heb een probleem

lunatic

Experimenterende gebruiker
Als je niet zo heel lang gebruikt, enkele maanden ofzo, dan kan je met diazepam in een paar dagen van de ghb af komen. Is mij ook gelukt. Zonder depressie erna, ik voelde me kiplekker.

J89

Experimenterende gebruiker
thesuger zei:
en gewoon afbouwen en dan stoppen niks moeilijks aan is mij ook gelukt
dit verschilt natuurlijk heel erg per persoon he
en er zijn vele factoren die daar ook in meegerekend moeten worden.
de conclusie trekken; er is niks moeilijks aan, slaat nergens op..

junkieghb

Newbie
fatsoen1 zei:
jij hebt inderdaad een probleem. Als je een speedverslaving inlevert voor een ghb verslaving heb je klaarblijkelijk behoefte altijd in een roes te verkeren. Daar is niet eenvoudig vanaf te komen tenzij je jezelf heel lang kut wilt voelen

O ja, dit is hele constructief advies! Das is echt de motivatie die ze nodig heeft. Gewoon stoppen is echt niet zo makkelijk. Zeker niet als je lichamelijk en geestelijk verslaafd ben.
Gewoonikke, ik snap precies waar je doorheen gaat, want ik zit er ook midden in. Heb al een project van verslavingszorg doorlopen (14 weken groepshterapie, 2 uur per week) en ik begin nu pas echt te begrijpen hoe een verslaving in elkaar zit. Ik ben nog steeds lichamelijk verslaafd, maar ben er geestelijk wel klaar mee. Sta nu op de wachtlijst voor de detox. Ik heb de afgelopen maanden geleerd WAAROM ik verslaafd ben (want verslaving heeft altijd een onderliggende reden). Pas als je je problemen (de redenen waarom je ben gaan gebruiken) aanpakt, kan je echt afkicken. Je moet dus echt zo snel mogelijk je aanmelden bij je plaatselijke verslavingszorg. Je hoeft echt niet zo snel bang te zijn dat je je kindje kwijtraakt. Als jij laat zien dat je er alles aan doet om van je verslaving af te komen, zal niemand je je kindje weghalen.

Succes

*.exe

Belezen gebruiker
Hallo, fatsoen1 heeft gewoon gelijk; de ene verslaving inruilen voor een andere is dom. Ga nou niet zeggen dat het goed is als je van een verslaving afwil en je doet iets waardoor je verslaafd blijft. Het goedje maakt niet uit.

En het is geen motivatie die ze wel of niet nodig zou hebben maar een nuttige waarschuwing. 'Gewoon stoppen' heeft ie het niet over he, alleen jij.

Maar ja, als je 14 wkn x 2u = 28u groepstherapie nodig hebt gehad om te begrijpen hoe een verslaving in elkaar steekt . . en dan nog niet doorhebben dat je het ene niet moet inruilen voor het andere . . Bij Spuiten & Slikken gaat het nog sneller . .

Elke rukker snapt toch dat het ietsje dieper gaat dan alleen het willen van het stofje. Of ben je niet lang genoeg verslaafd? Of te lang misschien?

Pardon, maar werd ff pissig van je 'slimme' gelul. Je denkt dat je eindelijk en als enige het wiel uitgevonden hebt ofzo en dat projecteer je even op iemand die een nuttig advies geeft.

:wave:

*.exe

Elfquest

Bewuste gebruiker
gewoonikke zei:
CHIASME zei:
haal wat pep?

dan ben je iig scherp als je de luier moet verschonen.

mijn reaktie is hier op:
ben altijd scherp en allert!

weet altijd wat te doen en hoe te reageren!
en speed pak ik zelden!
vanwegen mijn verleden met speed!
ben daar echt vreselijk verslaaft aan geweest na het jaren lang intenzief en veel te veel gebruikt te hebben!
dag in en dag uit!
ben daar ook alleen zonder eenige hulp van afgekickt!
gebruikte speed zo'n 3 a 4 jaar waarvan 2 jaar vloeibaar 10 tot 15 gram op een dag!
dus weet ook wel wat afkicken in houd!
en heb dat in iedergeveal al wel onder controlen!
kan dat zonder probleem af en toe doen!
had tot mijn verdriet niet voorzien wat GHB voor een verslavende en moeilijke afkick heeft!
als ik dat van te vooren had voorzien had ik het nooit zo ver laten komen!
want afkicken van de GHB is een hel!
met speed ook wel maar anders!
had dan ook na 2 of 2 en een half jaar geen drugs meer gebruikt te hebben
nog steeds de gevolgen psygise en ligaamelijk gevolgen van de speed!
ben dan ook echt bang!
voor alles!

Hoe gaat het nu met je?
Ben je inmiddels al aan het afbouwen of heb je contact gezocht met aan arts?
Ik zou het langzaam afbouwen als ik jou was en juist geen benzo's/alcohol of andere middelen gebruiken om de afkick te dempen. Dan blijf je namelijk nog steeds dezelfde receptoren in je hersenen bezetten. Gewoon steeds een klein beetje minder nemen op een dag en niet in 1 keer stoppen. Dat is gevaarlijk.

Bovenaan