heeft blowen als kind gevolgen

Ik zit dus met een vraag, ik ben een jongen van 15 jaar, en lig flink achter op mn ontwikkeling vergeleken met andere uit mijn klas (bedoel dus baard in keel en die dingen) .de vraag is dus , kan dit komen door veel blowen of andere drugs ofzo? Ik lijk veel jonger dan de normale 15 jarige, je zou me echt een jaar of 13 schatten. :wink: Hierbij rook ik dus al 2 jaar wiet, eerst heel soms eens een keertje en t werd steeds vaker. Nu al anderhalf jaar dagelijks waarbij ik nu dus op een hoogtepunt zit van 5 joints per dag. Verder heb ik ook een aantal andere dingen gebruikt waarvan k niet weet of dat misschien de oorzaak is? Heb op mn 14e een keer een halve schijf gegooid, en 2x getruffeld, 3 maanden geleden en een maandje geleden. Weet iemand iets? Kan ook gwn zo zijn dat ik laat in ontwikkeling ofzo ben maar ben tkch niet helemaal zeker van de zaak door de drugs enzo? Alvast bedankt

Narayani

Bewuste gebruiker
Heel erg stom en onnodig om zo jong al aan de drugs te zitten en dan 5 joints per dag dat is natuurlijk niet normaal hoop dat je dat zelf ook snapt. Om maar niet te spreken over het feit dat je harddrugs hebt gebruikt. Je zegt het zelf al in de titel je bent nog een kind je zit nog niet eens in de puberteit. Je neemt enorme risico's door zo te fucken met de ontwikkeling van je hersenen.

Wat betreft het lichamelijke pubergedeelte je drugsgebruik zal zeker niet geholpen hebben maar 'troost' je met de gedachte dat iedereen op zijn eigen tempo ontwikkelt, er zijn bijvoorbeeld ook meisjes die pas op hun 18e voor het eerst ongesteld worden dus ik zou me niet te veel druk maken om dat klasgenoten al de baard in de keel hebben. Op jouw smoketempo klink je over een jaartje toch wel alsof je al jaren zware shag rookt (vet stoer). Zoek hulp om van je overmatige drugsgebruik af te komen!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
nee, je lichamelijke ontwikkeling zal hier niet echt door beïnvloed worden. Elk persoon verschilt. Sommigen hebben meer baard in de keel dan anderen.

Jouw gebruik is wel schokkend voor je leeftijd. Je geestelijke ontwikkeling zal dus wel flink afremmen en de kans op geestelijke klachten in de toekomst is reëel. Dagelijks blowen, vooral 5 joints per dag, is voor (bijna) iedereen een zware aanslag op de geest. Voor een 15 jarige is dat funest.

Mijn advies? Maak je vooral geen zorgen om je baard in de keel, die komt wel meestal :) Zorg wel even dat je de komende jaren stopt met blowen, en ga pas weer jointjes roken als je maat kunt houden. Klinkt onaardig, maar is goed bedoeld!

Bovenaan