Graag info over een speedbom en de werking vergeleken snuiven

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Amfitamientje Power

Wijs gebruiker
Ben je misschien bekend met figgen? :)

Nee. Ik heb het even opgezocht maar dat lijkt me niets. Ik ben meer van soft bdsm en geen totale overgave en geen pijn. Figgen heeft ook weinig meer met speed te maken.

Misschien is het leuk om een topic in “kletspraat en zo” aan te maken over bdsm en fetish. Bdsm en fetish is volgens mij meer dan gemiddeld besteed aan drugsgebruikers dan aan mensen uit de pinkstergemeente.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Inderdaad.
Door deze draad toch verleid weer eens speed te nemen!

Laatste keer was denk ik 15 jaar geleden, volgens mij nam ik gewoon standaard teveel in 1x. Slapen is toch wel een van mijn favoriete bezigheden.
Ik probeer als ik speed neem rond 15.00 te stoppen met nemen. Dan slaap ik zo begin van de nacht. Rond 01.00/02.00. Neem ik veel later dan slaap ik zeker niet. Mijn nachten slaap zijn mij echt heilig! Ik sla echt zeer zelden een nacht over. Zonder slaap ben ik een week van de leg en beroerd.

Amfitamientje Power

Wijs gebruiker
Ik neem speed standaard pas na 20:00 uur. Ik heb geen zin in gekakel van vrienden of mensen van PostNL aan de deur als ik aan de speed zit.

Lekker in mijn eentje werken aan projecten waar ik geld aan verdien. De volgende dag mag ik dan gewoon slapen of rustig aan doen omdat ik de nacht ervoor al heb geproduceerd. Dat is het fijne van eigen baas zijn. Geen verantwoording af te hoeven leggen. Je eigen tijd indelen. Geen verplichtingen van anderen maar alleen maar van jezelf.

Als ik “vieze” spelletjes doe vind ik het wel fijn als er iemand in de buurt is als ik pep op heb.:hearteyes:

Nu ben ik aan de speed en denk aan “vieze” spelletjes.

Even de focus verleggen naar project “superzuinige, intelligente, brandveilige, iot array kweeklamp met beeldherkenning om snel plantproblemen zoals beestjes en ziekten te herkennen”. In Canada is er al belangstelling voor.

Laatst bewerkt:

Lytje pole

Bewuste gebruiker
Ik probeer als ik speed neem rond 15.00 te stoppen met nemen. Dan slaap ik zo begin van de nacht. Rond 01.00/02.00. Neem ik veel later dan slaap ik zeker niet. Mijn nachten slaap zijn mij echt heilig! Ik sla echt zeer zelden een nacht over. Zonder slaap ben ik een week van de leg en beroerd.
Goede tip, de keren dat ik speed nam heb ik volgens mij altijd een nacht overgeslagen. Daar had ik inderdaad niet altijd zin in. Dus op tijd en niet teveel is het devies.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik neem speed standaard pas na 20:00 uur. Ik heb geen zin in gekakel van vrienden of mensen van PostNL aan de deur als ik aan de speed zit.

Lekker in mijn eentje werken aan projecten waar ik geld aan verdien. De volgende dag mag ik dan gewoon slapen of rustig aan doen omdat ik de nacht ervoor al heb geproduceerd. Dat is het fijne van eigen baas zijn. Geen verantwoording af te hoeven leggen. Je eigen tijd indelen. Geen verplichtingen van anderen maar alleen maar van jezelf.

Als ik “vieze” spelletjes doe vind ik het wel fijn als er iemand in de buurt is als ik pep op heb.:hearteyes:

Nu ben ik aan de speed en denk aan “vieze” spelletjes.

Even de focus verleggen naar project “superzuinige, intelligente, brandveilige, iot array kweeklamp met beeldherkenning om snel plantproblemen zoals beestjes en ziekten te herkennen”. In Canada is er al belangstelling voor.

Yess, speed = horny :tearsofjoy:

Ik slaap sowieso moeilijk overdag. Mijn nachtjes slaap zijn mij echt lief.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Goede tip, de keren dat ik speed nam heb ik volgens mij altijd een nacht overgeslagen. Daar had ik inderdaad niet altijd zin in. Dus op tijd en niet teveel is het devies.
Het slaapgebrek is wat mij echt nekt. De speed zelf (mits normale dosering) zo zeer niet.
Het slaapgebrek en gebrek aan genoeg echt eten is een drama.

Lytje pole

Bewuste gebruiker
Ik zeg gewoon vroeg beginnen 20:00 uur (nog voordat de volgende dag is begonnen) en niet te weinig.
Als er een feest is dat lang doorgaat zou ik dat voor de gein nog wel doen ook. Maar thuis weet ik niet wat ik al die uren moet doen. Ik zou het behang van de muren trekken denk ik.

Amfitamientje Power

Wijs gebruiker
Gelukkig is mijn huis meer 1 groot laboratorium/werkplaats met toevallig ook een bed, keuken, eethoek, televisie en wat andere huiselijke dingetjes.

Ik zal me hier nooit vervelen. Misschien creeer ik hier nog eens een zwart gat of hef ik de zwaartekracht op. Voorlopig bouw en ontwerp ik alleen elektronica en machines. Het is hier geweldig.

Met eten tijdens of na speed heb ik geen moeite. Met slapen na speed een klein beetje maar dat valt eigenlijk nog wel mee. Ik probeer nooit te slapen voordat de pep is uitgewerkt. Volgens mij ben ik redelijk gewend aan pep omdat ik het zowieso elke week gebruik en soms 2 keer per week.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Dat wordt nog wat als je ooit aya gaat doen :wink:. Ik vind de smaak van speed ook heel smerig hoor, maar kan me er altijd wel overheen zetten.

OT Ik heb slechts een paar keer speed gebomt, maar dat waren eigenlijk allemaal milde doseringen voor tijdens het schrijven van papers. Speed wordt vrij goed oraal opgenomen, waardoor je niet heel veel meer nodig hebt dan bij snuiven.

Oraal komt het inderdaad een stuk rustig opzetten dan bij snuiven en duurt de piek ook al snel een uur of twee langer. Snuiven komt wat sneller en stijler opzetten waardoor je soms ook een beetje een rush kunt ervaren, dat maakt snuiven toch iets recreatiever vind ik persoonlijk. Grootste nadeel aan speed bommen vind ik eigenlijk dat de nastimulatie veel langer aanhoud, er lijkt echt geen eind aan te komen vind ik altijd. Het is uiteindelijk een beetje een persoonlijke voorkeur of snuiven of bommen chiller vind en zeker de moeite om ook eens bommen te proberen.

Haha, ja, dat wordt wat. :') Ik kijk er al naar uit, lol.

Ik merk zelf in recreatief effect over het algemeen echt geen verschil tussen snuiven en slikken, en eigenlijk ook amper ook in werkingsduur. Behalve dus een wat langere piek. Grappig dat dit blijkbaar zo persoonlijk is.

Al ben ik misschien dus niet zo'n ideale referentie, omdat ik een tergend trage speedsnuiver was. Ik kreeg sowieso al zelden een echte rush.

Raar genoeg recent ineens uit het niets wel, bij het testen van nieuwe speed, werd plotseling kneiterhigh van een 70 mg bom, huh?! Begon zelfs flink te spacen en het werkte ook als een tierelier lang door. Ik snapte ineens helemaal wat mensen die dit altijd hebben zo leuk vinden aan speed, want heb me echt goed vermaakt, maar ik heb normaal echt niet zo'n heftig effect ervan. Was dus nieuwe speed, maar gek genoeg net minder zuiver (70%) dan m'n vorige. Komisch hoe het dan ineens toch z'n eigen gang kan gaan, net als je het denkt te kennen. NO U DON'T. Hou ik van, dat soort verrassingspraktijken.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Haha, ja, dat wordt wat. :') Ik kijk er al naar uit, lol.

Ik merk zelf in recreatief effect over het algemeen echt geen verschil tussen snuiven en slikken, en eigenlijk ook amper ook in werkingsduur. Behalve dus een wat langere piek. Grappig dat dit blijkbaar zo persoonlijk is.

Al ben ik misschien dus niet zo'n ideale referentie, omdat ik een tergend trage speedsnuiver was. Ik kreeg sowieso al zelden een echte rush.

Raar genoeg recent ineens uit het niets wel, bij het testen van nieuwe speed, werd plotseling kneiterhigh van een 70 mg bom, huh?! Begon zelfs flink te spacen en het werkte ook als een tierelier lang door. Ik snapte ineens helemaal wat mensen die dit altijd hebben zo leuk vinden aan speed, want heb me echt goed vermaakt, maar ik heb normaal echt niet zo'n heftig effect ervan. Was dus nieuwe speed, maar gek genoeg net minder zuiver (70%) dan m'n vorige. Komisch hoe het dan ineens toch z'n eigen gang kan gaan, net als je het denkt te kennen. NO U DON'T. Hou ik van, dat soort verrassingspraktijken.
Misschien je setting? Of dat je humeur die dag top was?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Goed, nog een vraagje... Te klein om een nieuw topic te strarten.

Ik heb vorige week zaterdag speed gesnoven, 2 puntjes maar totaal. Nou heb ik ene keer lang geleden al eens twee weekenden achter elkaar speed gebruikt.
Aangezien ik vandaag eigenlijk weer trek heb zou ik best graag nemen straks. 2 weekenden achter elkaar is niet goed, i know. Weet wel dat er velen zijn die wel elke week gebruiken maar ik houd er normaal een maandje of iets tussen. Soms nog langer.
Hoeveel kwaad kan dat nou echt? En als ik vandaag dan een volledige speed dag zou doen ipv alleen een puntje of twee? Zal de kater groter zijn omdat het net 7 dagen geleden is? Zal ik er minder van voelen nu? Of meer nodig hebben?

T

ToetjesMonster

Gast

Ik heb vorige week zaterdag speed gesnoven, 2 puntjes maar totaal. Nou heb ik ene keer lang geleden al eens twee weekenden achter elkaar speed gebruikt.
Aangezien ik vandaag eigenlijk weer trek heb zou ik best graag nemen straks. 2 weekenden achter elkaar is niet goed, i know. Weet wel dat er velen zijn die wel elke week gebruiken maar ik houd er normaal een maandje of iets tussen. Soms nog langer.
Hoeveel kwaad kan dat nou echt? En als ik vandaag dan een volledige speed dag zou doen ipv alleen een puntje of twee? Zal de kater groter zijn omdat het net 7 dagen geleden is? Zal ik er minder van voelen nu? Of meer nodig hebben?

Ik heb erg lang ieder weekend gebruikt en kan je alleen maar aanraden om daar niet aan te beginnen. Het wordt snel een gewoonte.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter

Een enkele keer kan het geen kwaad om 2 weekenden achter elkaar te gebruiken. Probleem is alleen dat zoiets er insluipt en je barriere om een volgende keer weer 2 weekenden achter elkaar te gebruiken kleiner wordt.

Ik ga geen moraalridder spelen hoor, heb zelf ook wel eens korte periodes elk weekend speed gebruikt. Het valt me echter wel op dat je steeds vaker hier op het forum vragen over speed stelt, aangeeft zin te hebben, etc. Pas ermee op,want dit zijn de eerste tekenen voor vaker gebruiken.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Een enkele keer kan het geen kwaad om 2 weekenden achter elkaar te gebruiken. Probleem is alleen dat zoiets er insluipt en je barriere om een volgende keer weer 2 weekenden achter elkaar te gebruiken kleiner wordt.

Ik ga geen moraalridder spelen hoor, heb zelf ook wel eens korte periodes elk weekend speed gebruikt. Het valt me echter wel op dat je steeds vaker hier op het forum vragen over speed stelt, aangeeft zin te hebben, etc. Pas ermee op,want dit zijn de eerste tekenen voor vaker gebruiken.

Hier heb je een goed punt. Heel toevallig had ik het daar laatst in een pb over met @Roze olifant .
Speed is voor mij een drug waar ik (tot nu toe) gemakkelijk af kan blijven. Ondanks dat is het ook de enige drug waar ik het meest aan denk. Daarmee bedoel ik dat ik mij er bewust van ben dat het in de kast ligt.
Met andere drug soorten heb ik dat niet en nooit gehad. Coke, xtc, drank, 2cb etc vergeet ik zelfs vaak maar speed is er eentje die je “onthoud”.
Goed dat je dat nog even onder de aandacht brengt. Toch staat mijn besluit nog op de “ja” stand voor vandaag... Eerst maar even de stofzuiger pakken en de was doen.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Misschien je setting? Of dat je humeur die dag top was?

Kan zeker ja, maar ik denk zelf dat vermoeidheid mogelijk een rol heeft gespeeld. Ik heb gemerkt dat het gebruikelijke heldere effect (afgezien van korte headspace in de piek) steeds vager en meer spacy wordt wanneer je langer wakker bent.

Als ik soms eens een nachtje doorhaalde en besloot de ochtend erna nog een laatste mini-lijntje te nemen, dan is het wel eens gebeurd dat ik uit het niets een soort MDMA-achtige inslag kreeg en eventjes enorm ging spacen op een lage dosis speed, soms echt tot aan visueel trippen toe. Dat is uiteraard het gevolg van een uitgeputte en overprikkelde hersenpan die je dan nog snel even lekker komt martelen met een pestdosisje speed, maar ik verbaas me erover hoe anders een drug zich dan plotseling kan manifesteren.

Vind dat spacende eerlijk gezegd recreatief wel stiekem veel leuker dan het normale heldere, haha. :wink: Maar ik gebruik speed overwegend functioneel als ik het doe, en dan is zo’n trip-attack weer niet bepaald handig.

Toen ik een paar weken terug die plotselinge turbo-high kreeg had ik trouwens gewoon normaal geslapen, maar was wel een vermoeiende week. Kan blijkbaar toch serieus veel doen.

Hier heb je een goed punt. Heel toevallig had ik het daar laatst in een pb over met @Roze olifant .
Speed is voor mij een drug waar ik (tot nu toe) gemakkelijk af kan blijven. Ondanks dat is het ook de enige drug waar ik het meest aan denk. Daarmee bedoel ik dat ik mij er bewust van ben dat het in de kast ligt.
Met andere drug soorten heb ik dat niet en nooit gehad. Coke, xtc, drank, 2cb etc vergeet ik zelfs vaak maar speed is er eentje die je “onthoud”.
Goed dat je dat nog even onder de aandacht brengt. Toch staat mijn besluit nog op de “ja” stand voor vandaag... Eerst maar even de stofzuiger pakken en de was doen.

Uiteindelijk hangt of staat het niet met een weekend. Ben het helemaal met Bee eens dat je goed moet opletten want speed is een smerige binnensluiper. Maar ik zou ook weer niet zeggen dat je te obsessief moet gaan tellen, oei, twee weken, raak ik nu verslaafd,... etc. Daar zit denk ik niet de kern.

Iedereen heeft een persoonlijke moraal, en op basis daarvan vorm je je ‘geweten’, toch? Je maakt bewust of onbewust bepaalde afspraken met jezelf en vroeg of laat ontdek je een drug waar je om welke reden dan ook gevoelig voor bent en ga je je grenzen verleggen, de afspraken met jezelf versoepelen, dat vervolgens met veel overtuiging goedpraten voor jezelf - heel menselijk trouwens dat laatste, cognitieve dissonantie heet dat in psychologenland. Maar diep van binnen - misschien niet iedereen, en zeker niet iedereen op in dezelfde mate en op hetzelfde moment door verschillen in motivatie, discipline etc. - wéét je het best, toch? Je weet echt wel wat je aan het doen bent en of dat oké is. Je voelt het wanneer je in strijd bent met je eigen moraal. Het is een zeurderig stemmetje op de achtergrond.

Bij mij geldt: de ene keer is dat stemmetje strenger en feller of juist onverschilliger en zwakker aanwezig dan de andere keer. Blijkbaar vindt mijn onderbewuste de ene keer mijn verklaring sterker dan de andere keer. Waarbij de context meegenomen wordt.

Ik vind dat ik afgelopen jaar met periodes teveel drugs gebruikt heb, amfetamine en zijn vriendjes zijn voor mij daarbij ook de meest tricky motherfuckers. Maar ik weet ook dat mijn toegenomen uppergebruik aan m’n extreme werksituatie ligt. Dat praat het absoluut niet goed, op geen enkele manier, juist niet eigenlijk, want hoe ongezond is dat... Maar ik heb ervaren dat het stopt in vakanties, dus het is wel eerlijk gekoppeld aan werk, en mijn werksituatie is tijdelijk. Dat maakt dat ik overall ietsje vergevingsgezinder ben tot ik van deze crisissituatie verlost ben (maar ik ben me daarbij dan ook tegelijk meteen wel weer bewust van het op de loer liggen van cognitieve dissonantie).

Verslaving gaat volgens mij dus niet over een week of meer achter elkaar speed gebruiken, maar negeer je eigen innerlijke stemmetje niet. Je kan het zo nu en dan best wel naast je neerleggen en besluiten om er lekker effe niet naar te luisteren (ha, dat zijn vaak de beste avonden ^^), maar blijf gewoon altijd eerlijk naar jezelf, want dat stemmetje is er niet voor niets. En ja, dat is soms best wel even een lastig gevechtje met jezelf en allerlei conflicterende gevoelens. :) Dat zakje poeder in de kast.... je weet zellef, it’s there.

Beetje zweverig verhaal voor mijn doen en sorry voor de lap tekst, maar dit is hoe ik het ervaar. Ook wel een leerzaam proces vind ik, toch echt je eigen grenzen en mate van zelfbeheersing verkennen.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Noem je dat zweverig? :confused::sweatsmile:

En ja, beter maar luisteren naar dat stemmetje. :)

En fijn dat die extreme werksituatie tijdelijk is. Klinkt niet zo leuk allemaal...

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Noem je dat zweverig? :confused::sweatsmile:

En ja, beter maar luisteren naar dat stemmetje. :)

En fijn dat die extreme werksituatie tijdelijk is. Klinkt niet zo leuk allemaal...

Nee is ook niet leuk, ik werk eigenlijk al een hele tijd door een soort burn-out heen, voelt als continu vechten om niet te verzuipen. Lastig kort uit te leggen hoe het zo gekomen is en waarom ik er op deze ongezonde manier mee door ga, maar goed, het is tijdelijk en ik heb me gelukkig veel dingen gerealiseerd die ik hierna anders ga aanpakken. Is ook wat waard. :)

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Je leert er sowieso van ja.

Ik zat zelf door werk en gezondheid ook tegen een burnout aan een tijdje geleden, maar heb er nu sinds een dikke maand wel voor gekozen nu een tijd voor mezelf te nemen. Maar dat was een hele moeilijke beslissing en heb ook een lange tijd gehad waarin ik tegen beter weten in door ging.

Het is niet altijd zo makkelijk. Hopelijk dat het snel wat beter met je gaat. :)

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Uiteindelijk hangt of staat het niet met een weekend. Ben het helemaal met Bee eens dat je goed moet opletten want speed is een smerige binnensluiper. Maar ik zou ook weer niet zeggen dat je te obsessief moet gaan tellen, oei, twee weken, raak ik nu verslaafd,... etc. Daar zit denk ik niet de kern.

Beide is niet goed en maakt dat je er teveel mee bezig bent denk ik. Ik betrapte mij er vlak voor het gebruik van vorig weekend wel op dat ik op drugsforum moest terug zoeken hoe lang geleden ik speed had genomen. Of het weer “mocht” zogezegd.

de afspraken met jezelf versoepelen

Dat gebeurd bij mij de afgelopen paar jaar sowieso qua drugs. Niet speed specifiek. Speed gebruik ik pas sinds dit jaar. Ik was een sporadische party-gebruiker met drugs, op jointjes na. Thuis gebruik (met of zonder gezelschap) kwam zelden voor in een jaar.
Nu gebruik ik vaker alleen of met vrienden thuis dan op een festival. Toch een stijgende lijn en niet de lijn die ik in eerste instantie had bedacht voor mezelf.

Je voelt het wanneer je in strijd bent met je eigen moraal

Dat heb ik dan weer wel met speed soms ja. Dan ga ik niet nemen (staat dan al vast), wil ook niet nemen, kan ook niet nemen en tóch denk ik aan dat zakje speed in de kast.. :flushed:

Beetje zweverig verhaal voor mijn doen en sorry voor de lap tekst, maar dit is hoe ik het ervaar. Ook wel een leerzaam proces vind ik, toch echt je eigen grenzen en mate van zelfbeheersing verkennen.

Niks zweverigs aan hoor. Gewoon zoals het is! Leerzaam is het zeker.
Ik denk dat als jij je met drugs ten alle tijden altijd aan de “regels” en lage dosering houd je de drug (en jezelf) minder goed leert kennen. Bij juist eens veel minder nemen, of juist een stuk meer leer je dat voelen.
Zoals mijn 1e keer speed in januari. Veel te veel en veel te gortig en overmoedig geweest. Van geleerd! Ook al eens maar 1 puntje genomen en meer niet, weinig dus. Zo leer je de verschillen kennen en wat voor jou de juiste dosering is per situatie.

Laatst bewerkt:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!

Ik zat zelf door werk en gezondheid ook tegen een burnout aan een tijdje geleden, maar heb er nu sinds een dikke maand wel voor gekozen nu een tijd voor mezelf te nemen. Maar dat was een hele moeilijke beslissing en heb ook een lange tijd gehad waarin ik tegen beter weten in door ging.

Het is niet altijd zo makkelijk. Hopelijk dat het snel wat beter met je gaat. :)

Herkenbaar... Ik heb in het verleden ook meerdere malen met zulke bijltjes moeten hakken. Ook hulp voor gehad waar ik toen echt veel aan had.
Zo zie je maar, zulke klachten kunnen echt iedereen overkomen. Ik hoor het voor mijn idee steeds vaker om mij heen.

Laatst bewerkt:

chipmunk

Belezen gebruiker

Hi, ik zou je toch ook aanraden om het niet te doen. Heb al wat posts van je gelezen en je kwam me altijd over als een verstandige gebruiker.

Ik heb zelf onlangs mdma gebruikt nadat ik 2 weken ervoor 4fa heb gebruikt, tegen mijn 3 maanden principe in, echter nam ik de onzekerheid hoeveel serotonine 4fa gebruikt dan maar als excuus. Toen had ik liever eens speed genomen.

Ik speel al langer met het idee om eens speed te proberen in mijn pauzes. Ik hou van de energie en rush die 4fa me gaf, maar de laatste keer heb ik een week (lichte) hoofdpijn gehad waardoor ik het niet meer wil gebruiken. Kan er niet echt meer van genieten door te veel over de risico's te lezen mbt hersenbloedingen enz. Laatste keer mezelf ook even laten checken bij de huisarts omdat ik me weer gek aan het maken was.

Maar ik bedenk me meestal wanneer ik totaal onsamenhangende posts vol wartaal zie van de extreme speedgebruikers op dit forum..
Ik neem me voor als ik het ga proberen enkel te bommen (snuiven vind ik vies en wakker liggen maakt me niet uit voor de momenten dat ik het zal nemen) en ik maak vooral de afspraak met mezelf stimulanten enkel op feestjes te gebruiken. En als de situatie zich voordoet dat er 2 weekends achtereen wordt gefeest zou ik het misschien ook doen, maar ik denk dat het vooral gevaarlijk is als je thuis begint te gebruiken. Ook ga ik maar af en toe feesten dus het gevaar lijkt me niet zo groot voor mij. 4fa had ik hier 2j in huis en nooit de drang gehad om het nog maar uit de kast te halen voor een andere gelegenheid.

Maar als jij het graag thuis gebruikt zou ik toch een manier zoeken om jezelf een regel op te stellen ofzo wanneer het kan en mag en hier heel consequent in te zijn.

Zijn hier mensen die écht maar sporadisch speed gebruiken zonder in een verslaving te vallen?

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter

Oooh dat wist ik niet! Bizar en echt heel verkeerd toch ook dat er zóveel mensen dit soort klachten hebben. Veel sterkte jij er dan ook mee!

Ik zou ook een time out hebben genomen als het kon hoor, ware het niet dat ik daar in mijn situatie dan vooral zelf de dupe van zou worden (aflopend contract en het feit dat er een titel in het spel is die ik zo snel mogelijk wil hebben zodat ik terug naar mijn vrienden en familie in NL kan). Heb me wel voorgenomen om hierna echt nooit meer in mijn leven zó ver te gaan voor zoiets als werk.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Zijn hier mensen die écht maar sporadisch speed gebruiken zonder in een verslaving te vallen?

Oh jawel, je moet er flink mee oppassen, maar die zijn er zeker hoor. Niet iedereen is even gevoelig voor een verslaving aan stimulanten, zoals dat ook lang niet iedereen gevoelig is voor downers. GHB bijvoorbeeld is ook extreem verslavend maar ik ben er vrij zeker van dat ik nooit een GHB-addict zal worden, vind ik het simpelweg niet boeiend genoeg voor. En ook al ben je wel gevoelig voor een bepaald middel: je bent er zelf bij hoor. Die speed heeft geen voetjes, dus het marcheert niet vanzelf je neus in. Ik zeg hiermee niet dat verslaving een keuze is, maar discipline speelt wel een grote rol en is bepalend bij het wel of niet ontstaan van een beginnende verslaving.

Vergeet ook niet hoeveel mensen er dagelijks stimulanten slikken op doktersrecept zonder daar verslaafd aan te raken, maar goed, die worden ook gemonitord en krijgen begeleiding, dus dat is wel een andere situatie.

chipmunk

Belezen gebruiker
Oh jawel, je moet er flink mee oppassen, maar die zijn er zeker hoor. Niet iedereen is even gevoelig voor een verslaving aan stimulanten, zoals dat ook lang niet iedereen gevoelig is voor downers. GHB bijvoorbeeld is ook extreem verslavend maar ik ben er vrij zeker van dat ik nooit een GHB-addict zal worden, vind ik het simpelweg niet boeiend genoeg voor. En ook al ben je wel gevoelig voor een bepaald middel: je bent er zelf bij hoor. Die speed heeft geen voetjes, dus het marcheert niet vanzelf je neus in. Ik zeg hiermee niet dat verslaving een keuze is, maar discipline speelt wel een grote rol en is bepalend bij het wel of niet ontstaan van een beginnende verslaving.

Vergeet ook niet hoeveel mensen er dagelijks stimulanten slikken op doktersrecept zonder daar verslaafd aan te raken, maar goed, die worden ook gemonitord en krijgen begeleiding, dus dat is wel een andere situatie.
Top, ik denk dat speed mij qua effect wel zal bevallen, ik ben altijd heel huiverig geweest naar hard drugs en wil puur af en toe op een feestje wat meer energie en praten. Denk dat ik wel sterk genoeg in mijn schoenen sta, thx voor je reactie!

Snelle peppie

Experimenterende gebruiker
Maandagavond jongstleden(10:00), heb ik voor het eerst een bommetje van 180 milligram genomen en lig nu nog wakker:thinking:
Zometeen weer naar school ben benieuwd...

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan