heb ik echt een probleem?

wee-man

Newbie
Hallo mensen , ik ben hier nieuw op dit forum dus zal ik me maar even voorstellen. :)
Ik ben een jongen van 16 jaar erg makkelijk in de omgang ik kan met iedereen goed overweg tot op een zekere hoogte. Veel mensen vertellen me dat ik nu toch echt serieus moet overwegen om met alles te kappen dat ik de verkeerde kant uitga. ik ben dat ook echt van plan want ik ga de laatste tijd erg veel om met een hele lieve meid waarvan ik hoop dat het iets kan worden maar zolang ik een 'junk' ben kan ik dit wel vergeten zei ze...

Op mijn 13e begon ik met roken toen dat station eenmaal gepasseerd was ging ik opzoek naar iets nieuws, Ik ontdekte wiet net als de rest van mijn vrienden groep en ik zag dat er veel vraag naar was en dat de mensen in mijn omgeving er ook veel geld voor over hadden dus jullie snappen hem al wel denk ik. :tongueout:
Ik heb toen een maandje of 2-3 wiet verkocht aan vrienden en mensen van school, dit verdiende erg goed en ik zag er ook totaal geen gevaar in ( wat ook weer een van mijn velen problemen is).

nou toen werd ik als jonge van 13 naar de directeur geroepen en daar stonden de directeur mijn mentor en een van mijn vaste klanten. Wonder boven Wonder mezelf uit de situatie weten te lullen, Ik ben namelijk al zeg ik het zelf een expert geworden in het verdraaien van verhalen , liegen en manipuleren. Maar goed na dat incident ben ik een half jaartje van drugs afgebleven wel veel geëxperimenteerd met alcohol maarja dat is legaal :tongueout:

Op mijn 14e kreeg ik mijn eerste xtc pilletje van een vriend van mij, ik wist totaal niet wat ik er van moest verwachten maar ik was er gewoon heel erg benieuwd naar. Nou dat was me wat zeg onbeschrijfelijk hoe ik me toen voelde alleen de 3 dagen kaakpijn daarna vond ik wat minder , kleinigheidje hou je :tongueout:

Dit was misschien anderhalf jaar 2 jaar geleden toen was het een keertje in de maand blowen of een keertje op een feestje een puntje speed of een pilletje.

maar het afgelopen jaar is het drugsgebruik naar een heel ander niveau gegaan.

Ik herontdekte blowen en ik vond het weer geweldig iets wat eerst 1 keer in de week was ging al snel naar iedere dag. Toen kwam de speed erbij dat was puur recreatief.
Met mijn vrienden mocht ik niet meer omgaan van mijn ouders.

Ik raakte bevriend met een groep mensen, 't zijn nu echt mijn beste vrienden ze steunen en zullen mij ook helpen in alles wat ik doe, maar hier werd het pas echt serieus.
Over het algemeen ben ik altijd heel vrolijk en positief geweest ben ook erg christelijk opgevoed en neem het christendom ook erg serieus , niet als religie maar als manier van leven.

Ik leerde een meisje kennen en het was ware liefde het enige wat ons tegenhield was mijn drugsgebruik ze zat er verschrikkelijk mee dat ik iedere dag blowden. Na 20 dagen niet geblowd te hebben toch weer de fout in gegaan flinke ruzie gehad daarna alles bijgelegd en ik mocht gewoon weer doorblowen. Na 4 maanden de gelukkigste tijd van m'n leven gehad te hebben kwam ik erachter dat ze al een flinke tijdje met een andere jongen bezig was en dat ze met hem verder wou.

Mijn leven stortte in elkaar en vanaf toen ging alles bergafwaarts.
Ik kwam in een depressie terecht waar ik hedendaags nog steeds niet uit ben.

Nachtenlang wakker liggen , niet meer eten , kapot gaan van het nadenken over alles.'
Iedere dag blowen en pep en dat gaat nu al zo'n 4-5 maanden door.
Ik ben van 74 kilo naar 60 kilo gegaan ben 1 meter 88.

Ik ben gewoon niet meer hoe ik vroeger was ik ben altijd chagerijnig nooit meer vrolijk erg negatief niks is leuk en ik heb nooit ergens zin in.
Ik wil graag weer positief en leuk in het leven staan en ik wil weer onder de mensen komen en misschien wel een relatie beginnen als de kans zich voordoet :tongueout:

Ik denk dat ik dat kan het enige waar ik doodsbang voor ben is dat het me niet lukt, als ik voor een teleurstelling kom te staan dan kan ik er niet mee omgaan en dan val ik weer gelijk in m'n vaste patroon.

Ik hoop dat jullie mij misschien tips of informatie kunnen geven over hoe ik mijn situatie zou kunnen beteren, ook hoop ik dat iedereen op een volwassen manier op dit topic reageert en geen onzin berichten gaan sturen. Als jullie iets weten wat mij zou kunnen helpen hoor ik dat erg graag.

Bedankt en de groete :)

sinslord

Belezen gebruiker
Jou vriendin is gek,

Jij zit in een normaale fase in je puberteit.

Als mijn vriendin zou zeggen: Ik wil je niet zolang je een "junk" bent, kan ze het vergeten.

Das erg zwak en betekend dat je je als persoon moet veranderen naar haar "wereldje" dat is dus geen echte vriendschap.

Ik zou meteen contact hebben verbroken want dat gebeurd dan toch wel een keer.

Advies: Als je een meid tegen komt, hoop dan dat het een meid is met gezond-verstand en begrip. Ik kan me wel voorstellen dat je je blowen moet minderen naar 2a3x perweek ipv iederedag.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Beste Wee-man,

Je bent nog erg jong en je kampt met problemen die op jouw leeftijd genoeg voorkomen, maar dat zou niet zo moeten zijn. Je wiet en speed gebruik is natuurlijk niet goed, maar dat weet je natuurlijk ook wel. Uit (veel) ervaring weet ik dat veel vrouwen niet echt dol zijn op mannen met dagelijkse drugsgewoontes, tenzij ze dat zelf ook doen. En ze is niet gek of wat dan ook, maar ze vind het gewoon niet leuk dat iemand waar ze om geeft, elke dag drugs gebruikt, net zoals je ouders dat ook niet leuk zullen vinden (in de meeste gevallen).

Nachtenlang wakker liggen , niet meer eten , kapot gaan van het nadenken over alles.'
Iedere dag blowen en pep en dat gaat nu al zo'n 4-5 maanden door.
Ik ben van 74 kilo naar 60 kilo gegaan ben 1 meter 88.

Met alle respect voor sinslord, dit is geen normale fase in je pubertijd, en het laatste wat je moet doen is een vriendin vinden die dit gedrag accepteert. Een vriendin die dit accepteert is een vriendin die het geen reet uitmaakt als jij kapot gaat, want dat is precies waar je nu mee bezig bent. Op zo'n leeftijd met zo'n lengte/gewicht combinatie is levensgevaarlijk.

Zet relaties maar even helemaal uit je hoofd, ik weet dat op jouw leeftijd je daar veel mee bezig bent, maar een relatie gaat je niet redden. Als jij zo doorgaat als nu zul je de ware echt niet tegen komen en die gaat je ook echt niet bevrijden van je drugsgebruik. Stel eerst je eigen zaakjes op orde, ga voor jezelf na wat je nu eigenlijk wil. Speed en wiet? Is heerlijk, dat vind ik ook, maar daar kun je geen leven mee opbouwen, in ieder geval niet het leven dat jij wil. Kun je zelf stoppen met de speed en de wiet of heb je daar hulp bij nodig? Dat zijn vragen waar je nu echt mee bezig moet zijn, want als je dat niet doet kan deze verslaving je hele leven kapot maken. Drugs zijn echt niet vrijblijvend of een "jeugdzonde", er dient serieus mee om te worden gegaan, zeker in jouw geval. Want je gebruikt drugs nu al om je ellende mee weg te spoelen. En dat lukt niemand.

sebatian

Bewuste gebruiker
Emotioneel begrijpbaar (verliefdheid of het weg zijn van het kan aardige lichamelijke dingen teweeg brengen, euforie, niet of juist veel eten enz) hoef je niet 16 voor te zijn! Je probeert gedachten te verzachten of weg te werken, prima en ok, maar klinkt niet leuk wat je doormaakt, geen advies gewoon process,
take care

Trouwens rare reacties met emphasis over drugs en moraliteit, ga je goed!

sinslord

Belezen gebruiker
Klopt Svali,

Mijn reactie was eigenlijk tesimpel ja.

Mijn bedoeling is dat experimenteren een fase is in je puberiteit, alleen ja ik had niet gelezen van de speed eerlijk gezecht, ik dacht dat het alleen om "wiet" ging mijn excuses.

Wel ik snap dat je een vriendin moet die je drugs gebruik niet accepteerd, alleen zei neemt ook niet genoegen met wie hij eigenlijk is. Als ik me moet veranderen om kans temaken bij een meidje dan doe ik dat niet want whats next? en zou ik daar gellukig van worden?

Ik doe ook dagelijks blowen hoor, alleen als een meidje van mij echt houd dan zou ze wel begrip tonen (dus ook erover willen weten en waarom) Zou het ook zeker niet erg vinden als ze,
Zou vragen om het alleen sweekends tedoen.

In geval van speed.. tja das moeilijk want ik zou het dan stiekem doen denk ik.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Mijn bedoeling is dat experimenteren een fase is in je puberiteit, alleen ja ik had niet gelezen van de speed eerlijk gezecht, ik dacht dat het alleen om "wiet" ging mijn excuses.

Geen probleem, kan gebeuren.

Wel ik snap dat je een vriendin moet die je drugs gebruik niet accepteerd, alleen zei neemt ook niet genoegen met wie hij eigenlijk is. Als ik me moet veranderen om kans temaken bij een meidje dan doe ik dat niet want whats next? en zou ik daar gellukig van worden?

Nee, waarschijnlijk niet. Je moet je zelf niet willen veranderen voor een ander als je dat zelf niet wil. Daar schiet je niks mee op. Daarom zei ik ook dat het beter is om voorlopig niet te focussen op een relatie maar op jezelf. Maar wordt je dan wel gelukkig met die drugs maar zonder een vriendin? Een lastige keus, zeker als je verslaafd bent.

Ik doe ook dagelijks blowen hoor, alleen als een meidje van mij echt houd dan zou ze wel begrip tonen (dus ook erover willen weten en waarom) Zou het ook zeker niet erg vinden als ze,
Zou vragen om het alleen sweekends tedoen.

In geval van speed.. tja das moeilijk want ik zou het dan stiekem doen denk ik.

Heb ik gedaan, en het werd niks. Maar ik begrijp het stuk waarin je zegt dat je het wel nodig hebt en dat een vriendin snapt waarom je het doet, ook al lijkt het haar niks. Al zijn die dun gezaaid.

Bovenaan