hartproblemen bij 3 mmc en 4 mmc

Rob070

Experimenterende gebruiker
Wie kan mij vertellen waarom je na het gebruik van 3 mmc en mephedrone ( 4 mmc ) een bepaalde druk op de borst / hart blijft houden.
Ben ik de enige die dit heeft of zijn er meer die dat ervaren?
Zelf had ik het meest last bij gebruik van meph. Ik weet zeker dat het gevoel van mijn hart vandaan komt. Dit bleef eigenlijk elke dag aanhouden terwijl ik bijvoorbeeld alleen op zaterdag wat nam.
Toen ik was gestopt met meph. begon het gevoel op mijn hart ook weer langzaam te verdwijnen.

Bij 3 mmc zijn de effecten minder op het hart maar het is nog steeds aanwezig..

Wie heeft hier ook last van en wie kan hier wat duidelijkheid in geven?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Er is van meerdere cathinonen (de c in 3-mmc) bekend dat ze meer invloed hebben op de hartslag en bloeddruk dan bijvoorbeeld amfetamine. Je geeft aan dat je het op zaterdag gebruikt en dan de hele week last hebt, gaat dit dan om 1 zaterdag en 6 dagen erna of doe je het bijvoorbeeld elke week weer?

Ik heb persoonlijk met cathinonen ook meer problemen met bloeddruk e.d. en krijg bijvoorbeeld van meph snel last van blauwe vingers en een druk op mijn borst. Ik kan niet verklaren hoe het precies zit, maar onthoud dat het hier gaat om Research Chemicals waarover dus nog niet zo veel bekend is wat betreft lange termijn gebruik en side-effects.

Ik zou in ieder geval zeggen, gebruik het niet meer en probeer eventueel iets anders waar je minder last van hebt. Mocht je het niet vertrouwen kun je de huisarts eens bellen.

Kijk ook eens naar je ademhaling, de druk op je borst kan misschien ook te maken hebben met een verkeerde ademhaling of hyperventilatie (veroorzaakt door het middel in dit geval)

Rob070

Experimenterende gebruiker
Ik heb inderdaad minder tot geen last met amfetamine achtige. Met Meph. had ik er het meest last van en hier ben ik dan ook al een hele tijd mee gestopt, waarmee de klachten ook verdwenen. Toen kwam eind vorig jaar of begin dit jaar de 3 MMC op de markt en dit is wel mijn nieuwe favoriet geworden.

Laat ik hier wel even duidelijk bij vermelden dat ik deze middelen niet gebruik om echt uit me dak te gaan! Dit is voor mij puur een extra toevoeging voor een leuk avondje stappen en de hoeveelheid die ik gemiddeld neem van 3 MMC is zo'n 200 mg verdeeld over een aantal puntjes. Dit neem ik meestal alleen op (bijna elke) zaterdag en soms een heel klein beetje op de vrijdag. Ik merk dan tot maximaal dinsdag dat er nog een beetje een druk op de borst zit. De dag na gebruik is dit uiteraard het meest aanwezig.

Toen ik zo'n last ervan had tijdens het Mephedrone gebruik ben ik wel naar de huisarts geweest en ook bloed laten prikken maar nergens kwam iets naar voren.

De ademhaling zit wel in orde, ik weet dat dit ook wel eens een rol kan spelen maar dit heb ik wel snel in de gaten.

Het blijven inderdaad research chemicals maar na enig onderzoek en verdieping in de stofjes weet je in grote lijnen waar de gevaren kunnen liggen. Exact weten doe je het natuurlijk nooit.

Bedankt voor je reactie!

Bovenaan