Grinder, welke is goed?

Zweibeiner

Bewuste gebruiker
Ik blow al een jaar of 10 netjes iedere dag en ik heb nog nooit de moeite genomen om een fatsoenlijke grinder te kopen.
Ik heb (en had) er een van plastic. Die bevalt me eigenlijk niet zo goed omdat ze al vrij snel stroef gaan lopen doordat de thc gaat plakken aan de zijkant etc.
Het lijkt me ook ideaal als de wiet een vak omlaag valt en nog een vak lager de stofdeeltjes zodat ik eens in de zoveel tijd een stevige joint kan draaien.

Dus heeft iemand een goede tip voor een goede grinder? Of tips waar ik rekening mee moet houden zodra ik een nieuwe ga kopen.
Ik wil er max 30 euro aan uitgeven, volgens mij moet ik dan wel een heel eind komen.
Thanks!

PakTaxi

Experimenterende gebruiker
ik zou er een halen dat de wiet een vak omlaag valt en nog een vak lager de stofdeeltjes zodat je eens in de zoveel tijd een stevige joint kan draaien.

wel een ijzeren

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Ik had een metalen grinder met 2 opvang vakjes zoals PakTaxi ook aanraad. Gaat jaren mee.

Zweibeiner

Bewuste gebruiker
Ik heb er ook een gezien die een draaiwiel had, dat leek me op zich ook wel handig maar dat zal dan weer sneller stuk gaan?

Ik ga vanavond even langs de smartshop om er 1 te halen denk ik.
Een met meerdere vakken zat ik ook zeker al aan te denken. Is de grinder ook gelijk een opbergvak voor mijn gruis, daar heb ik nu ook nog een apart doosje voor. Ik vind denk ik een wat grotere ook fijner.
Thanks voor de tips!

PakTaxi

als je en kleine volstopt aan de bovenkant kan je gewoon 2 dikke joints draaien btw, grote is niet echt handig.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb er ook een gezien die een draaiwiel had, dat leek me op zich ook wel handig maar dat zal dan weer sneller stuk gaan?
Zo een heb ik een tijdje gehad, top ding was het maar ging helaas snel stuk inderdaad.

Als je een beetje een goede wilt is metaal wel aan te raden zoals anderen ook al zeiden.

Ik heb nu gewoon al weer een tijdje een simpele plastic grinder aangezien ik er soms een gratis krijg bij de smartshop. Niet ideaal, maar als ze stuk gaan heb ik vaak alweer een nieuwe klaar staan.

Zweibeiner

Bewuste gebruiker
Ik ben uiteindelijk voor het draaiding gegaan. Heeft 2 vakken waar het gruis en stof in kan en nu vind ik het jammer dat mijn gram al gruis was haha. Ik heb vervolgens dus wat gruis alsnog erdoorheen gedaan om te kunnen draaien en alvast wat stof in het onderste vak op te vangen. Ook vrouwen spelen graag meteen met hun nieuwe speeltje haha. (die zin niet verkeerd oppakken :tongueout:)

dacide

als je en kleine volstopt aan de bovenkant kan je gewoon 2 dikke joints draaien btw, grote is niet echt handig.

Vind ik juist wel. Maar ik rook het grootste deel van het jaar mijn eigen kweekje. En buitenwiet is vaak wat grover en groter. En dan is niks irritanter dan een kleine grinder. Daarom liefst een grote.

(maar ik gebruik hem toch enkel thuis. Dus hoef hem nergens naartoe te nemen)

Zweibeiner

Bewuste gebruiker
Als ik hard genoeg draai wel, maar het missen van een silicone laagje maar hem toch minder geschikt. Ik ben op zich wel van de uiterste maar hier trek ik dan toch een lijn. Paar maanden geleden heb ik al iets leuks daarvoor aangeschaft. Werkt op wifi en afstand enzo :grin:.

Bovenaan