Haaruitval door MD

TimeToFly

Newbie
Hallo iedereen

Ik heb voor een periode veel MD gebruikt en ik ben nu heel veel haar verloren. Mijn staart is gehalveerd en ik heb plekken waar je heel goed mijn hoofdhuid kan zien. Ik weet zeker dat MDMA de oorzaak is. Nu, mensen met veel en dik haar die veel MD doen zullen ook haaruitval krijgen, maar ze zullen dit minder opmerken dan mensen met dun en relatief weinig haar. Ik heb van mezelf weinig en dun haar, maar hoe het nu is heb ik nog nooit meegemaakt. Ik klaagde altijd over mijn hoeveelheid haar, maar nu lijkt mijn haardos van vroeger een onbereikbare droom. Ik ga even stoppen met MD en vitaminen voor mn haar nemen en normaal moet dit weer in orde komen. Ben dan ook nog maar 20 jaar.

Zijn er nog mensen met deze ervaring? Is jullie haar ook teruggekomen? En hebben jullie ook haargroei vitaminen genomen?

Bas

Wijs gebruiker
Heb zelf vrij dik haar en merk plekken waar weinig haar zit, ik gebruik XTC al meer dan een half jaar. Maar denk niet dat het door de XTC komt. Het is ook echt minimum haar verlies in mijn geval. Hoofdhuid is gewoon nog nergens te zien, het is alleen als ik gel in mijn haar heb dat ik merk dat op sommige plekken weinig haar zit. Kan ook komen door hoe ik door mijn haar beweeg en welke richting het haar staat.

Haaruitval kan wel echt allerlei oorzaken hebben. Mijn zusje heeft aan beide zijkanten gewoon kale plekken. Mede door make-up, haarlak en andere zooi. Te veel je haar wassen met shampoo is ook niet goed. Te veel dit, te veel dat, overal waar te voor staat is niet goed. :grin:

TimeToFly

Newbie
Klopt, maar ik ga er nu minimum 3 maand mee stoppen. Indien m'n haar verbeterd zal ik het hier laten weten. En is je zus al bij een dokter geweest? Is ze gestopt met haarlak en is dit verbeterd?

Bas

Wijs gebruiker
Ze wast haar haar in ieder geval te veel, dat van haarlak gebruikt ze al jaren. Ook waarschijnlijk andere middelen. Als ik haar kast zie waar al die make-up en dingetjes in staan weet ik wel waar het vandaan komt. Allemaal verzorgingsmiddelen, proefmonsters, noem maar op. Ze is er nog niets geweest. Ik ga dit haar wel aansporen te doen, kan nooit kwaad om advies te vragen of om te onderzoeken hoe het komt, bedankt voor de tip!

Stoppen met XTC is altijd goed, voor alles wel, 3 maanden moet wel voldoende zijn. Ik zou trouwens niet te veel op medicijnen letten etc. Als je haar dunner wordt, door speciale soorten shampoo (of andere dingen), kan het als nog uitvallen. Mijn zusje heeft namelijk echt enorm dun haar. Haarlak gebruikt ze daarom ook voor volume etc. Beetje een vicieuze cirkel haha.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Hoe weet je zo zeker dat MDMA de oorzaak is? Het kan ook de indirecte oorzaak zijn, misschien heb je jezelf wat minder goed verzorgd door frequent gebruik van drugs bijvoorbeeld. Haaruitval is onder andere een bekend symptoom van een ijzertekort. Ben je al naar de dokter geweest voor een algemene bloedtest? Dat is geen overbodige luxe namelijk als je zo’n last hebt van haaruitval.

• Like
Waarderingen: Bas

TimeToFly

Newbie
Wel ik gebruik niet zoveel haarproducten. En ja ik heb mijn bloed laten testen en ik heb een klein tekort aan foliumzuur, maar de dokter zei dat dit niet zo een grote haaruitval kan veroorzaken.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Vervelend! Maar snap de link met MDMA niet helemaal, kunnen zoveel dingen zijn volgens mij.
Klopt, maar ik ga er nu minimum 3 maand mee stoppen. Indien m'n haar verbeterd zal ik het hier laten weten. En is je zus al bij een dokter geweest? Is ze gestopt met haarlak en is dit verbeterd?
Hoe frequent gebruikte je dan? 3 maanden tussen elke keer wordt sowieso aangeraden voor verantwoordelijk gebruik, niet voor je haar weliswaar maar voor je hersenen.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Ik ben er al bij vanaf begin jaren 90, nu 42 jaar en nog steeds een weelderige bos haar op een zelfgekozen kale periode na in diezelfde jaren 90.
Voor het eerst dat ik hoor over deze mogelijke bijwerking, en ik geloof er eigenlijk niet in, zal ongetwijfeld een andere oorzaak voor zijn.

Om de 2 a 3 maanden MDMA is trouwens de juiste frequentie voor deze drug, vaker is schadelijk. Niet voor je haar, maar voor je hersenen, zoals @Psychedelibee ook al meldde.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Hoe weet je zo zeker dat MDMA de oorzaak is? Het kan ook de indirecte oorzaak zijn, misschien heb je jezelf wat minder goed verzorgd door frequent gebruik van drugs bijvoorbeeld. Haaruitval is onder andere een bekend symptoom van een ijzertekort. Ben je al naar de dokter geweest voor een algemene bloedtest? Dat is geen overbodige luxe namelijk als je zo’n last hebt van haaruitval.

Oververmoeidheid en stress, zijn zeer bekende oorzaken van haaruitval. Als je dus erg veel drugs gebruikt, welke dan ook, oververmoei je je lijf gigantisch. Bij zeer frequent drugsgebruik (misbruik dus) rust je lijf nooit goed uit. Dan kan je lijf zich zelf niet herstellen. Dat kan zeker haaruitval veroorzaken. Stress (zowel lichamelijke als geestelijke stress) is oorzaak nr 1 van haaruitval. Meestal begint het uitvallen zo een maand of 2 maandan na de stress periode. Het kan vrij lang aanhouden. Het is een natuurlijke reactie van je lichaam.
Dus in mijn optiek komt dat niet direct door de mdma maar door dat je lijf het gewoon niet meer trekt.
Ik heb namelijk jaren geleden giga haaruitval gehad. Puur door stress.
Er zijn geen middeltjes voor die helpen, trap er niet in. Speciale shampoos of dergelijken werken alleen uitwendig terwijl de oorzaak inwendig is. Extra vitamine slikken heeft ook geen zin, zoals uit je bloed onderzoek kwam heb je geen tekorten die je haaruitval verklaren. Teveel vitamine is juist weer stressvol voor je lichaam. Dat moet ook weer afgebroken worden door je systeem.
De enige remedie is heel lang rust nemen van drugs en jezelf een lange tijd goed verzorgen. En daar bedoel ik niet mee dat je je haarveel moet wassen of iets. Juist niet. 3 maanden is nu veel te kort om te pauzeren van mdma. 3 maanden is de standaard tijd om tussen elk mdma gebruik te houden.

Laatst bewerkt:

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Inderdaad apart dat je het onmiddellijk aan mdma toeschrijft. Je zegt het zeker te weten, maar hebt er tot zover je nu overbrengt helemaal geen reden voor om dat te denken. Ik heb ook nog nooit zoiets gehoord en er is nul bewijs dat het gebruik van mdma direct tot haaruitval leidt. 99% dat het iets anders is, of een neveneffect van de mdma.

TimeToFly

Newbie
Hmmm ik schreef het er onmiddellijk aan toe omdat het echt opvalt dat het sinds ik dat zo veel gedaan heb (2 gram per week gemid) mijn haar bijna gehalveerd is. Maar inderdaad zoals jullie zeggen kan het door de 'neveneffecten' zijn. Ik bedoel misschien eerder dat ik zeker weet dat het door die periode komt, rechtstreeks of onrechtstreeks weet ik niet. Ik heb wel foliumzuur te kort en er staat op internet dat dat belangrijk is voor je haar. Wel ik ging sowiezo dit niet meer zo intensief gebruiken en mijn lichaam laten herstellen. Meer groenten eten, enz. Het is zeker dat het met het md gebruik te maken heeft, of het nu rechtstreeks of onrechtstreeks is. jammer dat we dat niet kunnen uitvissen wat er nu juist voor gezorgd heeft

Allesinds allemaal al bedankt voor reacties!

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Ik zou me niet druk maken over je haar. met 2gr MDMA per week geef je je serotoninehuishouding absoluut geen tijd om te hesrtellen en dat leidt dus tot een verstoorde serotoninehuishouding/schade aan je receptoren en gaat op zeker uiteindelijk klachten geven als depresiviteit, angstproblematiek en depersonalisatie en derealisatie. En dan kan het jaren duren aleer je weer een beetje hersteld bent. Daarnaast is de kans dan groot dat het love gevoel van de MDMA NOOIT meer zal terugkeren, ook niet na meerdere jaren niet gebruiken.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/

Lees dit maar eens aandachtig door @TimeToFly .
Het is belangrijke info over “verstandig” mdma/xtc gebruik. Het beste neem je maximaal 1 tot 1,5 mg mdma per kg lichaamsgewicht. En dat is per dag/feest. Daarnaast is het het beste om tussen elk x mdma gebruik 3 maanden pauze te nemen.
2 gram per week is echt heel heel erg veel. Als voorbeeld: stel je weegt 80 kg, dan is 120mg mdma de max per keer een normale dosering. Endan weer 3 maanden wachten voor je weer neemt. Helaas komt drugsgebruik (en vooral misbruik) vaak niet zonder consequenties. Beterschap!

Babsie

Newbie
Hey,

Ik heb ook op frequente basis MDMA genomen (bijna iedere week gedurende 6 maanden.. ) en merk nu ook op dat er van mijn weelderig haar jammer genoeg niet veel overblijft..

Is bij jou alles goed gekomen?

Spyro

DF-koning
Ik heb MDMA ook flink misbruikt. Gebruikte het zeker 5 dagen in de week minimaal voor een beste tijd... Het is gewoon voor je hele lichaam FUNEST om zo met drugs om te gaan. Op het moment dat jij een drug zo misbruikt, tuurlijk ga je klachten krijgen. Al hebben veel dingen ook gewoon te maken met voeding, slaap en je verdere eigen verzorging.

Heb bij mezelf nooit iets gemerkt aan mijn haar. Maar ik zou er gewoon lekker mee stoppen want het maakt meer kapot dan alleen je haar, die massa in je hoofd is er erger aan toe.

Je zou kunnen beginnen met Biotine pillen. Is goed voor je haar en huid. 😊

FerdFatoehaus

Badass junkie
Ik heb MDMA ook flink misbruikt. Gebruikte het zeker 5 dagen in de week minimaal voor een beste tijd... Het is gewoon voor je hele lichaam FUNEST om zo met drugs om te gaan. Op het moment dat jij een drug zo misbruikt, tuurlijk ga je klachten krijgen. Al hebben veel dingen ook gewoon te maken met voeding, slaap en je verdere eigen verzorging.

Heb bij mezelf nooit iets gemerkt aan mijn haar. Maar ik zou er gewoon lekker mee stoppen want het maakt meer kapot dan alleen je haar, die massa in je hoofd is er erger aan toe.

Je zou kunnen beginnen met Biotine pillen. Is goed voor je haar en huid. 😊
Mdma al helemaal, dat is echt een hele ongeschikte drug om te bingen.

De OP is niet meer gezien sinds mei 2018, ik hoop dat ze wat is gaan minderen iig.

heyol

Bewuste gebruiker
Ik gebruik XTC/MDMA slechts 1x om de 3 à 4 maanden, en heb deze klachten totaal niet.
Als ik even Google op "hair loss molly drug" dan zijn er wel vage bronnen die beamen dat xtc haaruitval kan veroorzaken bij veel gebruik.

Gaan we naar meer geloofwaardigere bronnen, lezen we dat XTC geen directe invloed heeft
op haaruitval.

Mijn conclusie hieruit is dat XTC een reactie in je lichaam veroorzaakt (stress, vitaminetekort, andere stoffen tekort,...). Deze soort reacties zijn wel gelinkt aan haarverlies. Dus indirect kan XTC/MDMA wel invloed hebben op je haar.

Echter, als je 2g MDMA per week ligt binnen te werken zoals OP zegt, zou je haar een van je minste zorgen moeten zijn (je bent dan je brein aan het koken).

Spyro

DF-koning
2 gram per week?! 5 keer per week???! Lopen jullie nou te trollen of wat...

Als je zo veel gebruikt zou ik me maar druk maken om wat anders dan haaruitval..
Is geen trol vanuit mij... Maar een domme, onverantwoorde keuze van een lange tijd terug.

Spyro

DF-koning
Wow. Hoe lang heb je zo veel gebruikt? Als je nu nog gebruikt, voel je er dan nog wat van?
Ik denk tegen een maand aan? Die periode ervoor en erna ook té vaak, gemiddeld 1 keer per week denk ik. Gewoon absurd. Ik gebruik nu heel af en toe nog MDMA, maar ik heb een periode gehad dat ik ziek werd ervan. Dus koorts, overgeven en mijn hoofd werd tomaten rood. Mijn lichaam kon er duidelijk niet meer tegen... Als ik het nu gebruik sta ik heel eventjes strak, maar het lekkere gevoel is er helaas niet meer. Denk ook niet dat dat ooit nog terug gaat komen, helaas. 😓

Techneut

Bewuste gebruiker
Ik heb een redelijk lange tijd ongeveer 1x per maand mdma gebruikt, en zelfs bij mij is effect vrijwel helemaal weg en word ik er zelfs een beetje ziek van als ik het nu zou nemen.

Echt een drug waar je respectvol mee om moet gaan anders is het snel over met de pret!

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Echt een drug waar je respectvol mee om moet gaan anders is het snel over met de pret!

Zeker dit. Ik heb het ook in 2 x in een periode misbruikt. Als je er geen respect voor hebt krijg je dat ook niet terug. MDMA eist discipline en geduld om dat gelukzalig gevoel niet meteen enkele weken later opnieuw te beleven. De 3 maanden regel is goud waard en langere pauzes zijn geen luxe. Doe je dat niet loop je tegen de lamp en word de kater te eng.

Bovenaan