GHB verslaving vraag

anon22

Belezen gebruiker
Hallo,

ik zit met een probleem/vraag.

ik ben al een keer eerder verslaafd geweest en dacht dat ik het wel had geleerd,
maar schijnbaar dus niet.

ik zit nu 5 maanden aan de ghb.
gebruikte 50-60ml sterke ghb per dag (sterkst mogelijke vloeibare GHB dat hij net niet stolt)
ik heb afgebouwd en zat 2 weken geleden op 2.2ml om de 2 uur.
afgelopen week geprobeerd zo min mogelijk te pakken alleen als het egt nodig was, en daarna heb ik 2 dagen maar 2 keer per dag 2.6 ml genomen, daarna 3 dagen overdag helemaal niets.
het enige probleem waar ik nog mee zit is dat ik snachts niet kan slapen.
ik ben overdag zo gaar en moe als een konijn, en als de avond begint word ik steeds opgefockter en word ik steeds minder moe.
ik heb al een paar keer vanaf 11 uur savonds tot 6 uur snachts in bed gelegen maar van slapen kwam er niets.
werd helemaal niet moe.
om 6 uur heb ik dus gewoon G gepakt en nu da afgelopen nachten ook gewoon om te slapen.
het rare is dat ik egt minimaal 8ml moet pakken om out te gaan anders word ik gewoon niet moe.
wat wel is is dat ik gewoon als ik outga gewoon 6 uur lang doorslaap wat in het verleden niet zo was, toen werd ik na 2 uur wakker en moest ik opnieuw innemen.
ik gebruik wel wat benzos erbij misschien dat het hieraan ligt.

mijn vraag is nu wat kan ik eraan doen om zonder g snachts te slapen?
ik bezit over valium 10mg, clonazepam 2mg, zolpidem 10mg,
oxazepam 50mg en nog wat dingen maar ik heb hier heel weinig effect bij.
alvast bedankt

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
We hebben sinds kort een apart subforum over verslaving, is verplaats deze ook even daar naar toe.

psych-out

Bewuste gebruiker
volgens mij heb je last van slapeloosheid, dat wist jezelf wss ook wel. dit zal na bepaalde tijd wel beter en beter gaan het inslapen als je stopt of serieus mindert met vloei.
als die slaappillen niks effect hebben dan zou ik het niet precies weten, helpt een grotere hoeveelheid ook niet ? en
heb je een vertrouwde huisarts ? Misschien dat je het met hem eens kan bespreken en mss dat hij je wat voorschrijft.

anon22

Belezen gebruiker
Ja slapeloosheid mag je het wel noemen, maar ik vind het gewoon
raar dat als ik smiddags niets neem zo moe en gaar als iets ben
en ik hier nu op dit moment nog wakker loop te posten
met 20mg zolpidem+ 2mg clonazepam ,5ml om 12 uur
5 ml ghb genomen om half 1 , 4ml om 1 uur op.
Terwijl als ik alleen 4 tot 5 ml g overdag neem ik gegarandeerd out ga,
je zou bijna zeggen (en ik heb zelf nog lopen twijfelen haha)
of het wel dezelfde g is maar komt tog egt uit dezelfde fles, en alle
medicatie komt van mn eigen dorps apotheek.
Heb al van alles besproken met mn psych daarom dat ik van
ongeveer alle bestaande slaappillen nog wel wat heb liggem.
Maar alles werkt 1 keer en dan niet meer.
Lijkt wel of ik na eenmalig in 1 keer een super tolerantie opbouw voor
medicatie.
En egt heb weleens in 1 slik 70mg valium+100mg oxazepam+6mg clonazepam+20mg zolpidem+2mg lorazepam genomen en egt geen enkel effect ja miss dat ik nog moeilijker
in slaap kwam, lijkt wel of benzos etc het tegenovergestelde effect geven.
Normaal gesproken ligt iemand hier 2 dagen lang in zn nest te slapen
mja kga
nu beetje off topic en begin redelijk wappie te worden
maar mag volgensmij wel na deze hoeveelheid
ik weet geen raad meer...
Mja nog 3ml erin en dan slapen hoop ik....

anon22

Belezen gebruiker
Jammer genoeg ben ik weer wat omhoog gegaan 2.6ml om de 2/2.5 uur en dit enkel om de zwaarste afkickverschijnselen te onderdrukken, gisteren heb ik veel alcohol gedronken en ben hierdoor 2 dosissen misgelopen, toen de alcohol uitwerkte lag ik in bed en hoorde wat bonken , ik dacht wat is dat geluid tog, ineens wist ik het, ik legde mijn hand op mijn borst, mijn hart op volle toeren, ik kan niet zo goed inschatten maar ik denk 150+ slagen per minuut.
Zweten , net of ik intensief had gesport, trillen en dan nog de psychische kant erbij.
Ik wist meteen weer hoe erg het is om ghb verslaafd te zijn van de vorige keer.
Ik moest zo snel mogelijk mijn dosis nemen, maar zelfs dit is dan moeilijk.
Als ik te laat ben voor mijn dosis zijn zelfs te simpelste dingen een moeilijke opdracht

ik wil hierbij waarschuwen ook al is het al vaak gedaan maar beter te veel ;
mensen geloof geen ghb internet verhalen dat je ghb als antidepressiva kunt gebruiken of dat de afkick van ghb makkelijk is.
Het is egt een hel!

Ik heb het zelf weer gedaan met mijn domme kop en zal voor de 2e keer het flink bezuren, en hopelijk word dit wel de laatste les

noeli

Experimenterende gebruiker
van ghb afkicken is ook echt een hel, al die verschijnselen die je er van krijgt :openmouth:
en die slapeloosheid erbij en je verrot voelen pff :(
Misschien is het een ideetje om na de dokter te gaan of je in te laten schrijven bij te verslavingszorg. Die mensen kunnen je medicatie geven en steun zodat het voor jou makkelijker is om af te kicken.
Want volgens mij trek je het niet. IK wens je heel veel sterkte toe,

anon22

Belezen gebruiker
Ja dat zou een optie zijn, tog wil ik het graag nog even zelf
proberen, het is me namelijk vaker gelukt,
en als ik naar een verslavingszorg ga verlies ik erg veel
mijn eigen bedrijf gaat eraan enz...
Ik was van 2.6ml per 2 uur naar 2.4 gegaan maar dit viel egt
zwaar tegen een te grote stap, dus tog maar 2,5, ,
ik merk het wel erg goed maar het is te doen,
wel een beetje ontwenning maar er is mee te leven,
nu de gaba receptoren stabiel krijgen op 2.5 en morgen 2.4 proberen,
tog vind ik het klote dat ik snachts zoveel extra moet pakken om een beetje te kunnen slapen.
Nadeel is dat mijn g bijna op is en ik morgen waarschijnlijk met
deze ontwenning nieuwe moet maken.
Medicatie heeft trouwens weinig nut bij een ghb afkick.
Heb onderhand alles in huis en wat er niet is kan ik aankomen,
de enige medicijnen die me iets helpen is gabapentine,
moet alleen oppassen met de dosering want dit versterkt de ghb heel erg,
bedankt

Elfquest

Bewuste gebruiker
Waarom zou je je eigen bedrijf verliezen als je naar verslavingszorg gaat? Ze hebben daar toch zwijgplicht?

En ja de slapeloosheid kan nog heel lang aan houden nadat je gestopt bent met G. Je lijf moet weer leren lijkt het wel om gewoon rustig in slaap te vallen ipv knock out te gan. Alsnog G nemen om dan maar toch te slapen gaat je nog verder van huis brengen, want uiteindelijk gaat zelfs dat steeds minder goed werken en leert je lijf het nooit alleen. Je GABA receptoren zijn zo gestimuleerd dat je ze echt even tijd moet geven om het allemaal zelf te gaan doen. Benzo's kan, maar als die niet meer werken kun je niks anders dan je receptoren heeeel lang rust geven. Zou je je je niet over kunnen geven aan die vermoeidheid overdag,al is het maar voor een tijdje? Als je lijf weer leert hoe zelf te slapen, kun je daarna misschien je ritme weer omdraaien?

Succes met de afkick. Die is hels idd. :(

Nathaniel

Wijs gebruiker
anon22 zei:
het is me namelijk vaker gelukt

Contradictie in terminus noemen ze dat toch?

Je bent heel goed bewust bezig met je verslaving, en je houd je heel sterk. Maar soms kun je het niet alleen, dat is helemaal niet erg, daarvoor bestaan hulp-instanties, maak daar gebruik van.

Ik snap dat het maken van die stap, naar de verslavings zorg, erg moeilijk kan zijn. Toch lijkt dit me het verstandigste wat je kunt doen; Toegeven dat je het niet alleen kunt, en betreffende hulp inschakelen.

Heel veel succes, jij komt er wel :)

Lizz

Belezen gebruiker
Ben al ruim 15 jaar valium verslaafd, maar als ik g gebruik overheerst dat wel en denk niet meer aan de diazepam. Denk dus dat het niet opschiet die pammetjes in combinatie met g te gebruiken snachts, die helpen alleen met een minimale onderhoudsdosis g.

Misschien kun je de rollen omdraaien en overdag als je jou brak voelt iets meer nemen, maar absoluut niet outgaan! En na 18 uur niets meer, alleen de minimale onderhoud tegen hartkloppingen en dan een zelfde soort pam. Alles door elkaar is jammer, jou lichaam heeft een schema nodig waar het op kan vertrouwen. En vooral ook goed eten, kan ook een blik spoep zijn of iets, als jou lichaam maar iets van regelmaat krijgt. De rest aanvullen met vitamine complexen.

Zorgen en bang zijn niet te kunnen slapen werkt als speed. Je hart gaat dan nog sneller tekeer en je zult weer een beetje bijnemen. Jammer, want het is alleen de angst die het hart laat razen. Plus de nodige zorgen jou bedrijf te verliezen en alles. Is helemaal niet nodig. Je hebt al een keer 3 dagen en nachten niets gehad en hebt dat ook overleeft.

Denk gewoon so wtf, het is zoals het is. Een paar mokken groene hete tee met honing, dat idee alleen al is ontspannend, tv aan, lekker op de bank. Of/en nog lekker een douche of bad, heerlijk proberen te ontspannen.

Het gekke is dat melatonine mij beter helpt om te slapen dan de benzo's. Ik haal die 0,01 mg tabletten bij de da en slik bij het eten een stuk of 50, om op een halve mg te komen. Tegen 11 uur ben ik zo lam als het hoort voor een normaal mens.

Kortom, regelmaat voor jou lichaam en vooral niet zo druk maken.

Succes en relaxe !

Bovenaan