al direct met je behandelaar / arts. Hoe eerder hoe beter, en wie weet kunnen ze morgen dezelfde dag nog iets voor je betekenen. Sterkte van S

17. Raver

Bedankt allemaal!

Vanavond onrustig geslapen. Maar wel geslapen dus dat is het belangrijkste. Ik neem wel wat diazepam mee naar m'n werk alleen heb t nog niet nodig waarschijnlijk. Zit nog genoeg in m'n systeem.

18. Raver

Toch even een uitgebreider verslag.

Gisteren rond 21 00 gaan slapen na inname van m'n 2e 10mg dia van de dag. Ben daarna behoorlijk snel in slaapgevallen dus dat is een goed teken.
    Later de nacht wel nog een tablet in moeten nemen aangezien ik zeer onrustig sliep en zelfs even klaarwakker was.

Vanaf toen doorgeslapen tot m'n wekker om te gaan werken. Eenmaal op kantoor toch last van tintelingen, lichtjes zweten, mensenschuw en ongemak. Dus besloten 10mg te nemen en vandaag verspreid om de 3 a 4u 5mg. En dan vanavond voor het slapen weer 10mg.

Woensdag a.s heb ik een gesprek met m'n verslavingsarts over hoe verder met de diazepam. Hij helpt me dan wel met een afbouwschema.

19. Raver

Ben er toch gelukkig maar goed vanaf gekomen! Al bijna 21u terug m'n laatste G'tje op. Nu even de diazepam afbouwen, vandaag op 35 en dan elke dag 5mg minder.

Roze olifant, Konijn, Sofia87 en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Coffeecup

Goed te horen, zo blij voor je

21. Raver

Toch maar besloten het rustiger aan te doen met de Diazepammen. Sinds zaterdag tot nu 75mg weggewerkt. Waarvan 25mg vandaag, voel me er niet heel lekker meer door. Ik heb geen hoge benzo tolerantie meer zoals 2 jaar terug. Toen ik 75mg+ Oxazepam slikte per dag. En aangezien Diazepam extreem lang doorwerkt lijkt het me t beste om even rustig aan te doen.

Ook ben ik lichtelijk geagiteerd en kan weinig hebben. Zweet nog wat en heb een heet gloeiend hoofd, ook ben ik wat warrig in m'n gedachtes en spraak. Dat is waarschijnlijk te wijten aan de GHB afkick of teveel benzo's. Gedachten op 1 punt houden is erg ook lastig.

Ik denk dat het de 10mg die voor vanavond op t schema staat maar even oversla. En morgen maar even kijk wat ik doe. Heb woensdag een gesprek bijna de verslavingsarts.

Laatst bewerkt: 5 mrt 2018
  22. Coffeecup

Ik hoop dat je ondertussen goed geslapen hebt? Als dia in hoge dosis, naar bijna niets, uit werkt is dat ook geen prettig gevoel, is mijn ervaring.
    Ik ben wel blij dat het beter met je gaat

23. Raver

Heb heerlijk geslapen! Alleen een aantal keer wakker snachts maar dat heb ik normaal wel vaker. Ook zonder deze terugval.

24. Raver

M'n Diazepam afbouwschema. Ik zou ervoor kunnen kiezen gewoon meteen te stoppen met de Diazepam. Alleen acht ik de kans op een terugval naar GHB een stuk kleiner als je geleidelijk nuchter wordt, in plaats van direct met alles te stoppen. Diazepam is flink een kalmerend en sedatief middel namelijk. Het helpt me nu ook die eerste dagen door te komen. En aangezien ik al een keer flinke ontwenning van Lorazepam heb gehad na 1.5wk gebruik toch maar afbouwen. Heb al behoorlijk wat ervaring met afbouwen(2x Baclofen en 2x Benzo's). Dus kan wel redelijk vertrouwen op m'n eigen afbouw methode door m'n ervaring.
    Benieuwd wat m'n verslavingsarts erover gaat zeggen morgen.

06/03
    07u 10mg
    12u 5mg
    15u geen dosis.
    18u 5mg
    23u 5mg
    Totaal 25mg Diazepam (2.5 tabl)

07/03
    07u 5mg
    12u 5mg
    15u geen dosis
    18u 5mg
    23u 5mg
    Totaal 20mg Diazepam (2 tabl)

08/03
    07u 5mg
    12u 5mg
    15u geen dosis
    18u 5mg
    23u 5mg
    Totaal 20mg Diazepam (2 tabl)

09/03
    07u 5mg
    12u geen dosis
    15u 5mg
    18u geen dosis
    23u 5mg
    Totaal 15mg Diazepam (1.5 tabl)

10/03
    07u 5mg
    12u geen dosis
    15u 5mg
    18u geen dosis
    23u 5mg
    Totaal 15mg Diazepam (1.5 tabl)

11/03
    07u 5mg
    12u geen dosis
    15u geen dosis
    18u geen dosis
    23u 5mg
    Totaal 10mg Diazepam (1 tabl)

12/03
    07u 5mg
    12u geen dosis
    15u geen dosis
    18u geen dosis
    23u 5mg
    Totaal 10mg Diazepam (1 tabl)

13/03
    7u geen dosis
    12u geen dosis
    15u geen dosis
    18u geen dosis
    23u 5mg
    Totaal 5mg Diazepam (0.5 tabl)

14/03
    7u geen dosis
    12u geen dosis
    15u geen dosis
    18u geen dosis
    23u 5mg
    Totaal 5mg Diazepam (0.5 tabl)

15/03
    Geen dosissen meer.

Laatst bewerkt: 6 mrt 2018
  25. F.E.A.R.

F.E.A.R. Experimenterende gebruiker

Ik leef met je mee man. Ook erg herkenbaar wat je vertelt. Ikzelf ben de afgelopen 3 jaar ontelbaar vaak teruggevallen op GHB.

En jij zal ook wel beamen, de afkickverschijnselen komen telkens eerder en zijn telkens zwaarder. Als ik nu 40-50ml opmaak in 1 lange binge heb ik alweer dagenlang geen slaap, angsten, beven, you name it. Terwijl ik voorheen daar 7 dagen lang op 24/7 voor nodig had.

Ik ben van mening dat je het Diazepam gebruik aan het pushen bent. In mijn ervaring is een weeklang dagelijks benzo gebruik genoeg om daar ook ontwenning van te krijgen. Je zou misschien beter een nóg snellere taper kunnen doen. Of bijvoorbeeld beperken tot 5-10mg voor het slapen voor een paar dagen.

Of wissel wat dagen Diazepam met Phenibut. Idealiter voor het slapen. Pas wel op, Phenibut is ook een bitch om vanaf te komen met minstens zo nare afkick. Beperk het tot max 2 dagen per week en hou de dosissen klein (nooit meer dan 2g).

Raver vindt dit leuk.
  26. Raver

Ik heb dit schema met m'n verslavingarts besproken. Die ging ermee akkoord, vond het alleen onverantwoordelijk dat ik op eigen houtje van GHB op Diazepam ben over gegaan..

Maar goed, het was een binch van 280ml in 6 dagen. Voel me nu prima.

Vandaag 10mg Diazepam, nergens last van. Bijna klaar met afbouwen dus. Ben geen dagen hoge doseringen diazepam blijven slikken. Max 1 of 2 dagen 50mg , daarna meteen gaan afbouwen. Wil geen benzo verslaving meer, want die heb ik ook gehad. Heel klote.

En phenibut.. Nee dat is echt geen slim idee.

27. F.E.A.R.

Hoe is jouw ervaring met Baclofen? Je kunt direct stoppen met GHB en direct overgaan op Baclofen. Maar wat dan? Moet je dan Baclofen gaan afbouwen, of kun je 5-7 dagen ‘cruisen’ op dit middel en daarna direct er helemaal mee stoppen?

Ikzelf heb binges van 2-3 dagen gehad. Ik ving deze op met 1 dag phenibut en daarna beta-alanine meerdere malen per dag. Maar met langere binges gaat dit niet voldoen.. Ik lees veel over positieve resultaten met Baclofen, al dan niet icm Lyrica.

28. F.E.A.R.

En misschien een flauwe vraag. Maar als het lichaam weer stabiel is, wat ga je nu dan doen voor terugvalpreventie?

Ik vraag het je omdat ikzelf ook zoekend ben.

29. Raver

NA meetings volgen.. In contact te blijven met mensen die geen drugs gebruiken.

30. Raver

Heb zelf wel Baclofen geslikt tegen zucht enzo. Maar geen ervaring hiermee puur voor de afkick. Dit is de eerste keer dat ik zelf ben gestopt. Normaal ging ik altijd door tot ik weer de kliniek in moest

31. Ontdekkingsreiziger

Ontdekkingsreiziger Experimenterende gebruiker

Hey! Ik leef erg met je mee en hoop dat je er snel weer bovenop kunt komen!

Misschien een raar idee, maar is het iets om op vakantie te gaan naar een warm land? In een omgeving waar je niet aan de ghb kunt komen en waarin de bijwerkingen misschien onderdrukt worden door het lekkere weer? Kan me voorstellen dat het makkelijker afkicken is als je op het strand ligt op de canarische eilanden dan dat je in je woonkamer zit en naar de grijze grouwe regenlucht zit te staren... of is dit een slecht idee?

32. Raver

Lekker met 'n delier op t strand liggen. Lijkt me een strak plan.. :tongueout:

33. Ontdekkingsreiziger

Ontdekkingsreiziger Experimenterende gebruiker

aah, dus t is gewoon niet te doen? :(

34. Raver

Nee helaas niet. Plotseling stoppen kan echt gevaarlijk zijn. Delirium, insulten en problemen met je bloeddruk. Beste is hulp vragen bij verslavingszorg.

Maar er zijn ook wel methodes om zelf af te bouwen. Of zelf te stoppen. Maar goed dat blijft wel een risico.

35. annadul

annadul Newbie

Hoe gaat het nu @Raver?
    Heb je gebruik gemaakt van iets als een noodplan met je verslavingsarts?
    Wat werkt voor jou?

Ik zit zelf ook in een terugval na 2 maand clean. Geen pretje.

36. Raver

Gaat nu wel prima, noodplan met m'n verslavingsarts is eigenlijk direct de wachtlijst op voor een detox. In het verleden ben ik meerdere keren in crisis geraakt. Maar ik kan gewoon niet weer een detox in gaan. Dat kost me me studie en baan, welgezegd dus m'n toekomst. Dit keer op eigen houtje met die Diazepam methode aan de gang gegaan. Is een protocol van, moet je maar even googelen. Maar hoeveel gebruik je? En hoelang al?

Momenteel bezig met het afbouwen van Diazepam. Wat behoorlijk lastig is, vooral tussen m'n oren hoor maar toch. Heb 5mg tabletjes weten te bemachtigen dus kan die ook nog breken. Had eigenlijk morgen klaar moeten zijn maar heb t weer aardig lopen uitstellen. Niet slim, maar die krengen zijn verrekte verslavend als je ze in eigen beheer hebt. Heb niet meer genomen dan m'n schema maar wel 1 dagje langer door op 15mg en 10mg bijvoorbeeld.

Vandaag op 7.5mg , morgen naar 5 en dat 2 of 3 dagen. Dan 1 of 2 dagen op 2.5mg en dan klaar. Hoop dat het daarna te doen is, heb dan bij elkaar iets langer dan een maand Diazepam geslikt. Slikte ook Diazepam tijdens m'n terugval. 2 weken van die maand afbouwend.

Sterkte jij!

Raver. :)

37. F.E.A.R.

Gaat goed zo te zien! Nu maar hopen dat het valium gebruik niet backfired. Door de mega lange halfwaardetijd zal je dat pas 3-4 dagen na je laatste dosis merken. Maar je hebt goed afgebouwd dus het zal minimaal zijn verwacht ik.

Ik ben zelf ook weer te ver gegaan.. Voor een periode van 2 weken overdag GHB gebruikt en elke avond 2 gram phenibut. De afkick zal dus voornamelijk phenibut gerelateerd zijn. Nu aan taperen met Baclofen (max 40-50mg pd) en ik voel me prima gelukkig. Paar Zopiclones voor de eerste paar nachtjes.

Maar terugpreventie gaat de grootste uitdaging zijn. Heb jij inmiddels een plan daarvoor? En heb jij weleens een tijdje een onderhoudsdosis Baclofen geslikt? Zo ja, hielp dit?

38. Raver

Ten eerste sterkte!

Ik heb 2 maal een onderhoudsdosis geslikt. 6 maanden 75mg per dag. En aantal maanden terug nog 60mg per dag.

Ik geloof niet zo in Baclofen. Er zijn verschillende meningen over.

En tja. Met terugval preventie kan ik je niet echt helpen. Ik blow inmiddels elke dag, en slik al ruim een maand Diazepam. Ik hoop idd dat de afkick gaat meevallen.. Ik heb dinsdag een telefoonconsult met m'n arts hierover.

Vandaag nog 7.5mg op, morgen naar 2 maal daags een halve 5mg. En dat weer een aantal dagen aanhouden. Ik heb al eens Diazepam afgebouwd, en kan me nog goed herrineren dat ik de eerste 3 dagen nergens last van had. Daarna begon de ellende.

Laatst bewerkt: 17 mrt 2018
  39. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@Raver
    Ik fronste gisteren toch wel even met mijn wenkbrauwen. Je bent aan het afkicken van GHB, en dan net in de middag al aan de alcohol en de wiet, tezamen met de diazepam.
    En dan lijkt het me toch wel dat naast een GHB-verslaving er ook een algemene verslaving is om gewoon graag de hele dag bedwelmd te zijn. Met het een door het ander te vervangen kom je er echt niet uit hoor.

40. GJM92

GJM92 Newbie

@Raver
    Hee kerel ik wil niet lullig zijn maar krijg het gevoel dat je serieuze hulp nodig hebt en intensiever echt goed van je dat je wilt stoppen met G natuurlijk maar vind in je verhaal naar voren komen dat je jezelf nog steeds verdoofd en neigt naar vlucht gedrag.

Wees gewoon eerlijk op je werk en school je bent in feite ziek he een verslaving is niet niks.
    Snap het aan de ene kant wel maar misschien helpen ze je wel.
    De relatie met je zelf moet gewoon goed en stabiel zijn dat is de basis.
    Sterkte met afkicken van de GHB man ik struggle er ook enorm mee.

Laden...