Heerlijk najaar!!

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Natuurlijk is de goed sativa shiva mij goed gezind vandaag. Net nadat ik een lekkere kop thee heb genuttigd heb ik een fakkel gedraaid en ben met de hond een stukje gaan lopen... Zag allemaal politiewagens staan bij een tuin net buiten mijn woonplaats ik met mijn joint natuurlijk even checken of ze weer wiet aan het ruimen zijn aangezien het seizoen ervoor is. En ja hoor 16 planten zo groot als ze maar zijn konden, even gekeken gewacht tot ze vertrokken. Erheen gegaan en ongeveer 10 gram aan gevonden waar ze het opgeladen hadden op de gemeentewagen. Straks ga ik natuurlijk nog een keer kijken maar dan in de desbetreffende tuin zelf aangezien ze voor een hoop hadden laten vallen en ik door het heg heb gezien dat er in de tuin nog meer op de grond ligt. En heerlijk afgebloeide wiet ruikt zeer sterk natuurlijk ook omdat die nat is maar de toppen zien er toppie uit. Het enige nadeel is dat er wat zand op sommige topjes zit maar aangezien ik niet wil weten wat ze in de shop allemaal tussen de mix gooien en wat er op de wiet zit denk ik dat een beetje zand roken niet veel kwaad kan. Het gaat om minimale hoeveelheid zand want als twee topjes waren te vies die heb ik weggegooid maar het meeste was lekker groen een beetje purple kleurtje eraan. Echte goeie ouwe goed afgebloeid buitenwietje ben heel benieuwd als die droog is en over een uurtje even met de hond nog een keer kijken daar of er niet meer ligt in de tuin zelf... Moest het even kwijt mensen ben weer zo blij als me dit geluk overkomt. Alleen desondanks ik 25 ben gooit mijn pa natte wiet altijd weg waarom omdat hij niet wil dat ik met kweek te maken krijg aangezien marokanen hier verdwijnen en in mootjes gehakt worden als die wiet jatten. Ook al heb ik het gevonden daar is hij heel snel klaar mee gewoon wiet ligt hier overal op mijn kamer en de heroine liet die toendertijd zelfs nog liggen maar buitenwiet stinkt zo in het begin ja binnen ook en gooit hij het gewoon in de kachel. Maar deze keer niet hier blijft hij vanaf maar mijn kamer stinkt al aardig naar wiet momenteel...

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Denk toch eens aan interpunctie! :P
Mocht ik deze post willen voorlezen, dan heb ik longen nodig van 32000 liter want er komt geen einde aan je zinnen.

Maar dan heb je inderdaad geluk gehad!
Meestal laten ze toch echt niets achter, nog geen blaadje of takje.

Met het in de tuin gaan kijken zou ik wel oppassen ja. Voor hetzelfde geld komt de eigenaar net thuis, ziet geen planten meer (weet niet dat de joden die hebben weggehaald) en denkt dat jij de ripper bent.
Ik zou in ieder geval ook niets heel laten van de gene die ik dan in mijn tuin zou aantreffen :smoke:

De ergste geur is na een dag of 2 wel weg.
Als het echt een groot probleem zou kunnen zijn, kun je ze ook die eerste 2 dagen bijv. in een schuurtje leggen. Wat je ook doet niet ergens luchtarm wegstoppen in ieder geval.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ja snap je stukje van dat als het jezelf zou overkomen, maar ik heb situatie eerst heel goed geobserveerd. En nadat ik zag dat de politie de eigenaar zag meenemen gelijk na het ruimen, heb ik wel gedacht zal ik even snel erdoorheen lopen. Heb dit maar gelaten voor wat het is aangezien ik idd niet het gezeik ermee wil hebben dat ik ook nog op verboden terrein sta. De wiet overigens is al voor de helft droog heb 1tje uit gedraaid net maar die laat ik nog een paar uur liggen zodat de shag en de wiet goed aan elkaar gewend zijn. Heb alleen de mini mini topjes gebruikt want vind het zonde om die paar grotere nu al op te roken die laat ik minimaal tot woensdag liggen. Maar moet even 1 fakkeltje roken nu ik nog nuchter ben om te kijken of ik er een beetje stoned van wordt. In het verleden deed ik vaker planten jatten totdat ik op een moment met teler erover gepraat had en dat ik tot de conclusie kwam dat dat vies lullig is voor de kweker zorg en tijd binnen een uur weggehaald. Dus sinds 5 jaar haal ik geen wiet meer weg want ik snap hoe lullig het voor diegene is en als het bij zou gebeuren zou ik diegene zelf ook in stukken hakken. En ook nadat twee marokanen die met hun vingers niet van wiet af konden blijven zijn deze volledig van de aardbodem verdwenen misschien ken je het verhaal. Kort na dat gebeuren had ik een maisveld met 250.000+++ planten of meer aangetroffen niet geruimd gewoon omgehakt. Lag er toen 1 dag en de eigenaar zat vast want politie had hem al voor dat hij alles weg kon halen opgepakt. Dus de dag dat dat veld werd omgemaaid ben ik gaan kijken en hoppa zoveel wiet dat ik niet wist wat ermee moest. Maar ik was elke keer super bang op dat veld omdat een maand eerder twee Marokanen zijn verdwenen na het roven van een wietplantage. Maar zal wat beter op me punctie daden letten hehe, en nu even die buitenwiet roken denk niet dat het nu optimaal smaakt maar wil even gewoon proberen of ik er wat van voel. Heb natuurlijk nog een gram binnenwiet maar eerst even me gratis wietje testen..

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
In een paar dagen is dat echt nog niet droog hoor...

De kleinere topjes voelen misschien wat droog aan, maar geloof me: Stop het voor 5+ uur in een gripzakje en het voelt gewoon kletsnat aan.

Minimaal een week, liefst 2/3 weken drogen.

Wiet rippen is inderdaad heiligschennis, hoewel ik ook heb gezondigd.
Vanaf het moment dat mijn 1e plantje ontkiemd was, heb ik gezworen andere kwekers dit nooit meer aan te doen.
Heb zelf ook wel eens wat jochies flink door elkaar gerammeld nadat ze gestrikt waren door mijn ''voorzorgsmaatregelen'' die ik paraat heb tegen zulke figuren :)

Net flink wat uurtjes zitten leren voor de tentamens, dus ik vind dat ik er ook wel eentje verdient heb.
Heerlijk buitenwietje voor mij ook, zo paars als wat :grin:

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Paars en sweet? Dat is de wiet waarop ik als jochie ben begonnen de eerste wiet die ik ergens weggehaald had. Maar wat je zegt wiet weghalen is nu inderdaad heiligschennis. Heb net me jointje met die wiet opgerookt het was ook niet om de wiet te proeven maar meer om te kijken ik er wat van voel, en ja hoor ben buitenwiet mellow jellow alleen met het nog even laten liggen vanwege de smaak. Erg groen maar ben nog ongeduldig vroeger ging ik natte wiet op de verwarming leggen of voor een blaaskachel. Of onder de zonnebank nu heb ik iets meer geduld want toen had ik niet dagelijks een gram standaard en nu wel. Voordeel aan geen heroine roken is dat ik iedere dag een gram goeie wiet kan halen in de shop. Maar ben niet stoned genoeg van het buitenwietje had ook maar een beetje erin gedaan omdat ik het zelf ook wel zonde vind om het zo op te roken. Morgen krijg ik al het goed is van me collega wat wiet (nee ik heb geen betaalde arbeid maar wel collega's die aan vrijwillig werken ter behoud van me uitkering). En die had zijn plant met heel veel zorg laten behandelen en is ook al een paar weken eerder in de bloei gezet door te verduisteren.. Dus ben benieuwd verder deze wiet kijk ik nu de komende dagen niet naar om en over een week dan kijk ik wel weer. Zo nu tijd voor een normaal jointje met mix de afval van de shop.. Nee dat niet hier maken ze goeie mix beter als de gemiddelde wiet hier op de lijst, van mix wordt ik stoneder als van haze waarom weet ik niet want bij iedereen is het andersom. Nou smoke ze allemaal ik in iedergeval wel.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
ERG paars, en sweet weet ik nog niet. Ruikt lekker naar de blueberry die erin gekweekt is, ook wel wat zurige haze geur die sterk op citroengras lijkt. Ook deze is eigenlijk nog nét iets te nat maar wil hem gewoon proeven! Is m'n enige aanwinst van mezelf dit jaar...

Maar die plant van die collega zou nu toch al lang klaar moeten zijn???
Of het moet een erg late sativa zijn, maar het meeste is nu toch al wel klaar. Of de rot komt erin.
Waarom heeftie alstie de moeite heeft genomen om te verduisteren dit niet al in augustus gedaan? Dan is je rendement en potentie véél hoger..

Met afval bedoel je gruis/kruimels neem ik aan?

Word daar, afhankelijk van de shop, ook altijd wel goed knetter van ja.
Komt imo vooral omdat al het polm naar beneden zakt en juist in dat gruis terecht komt.
Maar heb ook wel eens gruis gekocht in de shop dat gewoon op knipafval leek.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Mijn collega die heeft die wiet een vriend van hem laten kweken die de hele dag thuis is volgens mij. En die wist het precies hoe het moest aangezien die het vaker deed, weet zelf ook niet precies wat voor wiet het was maar die moest wel even doorbloeien. Zelf heb ik de wiet nog niet gezien maar ik weet dat hij een grote zeiker is met roken het moet altijd het beste van het beste zijn haze of wat dan ook. Dus ik ga ervan uit dat het met dat wietje wel goed zit. Wat je zegt over Mix (zoals het gruis hier heet) klopt zeker wel vooral toen de shops hier nog toeristen erin lieten. Die wouden allemaal voor 25 euro 5 gram en dan was mix je beste optie. Dus in die tijd was haalde ik meestal toppen omdat het gewoon echt knipafval was van de laagste kwaliteit. Nu komen de buitenlanders geweigerd worden is de kwaliteit van de mix weer gestabiliseerd. Er zit bijna geen blad meer in en eigenlijk alleen maar topjes en wietpoeder. En het poeder daar gaat het mij vooral om wat je zegt thc is zwaarder en valt naar beneden en dat gooien ze allemaal hier in de mix. Ze zoeken het ook wel uit afhankelijk van klant (voorkeursbehandeling) en aangezien ik er iedere dag 5 of 10 euro naartoe breng geven ze me altijd wel een lekker zakje als ik mix haal.

Bovenaan