Graag hulp

OtherShore

Badass junkie
Wat zouden jullie voor medicatie voorstellen ter ondersteuning bij de afbouw?
Eerlijk gezegd ben ik gaan fan van ondersteunende medicatie bij ghb afbouw vanwege het risico op een nieuwe verslaving. Afbouwen gaat prima met alleen ghb dus je hebt geen ander medicijn nodig. In dit geval ligt het een beetje anders omdat er sprake is van angstklachten. Dus ik denk dat het volgende gaat gebeuren:

Afbouwen is misschien niet nodig (pas 5 dagen gebruikt). Als wel, vrij snel afbouwen met ghb.
Daarnaast kijken naar een geschikt medicijn voor de angstklachten. Normaal zou de keus vallen op een benzo, maar wellicht pakken ze dat anders aan omdat je gevoelig bent voor verslaving.

En dan snel werken aan de onderliggende problemen.

(Aangezien @User7824 gaat spreken met een verslavingsarts lijkt het me eerlijk gezegd uitgesloten dat hij of zij niet kundig zou zijn op het gebied van ghb afbouw. Wellicht heeft hij of zij een andere mening dan ik. Vertrouw dan vooral je arts.)

User7824

Newbie
Eerlijk gezegd ben ik gaan fan van ondersteunende medicatie bij ghb afbouw vanwege het risico op een nieuwe verslaving. Afbouwen gaat prima met alleen ghb dus je hebt geen ander medicijn nodig. In dit geval ligt het een beetje anders omdat er sprake is van angstklachten. Dus ik denk dat het volgende gaat gebeuren:

Afbouwen is misschien niet nodig (pas 5 dagen gebruikt). Als wel, vrij snel afbouwen met ghb.
Daarnaast kijken naar een geschikt medicijn voor de angstklachten. Normaal zou de keus vallen op een benzo, maar wellicht pakken ze dat anders aan omdat je gevoelig bent voor verslaving.

En dan snel werken aan de onderliggende problemen.

(Aangezien @User7824 gaat spreken met een verslavingsarts lijkt het me eerlijk gezegd uitgesloten dat hij of zij niet kundig zou zijn op het gebied van ghb afbouw. Wellicht heeft hij of zij een andere mening dan ik. Vertrouw dan vooral je arts.)
Ik heb nu 4,5 uur voor het laatst 2,5 ml genomen en vannacht en gisteravond ook al minder met langere tussenpozen en ik voel me nu eigenlijk best oké. Heb gek genoeg het idee dat als ik nu weer ghb ga nemen ik me slechter ga voelen. Ik heb nu stuk minder last van onrust, paniek en beangstigend gevoel. Ook iets meer focus. Ik ga kijken hoe lang ik dit volhoud zonder ghb, maar het lijkt me wel een goed teken. Voor de rest wacht ik gewoon het advies van de arts af maar ik ben al iets geruster.

User7824

Newbie
Net met de verslavingsarts gebeld. Voordat ik kon vertellen dat het sinds de lorazepam een stuk beter gaat, wou hij me meteen hetzelfde uitschrijven als 1,5 jaar geleden (dat kon hij nog in het systeem zien en heeft er tzt mee ingestemd). Wat ik echt al super meewerkend vond. Het is een oudere man met veel ervaring in ghb-afkick. Toen ik vertelde van de lorazepam (1mg) en dat ik nu al bijna 8 uur niks heb gebruikt en me best goed voel, heeft hij me alleen lorazepam (2,5mg) geadviseerd voor nog ongeveer 3-5 dagen. Omdat ik 3,5 dag heb gebruikt, zei hij dat als ik de medicatie heb meteen de ghb kan weggooien. Hij heeft een schema gemaakt. Ik mag de komende dagen niet gaan fietsen of echt m’n huis uit zei die, omdat ik erg suf ga zijn. Gelukkig heb ik vrij. Morgen en woensdag bel ik nog telefonisch met hem om te checken of alles goed gaat.
Onwijs dankbaar voor deze hulp.. ben met de schrik vrij gekomen denk ik.

Iedereen die de moeite heeft genomen om een reactie te plaatsen, jullie ook heel erg bedankt. Vooral ook de tip en het extra zetje om toch de huisartsenpost te bellen gister waardoor ik nu al eerder heb kunnen stoppen met de ghb. Dank!

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Net met de verslavingsarts gebeld. Voordat ik kon vertellen dat het sinds de lorazepam een stuk beter gaat, wou hij me meteen hetzelfde uitschrijven als 1,5 jaar geleden (dat kon hij nog in het systeem zien en heeft er tzt mee ingestemd). Wat ik echt al super meewerkend vond. Het is een oudere man met veel ervaring in ghb-afkick. Toen ik vertelde van de lorazepam (1mg) en dat ik nu al bijna 8 uur niks heb gebruikt en me best goed voel, heeft hij me alleen lorazepam (2,5mg) geadviseerd voor nog ongeveer 3-5 dagen. Omdat ik 3,5 dag heb gebruikt, zei hij dat als ik de medicatie heb meteen de ghb kan weggooien. Hij heeft een schema gemaakt. Ik mag de komende dagen niet gaan fietsen of echt m’n huis uit zei die, omdat ik erg suf ga zijn. Gelukkig heb ik vrij. Morgen en woensdag bel ik nog telefonisch met hem om te checken of alles goed gaat.
Onwijs dankbaar voor deze hulp.. ben met de schrik vrij gekomen denk ik.

Iedereen die de moeite heeft genomen om een reactie te plaatsen, jullie ook heel erg bedankt. Vooral ook de tip en het extra zetje om toch de huisartsenpost te bellen gister waardoor ik nu al eerder heb kunnen stoppen met de ghb. Dank!
Geweldig om te zien dat mensen je hier hebben kunnen helpen maar ook dat je die hulpvraag hier hebt gepost en je verhaal met ons wilde delen!
Heel heel veel sterkte!

Brakka Mang

Badass junkie
Diazepam of lorazepam nooit combineren met Baclofen. Dit kan leiden tot ademde pressie met de dood als gevolg! Ik lees dat je maar een paar dagen hebt gebruikt, dan zit de ontwenning vooral tussen je oren wat spanning opbouwt en symptomen verergert. Daarom kwam je er ook zo goed vanaf met de lora.

Beste lezers,

Ik lees al jaren af en toe op DrugsForum maar ik heb vandaag toch maar zelf een account aangemaakt. Dit komt helaas voort uit stress die ik heb om mijn GHB terugval.

Ik ben een vrouw van 27, ik ben nu 2 jaar ambulant in behandeling en ben sinds donderdagavond (23-11) teruggevallen in ghb-gebruik na 1,5 jaar clean te zijn. Afgelopen 1,5 jaar ben ik wel een aantal keer teruggevallen in alcohol- en cocaïnegebruik (mijn DOC). Maar over het algemeen leef ik dus clean/sober.

Deze terugval gaat gepaard met veel verdriet. En ook met veel angst om nu te stoppen. Ik merk dat ik me echt slecht voel en heel snel fysiek en mentaal ben afgetakeld sinds donderdag. Ik heb afgelopen dagen (nu dus op dag 3) bijna 24/7 3,5 ml gebruikt per 2 uur. Vandaag ben ik afgebouwd naar 3ml en wil dit vandaag volhouden. Ik wil heel graag stoppen en dit achter me laten. Maar het lukt me niet om nu helemaal te stoppen met de ghb want ik krijg zo veel paniek als het uitwerkt.. echt om te huilen, heel beangstigend. Verder ook last van slapeloosheid; kan totaal geen slaap vatten, rillerig en paniek/onrust wanneer de ghb uitwerkt.

Mijn vorige terugval was dus 1,5 jaar geleden, die duurde een week (24/7 4ml elke 2 uur) en daar ben ik toen uit gekomen met baclofen en gabapentine. Ik heb beide nu alleen niet voorhanden. Ik ga morgen bellen met mijn verslavingsarts, die heb ik afgelopen vrijdag (24-11) al gesproken omdat ik me zorgen maakte en zij adviseerde me om te stoppen en de ghb weg te gooien. Ik had al last van ontwenning en vond het te pittig, omdat ik ook verplichtingen had. Nu is de ontwenning stukken erger (logisch) maar ik wil zo graag hier uit komen. Ik ben ontzettend angstig en vol verdriet dat ik mezelf dit toch weer aan heb gedaan.

Alleen al mijn verhaal hier delen lucht me al iets op. Niemand in mijn omgeving weet dat ik hier in zit, en ik voel me ontzettend alleen wat niet goed is voor mijn paniek. Als iemand me advies kan geven wat ik nu het beste kan doen, ik wil heel graag stoppen en zo snel mogelijk. Ik wil geen klinische opname en mijn ghb is morgenmiddag op.

Ben ook bereid om me dagen onprettig te voelen maar als de ghb nu uitwerkt voelt het mis. En niet alleen onprettig. Ik wil het zo goed als het kan veilig thuis doen.

Alle hulp is welkom, alvast ontzettend bedankt!
Ik heb een heroïne verslaving gehad en ook weleens een terugval gehad.. wil je een keer gewoon kletsen dan mag je me altijd een privébericht sturen.

Bovenaan