Ghb terugval

F.E.A.R.

Bewuste gebruiker
Nee, ik weet er weinig van, merendeel heb ik hier gelezen.

Kort samengevat.

Een bloeddruk van +170/120, hartslag in rust van 160-190, totale paniek en onrust. Lichaam dat zeer doet, koud is, geen eetlust en geen kracht. Geen minuut kunnen slapen voor meerdere dagen. Een enorme piep in je oren. En in het ergste geval een delier/psychose, waarbij levensechte hallucinaties kunnen optreden. Cold turkey stoppen met een lange G verslaving is zeer gevaarlijk.

Conjo

Bewuste gebruiker
Idd eerst verschijnselen die ik kreeg van de GHB megaa veel zweten dat ik gewoon 3 dekbedden naast Mn bed had liggen en paar handdoeken omdat ik uitmezelf wakker werd omdat bed zo drijf nat het leek of ik me bed zwaar had ondergepist of emmer van 10 liter water overheen was gegooid. Moest 3 x pernacht me bed verschonen... vanuit daar is alleen kwaad tot erger geworden stug doorgaan met de G daarna kwamen de hartkloppingen erbij zodat ik alleen op me rechter zijde kon liggen in bed om hartkloppingen iets minder te voelen... daarna ging ik cold turkey proberen... ik werd in de nacht wakker... Ik voelde me zooo raar in me kop.. dat is gewoon onbeschrijfelijk. heel onrustig... rondjes lopen in huis . Niet rustig in bed kunnen liggen. Huis helemaal ondergekotst zoveel dat er opgever moment niks meer uitkomt.. ik kreeg zoveel druk op hoofd dat me ogen helemaal doorbloed waren. Ben ik op straat gaan rond lopen midden in de nacht in de hoop dat het misschien wat minder werd. Uiteindelijk maar 112 gebeld uit angst! ze keken naar me hartslag en me ogen ze zeiden dat ik mazzel heb gehad dat je geen hersenbloeding heb gekregen daarna werd ik ambulance uitgeknikkerd... met mededeling ga maar hulp zoeken.. maar uiteindelijk toch zelf eruit gekomen. Ik heb toch haat liefdes verhouding met GHB. Ik heb wel geleerd dit nooit meer. Grt

Laatst bewerkt:

F.E.A.R.

Bewuste gebruiker
Haat/liefde verhouding.. Herkenbaar. Ik heb veel te danken aan GHB, hoe gek dat ook mag klinken. Ik ben uit mijn schulp gekropen en heb een boel shit gedaan en voor elkaar gekregen. Ook grensoverschrijdende dingen gedaan. Maar man.. Ik ben er zo klaar mee. Moet zeggen dat het ditmaal ook minder lekker was. De magie lijkt eraf te zijn. En de phenibut werkte al helemaal niet meer.

Tijd om clean te worden. Ik denk maar zo; omgaan met een verslaving is keihard en het herstel is een bitch. Maar wij hebben als we oud en gelukkig zijn allemaal een bijzondere levenservaring gehad. Het is niet iets om trots op te zijn, maar het maakt je uiteindelijk wel sterker. Ik ga er wat van maken vanaf nu. En ik wens jullie ook het beste en alle sterkte.

Conjo

Bewuste gebruiker
Het is idd beter om clean te blijven maar toch ghb is zo lekker spul en idd je kruipt meer onder je steen vandaan! daarom is ghb zo lekker sociaal zijn ,meer zin om dingen te ondernemen...super vrolijk!peuken smaken lekkerder. mensen zien het niet en je gaat niet dom lullen en geen kater. In begin dacht ideaal drugs zoals met alcohol dubbel tong praten ,dom lullen en altijd moe voelen zonder upper ,mega kater. Daarom is het ook verstandig dat je er paar maanden stopt zodat gaba systeem in je hersenen kunnen herstellen. Na aantal maanden voelt G weer aan als je eerst G maar dan weet wat je ook keerzijde van G is en dat moet altijd in achterhoofd houden... geniet maar met mate. Succes

Laatst bewerkt:

Conjo

Bewuste gebruiker
Ik heb ook gehoord dat hoog dosis baclofen 100mg met diazepam werkt via andere ex G verslaafde! Maar hou sowieso rekening mee dat na je G verslaving slaapproblemen eraan overhoud.. je zal lang nachten krijgen. Maar uiteindelijk trekt dat wel bij of wat slaappillen regelen om die dagen te overbruggen maar niet te lang gebruiken anders heb je volgende verslaving. Sterkte

Bas

Wijs gebruiker
Is GHB dan echt zo lekker en verslavend of ligt dit per persoon? Mij staat GHB echt helemaal niet aan. Heb het een keer een 2e keer gegeven, maar had niet zoiets als wow.

Conjo

Bewuste gebruiker
Is GHB dan echt zo lekker en verslavend of ligt dit per persoon? Mij staat GHB echt helemaal niet aan. Heb het een keer een 2e keer gegeven, maar had niet zoiets als wow.

Wat jij heb ondervonden .. had ik ook in het begin ..eerst keer voor mij was op een verjaardag.. toen dacht ik,oké!lekker boeiend.. ik werd ook misselijk later omdat we gebruik maakte van een cola dopje voor de dosering is dan moeilijk.. jaar lang niet aangeraakt.. toen later kwam ik weer inraking ermee via vrienden op de sportschool toen maakte gebruik van een spuit en kwam erachter wat de juist dosering voor mij was, het is net als cociane eerst paar keer boeit het niet ,je moet het leren waarderen :) ik heb 8 jaar lang zonder problemen gebruikt elk weekend vrijdag en zaterdag. Daarnaast heel gezond leven en veel sporten maardoor familie omstandigheden is moeder te vroeg overleden aan een hartaanval op haar 48 jarig leeftijd. Ik kwam in een zwaar depressie terecht daardoor nam drugs gebruik explosief toe GHB en gram coke perdag om niks te voelen. Kut tijd maar leven gaat door. Ik wil ermee zeggen als er wat kut gebeurd in het leven dat voor sommige mensen naar iets grijpen en ghb is snel genomen, lekker goedkoop. Veel mensen zijn naïef zoals ik in begin maar van fouten leer je . Fijn weekend

Laatst bewerkt:

Raver

Badass junkie
je gaat niet dom lullen

Nou ik wel haha, ben ineens extreem zelfverzekerd. Stap op elke dame af en zie al voor me dat we trouwen en kinderen krijgen. Maakt me zo'n ander persoon.

Ik had dat ook, tot ik het ging gebruiken tijdens m'n dagelijkse leven. Plots ging alles ineens gemakkelijker, geen angsten, vrolijk etc. En dat gevoel is zo verslavend dat je blijft nemen, de dagen vliegen voorbij als je aan de G zit. En voor je t weet zit je er weer weken aan en dan is hulp noodzakelijk.

Laatst bewerkt:

F.E.A.R.

Bewuste gebruiker
Enorm nadeel van GHB is overigens ook de hoeveelheid natrium. Na een paar dagen GHB kom ik 3kg aan door vochtretentie. Vooral in mijn gezicht is dat te zien. Nu heb ik weer een strakke kaaklijn. En na een flinke binge zie je er al helemaal niet meer uit. Opgeblazen kop met bloeddoorlopen ogen en grijze wallen. It aint’t pretty.

GHB kan geweldig zijn. Maar maat houden kunnen sommigen niet. Erg jammer.

Raver

Badass junkie
Enorm nadeel van GHB is overigens ook de hoeveelheid natrium. Na een paar dagen GHB kom ik 3kg aan door vochtretentie. Vooral in mijn gezicht is dat te zien. Nu heb ik weer een strakke kaaklijn. En na een flinke binge zie je er al helemaal niet meer uit. Opgeblazen kop met bloeddoorlopen ogen en grijze wallen. It aint’t pretty.

GHB kan geweldig zijn. Maar maat houden kunnen sommigen niet. Erg jammer.

Dat is wel herkenbaar voor elke gebruiker denk ik. Mensen herkennen t ook aan m'n opgeblazen kop.

GHB heeft sowieso meer nadelen als voordelen

Conjo

Bewuste gebruiker
Dat is wel herkenbaar voor elke gebruiker denk ik. Mensen herkennen t ook aan m'n opgeblazen kop.

GHB heeft sowieso meer nadelen als voordelen

Lekker sauna pakken ben je no time je vocht kwijt en ghb geeft meer voordelen juist dan nadelen ,als juist ermee weet om te gaan. Ik heb zelf Goudentijden meegemaakt met GHB! Maar..je gaat wel naar de weekenden toe leven maaja is dat erg als 5 dagen hard werkt. En van GHB ga je niet dom lullen misshien is dat bij elk persoon anders zoals sportmaat gaat elk wijf af in de stad waar ik knettergek van wordt soms :grin: ik persoonlijk word juist van GHB meer begripsvoller en je luister meer! Je krijgt een leuke babbel daarnaast super vrolijk zelfs boodschappen doen word leuk:) en de meeste mensen denken vaak dat je gewoon nuchter bent. Beter dan die dronken figuren wartaal uitslaan en nauwelijks kan verstaan en met consumptie praten of onbeschoft/agressief worden. Maar idd het blijft gevaarlijk goedje!

Laatst bewerkt:

F.E.A.R.

Bewuste gebruiker
Lekker sauna pakken ben je no time je vocht kwijt en ghb geeft meer voordelen juist dan nadelen ,als juist ermee weet om te gaan. Ik heb zelf Goudentijden meegemaakt met GHB! Maar..je gaat wel naar de weekenden toe leven maaja is dat erg als 5 dagen hard werkt. En van GHB ga je niet dom lullen misshien is dat bij elk persoon anders zoals sportmaat gaat elk wijf af in de stad waar ik knettergek van wordt soms :grin: ik persoonlijk word juist van GHB meer begripsvoller en je luister meer! Je krijgt een leuke babbel daarnaast super vrolijk zelfs boodschappen doen word leuk:) en de meeste mensen denken vaak dat je gewoon nuchter bent. Beter dan die dronken figuren wartaal uitslaan en nauwelijks kan verstaan en met consumptie praten of onbeschoft/agressief worden. Maar idd het blijft gevaarlijk goedje!

Klopt helemaal. En zoals ik eerder ook al zei. Ik heb veel te danken aan GHB. Maar het laatste jaar is een rollercoaster van gebruik en afkick geweest. En nu moet ik de conclusie trekken dat recreatief gebruik er even niet meer in zit.

Conjo

Bewuste gebruiker
Klopt helemaal. En zoals ik eerder ook al zei. Ik heb veel te danken aan GHB. Maar het laatste jaar is een rollercoaster van gebruik en afkick geweest. En nu moet ik de conclusie trekken dat recreatief gebruik er even niet meer in zit.

Ik heb precies het zelfde! Dan lukt het 2 of 3 weken clean... dan beginnen weer de kriebels! Braaf thuis zitten! Alles is dan dodelijk saai! Alles klinkt beter met G op zoals de muziek... beetje slap ouwe hoeren door de telefoon! Succes met een tijdje clean blijven !!!

Coffeecup

Belezen gebruiker
Wat een herkenning en wat een verhalen weer! Het niet slapen / nachtzweten / dikke kop, wallen / plus nog meer sigaretten roken. ( ik ben een vrouw, de nodige make-up helpt dan ook niet meer tegen wallen) Wat ben ik blij hier vanaf te zijn, al heeft het bij mij veel stuk gemaakt. Omdat ik er zelf geen rem meer op had. Persoonlijk vind ik, mocht je deze klachten hebben dan zijn twee a drie weken clean echt niet voldoende om daarna weer vol gas te gaan

Raver

Badass junkie
mocht je deze klachten hebben dan zijn twee a drie weken clean echt niet voldoende om daarna weer vol gas te gaan

Beter helemaal niet meer eraan gaan.. Op dit moment is er geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om weer GHB te gaan halen. Zou ik t willen moet het weer minimaal 500ml zijn, nou ik kan geen dosis nemen van een fles van 500ml en hem daarna in de koelkast laten staan. Ik blijf volgas doorgaan, ga naar de hoeren, zeg me werk af, gebruik de hele dag, waag me in de criminaliteit. Ik wordt een ander persoon, in de negatieve zin. Dat er hier mensen zijn die zich een beter persoon vinden onder invloed vind ik merkwaardig, maar kan wel natuurlijk.

Ik gedraag me als een idioot, ga mensen benaderen die ik jaren niet gesproken hebt. Wordt respectloos naar anderen, vrouwen en gebruiken is het enige wat telt is die doseringen nemen wanneer ik t wil. Niks geen tijd bijhouden, gewoon op gevoel 5ml en soms meer. Dan raak je in een soort modus waar je niet meer echt doorhebt waar je mee bezig bent. Dat out gaan gebeurd me niet eens meer.

Dus voor mij heeft het zoveel nadelen die totaal niet opwegen tegenover de voordelen. Die sowieso schaars zijn.. Welk voordeel dan? Wat socialer misschien, maar het échte fijne effect van GHB voel ik allang niet meer.

Dus nee, ik heb me lesje nu wel geleerd na talloze terugvallen. Maar dat betekend niet dat ik nu van m'n verslaving af ben. Moet altijd waakzaam blijven, weet niet hoe ik ben op een zwak moment. Maar blijf je herrineren waar het je heeft gebracht. Mij heeft het nergens gebracht, ja een kliniek en een hoop ellende voor dat beetje plezier..

Laatst bewerkt:

F.E.A.R.

Bewuste gebruiker
Ik heb precies het zelfde! Dan lukt het 2 of 3 weken clean... dan beginnen weer de kriebels! Braaf thuis zitten! Alles is dan dodelijk saai! Alles klinkt beter met G op zoals de muziek... beetje slap ouwe hoeren door de telefoon! Succes met een tijdje clean blijven !!!

Ik heb vooral dat het leven week na week ietsje depressiever wordt.. Maar een andere lotgenoot gaf aan dat de donkere wolken allemaal opklaarde na 8-10 weken. Even volhouden dus!

Beter helemaal niet meer eraan gaan.. Op dit moment is er geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om weer GHB te gaan halen. Zou ik t willen moet het weer minimaal 500ml zijn, nou ik kan geen dosis nemen van een fles van 500ml en hem daarna in de koelkast laten staan. Ik blijf volgas doorgaan, ga naar de hoeren, zeg me werk af, gebruik de hele dag, waag me in de criminaliteit. Ik wordt een ander persoon, in de negatieve zin. Dat er hier mensen zijn die zich een beter persoon vinden onder invloed vind ik merkwaardig, maar kan wel natuurlijk.

Ik gedraag me als een idioot, ga mensen benaderen die ik jaren niet gesproken hebt. Wordt respectloos naar anderen, vrouwen en gebruiken is het enige wat telt is die doseringen nemen wanneer ik t wil. Niks geen tijd bijhouden, gewoon op gevoel 5ml en soms meer. Dan raak je in een soort modus waar je niet meer echt doorhebt waar je mee bezig bent. Dat out gaan gebeurd me niet eens meer.

Dus voor mij heeft het zoveel nadelen die totaal niet opwegen tegenover de voordelen. Die sowieso schaars zijn.. Welk voordeel dan? Wat socialer misschien, maar het échte fijne effect van GHB voel ik allang niet meer.

Dus nee, ik heb me lesje nu wel geleerd na talloze terugvallen. Maar dat betekend niet dat ik nu van m'n verslaving af ben. Moet altijd waakzaam blijven, weet niet hoe ik ben op een zwak moment. Maar blijf je herrineren waar het je heeft gebracht. Mij heeft het nergens gebracht, ja een kliniek en een hoop ellende voor dat beetje plezier..

De slechterik komt soms naar boven, maar over het algemeen heeft GHB een positieve uitwerking op mij. Ik had van mezelf altijd een zeer gesloten persoonlijkheid. Kwam voor velen als chagerijnig en egoistisch over. Niets maakt mij meer empatisch dan GHB.

Wat ik wel verschrikkelijk vind eraan.. Daten en nieuwe mensen ontmoeten is geweldig. Tot de zooi uitwerkt. Heb aardig wat mensen pijn gedaan inmiddels. En die schuldgevoelens maken clean blijven extra lastig. Plus ik gaf altijd veel teveel geld uit als ik GHB op had haha.

Maar zoals ik al zei, de magie is eraf. Tuurlijk smeert het nog steeds wel de sociale vaardigheden, maar die zijn nuchter tegenwoordig ook meer dan prima. GHB voelt tegenwoordig als niet meer dan een prettige roes, in plaats van het wondermiddel dat alle zorgen wegnam. De nadelen wegen inderdaad niet op tegen de voordelen. Tijd om afstand te nemen.

F.E.A.R.

Bewuste gebruiker
Ik ben wel verrekte onzeker over verschillende dingen zonder GHB. Merk nu dat het wel erger lijkt dan gewoonlijk. Onzeker in de benadering naar mensen etc.

Dat maakt het wel lastiger om clean te blijven dan. En dat is denk ik ook de voornaamste rede van je gebruik. Daarvoor zul je naar de psycholoog moeten en je moet er praktisch mee aan de slag. Een goede psycholoog weet allerlei oefeningen daarvoor.

Raver

Badass junkie
Dat maakt het wel lastiger om clean te blijven dan. En dat is denk ik ook de voornaamste rede van je gebruik. Daarvoor zul je naar de psycholoog moeten en je moet er praktisch mee aan de slag. Een goede psycholoog weet allerlei oefeningen daarvoor.

Nou zoveel verder dan praten en pillen kom ik niet bij de GGZ hier. Citalopram wouden ze me wel voorschrijven of anders CGT. Wat ik ook al 10x gehad heb.

F.E.A.R.

Bewuste gebruiker
Nou zoveel verder dan praten en pillen kom ik niet bij de GGZ hier. Citalopram wouden ze me wel voorschrijven of anders CGT. Wat ik ook al 10x gehad heb.

Medicijnen zijn naar nijn mening niet de oplossing, al zal het voor sommigen wel werken. Er is echter geen pil in de wereld die ook maar in de buurt komt van GHB qua effectiviteit. Eenmaal geproefd van G en je zal altijd terugvallen als het moeilijk wordt. En alle medicijnen komen met bijwerkingen en op den duur fysieke afhankelijkheid.

Je moet naar een goede psycholoog om aan je sociale angst te werken. Daarna kun je G makkelijker missen in je leven.

Laatst bewerkt:

Conjo

Bewuste gebruiker
Als je eenmaal van GHB hebt geproefd blijft dat altijd in je achterhoofd spoken! ik was maanden clean maar toch weer begonnen.... maar moet je wel zeggen dat ik me grens heb leren kennen.... want hoe erg ziek ik was... dat nooit meer... je leert pas bepaalde drugs gebruiken als je de negatief kanten hebt ervaren. Net als in de pubertijd met drank zo doodziek van de drank sinds dien nooit meer... en beetje pyschloog lullen heeft voor mij geen zin... dingen bespreken wat ik allang weet. Succes

Conjo

Bewuste gebruiker
Ik kreeg pas afkickverschijnselen na 2 maanden intensief gebruik + cocaïne dus gaat meer nemen ik was zo dom naïef dat ik G had onderschat met de gedachten dat overkomt mij toch niet... ik heb lesje wel geleerd pfff

Raver

Badass junkie
Momenteel heb ik m'n GHB verslaving ingeruild voor een diazepam verslaving. Dan zit ik in overleg met de arts al een aantal dagen op 10, en dan neem ik in een rare bui ineens extra.

Maar goed aangezien de zeer lange halfwaardetijd van Diazepam verwacht niet dat ik daar veel last van ga krijgen dus ga vandaag volgens het plan gewoon naar 2x2mg dus 8mg voor 4 dagen. Daarna door naar 6.

F.E.A.R.

Bewuste gebruiker
eens met @F.E.A.R.

er wordt ongelooflijk lang gerekt met de pammetjes, lijkt me nou ook weer niet de bedoeling.

Ik heb eerlijk gezegd liever een GHB afkick dan benzo afkick. Benzo afkick duurt langer, is pijnlijk en er is geen enkel middel wat de pijn verzacht.

GHB afkick kun je nog redelijk opvangen met wat phenibut, baclofen, lyrica, kava, ashwaghanda en benzo’s.

Erg jammer @Raver van je diazepam verslaving.. Heel veel sterkte man!

Bas

Wijs gebruiker
Maar hoe dan ook, je bent voorruit gegaan de laatste weken/maanden Raver. Verslaving dit of dat, het was in het begin erger. Blijf het positief zien! (:

Raver

Badass junkie
Is ook zeker niet de bedoeling acht.zes

Momenteel zit ik op 8mg p/d, bouw t nu volledig af in samenspraak met m'n verslavingsarts

Tevil19

Bewuste gebruiker
@Raver

Heey man, heftig om te lezen allemaal. Hoe gaat het met je en hoe voel je je nu?

Het is sowieso goed dat je het herkent en er iets eerder aan wilt doen. Dat is al positief☺

Bovenaan