hartkramp/pijn? Na x en speed

Repel

Newbie
sinds plm 3 maanden af en aan gebruik van 2-4 x pw speed en laatste maand 2x pw xtc (i know, not smart). Nu wel minder als in het begin, maar nog steeds regelmatig.

Sinds het gebruik van Xtc heb ik het gevoel dat ik pijn of kramp op mijn hart heb. De hartstreek doet zeer, lijkt alsof kloppen moeizaam gaat,dit is natuurlijk niet zo maar het voelt alsof het te strak zit en 'zwaarder' is. Ik heb geen hartkloppingen, alleen een druk op mijn hart. Soms ook op mijn borst in het algemeen.

Is dit de moeite waard om met een huisarts te bespreken?
Ik vermijd liever dat de beste mevrouw een ander beeld krijgt van dit 'oh zo brave meisje'. Ik heb best n goede band met dr en zie dr regelmatig voor andere klachten (niet-gerelateerd).
Niet dat dat nu dan de reden moet zijn om ineens dood te gaan aan een hartaanval, maar ik vermijd t wel liever.
T speelt toch regelmatig op en het voelt niet echt relaxed.
Hartfrequentie is wel altijd normaal, geen plotselinge verhogingen etc.

Thanks voor meedenken :)

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Volgens mij zijn het de negatieve bijwerkingen van overmatig drugs (mis)bruik. Lees je eens goed in over verstandig drugs gebruik. Zeker wat betreft xtc. De minimale pauze tussen gebruik is 3 maanden. Ik schat in dat je ook teveel neemt per keer, dit denk ik omdat je met xtc bij misbruik steeds meer nodig hebt om "lekker" te gaan.
Stop voorlopig beter met drugs gebruik, je frituurt je hersenen nu. Vast niet wat je graag wil horen maar het lijkt mij het beste.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Dunnetjess33 zei:
Volgens mij zijn het de negatieve bijwerkingen van overmatig drugs (mis)bruik. Lees je eens goed in over verstandig drugs gebruik. Zeker wat betreft xtc. De minimale pauze tussen gebruik is 3 maanden. Ik schat in dat je ook teveel neemt per keer, dit denk ik omdat je met xtc bij misbruik steeds meer nodig hebt om "lekker" te gaan.
Stop voorlopig beter met drugs gebruik, je frituurt je hersenen nu. Vast niet wat je graag wil horen maar het lijkt mij het beste.

Volledig mee eens. Kappen met dat druggebruik. Een gezonde levensstijl, goed slapen, sporten,... Veel succes!

Repel

Newbie
Nja, op zich doe ik dat allemaal wel :)
Ik slaap goed, haal dat altijd wel in. Heb een rustig leven. Eet gezond. Soms stress (en dan neem ik dus x).
Maar ben ook raar benauwd en snelduizelig. Soms bij opstaan, soms als ik gewoon bezig ben dat ik t gevoel heb dat ik ineens weg kan vallen.

Ik had ook al even bij n vriend rondgevraagd en miss toch maar even laten checken dan.

Ik zal idd wel minderen met x :) Dat sws want het is niet zo leuk meer als de eerste keren.

En hersenen frituren... Uh... ghe xDZal eens even googlen.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Lees je es in over de serotoninehuishouding in combinatie met onverstandig xtc gebruik... genoeg topics op dit forum die jou duidelijk maken dat je er beter mee kapt :wink:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Enne dat "wegvallen" komt ook door overmatig xtc misbruik, kijk maar op internet. Zoals Tekzor en ik al zeiden: ga op internet kijken en lees je goed in.
En je kunt je laten checken maar de huisarts zal precies zeggen wat wij hier zeggen: dat het door drugs komt en beter stop je met drugs. Succes!

Yaizer

Bewuste gebruiker
Hoe hou je dat drugsgebruik vol. 2 tot 4 keer per week speed? Ik eet twee dagen na speed gebruik niet meer...van daar dat ik er ook tegenwoordig niet meer aan zit.

Je bent het echt aan het vergooien. Zoals de mensen hier boven zeggen is dit vragen om problemen, blijvende schade en oh oh wat belast je je lichaam er mee.

Over je hartkramp / pijn. Het is dus mogelijk dat je spieren tussen je ribben en in je borst onbewust aangespannen worden en hier dus spierpijn / spierkramp in krijgt. Heb ik ook één keer gehad.

Maar om het gokje hier maar op te gooien is te risicovol. Wie weet is het (wat een grote kans is) iets anders. Stop met gebruiken of ga naar de huisarts voor een onderzoek. Je speelt met vuur.

oortjes

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Als je druk op je borst hebt meerdere keren dan is het sowieso aan te raden om naar de huisarts te gaan. Druk en steken op het borst kunnen iets gevaarlijks betekenen.

succes

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Hoe kun je in hemelsnaam 2 keer per week xtc doen? Waar haal je de tijd vandaan?!

En uh: klinkt niet best. Breng gauw maar een bezoekje aan je HA.

Bovenaan