Groeien???

IlovetheWEED

Experimenterende gebruiker
Hey mensen ik heb sinds kort een gefeminiseerd zaadje geplant en heb nu sinds 2 weken al een mooie plant. :grin: Ik vraag me af vanaf hoeveel cm ik mijn plant het best zou verpotten??? :confused: Mijn plant is nu 31.5cm en heeft iemand een idee voor mijn plant nog sneller te laten groeien? ZONDER spray's of producten?
Grtzzzz Pope OF Dope :stoned:

Bijlagen

• SP_A0125.jpg
    SP_A0125.jpg
    163,8 KB · Weergaven: 1.288
  • SP_A0124.jpg
    SP_A0124.jpg
    156 KB · Weergaven: 1.288
  • SP_A0127.jpg
    SP_A0127.jpg
    161,4 KB · Weergaven: 1.288

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik zou hem nu al verpotten.

Ik zie dat ze in een emmer met plastic zak eronder staat?
Zitten er wel gaten onderin? Zeer belangrijk voor afwatering!

Om sneller te laten groeien: Op een zo zonrijke plek in de volle grond knallen.
In augustus weet je niet wat je ziet:)

Is natuurlijk nog wel soort/grond/voeding afhankelijk.
Maar reken bij een normale outdoorplant in de volle grond toch wel op zeker 2 tot waarschijnlijk 3 meter.

IlovetheWEED

PepTalk zei:
Ik zou hem nu al verpotten.

Ik zie dat ze in een emmer met plastic zak eronder staat?
Zitten er wel gaten onderin? Zeer belangrijk voor afwatering!

Om sneller te laten groeien: Op een zo zonrijke plek in de volle grond knallen.
In augustus weet je niet wat je ziet:)

Is natuurlijk nog wel soort/grond/voeding afhankelijk.
Maar reken bij een normale outdoorplant in de volle grond toch wel op zeker 2 tot waarschijnlijk 3 meter.
Mag ik dus ook groter verpotten of is volle grond nog steeds het best?
Gretz Pope of Dope :stoned:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Je kunt ook groter verpotten ja,
Maar zorg dat het de moeite is en dat je zo min mogelijk moet overpotten.

Overpotten = wortels beschadigen = stress = vergrootte kans op man/herma = gefrustreerde kweker.

IlovetheWEED

PepTalk zei:
Je kunt ook groter verpotten ja,
Maar zorg dat het de moeite is en dat je zo min mogelijk moet overpotten.

Overpotten = wortels beschadigen = stress = vergrootte kans op man/herma = gefrustreerde kweker.
Oesje... ik heb heb in een ongeveer 6keer zo grote pot gezet
deze met zo'n waterschaaltje onderaan... Ik zet mijn plant s'morgens buiten voor de zon en geef haar dan genoeg drinken, dan na mn werk als het al donker begint te worden haal ik mijn plant binnen achter de vensterbank; aangezien ik gezien heb als ik mijn plant s'nachts buitenlaat er s'morgens kleine zwarte vliegjes opzitten enja ''ik haat insecten'' in de buurt vn mijn meisje, en s'nachts kan het wel eens hevig regenen of waaien...
is er een probleem mee dat ik haar elke dag verplaats?
Ik ben ook een beginnende kweker en heb zojuist wortelversteviger op mijn grond gedaan en meststofstaafjes in mn grond geduwt... Mijn plant is sinds 29/06 al 4.5cm gegroeid, hoe zie ik of mijn plant stress en/of kans op man/herma krijgt?
Mvg Pope of Dope :stoned:

Hier een foto :

Bijlagen

• SP_A0133.jpg
    SP_A0133.jpg
    63,7 KB · Weergaven: 1.245

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Dat is voorlopig voldoende, wil je d'r het grootste hebben dan is z.s.m de volle grond in het beste.

Wat voor ''wortelversteviger'' en ''meststaafjes'' heb je ''in de grond geduwd'' ?
Klink namelijk niet nodig.

Je plants s'nachts binnen halen is helemaal geen probleem, zorg alleen wel voor een goed licht verloop. Dus niet: Van buiten donker naar binnen licht of van binnen licht naar buiten donker.
Ook opletten op temperatuur wisselingen.

Als ze binnen staat dus ook niet met de lichten aan, mits ze van buitenlicht meteen in een verlichte kamer komt. Dit levert namelijk ook weer stress op, lichtstress, een van de vervelendste.

Je kunt stress herkennen aan: Een man/herma krijgen ( is grootste genetisch bepaald, maar stress is ook een factor), minder dan 7 vingerige bladeren, paarse stengel(s), stilstaande groei ( kan meerdere oorzaken hebben).

IlovetheWEED

PepTalk zei:
Dat is voorlopig voldoende, wil je d'r het grootste hebben dan is z.s.m de volle grond in het beste.

Wat voor ''wortelversteviger'' en ''meststaafjes'' heb je ''in de grond geduwd'' ?

Je plants s'nachts binnen halen is helemaal geen probleem, zorg alleen wel voor een goed licht verloop. Dus niet: Van buiten donker naar binnen licht of van binnen licht naar buiten donker.

Als ze binnen staat dus ook niet met de lichten aan, mits ze van buitenlicht meteen in een verlichte kamer komt. Dit levert namelijk ook weer stress op, lichtstress, een van de vervelendste.

Je kunt stress herkennen aan: Een man/herma krijgen ( is grootste genetisch bepaald, maar stress is ook een factor), minder dan 7 vingerige bladeren, paarse stengel(s), stilstaande groei ( kan meerdere oorzaken hebben).
Kk thx je hoort ng vn me :wink:
Grtzzzz

IlovetheWEED

PepTalk zei:

Ja maar het is meedat ik naast een flik woon en heb niet zo grote struiken...
dus hij zou erover durven beginnen zagen... enja daarmee pot ik hem gwn... ik durf de plant dus niet buiten in de grond zette omdat ik schrik heb dat hij ofwel gestolen ofwel kapotgestampt gaat worden door mijn leuke buurman'flik'... Als ik de plant in een pot wil houden..? Naar hoeveel liter zou ik dan gaan als ik goede mooie plant wil bekomen, die ook de moeite is voor te oogsten...
Grtzz Pope of Dope

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Welke soort heb je?
En hoe hoog wil je hem hebben?

Ik zou voor een 40 liter pot gaan.

IlovetheWEED

PepTalk zei:
Welke soort heb je?
En hoe hoog wil je hem hebben?

Ik zou voor een 40 liter pot gaan.
Ik heb een 5tal blaaderen over mijn hele plant waarvan het takje paars is...
maar de bovenste bladeren zijn mooi groen en heb enkele blaaderen met 7vingers zou mijn plant dan teveel stress hebben?
welke soort weet ik niet precies, heb zaadjes gekocht van een vriend die ze besteld had op royalqueenseeds... ik weet wel nog dat het gefeminiseerde zaadjes waren...
Enja toch een 1.5m ofzo...
Grtzzz

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Paarsstengeltje wijst op stress ja.
Dat de bladeren van 5 naar 7 vingerig zijn gegaan is goed, maar dat had al veel eerder gemoeten.

Als je plant maar 1.5 meter mag worden, kun je misschien zelf nog iets onder die 40 liter gaan.
1,5 meter is voor een buitenplantje namelijk niet zo heel groot.

Ga eens naar wietforum.nl en lees daar een aantal uur. Bijv. over toppen, fimmen, voeding en aarde.Er is teveel info beschikbaar om dat hier even te gaan vermelden.

IlovetheWEED

PepTalk zei:
Paarsstengeltje wijst op stress ja.
Dat de bladeren van 5 naar 7 vingerig zijn gegaan is goed, maar dat had al veel eerder gemoeten.

Als je plant maar 1.5 meter mag worden, kun je misschien zelf nog iets onder die 40 liter gaan.
1,5 meter is voor een buitenplantje namelijk niet zo heel groot.

Ga eens naar wietforum.nl en lees daar een aantal uur. Bijv. over toppen, fimmen, voeding en aarde.Er is teveel info beschikbaar om dat hier even te gaan vermelden.
Nou ik heb mijn planten gedieft, getopt en gefimmt...
Mijn plant ziet er nu zo uit... heb ik het goed gedaan?
ik heb goed gelezen en gekeken op wietforum...
Grtz

Bijlagen

• SP_A0136.jpg
    SP_A0136.jpg
    96 KB · Weergaven: 1.206
  • SP_A0137.jpg
    SP_A0137.jpg
    71,1 KB · Weergaven: 1.206

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Je hebt nu gedieft, getopt en gefimmt??

Nee dat is niet goed.

Heb je behalve die termen ook opgezocht hoe het moet, wanneer het moet en of het uberhaupt wel moet?

Ik zei deze dingen met een duidelijk bijv. er voor.
Ik raadde je niet aan om dit te doen, als jij dit wel zo geïnterpreteerd hebt, I'm sorry.

Of je het goed gedaan hebt kan ik zo niet zien, maar dat stengeltje van boven ziet er wat zielig uit. Zo te zien heb je heel de top er afgehaald?? En ook gefimmt?

Ga nu eerst eens VEEL lezen, en dan pas doen.

Succes:wink:
Het word hoe dan ook altijd wel wat!

IlovetheWEED

PepTalk zei:
Je hebt nu gedieft, getopt en gefimmt??

Nee dat is niet goed.

Heb je behalve die termen ook opgezocht hoe het moet, wanneer het moet en of het uberhaupt wel moet?

Ik zei deze dingen met een duidelijk bijv. er voor.
Ik raadde je niet aan om dit te doen, als jij dit wel zo geïnterpreteerd hebt, I'm sorry.

Of je het goed gedaan hebt kan ik zo niet zien, maar dat stengeltje van boven ziet er wat zielig uit. Zo te zien heb je heel de top er afgehaald?? En ook gefimmt?

Ga nu eerst eens VEEL lezen, en dan pas doen.

Succes:wink:
Het word hoe dan ook altijd wel wat!

Hey hier ben ik trg...
Ik heb een GROOT PROLEEM denk ik?!
Nou mijn plant is dus gekrompen naar 34cm... xS
De bladeren zien nog goed groen en de stam is groen met verticale paarse strepen...
Ook juist onder het blad heeft de tak zulke paarse stipjes...
Groetjes

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar voor zover ik op de foto's kan zien heb je het verneukt, helaas. Volgens mij heb je de hele bovenkant er afgehaald, in plaats van de middelste groeischeut van de hoofdtop. Je kan overigens niet fimmen en toppen tegelijk. Toppen is de hele scheut verwijderen, fimmen is 2/3 van de scheut verwijderen.

Maargoed, hopelijk heb ik het fout, maar het ziet er niet al te best uit..

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Een plant krimpt niet, en zoals ik al eerder zei heb je het niet goed gedaan.
Je meet je plant echt op (cm), wat niet altijd nauwkeurig is.

Als je niet wilt leren, lezen en luisteren dan krijg je dit.

Paarse strepen wijst op stress tijdens haar jeugd. Bij stress is heel de stam paarsig, en ook alleen bij kleinere plantjes.

Nieuwe foto's altijd handig.

Zijn het alleen die paarse dingetjes waar je je zorgen om maakt?
Ik zou hopen dat er nog wat aan de zij topjes komt, die lekkere dikke vette hoofd top kun je vergeten..

Bovenaan