Hebben vrouwen meer speed nodig???

Doodkapje

Wijs gebruiker
ik vraag het me af. ik ben van mening van wel want heb dubbel zoveel nodig als mijnen buddy.

dus als er al zo'n topic bestaat :

LINK PLEASE NO COMMENTS

anders posten maar...
:wave:

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Hmm ik heb wel vrij veel nodig om echt leip te worden of goed wakker te blijven, maar dat heeft denk ik iets meer met tolerantie te maken dan met mijn geslacht :P

matthijs

Badass junkie
Is het niet zo dat bij stoffen die door de lever worden afgebroken mannen daar minder gevoelig voor zijn dan vrouwen? Alcohol, xtc en dus ook speed zou je zeggen.. Maar dit weet ik ook absoluut niet precies...
Waarschijnlijk zal tollerantie bij jou ook wel een rol spelen.

Doodkapje

Wijs gebruiker
ik weet dat vet sommige stoffen wel op neemt en andere niet (alcohol).

vrouwen hebben een groter vetpercentage als mannen in het algemeen dus vandaar dat ze rapper dronken worden. zou dit voor speed ook zo kunne zijn???

ruud128

Experimenterende gebruiker
vrouwen hebben normaal juist minder nodig dan mannen om hetelfde effect te bereiken. Behalve natuurlijk als de vrouw al langer speed gebruikt dan de man of speed van slechtere kwaliteit is dan die van de man.

Wat ook een rol speelt is het lichaamsgewicht, weeg je 100kg heb je mer nodig voor hetzelfde effect dan iemand van 50.

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Mja ook voor ik tolerantie had moest ik al meer nemen.. Zou misschien kunnen komen door mijn adhd?? DjodDjo heeft exact hetzelfde..

pepito

Bewuste gebruiker
Als medicatie bij ADHD wordt nog steeds (naast methylfenidaat hcl) dexamfetamine voorgeschreven en gebruikt. Dus als je serieus ADHD hebt....dan klopt je redenatie....

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik heb een matige vorm van ADHD, gebruik speed ook vaak om rust in mn hoofd te krijgen. Maar dan ligt het bij mij en DjoDjo dus waarschijnlijk aan de ADHD :)

pepito

Bewuste gebruiker
Ja en dat is geen grap. Bekend= bij ADHD zorgen amfetamines voor rust (eenvoudig gesteld: plus + plus= min) totdat bep. niveau van de gebruikte stof overschreden wordt....

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Mja dat wist ik ook wel van die rust enzo, maar nooit echt bij nagedacht dat ik daarom ook meer nodig heb :)

Nonstop

Newbie
Bij mij is het toch omgekeerd, ik neem veel minder dan m'n ventje...zou nogal mislopen moest ik evenveel nemen denk ik zo....

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik kan er ook "beter tegen" dan mijn geliefde, maar volgens mij komt dat juist omdat mijn reserves eerder op zijn. Toen ik hem - anderhalf jaar geleden - leerde kennen was hij al een tijdje gestopt met speed. Ik gebruikte toen dagelijks en toen hij, via mij, dus ook weer begon had hij echt veeeeel minder nodig om het goed te voelen. Ik had wat dat betreft dus een hogere tolerantie. Inmiddels is dat verschil zo goed als verdwenen, hij heeft net zoveel nodig als ik. Toch val ik meestal als eerste in slaap. Maar ja, dat zou dus kunnen omdat mijn reserves eerder op zijn. Misschien hebben mannen dus wel meer reserve dan vrouwen, waardoor het lijkt alsof vrouwen er beter tegen kunnen, hoewel dan eigenlijk het tegendeel waar is. Het uitputten van je reserves levert op de lange termijn toch de meeste schade op....

jael_XX

Experimenterende gebruiker
ik heb zelf best veel nodig... maar dat is waarschijnlijk omdat ik het redelijk vaak en al langer gebruik..

azgaza

Badass junkie
Als je logisch kijkt naar hoe de stof werkt zouden vrouwen vanwege minder lichaamsvocht en gemiddeld kleiner en lichter zijn minder nodig moeten hebben, vrouwen hebben van bijna alles minder nodig. Maar wat praktijk voorbeelden daarvan betreft heb ik geen idee, ik heb het nooit gebruikt en niemand in mijn vriendenkring ooit. Maar het lijkt me logischer dat mannen juist meer nodig hebben.

lapzjen

Newbie
volgens mij gaat het juist om ....

de kwaliteit van de pep. Vrouwen zouden juist minder nodig moeten hebben.

Northawke

Wijs gebruiker
Persoonlijk heb ik altijd met minder kunnen doen dan m'n mannelijke 'collega's'. Dus in mijn geval gaat het zeker niet op.

Dr. Tommy

Badass junkie
met mijn ADD heb ik wat meer nodig en verder verschilt dat per persoon en kwaliteit van het poedertje natuurlijk maar dat is al vaker gezegd geloof ik.

Bovenaan