Growbox Cubensis, Large

Mayan

Bewuste gebruiker
Mijn eerste vragen:
Ik heb hier al geweldige links gekregen, en toch al wat van opgestoken.
De betaling is buiten, dus nu wachten op de aankomst van de kit.

Vraag 1: Als ik het steriel klaarmaak, en doe de zak er rond, blijven ze dan binnenin de growkit steriel? Want ik ga ze in het tuinhuis plaatsen, en dat is niet echt de sterielste plaats.
Wel ga ik haar klaarmaken in de badkamer, sterielste kamer van het huis.
Vraag 2: Als ik sporen verzamelen op een papiertje, hoe maak ik dat papiertje steriel?

foto's volgen bij aankomst.

phy

Bewuste gebruiker
Mayan zei:
Vraag 1: Als ik het steriel klaarmaak, en doe de zak er rond, blijven ze dan binnenin de growkit steriel? Want ik ga ze in het tuinhuis plaatsen, en dat is niet echt de sterielste plaats.

Als je een soaker hebt, zal het waarschijnlijk wel schoon blijven. Paperclipjes er op, en er zal waarschijnlijk niets schadelijks naar binnen toe dwarrelen. Wel zorgen dat het op een droge plek staat met een constante temperatuur. En niet in de directe zon natuurlijk!

Mayan zei:
Vraag 2: Als ik sporen verzamelen op een papiertje, hoe maak ik dat papiertje steriel?

Boven een vuurtje houden? :wink:
Zolang je geen rare dingen doet met dat papier zal het wel redelijk schoon zijn. Je kan het natuurlijk altijd schoonvegen met alcohol. Zelf gebruik ik aluminiumfolie.

Voor de rest: succes en houd ons op de hoogte! :)

Mayan

Bewuste gebruiker
Bedankt voor uw antwoord man!
Ik heb een email gekregen dat de betaling ontvangen is en daarna dat ze verzonden is!
Er zit een Salvia stek bij dus dat gaan we ook maar tonen he :grin:
Zal snel posten man! De temperatuur is vrij constant, maar 's nachts kan het wel wat frisjes worden.
Ik hoop dat de TL armatuur er rondom een aangename temperatuur kan houden.
tot snel

Mayan

Bewuste gebruiker
Ok jongens en meisjes, heren en dames!
De growkit is aangekomen!
Omdat deze op mijn ander adres is afgeleverd, waren er een paar nieuwsgierige neuzen voor.
De kit was al reeds geopend, maar de growkit is niet geopend geweest.
Ik mis wel de handleiding!

Direct een nieuwe vraag: moet ik nu sporen apart bijkopen?

Ik heb mijn handen gewassen met desinfecterende zeep, en dan mijn handschoenen aangedaan, deze ook gewassen met desinfecterende zeep. De paddo kit natgespoten en in haar zak gestoken.
Ik hoop dat ik goed gehandeld heb? Want er zaten geen sporen bij, dus ik hoop dat deze er al inzaten voor me?
Hier alvast de foto's!

Er is alvast schimmelvorming langs opzij op te merken.

Ook de bestelde Salvia stek was erbij, maar of die het gaat halen weet ik niet.
Ze is pas twee dagen (door onvoorziene omstandigheden) later geplant na aankomst.
Ik heb haar in een propegator gezet en als zij vanavond nog slapjes hangt plaats ik deze onder de TL.

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
Ik heb mijn handen gewassen met desinfecterende zeep, en dan mijn handschoenen aangedaan, deze ook gewassen met desinfecterende zeep. De paddo kit natgespoten en in haar zak gestoken.
Ik hoop dat ik goed gehandeld heb? Want er zaten geen sporen bij, dus ik hoop dat deze er al inzaten voor me?

Natgespoten en in haar zak gestoken? , weet niet waar je hem weg hebt maar normaal gesproken haal je de deksel er af en laat je het "substaat" onder water lopen, deksel er weer op en minimaal 12uur laten (inweken) soacken.

Daarna laat je het overtollige water weglopen en haal je deksel eraf, zet je m in de zak en laat je hem aantal weken staan :hearteyes:

Sporen zitten er al in, het enige wat je hoeft te doen is bovenstaande en geduld hebben :smoke:

Mayan

Bewuste gebruiker
Ok thx mannen!
Ik heb ze afgelopen dagen ietsje langer laten soaken dan 12h.
Ik heb haar leeggegoten en nu komt er al schimmelvorming bovenaan.

Maar jezus christus, wat is het daar warm! 28 graden min en max was 31,2!!!!
LV schommelt rond de 50, maar ik ga mijn hygrometer niet in de zak plaatsen he.

Ik hoop rap paddo's te mogen tonen :)
PS: De salvia stek heeft het gehaald!

Mayan

Bewuste gebruiker
Het is tot hiertoe gelukt!
Al dacht ik het verpest te hebben, ze komen boven, ze komen boven :)

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
Nice one :grin:

Dacht ik eerst ook, bij de 1e en 2e vlucht dat het verkeerd was gegaan, failure is not an option hea :hearteyes: :hearteyes:

Mayan

Bewuste gebruiker
Thx :)
Idd falen is geen optie, maar euh...

Weet jij mss wat dat streepje op die ene paddo mag voorstellen? Toch geen besmetting hej? :confused:

mikkelk

Belezen gebruiker
Dat streepje is geen besmetting nee..
Zelf heb ik dat al bij verschillede paddestoelen uit alle 3 mijn flushes gezien.
Niks om je zorgen over te maken :)

Mayan

Bewuste gebruiker
BIG HELP WANTED PLEASE

Er was er eentje tegen de zak gegroeid, en die lijkt nu wat blauwig uit te slaan:

En nu krijgen alle andere blijkbaar scheurtjes :confused:
de grootste:

-----
Dat ziet mij er echt niet meer smakelijk uit hoor :confused:
Dat gaat alleen maar erger worden denk ik, kan ik ze al oogsten en opeten? Ze zijn wel nog geen week oud, dus zal moeten inleveren op kwaliteit zekers?

flipkonijn

Bewuste gebruiker
Dat blauw is gewoon de hallucinerende stof in de paddo die je ziet omdat ie tegen de zak gedrukt is.

Laat die nog maar ff staan, pluk ze wel vlak voor de hoedjes opengaan :wave:

Mayan

Bewuste gebruiker
Ok ik laat ze nog ff gaan!
Nu ik weet dat het geen serieus probleem is...

Als de oogst er is eet ik de helft nat op en droog ik de rest.

phy

Bewuste gebruiker
Met een beetje oogst is dat 75 gram :/
Nou dat wordt een heftig tripje! :wave:

Ja je ziet duidelijk dat ze net begonnen zijn in de hoogte te schieten. Dikke stengeltjes. Er zit nog wel wat groeikracht in. Pluk ze pas als de hoedjes opengaan. Wacht ook weer niet te lang, anders wordt je kweekset vol met sporen gespuugd.

Mayan

Bewuste gebruiker
Ik vond het maar een klein groepke, er zaten er meer naar beneden te groeien dan naar boven.

Ik heb ze allemaal met een steriel handshcoentje losgedraaid en in mijn kaske geslagen, lees ALLEMAAL.

Kunt ge geloven dat ik enkel een drownsy gevoel had, en hele lichte visuals?
Echtig waar! Ik heb iets gevoeld, maar zeker gene heftige trip...
Maarja ik trip niet van salvia extracten, amper van lsd en noem maar op...
Ben ik nu gewoon imuun??????????

Anyway, de growkit was in orde, maar ik heb die van sjamaan op komst...
Die op formaat van A5... Soort = Stropharia cubensis
Nu maar hopen dat ik hier van visuals krijg he!

gtje

Bewuste gebruiker
uhhmmm ga je niet ovor nog wat vluchten ????

gewoon de bak inwateren en een uur of ???? iig minder las de eerste keer laten staan .. water verwijderen voila en flush 2 is onder weg

dit kan 'totaal oplopen tot 5 keer maar das wel zeldzaam normaal is als je er 3 krijgt ofso :grin:

de sjamaan rocks :grin: je bedoelt die uit arnhem /nijmegen tog :grin:???

Bovenaan