Hasj soorten THC/CBD Verhoudingen

Appeltraart

Newbie
Hallo,

Ik heb zojuist wat maroc hasj gerookt en ik ben er onrustig en angstig van.
(Ik heb een angst/paniek stoornis dus het is een bekend iets)

Normaal gesproken rook ik black bombay uit 'le palais' in leiden. Hier word ik lekker rustig van en totaal niet angstig.
Ik ben eigelijk op zoek naar een lekkere hasjsoort met een hoog cbd gehalte, en dus waarschijnlijk afkomstig van indica planten.
Nou heb ik op internet wat opgezocht maar word er niet zoveel duidelijker van welke hasj soorten nou meer cbd bevatten dan andere?
en ook is er iets wat ik niet helemaal begrijp. als hasj alle poedertjes en kristalletjes zijn van een wiet plant, waarom zijn sommige hasj dan maar 5% thc en andere 30%? betekend dat dan dat de rest word opgevuld met andere cannabinoiden? of een soort opvulling?

ik hoor graag meer hierover!
-peace :stoned:

Donaldduck88

Experimenterende gebruiker
Hallo martin

Je geeft aan angstig te worden van maroc, waarschijlijk was dit een blonde marokaanse hasj meestal afkomstig van overwegend dominante sativa planten omdat het in hoog gebergte groeien .

je hebt overigens wel donkerdere marokaanse hasj die wat sedatiever is dat komt omdat het meestal meer indica planten zijn en die kleinere trichomen hebben en daardoor meer olie/plantmatriaal ratio dus plakkeriger zijn en soms warm worden geperst dus nog zachter worden .

verschil in thc zoals 5 en 30 procent zelfs 60/90%
komt omdat meeste buiten planten/zaden van boeren niet van hoge kwaliteit zijn en buiten wiet vaak zonder extra voeding maar 2 tot 9 procent thc hebben is de commerciele hasj de groffere 2e (of mischien wel 5e) filtering .
en sommige boeren hun werk serieus nemen en goeie kwaliteit hasj van 30 procent produceren door aleen de fijnste zeefdoeken te gebruiken en niet te lang door te gaan met filteren en zo aleen de fijnste deeltjes opvangen .

nederhasj (binnenwiet) bevat meestal weinig tot geen cbd en soms wel 30 tot 90 % thc dus pas hiermee op als je er gevoelig voor bent

hoop je vraag (deels) beantwoord te hebben

vriendelijke groet dduck :stoned:

Appeltraart

Newbie
Ja klopt de maroc was een beetje lichtbruin / geel van kleur, blond kan je het ook noemen ja.
Alles is wel zo'n beetje duidelijk beantwoord.
Maar het is dus wel zo dat over het algemeen de donkerbruine import hasj soorten meer CBD bevatten?

:wave:

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Zover ik op de hoogte ben wel mits de kwaliteit goed is natuurlijk. Had zelf ook Bombay als ik me niet vergis (was van een shop in A'dam die goede hasj heeft ben de naam kwijt), moest er een slangetje van draaien is niet te krummen vanwege het bijna vloeibaar is als het warm is buiten.
Tevens de hasj in de koelkast bewaren om het uit het zakje te halen is echt heerlijk.. :P

Bovenaan