Hardstyle Origins

MK-ULTRA

Bewuste gebruiker
En mn voorliefde voor italiaanse hardstyle blijft wel vooraan staan

Allemaal wederom door dezelfde groep mannen van Saifam. Onder andere aliassen en labels. Allemaal net ff anders qua stijl
Zoooo die superdisco, helemaal vergeten! thanksss :grin:

Zanza

DF-koning
Oke nou stop ik ff hoor😆

Alleen nog ff deze klassieker van Zatox. Over melodietjes gesproken grrr. En dan die dikke midintro erbij

MK-ULTRA

Bewuste gebruiker
Oke nou stop ik ff hoor😆

Alleen nog ff deze klassieker van Zatox. Over melodietjes gesproken grrr. En dan die dikke midintro erbij

Niiiice, kende ik ook nog niet! Moooi

Nou nog een lijstje:

Sweclubberz, wat een muziek maakt die gast, een trip opzich... Infusion van hem ook een muzikaal hoogstandje!

Zanza

DF-koning
Relatief oude plaat JDX - Wan Taim.

Jarenlang (tussen '07 en '10) ongeveer enkel door The Prophet gedraaid en maar heel zelden. En jaren later uitgebracht door JDX zelf als B-kant van Live the Moment (2e filmpje)

Die climax is zo goed

Laatst bewerkt:

Zanza

DF-koning
Rondje Titanic Records

Een van de betere midintro's

Een van de meest veelzijdige tracks uit de overgansjaren

Dikke reversed dubbele climax

Beste Qlimax anthem imo. Superstrakke productie

Zanza

DF-koning
Het Dutch Master Works label van Showtek. Een van de vroege labels met echt een eigen sound.

Showtek -Brain crackin' (1ste release 2005)

Lowriders (Dj Duro) - Don't Get Back

Dutch Master (later bekend als SlimShore) - We Go Party

Southstylers (Zany&Walt) - Diz Tortion

Mr. Puta (Duro) - Green Stuff

Zanza

DF-koning
Pavo - Communicate/Raven

Productie van Noisecontrollers, wat duidelijk hoorbaar is😅 als ghost producer van pavo in die periode

Zanza

DF-koning
Ook wat aandacht voor het aandeel van onze zuiderburen in de hardstyle. Eerder meer op jump/french tek gericht. Later ook (veel) meer hardstyle. Coone is denk ik wel de bekendste belg in het genre.

Dit is nog een jump release, met op de b-kant de hardstyle versie van Brennan Heart (geweldige plaat!) Uit 2007.

Samenwerking met Deepack. Werd al wat rauwer. Uit 2009

En in 2012 mocht ie de mainstage afsluiten op Defqon1:

1. Coone - Music Is Art
2. D-Block & S-te-fan - Rockin' Ur Mind (Hardbass Edit)
3. Substance One feat. Ruffian - Trust
4. Scope DJ & Coone - Free Again
5. Slim Shore & Code Black - Time Of Your Life (WiSH Outdoor Anthem 2012)
6. Hard Driver - Ready 2 Rock (Defqon 1. DJ Tool)
7. Da Tweekaz - Become (Wasted Penguinz Remix)
8. Coone & Da Tweekaz - D.W.X (Raw Defqon 2012 Edit)
9. Coone & Psyko Punkz - The Words
10. Hard Driver & Coone - Got Yourself A Gun (DJ Tool)
11. Zatox feat Nikkita - Raw Style
12.Tat & Zat - MJ Syndrome
13. Frontliner - Pull Tuuduu Over
14. The Opposites - Licht Uit (Coone Remix)
Coone & Technoboy - Nustyle Crap (Coone Goes Wild Mix) (BLACK Edit)
15. Coone feat. Nikkita - Big Bad Monstah
16. Coone feat. Nikkita - Monstah (Endymion Remix)
17. The Viper & Tha Playah - What I've Done (Bootleg)
18. The Viper & Nosferatu - Who We are
19. Coone - The Challenge (Evil Activities Remix)

Nooit helemaal mijn smaak geweest. Maar toch leuk om even te benoemen. Kwalitatief wel sterke producties. Goed studio-album uitgebracht ook in 2011, met allemaal co-producties "The Challenge".

Edit: bedenk me net dat dit m'n laatste deuntjes ooit op Defqon1 waren🥲

Zover mijn spreekbeurt weer

Laatst bewerkt:

Zanza

DF-koning
Paar plaatjes van het Hardcopy label, opgericht door Charly Lownoise en de mannen van Deepack. Kwalitatief niet zo sterk imo, maar wel een ander geluid. Wat rauwer en simpeler ofzo.

Kleine greep uit het assortiment van verschillende artiesten op dit label:

Zanza

DF-koning
Eerste release van The R3belz.

Vond de eerste paar releases vetter dan hun later werk. Werd wat te hard: (hoewel ook wel lekker hehe)

Solo project van 50% van The R3belz, onder de naam Maxter. Ook heel strakke productie. En een vette remix van de oldie Master Flat van Supaboyz (Zatox) op deze EP:

Supaboyz - Master Flat (original mix):

DonkeyGonz

Bewuste gebruiker
Paar plaatjes van het Hardcopy label, opgericht door Charly Lownoise en de mannen van Deepack. Kwalitatief niet zo sterk imo, maar wel een ander geluid. Wat rauwer en simpeler ofzo.

Kleine greep uit het assortiment van verschillende artiesten op dit label:

Die like thiz blijft me pakken .. Thnx voor het reminden haha. Wat een mega grote bibliotheek voor hardstyle is er evengoed ..

Zanza

DF-koning
Minus Is More. Het toen nieuw opgerichte label van DJ Luna. Met de eerste release een 3-tracker. Vette platen. Ook anders dan anders, destijds. Tevens de eerste kennismaking met Crypsis op de B-kant:

Zanza

DF-koning
Om dan gelijk even met Crypsis door te gaan. Get Hit (ft. Sasha F) was mijn eerste kennismaking met Crypsis' sound. Als ik het mij goed herinner, draaide Tatanka deze op X-qlusive Technoboy in 2008. Wat een plaat

En twee andere klassieke voorkeursplaatjes van Crypsis:

En de co productie met Dana, wat op zichzelf ook een bijzondere plaat is:

Zanza

DF-koning
Eerder al kort genoemd. Maar nog even terug naar Theracords van DJ Thera (voormalig duo van Brennan & Heart (wat later dus Brennan Heart werd, zonder "&" door Fabian Bohn). Thera is een anagramvan Heart). Opgericht als tegengeluid richting de mainstream classic sound. Meer back to basics (early), maar wel in een nieuw jasje. Duurde even voor het echt aansloeg, maar uiteindelijk een toonaangevend label geworden.

Eerste release uit 2008 van Thera zelf:

En een kleine greep uit het assortiment van verschillende artiesten op het label. We kunnen wel stellen dat dit uiteindelijk de doorbraak heeft gevormd voor de beginselen van de "raw".

Zanza

DF-koning
Ipnotika Records. Van oorsprong Italiaans (hard)trance label. Later gediversificeerd met onder meer hardstyle en hardcore. Parentlabel van onder meer Droppin' Beats en Wicked Records, waar Zatox zijn meeste muziek (onder verschillende aliassen) heeft uitgebracht in de jaren '00, voordat hij Italian Hardstyle opgericht heeft, onder de Scantraxx paraplu (en waar ie m.i. achteruit is gegaan qua sound 😅)

Next Generation - The Darkside E.P.

Next Generation is/was een samenwerkingsverband van een groep italianen, waaronder DJ Zatox en DJ D (voornamelijk hardcore dj) als bekendste namen (die toen nog aan het begin van hun carriere stonden).

Mijn oudste herinnering aan dit label is deze plaat:

Op de EP stonden ook nog deze 3 platen

En één van mijn favoriete platen van dit label is deze:

Tat & Zat - Gold medley with Strange:

Zanza

DF-koning
Seismic Records. Hardstyle label opgericht door The Beholder (Neophyte) en Ballistic (DJ Panic)

Vrij stevige sound, zoals je dat zou kunnen verwachten van deze mannen, maar ook met een echte oude-stijl-sound. Qua kicks, synths. Veel hardcore erin ook. Seismic Records bestaat formeel geloof ik nog wel, maar er wordt niet of nauwelijks nog op gereleased sinds 2010.

Speciale gelegenheid om deze EP van Lock 'n Load erbij te pakken. Opnieuw uitgebracht in 2005/2006 op Seismic

En veel samenwerkingen met Max Enforcer (Evil Activities) en Zany.

Kleine greep uit het assortiment

En het doorbraak van Digital Punk in 2008 met zijn 3e release (1e op dit label)
https://youtu.be/kt6hb3gKGek?si=5TNQ6FEup_Ob0aMl

DonkeyGonz

Bewuste gebruiker
Omstr 12 jaar terug toen ik 15 was, werd ik die nacht op Penoze C.R.A.F.T (nacht editie) om 00:00 16 jaar.
Tering hey wat was dat een nacht, om nooit meer te vergeten.
Gigantisch grote XTC pillen met classic opdrukken als mitsubishi hingen boven in die grote scheepsbouwloods hal op de NDSM werf.
Zo goed als geen telefoons heel de nacht gezien.
Feest duurde van 20:00 tot 08:00.
Goede opvoeding gekregen daar.
Ben ik btw blij dat ik nog net onder de categorie val die vroeg kon en mocht feesten.
Gunz 4 Hire sloot hier af dat was toen der tijd echt monster!

Deze plaat deed me denken aan toen draaide deze net,

DonkeyGonz

Bewuste gebruiker
Seismic Records. Hardstyle label opgericht door The Beholder (Neophyte) en Ballistic (DJ Panic)

Vrij stevige sound, zoals je dat zou kunnen verwachten van deze mannen, maar ook met een echte oude-stijl-sound. Qua kicks, synths. Veel hardcore erin ook. Seismic Records bestaat formeel geloof ik nog wel, maar er wordt niet of nauwelijks nog op gereleased sinds 2010.

Speciale gelegenheid om deze EP van Lock 'n Load erbij te pakken. Opnieuw uitgebracht in 2005/2006 op Seismic

En veel samenwerkingen met Max Enforcer (Evil Activities) en Zany.

Kleine greep uit het assortiment

En het doorbraak van Digital Punk in 2008 met zijn 3e release (1e op dit label)
https://youtu.be/kt6hb3gKGek?si=5TNQ6FEup_Ob0aMl
I love die bovengenoemde 3 tracks.
Kklubheads, ken je die toevallig ook? Love it!

Zanza

DF-koning
Penoze C.R.A.F.T (nacht editie) om 00:00
Als ik terugreken, was dit dus 2013? Was mijn laatste indoorfeestje voor m'n "pre-pensioen" 😍
Kklubheads, ken je die toevallig ook? Love it!
Jazeker. Was populair eind 90's begin 00's vooral. Kan me hoop plaatjes mog visualiseren op tmf enzo. Ook wel echt muziek voor daar imo. Leuk, maar niet in de categorie hardstyle leuk

DonkeyGonz

Bewuste gebruiker
Als ik terugreken, was dit dus 2013? Was mijn laatste indoorfeestje voor m'n "pre-pensioen" 😍

Jazeker. Was populair eind 90's begin 00's vooral. Kan me hoop plaatjes mog visualiseren op tmf enzo. Ook wel echt muziek voor daar imo. Leuk, maar niet in de categorie hardstyle leuk
Het was deze editie, ben momenteel even druk. Maar hier nog de "official" aftermovie van toen.
Ik ben best wel in to the Kklubheadsound. Ook mede omdat dit soort hardhouse momenteel best wel booming is. De scène bevalt me vrij goed ook!
Op menig "house" feestjes waar ik wel eens kom word dit ook weer behoorlijk veel gedraaid.

Verder idd totaal niet hardstyle waardig, vocale worden hier en daar wel weer gebruikt in hardcore en frenhccore platen.

TMF.. ik ben jong.. kan enkel Valerio nog van toen. Haha

Zanza

DF-koning
Ook mede omdat dit soort hardhouse momenteel best wel booming is
Oke dit wist ik niet! Lachen wel, want het is ook al behoorlijk oud, qua sound. Had niet gedacht dat dat echt nog zo bestond tbh. Zal eens wat meer slam fm luisteren😅 zal daar vast wel voorbij komen dan.
Het was deze editie, ben momenteel even druk. Maar hier nog de "official" aftermovie van toen.
Ja zou goed dezelfde kunnen zijn. Weet t niet zeker. Ik weet iig wel dat het medio maart was en het een koude lente was. In de onverwarmde NDSM werf toch wel staan bibberen af en toe haha. Was toen ook nuchter en rond 0400 uur naar huis gegaan.

Leuk, nogmaals. Dat je zo into de oude sound bent ook!

Bovenaan