heb een probleem

hallo ben een meisje van in de 20 en heb een kindje van een jaar en een aantal maanden!
ben alleen staand en heb dan ook een vreselijk zware tijd achter de rug!
op een dag toen het me echt helemaal te hoog zat ging ik ghb proberen was al langer dan 2 jaar geleden of zo en dacht ach een keer kan geen kwaad
had een vreselijke onrust in mezelf waardoor ik niet met mezelf om kon gaan en waar ik ook hulp zocht niemand hielp me op de juiste manier!
en sliep nuchter 2 uur per dag wist niet meer wat te doen!
maar toen kwam ik er achter dat ghb voor heel veel dingen werkte op een positieve manier en dee het voor ik het besefte elke dag!
pak nu zo'n halve lt sterke ghb in de week en dat al 3 a 4 maanden 27/7!
nu wil ik stoppen maar durf niet naar een afkickkliniek te gaan!
aangezien ik echt te bang ben om mijn kindje kwijt te raken!
word helemaal gek want weet dat het niet kan maar stoppen lukt ook niet!
vind het ook echt slecht van mezelf en snap niet dat ik het zover heb kunnen laten komen!
verder ben ik een hele goeie moeder wel eens waar alleen staand maar heb alles voor mijn kindje over!
en krijgt alle liefde en aandacht die ze nodig heeft!
maar wil dit dan ook echt niet langer zo!
weet dat vele het niet zullen begrijpen!
en daar heb ik begrip voor want zelf begrijp ik het even min!
weet iemand hoe ik het beste kan stoppen?
en hoe dat zit met een afkickkliniek?
ben echt bang en men kindje is men alles die wil ik niet kwijt!
dan word ik echt gek!
kan iemand mij serieus tips of zo geven!
want ik ben ten einde raad!?

Wacky

Badass junkie
Ik snap dat je bang bent dat je kind word afgepakt als je naar een afkickkliniek gaat, hoe groot die kans is weet ik ook niet. Maar als je niet van de dope af komt gaat dat uiteindelijk zeker gebeuren. Dus ik denk dat je toch maar naar de afkickkliniek moet.

En vergeet niet het verschil te maken tussen van je kind te houden en het beste te willen voor je kind. Als je koste wat kost je kind bij je wil houden ondanks dat je verslaafd bent en misschien weinig kunt bieden aan je kind (Ik ben ervan overtuigd dat je alleen een kind goed kunt opvoeden als je zelf stevig in je emotionele schoenen staat) en geen hulp zoekt omdat je bang bent dat ze het van je af pakken, dan wil je niet het beste voor je kind.

Sorry als ik een beetje hard ben.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Afbouwen en kappen met die zooi! Je kindje zou motivatie genoeg moeten geven om op eigen kracht ermee te stoppen. Denk eens aan hoe onverantwoord het is om constant onder invloed te zijn in de buurt van zo'n kleine. Het klinkt hard, maar het is niet anders, stop voor het te laat is.

K.nurft

Experimenterende gebruiker
Blader eens door de talloze GHB verslaving-topics die er al zijn. Alles is al tot vervelends toe herhaald. Goed lezen en nu echt je verstand gaan gebruiken, waarschijnlijk hoef je dan niet eens naar een afkickkliniek.. Suc6 met lezen en afkicken!

3970

Wijs gebruiker
K.nurft zei:
Blader eens door de talloze GHB verslaving-topics die er al zijn. Alles is al tot vervelends toe herhaald. Goed lezen en nu echt je verstand gaan gebruiken, waarschijnlijk hoef je dan niet eens naar een afkickkliniek.. Suc6 met lezen en afkicken!

+1...succes

Vanadesse

Wijs gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Anon zei:
Bij verslaafde ouders ben ik altijd bang dat ze hun kind niet kwijtraken.
Good answer.
+1... En als je écht alles over hebt voor je kind, dan ook een afkick kliniek. Mijn vriendin heeft ook een verslaafde moeder, en god, je wilt niet weten hoe erg ze daar onder lijdt.

Vanadesse zei:
ExceptionalInsight zei:
Anon zei:
Good answer.
+1... En als je écht alles over hebt voor je kind, dan ook een afkick kliniek. Mijn vriendin heeft ook een verslaafde moeder, en god, je wilt niet weten hoe erg ze daar onder lijdt.

een ding wil ik heel duidelijk zeggen in het verhaal is niet dat ik mezelf goed praat of zo want dat doe ik niet voel me er al schuldig genoeg over!
maar wat ik zeggen wou is:
mijn kindje staat op nummer 1!
dus die krijgt de liefde en aandacht die ze verdiend en nodig heeft!
lacht alleen maar elke dag en ze is een gelukkig kindje!
voor de rest als ik bij wijze van zou moeten kiezen tussen melk of luiers of ghb dan kies ik voor wat mijn kindje nodig heeft!
dus de melk en luiers!
dat besef heb ik nog heel goed!
en zeg al ben een goeie moeder die onvoorwaardelijk van haar kindje houd!
en zal er alles aan doen om alles recht te zetten!
vooral voor men kindje!
want daar ben ik verantwoordelijk voor!
en aangezien ik de enige ouder ben voor men kindje!
zou ik er niet mee kunnen leven als ik er straks ook niet meer ben!
ga er alles aan doen om hier mezelf boven uit te vechten!
en de wilskracht heb ik zeker!
en het besef dat het anders moet ook!
had ergens gelezen dat het afkicken 2 dagen zou duren dat je door een hel gaat!
nou wat is 2 dagen voor mij apart een maand of zo door een hel nou in verhouding met het geluk van men kindje!
dat heb ik er zeker voor over!
want heb alles voor men kindje over!
echt alles!
en het geluk van men kindje gaat boven alles!
dat wilde ik even kwijt!
en hoe het dan toch zo ver heeft kunnen komen is voor mij ook een vraagteken?
daarom zal ik al mijn kracht en energie geven om me hier uit te vechten!
ben in iedergeval al een poging aan het houden om af te bouwen!
ene dag lukt het watbeeter dan de andere dag!
en heb al temazepam geregeld voor de ergste verschijnselen tegen te gaan als ik een stuk verder ben gekomen!
ben de hoop al lang verloren onderweg maar heb weer nieuwe hoop opgedaan en hoop echt dat het zonder afkickkliniek gaat lukken!
vroeg me trouwens wel af wat er bedoeld werd met???? Bij verslaafde ouders ben ik altijd bang dat ze hun kind niet kwijtraken.[/quote]
zeg maar?!

Vanadesse

Wijs gebruiker
gewoonikke zei:
vroeg me trouwens wel af wat er bedoeld werd met????
Anon zei:
zeg maar?!
Daar word mee bedoeld dat een verslaafde ouder een kind niet de juiste opvoeding kan geven wat het kind nodig heeft, en dat we bang zijn dat er juist word besloten dat het kind bij de verslaafde ouder mag blijven, terwijl het in de meeste gevallen beter is dat het er weg word gehaald.

azerty1987

Belezen gebruiker
je meot ongeveer 3-4 weken de tijd nemen om af te kicken zonder kliniek

ik weet niet wat je dosis is.
maar je moet dus iedere week je dosis met 1/3e verminder met wat je normaal gesproken nam.
doe dat 3 weken en het afkicken meot een stuk makkelijker worden.

als je neit kan slapen ect..

ga naar de huisarts (die heeft zwijgplicht!) en vraag om een slaapmiddel (het liefste geen bezo)

Atropa

Bewuste gebruiker
Bij een GHB verslaving zonder betrokkenheid van andere middelen, is verwaarlozing van het leven en de gezondheidaspecten die daar bij horen NIET aan de orde! Het gaat je niet om de craving indien je eenmaal verslaafd bent, maar je gebruikt om in een levendig vaarwater te blijven. Aanvankelijk begin je vaak vanwege de socialiteit en begaandheid met anderen, de rust en omdat het (echt bijna) geen na effecten heeft.

Je blijft je heel bewust van hoe belangrijk het maatschappelijke allemaal is, contact met vrienden-familie en hun welzijn (GHB blijft heel sterk empatisch!), zorgzaamheid en je verantwoordelijkheden.

Je psyche en lichaam wordt niet uit z'n lood geslagen door het doorgebruiken zelf, het maakt je eerder nadenkend met openheid. Maar het is de schaamte en de zucht van het altijd om de zoveel uur iets moeten nemen om niet fysiek en geestelijk vast te lopen.

Elke keer dat je een GHB dosis neemt om je withdrawals te dempen, voel je ook de vitaliteit van het leven en de bereidheid om daarvoor te blijven vechten. Je blijft gewoon je dagelijkse routine draaien. Je wordt wel wat bedwelmd, maar niet zozeer lui en apathisch zoals met wiet, alcohol, cocaine of opiaten. Je houd prikkelingen om wat van het leven te maken want ondanks je als een draad aan de fles zit, blijft deze je ook de bright side of life showen. Je blijft eerlijk met jezelf, je wilt gewoon als GHB verslaafde serieus worden genomen en niet in het rijtje worden geplaats van elke drugsverslaafde.

CHIASME zei:
haal wat pep?

dan ben je iig scherp als je de luier moet verschonen.

mijn reaktie is hier op:
ben altijd scherp en allert!

weet altijd wat te doen en hoe te reageren!
en speed pak ik zelden!
vanwegen mijn verleden met speed!
ben daar echt vreselijk verslaaft aan geweest na het jaren lang intenzief en veel te veel gebruikt te hebben!
dag in en dag uit!
ben daar ook alleen zonder eenige hulp van afgekickt!
gebruikte speed zo'n 3 a 4 jaar waarvan 2 jaar vloeibaar 10 tot 15 gram op een dag!
dus weet ook wel wat afkicken in houd!
en heb dat in iedergeveal al wel onder controlen!
kan dat zonder probleem af en toe doen!
had tot mijn verdriet niet voorzien wat GHB voor een verslavende en moeilijke afkick heeft!
als ik dat van te vooren had voorzien had ik het nooit zo ver laten komen!
want afkicken van de GHB is een hel!
met speed ook wel maar anders!
had dan ook na 2 of 2 en een half jaar geen drugs meer gebruikt te hebben
nog steeds de gevolgen psygise en ligaamelijk gevolgen van de speed!
ben dan ook echt bang!
voor alles!

J89

Misschien moet je eens naar een afkickkliniek gaan om gewoon te informeren?
je hoeft in eerste instantie niet gelijk te vertellen dat je ook een kind hebt toch?
want zover ik weet worden niet alle ghb verslaafden gelijk opgenomen
wie weet kunnen ze wel met jou samen een plan maken om zelf af te kicken
met begeleiding van buitenaf
met stil zitten zul je iig niks bereiken!
iig wens ik je heel veel succes, doe het voor je kind! (en jezelf uiteraard)
enne, nja let maar niet op sommige zure reacties hier
het blijft een forum, retard gehalte is vaak vrij hoog op dit soort fora's :grin:

J89 zei:
Misschien moet je eens naar een afkickkliniek gaan om gewoon te informeren?
je hoeft in eerste instantie niet gelijk te vertellen dat je ook een kind hebt toch?
want zover ik weet worden niet alle ghb verslaafden gelijk opgenomen
wie weet kunnen ze wel met jou samen een plan maken om zelf af te kicken
met begeleiding van buitenaf

snap wat je bedoeld moeilijke is dat ik daar al ervaaring mee heb!
toen ik ging stoppen met men speed probleem heb ik een hele tijd 2 x in de week geplast om aan te tonen dat ik cleane was heb daar een paar gesprekken gehad zeg maar maar dat was echt doelloos mijn ervaaring met een afkick klieniek is dus dat ik er niet in geloof!

want je moet het zelf doen!

ben zelf gestopt en ben er ook zelf zonder hulp of zo weer boven op gekomen!

en geloof er ook in dat als ik echt wil stoppen met ghb ik dat zelf ook kan!
maar de angst dat het niet gaat lukken is er ook nog!
en zodra ik me dus meld bij een afkick kliniek dan spelen ze dat gelijk door aan de kinderbescherming!
ben er nog door hun zelf door gewaarschuwd zeg maar!
dus vandaar dat ik zo bang ben!
want dat wil ik echt niet!
zoals ik al eerder zij ben een goeie moeder en men kindje heeft alles wat ze nodig heeft!
dus zie geen rede dat dat beeter zou zijn of zo!
een kind is in veel situaties beeter bij de ouders af!
dan dat het in een opvang/tehuis zit!
want heb vaak gezien dat dat mensen oas echt verknipt!
en aangezien bij mij mijn kindje op nummer 1 staat!
en ik een heel sterk verantwordings gevoel!
en zo!
dus vandaar dat de wanhoop na bij is!
want wil alles maar sta aan de grond genaageld zeg maar!

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Goddamn woman, toon een beetje karakter! En praat je verhaaltjes een beetje consequent aan elkaar. Je zegt dat je een goede moeder bent.. een goede moeder is niet verslaafd. Wat ons gelijk brengt op punt 2, je kindje heeft alles dat ze nodig heeft, vind je? Om te beginnen heeft ze een moeder nodig die niet verslaafd is!

Uit je reacties blijkt dat je een nogal verslavingsgevoelig karakter hebt, is het dan niet eens tijd om in te zien dat drugs misschien niets voor jou zijn omdat je er niet mee om kunt gaan?
Verantwoordelijkheidsgevoel noemt ze dat, neem die verantwoordelijkheid dan en kap met die zooi!

Je staat aan de grond genageld? Hoe dan in godsnaam? Je wilt stoppen, dus je stopt, simple as that.

Sarori

Bewuste gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Je staat aan de grond genageld? Hoe dan in godsnaam? Je wilt stoppen, dus je stopt, simple as that.
+1

Je hebt geen keus 'gewoonikke', want verslaafd zijn en een klnd opvoeden gaat gewoon niet samen!

Ook al kun je het nu misschien nog verborgen houden als je een buisje achterover gooit, er komt een tijd dat de kleine het door gaat krijgen, al is het alleen al door het zenuwachtige gedrag van mama om maar even alleen te kunnen zijn. Kinderen voelen sfeer en spanningen vaak heel goed aan. Voor jouw kind is het vreselijk om mee te moeten maken dat haar moeder zich slechts met behulp van wat dagelijkse buisjes drugs op de been weet te houden. En wees nou eens eerlijk: wie of wat staat er nou op de eerste plaats als jouw withdrawls beginnen?...

Stop met klagen en jeremiëren en doe wat je moet doen!! Je beseft kennelijk nog niet wat jij je kind nu al aandoet met je GHB verslaving. Het is voor jou de hoogste tijd om heel snel wakker te worden.

Sterkte :wave:

Ja precies

Bewuste gebruiker
Ik ben zelf ook alleenstaande moeder en heb een half jaar ook dagelijks GHB gebruikt. Het is makkelijk om te zeggen dat je dan geen goede moeder bent, maar ik weet dat het daar niks mee te maken heeft..Tuurlijk wil jij het allerbeste voor je kindje en baal je ervan dat je verslaafd bent. Die verslaving zegt niks over het feit of je al dan niet een goede moeder bent.. Maar natuurlijk moet je er wel mee stoppen, dat zie je zelf ook wel in. Ik heb er zelf cold turkey mee kunnen kappen en dat wens ik jou ook toe. STOP ER GEWOON MEE, je kunt het echt! Ik had er zelf geen afkickkliniek voor nodig, maar als jij denkt dat je dat nodig hebt, doe dat dan. Ik geloof echt niet dat je dan je kindje kwijt zal raken. Dat gebeurt eerder als je gewoon doorgaat met je GHBgebruik. Ik ben zelf jarenlang verslaafd geweest aan speed en ben hierdoor 2 maal opgenomen geweest op de psychiatrie afdeling van het ziekenhuis vanwege een speedpsychose. Het was toen bekend dat ik speed gebruikte, maar mijn kindjes zijn godzijdank toen niet van me afgenomen. Zoiets moet natuurlijk niet te vaak gebeuren, want dan wordt de kinderbescherming wel ingeschakeld. Maar ik ben er gelukkig inmiddels mee gekapt, dus dat zal me niet overkomen. Ik weet hoe schuldig je je kan voelen als moeder zijnde als je drugs gebruikt. Dat schuldgevoel is ook wel terecht, dus stop er alsjeblieft mee. Je kunt het, echt. Heeeeeeel veel sterkte en succes ermee, alles komt goed!

Sarori

Bewuste gebruiker
Mijn moeder lustte vroeger wel een slokje. Ze was niet slecht, maar heeft daardoor wel veel verpest :(

lunatic

Wat doet iedereen hier toch moeilijk! Een ghb-verslaafde kan je niet vergelijken met een alcoholist! Mensen kunnen gewoon goed functioneren met ghb.
Alleen de onthoudingsverschijnselen zijn nogal heftig.
Maar als je cold turkey wil stoppen kan je beter wel even je kindje ergens anders onderbrengen. Ik had meestal een paar dagen geen besef van tijd als ik stopte en voelde me zo slecht dat ik amper normaal kon lopen.
Wat ik doe is overstappen op gbl, daar heb je minder van nodig en werkt langer. Dit bouw je in 5 dagen zo ver mogelijk af. Dan haal je een zooi drank in huis. Je neemt je laatste shot en gaat wachten tot je begint te trillen. Dan begin je aan de drank. Je merkt dat het trillen overgaat, maar na een tijdje word het licht wel vaag. Pas als je het echt niet meer uithoud na een 6 of 7 uur, dan neem je een hoeveelheid ghb (geen gbl!) die je normaal nam aan gbl. Bijv afgebouwd tot 1,5ml gbl, dan kan je in die plaats 1,5ml ghb nemen. Dit is wel je laatste. Je wacht tot het trillen weer begint, maar dit zal een stuk minder heftig zijn.
Dan drink je nog een zootje alcohol, rookt een joint en gaat naar bed. Je word de volgende dag wakker, ghb-vrij. Het zou kunnen dat je dan nog wat lichte onthoudingsverschijnselen hebt. Dit kan je oplossen met enkele borrels. De dag erna zal je merken dat je echt niks meer nodig hebt. Waarschijnlijk kan je je niks meer herinneren van de dagen ervoor en je zal het raar vinden dat je een paar dagen verder bent. Als je je slecht voelt kan je nog een jointje roken, maar dat is ieder voor zich.
Je bent nu wel clean en KLAAR

PS; dit lijkt allemaal best makkelijk en misschien leuk met al die drank, maar dat is het dus echt niet! Je moet ook opletten dat je niet veelteveel zuipt, want dan word je zo verrot dat je misschien later weer ghb pakt.

lunatic

ExceptionalInsight zei:
Ja goed zo, de ene verslaving vervangen door de volgende.

lunatic zei:
Wat doet iedereen hier toch moeilijk!
En terecht.

Beste moraalridder, die alcohol raak je niet zomaar verslaafd aan. Dat heeft wel meer tijd nodig. Ik red het wel met een kratje tegen de afkick verschijnselen.
GHB is erg hardnekkig, maar als je weet hoe het moet is eraf komen geen probleem!

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
lunatic zei:
Beste moraalridder, die alcohol raak je niet zomaar verslaafd aan. Dat heeft wel meer tijd nodig. Ik red het wel met een kratje tegen de afkick verschijnselen.
GHB is erg hardnekkig, maar als je weet hoe het moet is eraf komen geen probleem!
Moraalridder mn reet, gezond verstand noemen we dat. Mevrouw laat zelf al blijken dat ze een verslavingsgevoelig karakter heeft en dan ga jij haar de easy way out aanraden door middel van het volgende roesmiddel. Een bezoekje bij de plastisch chirurg is een beter idee want het enige dat zij nodig heeft is de ballen om te stoppen.

Sarori

Bewuste gebruiker
lunatic zei:
Wat doet iedereen hier toch moeilijk! Een ghb-verslaafde kan je niet vergelijken met een alcoholist! Mensen kunnen gewoon goed functioneren met ghb.
Tuurlijk! Je hebt helemaal gelijk! Geloof je dat echt zelf wat je hier nu schrijft? Jij denkt dat je gewoon goed functioneert, dat is hem nou net het probleem. Je bent gewoon de hele dag verdoofd en omdat je dat de hele dag bent, besef je het niet meer, het voelt als normaal.

Een van mijn ooms was zwaar alcoholist: was eeuwig onder invloed en volstrekt "normaal". Pas als hij te weinig alcohol dronk (en hij dronk extreem veel) kreeg hij ontwenningsverschijnselen. Net als bij GHB. Ik zie er maar weinig verschil tussen.

Ik lees hier bij voortduring op dit forum van ghb-gebruikers die met grote regelmaat even nokkie gaan...dat functioneert allemaal prima ja.

Gewoonikke doet er verstandig aan te stoppen met die rommel en wel nu. In het belang van je kind. Die verdient een moeder die nuchter is en echte emoties kan tonen.

Je kunt hier vast wel afbouwschema's vinden op dit forum hoe je dat snel en verantwoord kunt doen. Ik heb me er zelf niet in verdiept. Cold Turkey schijnt alleen niet zo gezond te zijn, dat is mij wel duidelijk.

Gewoon doen! Heel veel sterkte!
:wave:

fatsoen1

jij hebt inderdaad een probleem. Als je een speedverslaving inlevert voor een ghb verslaving heb je klaarblijkelijk behoefte altijd in een roes te verkeren. Daar is niet eenvoudig vanaf te komen tenzij je jezelf heel lang kut wilt voelen

Flugeltje

Wijs gebruiker
Sarori, dat is een groot verschil .... Met een ghb verslaving kan je perfect functioneren in de maatschapij

Sarori

Bewuste gebruiker
Zet dat perfect maar tussen aanhalingstekens Flugeltje.

GHB is gewoon een verdovend middel. Als je lichaam zich erop heeft ingesteld, kunt je er wel mee functioneren ja. Maar het blijft een beetje triest als iemand zijn/haar dag niet meer door kan komen (of niet meer in slaap kan vallen) zonder om de zoveel uur een smerig goedje uit een buisje te drinken. Dan ben je gewoon zwaar verslaafd.

Dat wilde ik ermee zeggen.

De vergelijking die ik met alcohol maakte blijft gewoon intact. Mijn oom had een café en dronk dagelijks zo'n 60 glazen bier...dronken was hij er nooit van, hij liep recht en sprak helder. Als je niet beter wist dan merkte je niets aan hem. Maar o jee als hij even geen drank binnen handbereik had: dan begon hij te waggelen en met dubbele tong te spreken, iets wat ik pas ga doen als ik juist teveel gedronken heb.

Als mijn oom naar de verjaardag van zijn moeder (mijn oma) ging, moest mijn vader ervoor zorgen dat er een krat bier achter in zijn auto stond, zodat hij zogenaamd even een ommetje kon maken omdat het te warm zou zijn binnen.....hij kreeg dan gewoon ontwenningsverschijnselen en had dus drank nodig... :confused:

Datzelfde patrooon zie ik bij iemand die iedere dag GHB nodig heeft om te functioneren.

No offence verder, maar wie dat normaal vindt verklaar ik voor gek :)

Ja precies

Bewuste gebruiker
Het is mij gelukt om na 12 jaar speedverslaving er 2 maanden geleden cold turkey mee te stoppen. Om dit makkelijker te maken, nam ik een paar weken elke dag wat GHB. Na een paar weken was die GHB ook niet meer nodig en ben ik daar ook cold turkey mee gestopt. Nu gebruik ik dus niks meer, hooguit soms wat GHB in het weekend, puur in recreatieve vorm. Wat ik maar wil zeggen is dat het dus echt wel goed kan komen, wilskracht is the magic word. Succes!!

andise

afkicken van een zware ghb verslaving is levens gevaarlijk kan diverse klachten en zelfs de dood tot gevolg hebben een zware verslaving is 100 tot 150 ml per 24 uur
neem altijd contact op een een versalvingszorg instelling in de buurt weten zei niet hoe te handelen laten ze dan bellen naar VNN of NOVADIC KENTRON die weten wat ze moeten doen

CHIASME zei:
haal wat pep?

dan ben je iig scherp als je de luier moet verschonen.

hallo wilde even zeggen dat ik geen pep nodig heb om alert te zijn!
das de ene verslaving naar de andere inruilen!
en daarbij komt dat ik daar al helemaal niet wijzer van word!
functioneer gewoon goed!

Atropa zei:
Bij een GHB verslaving zonder betrokkenheid van andere middelen, is verwaarlozing van het leven en de gezondheidaspecten die daar bij horen NIET aan de orde! Het gaat je niet om de craving indien je eenmaal verslaafd bent, maar je gebruikt om in een levendig vaarwater te blijven. Aanvankelijk begin je vaak vanwege de socialiteit en begaandheid met anderen, de rust en omdat het (echt bijna) geen na effecten heeft.

Je blijft je heel bewust van hoe belangrijk het maatschappelijke allemaal is, contact met vrienden-familie en hun welzijn (GHB blijft heel sterk empatisch!), zorgzaamheid en je verantwoordelijkheden.

Je psyche en lichaam wordt niet uit z'n lood geslagen door het doorgebruiken zelf, het maakt je eerder nadenkend met openheid. Maar het is de schaamte en de zucht van het altijd om de zoveel uur iets moeten nemen om niet fysiek en geestelijk vast te lopen.

Elke keer dat je een GHB dosis neemt om je withdrawals te dempen, voel je ook de vitaliteit van het leven en de bereidheid om daarvoor te blijven vechten. Je blijft gewoon je dagelijkse routine draaien. Je wordt wel wat bedwelmd, maar niet zozeer lui en apathisch zoals met wiet, alcohol, cocaine of opiaten. Je houd prikkelingen om wat van het leven te maken want ondanks je als een draad aan de fles zit, blijft deze je ook de bright side of life showen. Je blijft eerlijk met jezelf, je wilt gewoon als GHB verslaafde serieus worden genomen en niet in het rijtje worden geplaats van elke drugsverslaafde.

bedankt voor je berichtje vroeg me af hoe je aan de theorien komt maar het klopt allemaal wel!
zat het te lezen en vroeg me af of je het weet omdat het dicht in je omgeving is gebeurd met vrienden/famillie of of je uit zelf ervaaring spreekt!
weet niet wat het is maar das wel wat er dagenlijks 1 miljoen x door mijn gedachten gaat!

lunatic

Nu lees ik het ook, ja goeie tekst, atropa.
Het is denk ik ook best een probleem dat mensen zich snel schamen om naar een verslavingszorg te gaan. Niemand wil de stempel "junk" in zijn medisch dosier. Het is ook vervelend, want je arts gaat dan met alles rekening houden wat hij voorschrijft bij andere kwalen in de toekomst. Bijvoorbeeld pijnstillers of benzo's, krijg je per keer maar een beetje mee.

noeli

idd ga na de dokter vraag om iets rustgevens.
en kick zo langzaam af,
ben ook zwaar verslaafd geweest, het helpt egt
als er iets is, kun je t me vragen :)

Bovenaan