Harddrug?

flash kieke

Wijs gebruiker
Wat ik niet snap is waarom iedereen zo moeilijk doet over ghb.
En wat ik ook niet snap is waarom dat het bij hardrugs hoort.

Het is toch niet verslavend,en het is de minst schadelijke drug.
Waarom doen ze daar toch zo moeilijk over en bijna iedereen als ze ghb horen of vloeibare denken ze --zot spul dit en dat. :openmouth:

Psykaholik

Wijs gebruiker
flash kieke zei:

Waarom doen ze daar toch zo moeilijk over en bijna iedereen als ze ghb horen of vloeibare denken ze --zot spul dit en dat. :openmouth:
omdat de meeste pipo's er niet mee kunnen omgaan.
en er alcohol bij zitten te zuipen, en als ze dan daalgaan is het de schuld van de ghb.
niet van de gebruiker en niet van de alcohol.
een bende achterlijken zijn het allemaal :wink:

davie

Wijs gebruiker
Het is dus wel harddrugs. Nog niet iedereen weet wat de gevolgen zijn omdat het er nog niet zo lang is, relatief gezien dan. Maar bij verstandig gebruik valt het best mee.

Ik dacht eerst ook dat het erg onschuldig is. Volgens mij is het ook lichamelijk verslavend.

Ik merkte het laatst zelf. Ik kon er niet meer door slapen en pakte voor het slapen gaan en werd weer na 4 uur wakker om maar weer te pakken en dat is juist fout. Ik ging 's ochtends werken en het ging gewoon niet meer. Mijn lichaam vroeg erom. Ik voelde mij zwaar rot en ik dacht als ik wat pak dan is het over. Ook al zo'n foute gedachte. Ik ben naar huis gegaan en gaan slapen. Ik heb verder niks meer gepakt want als je gaat beantwoorden aan een lichamelijk behoefte dan gaat het goed fout. Het is niet echt dat je lichaam erom vraagt maar meer dat je je rot voelt en als je het pakt je weer goed voelt.

De verslaving komt niet ineens en is erg moeilijk om vanaf te komen. Ik ben nu tijdig gestopt en dan valt het mee. Het kost een paar dagen om je weer goed te voelen. Veel blowen en veel slapen.

Dus als je het matig gebruikt en niet voor het slapen gaan of 's ochtends dan is het goed te doen. Maar ik zag het niet aankomen. Ik ging steeds meer pakken en het werd gewoon een gewoonte. Ik heb het dan over intensief gebruik van maanden. Ik dacht ook het is niet verslavend of ernstig. Maar toch verleg je je grens weer. Het is een slopende drugs.

Frisko

Badass junkie
davie zei:
Het is dus wel harddrugs. Nog niet iedereen weet wat de gevolgen zijn omdat het er nog niet zo lang is, relatief gezien dan. Maar bij verstandig gebruik valt het best mee.

Ik dacht eerst ook dat het erg onschuldig is. Volgens mij is het ook lichamelijk verslavend.

Ik merkte het laatst zelf. Ik kon er niet meer door slapen en pakte voor het slapen gaan en werd weer na 4 uur wakker om maar weer te pakken en dat is juist fout. Ik ging 's ochtends werken en het ging gewoon niet meer. Mijn lichaam vroeg erom. Ik voelde mij zwaar rot en ik dacht als ik wat pak dan is het over. Ook al zo'n foute gedachte. Ik ben naar huis gegaan en gaan slapen. Ik heb verder niks meer gepakt want als je gaat beantwoorden aan een lichamelijk behoefte dan gaat het goed fout. Het is niet echt dat je lichaam erom vraagt maar meer dat je je rot voelt en als je het pakt je weer goed voelt.

De verslaving komt niet ineens en is erg moeilijk om vanaf te komen. Ik ben nu tijdig gestopt en dan valt het mee. Het kost een paar dagen om je weer goed te voelen. Veel blowen en veel slapen.

Dus als je het matig gebruikt en niet voor het slapen gaan of 's ochtends dan is het goed te doen. Maar ik zag het niet aankomen. Ik ging steeds meer pakken en het werd gewoon een gewoonte. Ik heb het dan over intensief gebruik van maanden. Ik dacht ook het is niet verslavend of ernstig. Maar toch verleg je je grens weer. Het is een slopende drugs.

hehe
dit terug wakker worden komt doordat dopamine word vastgehouden oid en dus idd na enige tijd(4u) terug word vrijgegeven...
heb dit ook al meegemaakt toen ik rond 9u nog een buisje had genomen en ik rond 11u moest gaan slapen...

heb die nacht geen oog dichtgedaan en ben zonder slaap kunnen gaan werken!!!
ghb is echt geen drug om als slaapmiddel te gebruiken...

davie

Wijs gebruiker
Frisko zei:
davie zei:

hehe
dit terug wakker worden komt doordat dopamine word vastgehouden oid en dus idd na enige tijd(4u) terug word vrijgegeven...
heb dit ook al meegemaakt toen ik rond 9u nog een buisje had genomen en ik rond 11u moest gaan slapen...

heb die nacht geen oog dichtgedaan en ben zonder slaap kunnen gaan werken!!!
ghb is echt geen drug om als slaapmiddel te gebruiken...

Idd Frisko. Het is geen slaapmiddel. Dat was mijn fout. Ik voelde me ziek en kon niet slapen en daarom pakte ik weer wat om toch weer 4 uur te kunnen slapen.

Jeller

Badass junkie
Ellesdee zei:
hahaha, zo stom dat ze die account dan niet gelijk blocken ofzo...
haha jullie twee zouden de anti-spam moderators moeten worden :)

trouwens, kbegrijp je punt wel kieke, maar aangezien het doseren moeilijk is en dat overdosis een redelijk risico is, is het wel degelijk een harddrug

Nee het hoort officieel bij de SOFTdrugs...ook wettelijk.
En ja het is wel degelijk verslaven Vooral GEESTELIJK erger dan menig mens denkt....serieus!

Maar wel vet lekker hahaha :sunglasses: :beer:

davie

Wijs gebruiker
GHB valt in Nederland onder de wet op de geneesmiddelenvoorziening. Het mag alleen door artsen voorgeschreven worden. Als je wordt opgepakt en er wordt GHB bij je gevonden, dan kan men in principe niks doen, omdat het dus niet onder de opiumwet valt. Dit gaat echter binnenkort veranderen, en vanwege de hoge risico's zal het hoogstwaarschijnlijk op lijst 1 (harddrugs) komen.

Ik weet niet of het inmiddels is veranderd. Maar ik denk ook dat het harddrugs is.

Nou en of ze wat kunnen doen als je ermee opgepakt word...
Ik was eerst ook van mening dat dit idd niet kon en dat ze me niets konden maken.
Maar ben aangehouden en vonden 4 flesjes ghb in mn scooter en hebben ze in beslag genomen.
Omdat ik van mening was dat ze me niks konden maken heb ikdit ook door mijn advocaat laten uitzoeken en bleek dat ze me wel iets konden maken, een boete van paar honderd euro :angry: Maar het valt nog wel onder de softdrugs dat idd wel :hearteyes:

Ali

Experimenterende gebruiker
GHB......niet verslavend???
Mijn zoon en zijn vriendin zijn 4 jaar geleden in Amerika voor het eerst met deze rotzooi in aanraking gekomen. Vanaf die tijd is er langzaamaan een verslaving ontstaan. Dit gaat heel geleidelijk en daardoor juist zo gevaarlijk! Hadden wij dit maar geweten. Mijn zoon is 4 maanden geleden hieraan overleden en zijn vriendin....heeft wekenlang in het ziekenhuis gelegen; vastgebonden, omdat ze niet te houden was, met hart- en nierproblemen. Alcohol dronken ze nooit. Ze waren onder behandeling van het C.A.D. maar helaas te laat. In een gesprek dat ik onlangs met het CAD had hoorde ik dat het de meest slopende, gevaarlijke en onderschatte drug is! Niet alleen mijn zoon is er niet meer maar ook mijn leven is voorgoed kapot! En waardoor!!!!!

davie

Wijs gebruiker
Neophyte2407 zei:
Nee het hoort officieel bij de SOFTdrugs...ook wettelijk.
En ja het is wel degelijk verslaven Vooral GEESTELIJK erger dan menig mens denkt....serieus!

Maar wel vet lekker hahaha :sunglasses: :beer:

Is idd softdrugs. En Neophyte met vier flesjes zien ze je als een dealer dus niks geks dat je niks kan doen. 4 flesjes is 2 liter ofzo dus 400 buisje. Met een halve kilo wiet kom je er ook niet zo vanaf.

En den duur is het echt wel verlavend. En doordat ze er zo weinig vanaf weten is het misschien softdrugs wat ooit wel eens op lijst 1 zou kunnen komen te staan.

zommes

Badass junkie
Flash Kieke heeft gelijk dat er veel mensen zijn die niet weten wat het is en er moeilijk over doen. Maar het is ook weer geen melk waar we over praten.

Een drugs die al vanaf een heel kleine dosis kan zorgen dat je flauwvalt en in combinatie met alcohol levensgevaarlijk is, moet niet als ongevaarlijk beschouwt worden.

Hoe komen jullie bij dit soort onzin.

davie

Wijs gebruiker
Cocaïne was vroeger volgens mij ook op bij de apotheek te krijgen, zat zelfs in coca cola. Volgens mij heeft GHB zelfs in de smart-shop gelegen net als 2c-b.

2C-B is verboden; staat op lijst 1 van de Opiumwet: harddrug met een onaanvaardbaar risico voor de gezondheid. Het produceren, verhandelen en bezitten van harddrugs is strafbaar. Het bezit van kleine hoeveelheden wordt in de praktijk niet met voorrang opgespoord en vervolgd. Maar wist je dat de papieren waarmee 2C-B op de opiumlijst terecht zou komen, echter nooit zijn ondertekend door minister en koningin, waarmee de illegaalstelling van dit middel nooit volledig van de grond is gekomen. Officieel is 2CB dus niet illegaal, althans voorheen. Ik ben onbekend of het inmiddels is aangepast.

GHB valt onder de opiumwet en staat op lijst 2a. Ofwel soft-drugs.

Gezien ghb relatief gezien vrij jong is zijn de gevolgen nog onbekend. Ooit zal het wel op lijst 1 komen denk ik, maar tot die tijd blijft het softfdrugs. Vroeger was LSD volgens mij ook vrij tre verkrijgen.

Eerst moet er duidelijkheid zijn over de gevaren voordat ze daadwerkelijk iets mee doen. Vaak in het verkeer is het ook zo. Eerst moeten er 10 mensen worden doodgereden voordat er pas een stoplicht komt te staan. :confused:

davie

Wijs gebruiker
Ik weet niet precies hoe het in België zit, maar het is wel verboden. Ik las ergens iets dat ghb vroeger in sommige belgische smartschops te krijgen was.

davie

Wijs gebruiker
Ik ook niet, maar heb het toch ergens gelezen. Misschien dat er vroeger smartshops waren. Ik weet niet.

berbe

Bewuste gebruiker
disaster zei:
Ik heb nog nooit GHB geprobeerd..
Is het te veglijken met een andere drug??

alcohol effect:dat maal 10 of meer:d
ligt aan je dosis

meest slopende las ik hier
ik denk dat de meest slopende nogaltyd speed coke en andere oppeppers zijn
roes middel toch niet
:confused:
ik vind ghb helemaal geen hard drugs
je moet er mee om kunne gaan
sommige kunne op ghb gewoon goed zuipe zonder out te gaan
andere niet
als jer niet tege kan ghb en alcohol
doe dat dan ook gewoon niet
is wel relaxte drugs
maar toch liever pep

TeQ

Bewuste gebruiker
Vind GHB echt wel een harddrugs vanwege het verhoogde risico wat het met zich mee brengt. Het gaat niet om de verslavingswaarde of de schadelijkheid van een stof alleen. Anders zou je van nicotine ook een harddrug moeten maken.

Het gaat om het risico dat gebruik van een stof met zich meebrengt op het gebied van schadelijkheid, verslaving, dosering.
Bij GHB is de dosering al riskant genoeg om het tot harddrugs te rekenen.

Mark1983

Newbie
davie zei:

NEE is geen harddrugs, zelfs voor de we niet.
Het valt onder de softdrugs!! Heel zeker geloof mij.
Werk al jaren met dat spul dus vertel me niks erover :P

Bij goeie omgang met dit spul is er geen tot weinig gevaar

davie

Wijs gebruiker
Mark1983 zei:
davie zei:

NEE is geen harddrugs, zelfs voor de we niet.
Het valt onder de softdrugs!! Heel zeker geloof mij.
Werk al jaren met dat spul dus vertel me niks erover :P

Bij goeie omgang met dit spul is er geen tot weinig gevaar

Ik dacht eerst dat het hard drugs was, maar ik heb het nagekeken en is idd soft drugs. kijk maar bij mijn post van 3-nov.

davie zei:
GHB valt onder de opiumwet en staat op lijst 2a. Ofwel soft-drugs

Bij goed doseren is er weinig aan de hand alleen bij overdoseren en met alcohol kan het goed fout gaan. :grin:

frapannn

Bewuste gebruiker
ik heb 3 ml ghb genomen gisteren....
Maar het effect leek op een alchohol-roes.
Het was wel leuk voor 1 keer te proberen maar dan drink ik liever paar whisky's.

:wave:

Peels

Minst schadelijke drugs? Geen idee, men is nog helemaal in het duister aan het tasten, omdat dit de jongste drugs momenteel is.
Zelf heb ik een zowel leuke als minder leuke ervaringen gehad.
Ik vind een xtc pil lekkerder, meer dat euforische hebben, maar vind G weer heerlijk na het nemen van een pil (let wel op dat je er een uur/ anderhalf uur tussen hebt zitten) Je hebt dan het euforische van een pil, met een vleugje zweverigheid,.. :sunglasses:

Peels

Dzy zei:
Dit is dus absoluut niet de jongste drug... al die research chemicals zoals 2c-b, 2c-i etc bestaan nog veel korter..

Die ken ik niet, moet je nagaan, hoe jong die wel niet moeten zijn :wink:

Peels

Dzy zei:
http://www.erowid.org/chemicals/ghb/ghb_timeline.php

In 1960 werd het al gebruikt als narcose middel, moet je nagaan hoe jong de drug is :wink:

Ja duhhh, dat wisten we, maar als Partydrug is dat nog niet zolang!

flash kieke zei:

:sunglasses: Correctie: GHB valt onder de softdrugs :wink: Ongelofelijk maar toch echt waar :P

$tranger

Newbie
Zonder er diep op in te gaan. Zit toevallig vanavond eens even lekker wazig te zijn op die rotzooi.

Maar anyway, collega'tje waar ik altijd mee rookte moest altijd pissen voordat we gingen paffen. Blaasontstekinkje zei ze, maar ze was bi, dus euh... nouja, meestal euh.. blaasontsteking, nouja, je weet wel en ze had een vriendinnetje.

Anyway, laatste dag, ontslag genomen enzo heeft ze me opgebiegt dat ze GHB verslaafd was. En geloof me, echt goed voor je is het niet. Tot zo ver mijn shit enzo.

Bovenaan