Hasj Indica?

SteenS

Experimenterende gebruiker
Hey Jongens,

Ik heb een vraagje over Hasj, ik heb wat afghaan hasj gekocht en die is heel mooi zwart, en er zit een heel klein beetje goud kleurtje op maar dat schraap ik wel weg, ik heb gehoord dat dat stift is.. ook weer lekker, maarja wat ik wou weten is, zijn zwarte hasjes meestal indica soort?

Het ruikt HEEEEEL erg kruidig, theeachtig, eigenlijk vind ik het heel lekker ruiken :)
Ook is het heel kleierig en totaal niet korrelig!

ik heb ook nog wat hasj die licht bruin is en ook kleierig, wat denken jullie hier van?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Hoe hasj eruit ziet zegt niets over de afkomst of kwaliteit.

Wanneer je zo'n bruine korrelige hasj goed verwarmt, word hij ook donkerder en klei achtig.
Elke zwarte hasj is dus gewoon geperst en bijv. in de oven verwarmt.

Vrijwel elke hasjsoort in de Nederlandse shop is afkomstig van echte indica's.
Dit komt omdat de hasj bijna altijd uit het buitenland komt, marroko, afghanistan, enz.
Daar kweken ze op grote schaal indica planten voor de hasj productie. Wiet word daar bijna niet gerookt.

Af en toe heb ik wel eens een sativa hasje te pakken gehad of zelf gemaakt.
Je ruikt dit meteen! Er zit dan, naast die typische kruidige hasj geur, nog een echte haze geur doorheen.

Dat gouden randje op je hasj lijkt me geen stift... Waarom zou iemand op je hasj gaan zitten kleuren? Soms kan hasj op het punt waar het gesneden word (met zo'n mooi kaasschaaf achtig ding)
een beetje gaan glimmen.
Soms kan dat glimmende ook een randje cellofaan zijn, waar de hasj in verpakt zat toen het geperst/verwarmd werd. In dat geval kun je het er wel afpeuteren.

Bovenaan