Haldol

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
Ik slik dit wat is het en kan ik het combineren met bv paddo's?

Haldol is een polyvalent neurolepticum. Het beïnvloedt gunstig opwindingstoestanden, wanen en hallucinaties alsmede choreatische bewegingen.

Flameon

Badass junkie
Haloperidol behoort tot de groep klassieke antipsychotica. Het vermindert in de hersenen onder andere het effect van dopamine. Hierdoor nemen psychosen / onrust in het het hoofd af. Je hebt ze in 1 mg, in 10 mg, in injectie vorm en in druppels.

Ik ga er vanuit dat je dus niet voor niks haldol krijgt, en de combi paddo's / haldol lijkt mij niet goed. Denk dat paddo's in jou geval te hard aan zullen komen en je geest meer kunnen ontregelen dan bij iemand die geen haldol inneemt.

Shroomfan

Belezen gebruiker
Neem aub geen paddo's ! Eén van de eerste waarschuwingen bij paddogebruik is dat je zeker geen psychische problemen mag hebben en dergelijke. Als ik zo je voorbije posts goed gelezen heb , ben je op dit moment echt niet toe aan het experimenteren met paddo's.
De waarschuwingen op de verpakking en op verschillende voorlichtingssites staan er niet voor niets.
Tenzij je echt een paar uur durende verschrikkelijke nachtmerrie wil meemaken en daardoor misschien domme dingen gaat doen en daardoor de paddo nog wat meer in een slecht daglicht wil gaan brengen.
Wacht aub nog even. En informeer je zo veel mogelijk.

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Paddo's en pdd-nos kunnen best samengaan, Living proof here! (ad(h)d&pdd-nos)

Wat er meer toe doet is hoe jij in je vel zit, en wat voor rol de medicijnen erbij kunnen spelen.

Als je niet lekker in je vel zit zou ik er gewoon ff mee wachten,
En wat betreft de medicijnen.. ben ik het met bovenstaande post eens.

Haloperidol behoort tot de groep klassieke antipsychotica. Het vermindert in de hersenen onder andere het effect van dopamine. Hierdoor nemen psychosen / onrust in het het hoofd af. Je hebt ze in 1 mg, in 10 mg, in injectie vorm en in druppels.

Ik ga er vanuit dat je dus niet voor niks haldol krijgt, en de combi paddo's / haldol lijkt mij niet goed. Denk dat paddo's in jou geval te hard aan zullen komen en je geest meer kunnen ontregelen dan bij iemand die geen haldol inneemt.

Maar hey, het blijft je eigen keuze/risico.

Peace

azgaza

Badass junkie
Gezien het een antipsychotica is raden mensen het je af, je zal namelijk niet voor niets anti psychotica krijgen.. en als je geen psychotische stoornis hebt is het vooral vreemd dat je ze krijgt.
Verder zal op de dag zelf geen medicatie krijgen misschien niet genoeg zijn, je moet eerst de half waarde tijd van de stof opzoeken, kijken wanneer het uit je bloed is, eventuele ontwenning er in rekenen en uberhaubt kijken of je wel zonder de medicatie kan.
Als je de medicatie hebt tegen psychoses dan kan je beter echt geen paddo's nemen, als je nou eens duidelijk de rede noemt waarom je ze nou eigenlijk krijgt is er ook veel beter advies te geven.

inferno33

Bewuste gebruiker
Idd... Het gaat niet om de haldol, ik heb iig geen idee of dat niet samenkan, maar om het feit dat de meeste mensen die haldol(antipsychotica) krijgen, schizofreen zijn, of iig iets met psychoses hebben of hebben gehad.. En laat dat nou net zo ongeveer het grootste gevaar van paddo's zijn, dat het een psychose kan veroorzaken bij gebruikers die daar vatbaar voor zijn.. Als je haldol krijgt ben je waarschijnlijk vatbaar, of heb je er al een gehad, You do the math.

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
Nee Nee, jullie hebben mijn posts niet goed gelezen. Ik dacht ff dat haldol niet samen ging met paddo's maar medicijnen kunnen wel samen met drugs volgens mij anders waren mensen daar wel duidelijk in. en dan nog haldol is ook tegen autisme en daarom slik ik het pdd-nos is een lichte vorm van autisme geen psychoses dus. waarom ik geen normale medicatie slik zoals rispedal? omdat ik daar moe van word en daarom heb ik haldol

inferno33

Bewuste gebruiker
Ik zou het niet doen, en even om duidelijk te zijn:

MEDICIJNEN GAAN NIET, EN IIG NIET STANDAARD, SAMEN MET DRUGS!

Maar het lijkt erop dat het niet gaat helpen, dus trip ze, en ga eerst ff naar je huisarts om het met hem te bespreken, aangenomen dat je 16 of ouder bent..

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
Jonge ik begrijp niet wat je bedoelt hoor ik slik gewoon een dagje mijn medicatie niet. weet je hoe zwak dat is 0,5mg ofzo dat is zo weer weg ja.
Er zijn heel veel mensen met bv borderliner die lsd slikken. en schizofrene mensen die ff niet hun pilletje nemen omdat ze drugs gebruiken. maak je geen zorgen

Spor

Wijs gebruiker
Hey,

Ik heb hiervan een keer druppels gehad, en zat toen 2 weken op vakantie ergens. Druppels waren voor de fun. Hebben het om en om gedaan, niet door elkaar echter, gaf voor ons geen problemen. Maar toen we het op gingen zoeken kwam het er volgens mij meer op neer dat het 2 tegenstellingen zijn. Haldol gaat geloof ik juist tegen, wat je met paddo's oproept. Dit zijn echter onze ondervindingen van toen, hele tijd terug, en heb hier verder geen ondersteuning of bron voor. Dat concludeerde we toen, met als gevolg was dat we het niet te snel na elkara deden.

Pikachu

Wijs gebruiker
Waarom vraag je eigenlijk om advies als je toch al weet wat je gaat doen. Het lijkt me duidelijk dat het geen goed idee is voor jou om paddo's te nemen.

Maar goed, zelf weten.

J0rrit

Badass junkie
Welhallodaar zei:
Jonge ik begrijp niet wat je bedoelt hoor ik slik gewoon een dagje mijn medicatie niet. weet je hoe zwak dat is 0,5mg ofzo dat is zo weer weg ja.
Er zijn heel veel mensen met bv borderliner die lsd slikken. en schizofrene mensen die ff niet hun pilletje nemen omdat ze drugs gebruiken. maak je geen zorgen

Dan gebruik dan gewoon waarom vraag je het ons dan als je zon betweter bent? Doe waar je zin in hebt ook al is het niet slim, ik lig er niet wakker van als je dadelijk een psychose krijgt hoor :wave:

Spor

Wijs gebruiker
Welhallodaar zei:
Je zecht niet eens waarom niet

Je doelt toch niet ok Pikachu hoop ik he ?!?

Pikachu zei:
Het lijkt me duidelijk dat het geen goed idee is voor jou om paddo's te nemen.

Want:

inferno33 zei:
MEDICIJNEN GAAN NIET, EN IIG NIET STANDAARD, SAMEN MET DRUGS!

azgaza zei:
Gezien het een antipsychotica is raden mensen het je af, je zal namelijk niet voor niets anti psychotica krijgen..

Shroomfan zei:
Neem aub geen paddo's ! Eén van de eerste waarschuwingen bij paddogebruik is dat je zeker geen psychische problemen mag hebben en dergelijke.

Flameon zei:

^Hij kan het weten ! Ik ken hem en hij werkt de hele dag met o.a. die mediceinen !

Dus komop :) you know better than that.

En daarbij: Als je ze zo hard nodig hebt, moet je nog maar eens dubbel nadenken of het wel zo verstandig om ze te nemen :wave:

Maarja fijne trip verder

Spor

Wijs gebruiker
Welhallodaar zei:
haldol is tegen autisme en niet alleen tegen anti-psychotica.
er is niks mis met mij alleen pdd-nos.

Janou, wat kom je hier dan doen ? Je komt hier om hulp vragen, die krijg je, en dan accepteer je m niet :rolleyes:

Doe lekker wat je wil dan :wave:

acidboy

Badass junkie
Dat één dagje niet slikken als je paddo's wilt gaan doen maakt niets uit, de halveringstijd van haloperidol is 24-40 uur.

Dit zijn de indicaties voor het slikken van haloperidol:

Psychosen. Ernstige vormen van opwinding en angst. Manie. Tics en choreatische bewegingen. Misselijkheid en braken, uitgezonderd braken bij reisziekte, indien andere middelen falen of gecontra-indiceerd zijn.

Hier zie ik autisme niet bij staan... maar ik heb wel een aantal artikelen gevonden over autistische stoornissen en het slikken van haloperidol, en dat dit ook echt hielp, dus laten we dat dan maar even aannemen.

Dus stel nu, je hebt geen aanleg voor psychosen, en je slikt het alleen voor je autisme... Haloperidol blokkeert dopaminerge receptoren in de hersenen (vandaar bijwerkingen zoals parkinsonisme enzo).
Een veel te hoog dopaminegehalte in de hersenen ligt meestal ten grondslag aan een psychose (vandaar de blokkering van die receptoren in de hersenen bij antipsychotica).

Dus je zou op basis van alleen deze gegevens kunnen stellen dat het bijna veiliger is om paddo's te gebruiken in combinatie met haloperidol... (mits je het niet slikt tégen psychoses, zoals jij claimt) maar ik weet niet precies op wat voor manier paddo's en haloperidol nog meer met elkaar kunnen reageren. Dus dit is geen advies, meer een wilde speculatie.

Verder is het redelijk lomp inderdaad dat je eerst om hulp vraagt, en vervolgens elke serieus bedoelde reactie op jouw hulpvraag afwimpelt, sukkel.

Jeroen83

Bewuste gebruiker
jonge... :wink:

Niet doen, behalve als je de stof eerst volledig uit je lichaam krijgt. 1 dag niet slikken krijgt die stof niet uit je lichaam. Het is zowiezo onverstandig om met je medicatie te stoppen want het kan zijn dat je het effect weer moet op bouwen. PDDNOS opzich heeft niks tegen paddo's maar ik heb het gevoel dat je geestelijk nog jong bent en daarom adviseer ik zowiezo tegen de paddo's.

acidboy

Badass junkie
En dan is de vraag of een onbehandelde stoornis niet veel gevaarlijker is voor je lichaam/omgeving...?

In zo'n geval is die aanslag op je lichaam te verwaarlozen vind ik.

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
Met de medicatie die ik eerst had rispedal en ziprexa stond ik helemaal strak en ik wou eigenlijk de hele dag door liggen en slapen

azgaza

Badass junkie
Als je anti psychotica krijgt terwijl je geen psychoses hebt kan je denk ik beter even met je psychiater praten, want dat is op zijn minst een beetje vreemd, en ik denk dat je toch eerder voor 1-2-3 weken geen medicatie moet gaan wil je geen interactie met de paddo's hebben, maar ik raad het alsnog af want ik heb nog wel enig (klein, kléin beetje) vertrouwen in de psychiatrie en het lijkt me appart dat ze zoiets voorschrijven als het voor jou niet logisch i.

acidboy

Badass junkie
Heel veel medicijnen hebben als bijwerking dat ze helpen tegen iets anders, in dit geval autisme.
Zo zijn er ook anti epileptica zoals depakine, die geslikt worden door mensen met migraine, omdat uit praktijk is gebleken dat ze óók migraine insulten tegen kunnen gaan...

Los daarvan ben ik het wel met je eens dat er even wat contact moet zijn met de psychiater alvorens paddo's te doen..

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
Mijn psychiater zij toen dat drugs op elke persoon verschillen en dat pdd-nos niet uitmaakt. en ja met die medicatie kan het niet.... en paddo's worden toch verboden, maar ik heb nog geen eens een partner ik wou het eigenlijk in me eentje doen maar ik heb me kans al verkeken. en dan nog is het niet slim om in je eentje paddo's te gebruiken dus ik laat het er maar bij. Ik vind het wel erg jammer.

Flameon

Badass junkie
De invloed van drugs is inderdaad bij iedere persoon verschillend.
Maar ik denk dat je nu wel een verstandige keuze hebt gemaakt welhallodaar!
Waar je haldol ook voor gebruikt, het blijft geen goedje om mee te spelen

eend

Belezen gebruiker
Angel dust ja! Je zal maar bij die vijf tot tien procent behoren... You're fu@ked

rich28

Experimenterende gebruiker
pffff je gaat toch samen met haldol geen psychedlica slikken?.. die haldol gaat juist tegen wat psychedelica doen. En aangezien je niet voor niets haldol zal slikken en het ook niet bepaald het lichste anti-psychoticum slikt zou ik er zeker NIET aan beginnen...dat gaat niet goed voor je brein zijn.

Bovenaan