HELP Afkicken i.c.m. Baclofen

Camiel

Experimenterende gebruiker
Bij de Brijder kliniek in Hoofddorp bouwen ze met 0,5 ml per dag af. Ik vind het nogal gewaagd en risicovol om zomaar in 1 keer te stoppen en over te stappen. Is dat dan niet gevaarlijk voor je hart en bloeddruk?

someone

Belezen gebruiker
Nee, als je het goed doet (juiste dosis) niet. Ik weet dat je dit niet kunt geloven maar in het buitenland wordt dit al ruimschoots en met veel succes toegepast.

someone

Belezen gebruiker
Acuut stoppen zonder deze medicatie is (levens)gevaarlijk. Een combinatie van Lyrica en baclofen vervangt de werking van ghb/gbl volledig, je voelt je er zelfs een beetje high bij, net als bij ghb/gbl.

ToineC123

Newbie
Hallo allemaal,

Ben zelf nu 1,5 jaar verslaafd aan de g, ongeveer 65 ml per dag. Kan weleens variëren ivm nachtjes doorhalen.

Heb nu 300 stuks baclofen 10 mg, 28 stuks lyrica 150 mg, 60 stuks lyrica 75 mg in huis.

Ook nog 100 stuks seroquel 25 mg plus 100 stuks diazepam in huis en nog ruim 2l ghb.

Weeg 100 kg, bloeddruk is constant 150/100 en hartslag rond de 100.

Kan iemand mij advies geven over welke combi je er vanaf helpt en vanaf blijft?

Ben er klaar mee, heb een veel te mooi leven en als ik door ga verneuk ik alles.

Groeten Toine

drmartin

Experimenterende gebruiker
Ik heb de zelfde vraag als ToineC123. Afkicken in een kliniek is geen optie door o.a. mijn omstandigheden. Ik heb een gesprek met een verslavingsarts gehad, zij zullen in hun klinik in korte tijd afbouwen en daarna een lage dosis baclofen geven tegen de craving. Kortom een martelmethode. Het schijnt volgens someone dat je in 1 x kan stoppen mbv baclofen + lyrica . Hierover zou ik willen weten of dat idd zo is!
someone zei:
Bij het onderwerp "verslaving" heb ik een topic geplaatst over de gebrekkige stand van zaken in de verslavingszorg m.b.t. ghb/gbl-ontwenning, dit kan en moet veel beter!

Er is onnodig veel leed onder deze groep van verslaafden en hun omgeving en het is jammer dat de verslavingszorg ze zo in de kou laat staan. Lange wachtlijsten, een pijnlijke ontwenning en geen nazorg, om er maar eens een paar te noemen.

Ghb/gbl-verslaafden zouden makkelijk thuis (ambulant) kunnen afkicken met de juiste medicatie en zouden niet meer terug hoeven vallen als ze medicamenteuze nazorg zouden krijgen.
Als je afgekickt bent dan heb je veel last van depressie en angsten waardoor je snel weer zal gaan gebruiken om hier vanaf te zijn. Baclofen is een middel dat deze klachten volledig wegneemt en bovendien een uitstekende zuchtremmer is. Je voelt je goed en hebt nergens meer last van en zelfs geen behoefte meer aan ghb/gbl!

Ik kan het weten want ik ben zelf thuis afgekickt m.b.v. baclofen en Lyrica. Ik kon acuut overschakelen en ben dankzij de onderhoudsdosering baclofen al zonder enkele moeite twee jaar clean! Ik vind het schandalig dat de verslavingszorg hier in Nederland niet eens een kijkje in het buitenland neemt maar volle klinieken leveren natuurlijk meer op dan lege.

Het probleem is dat je de medewerking van een arts nodig hebt om met deze middelen af te kicken en clean te blijven, maar ik geloof dat Addiction Solutions ook met hogere dosering baclofen werkt en dit ook als nazor biedt.

Als er nog vragen zijn dan hoor ik dat graag!

someone

Belezen gebruiker
Ik heb van drmartin vernomen dat hij inmiddels ook is afgekickt van zijn ghb-verslaving met behulp van baclofen en Lyrica. Hij zal hier waarschijnlijk binnenkort iets over schrijven.

°•LM

Newbie
you're welcome!
Ja je kan stoppen met de ghb en op baclofen en bromazepam overgaan, probeer de dosis geleidelijk te verhogen totdat je afkick draagbaar is en bouw je benzo's ook weer af
Ik had last van trillende handen , depressief gevoel beetje ook en gejaagdheid, hartkloppingen.
Maar niet extreem, het was draagbaar dankzij de meds
ik ben niet in n kliniek geweest , waar ze je eerst ook nog xyrem ( medische ghb) geven en die afbouwen, heb t gedaan door ineens te stoppen, tis niet makkelijk, maar moeilijk gaat ook.
gebruikte eerst bij t uitgaan met andere drugs als pep en xtc.
Maar heb 6 maanden dagelijks G genomen, ook om de paar uur 2.5 tot 3 ml
maar goed jij gebruikt 5 a 5.5 ml , maar daarbij ook korter...
3 Maanden dan is t een goeie tijd om te stoppen.
tis zeker goed dat je bromazepam hebt. 6 of 12 mg, bromazepam is een benzo en werkt op het gaba-a complex, baclofen op het gaba-b complex.
En G werkt ook op het gaba-complex ( gebied in je hersenen) op de gaba-b receptoren.
Maar benzo's kunnen net als baclofen ook helpen bij de ontwenning, alleen zal je dosis hoger liggen dan de normale, therapeutische dosissen.
Dit komt omdat je ook al gebruikte je nog nooit benzodiazepines al een flinke tolerantie ervoor hebt vanwege je GHB gebruik dat ook op gaba-systeem werkt en voor kruistolerantie zorgt, het werkt wel op gaba- b de G en bromazepam op gaba-a, maar das kruistolerantie.
Mijn ontwenningsverschijnselen waren er wel , maar draagzaam.

Ik neem nu een gellule die de neuropsychiater me schrijft met 20 mg baclofen, 100 mg tetrazepam en 100 mg pregabalin.

Maar bij mn afkick zelf kreeg ik ook baclofen onder de merknaam lioresal.
Eerst met pilletjes van 10 mg opgebouwd tot 40 mg
en daarna naar 3 pillen van 25 mg.
Een totaal van 75 mg, gedurende een kleine twee weken.
Kreeg er ook benzo's bij, namelijk diazepam 10 mg, 4 x 2 tabletten per dag= 80 mg
en tranxene 50 mg, 4 x 2 tabletten per dag= 400 mg
Die benzodiazepines neem ik nu niet meer, de dosis was ook erg hoog

Krijg nu wel nog steeds baclofen ( tegen zucht, drang en omdat ik last heb van hoge spierspanning;spasmen soms en heb ook epilepsie daarvoor krijg ik pregabalin ( maar dat werkt ook op t gaba-systeem en helpt ook tegen drang om G te gebruiken, bij mij toch)
en verder neem ik nog tetrazepam, das een lichte benzodiazepine maar wel sterke spierrelaxerende effecten.

heel veel succes i.i.g.!

Ik gebruik momenteel al een jaar geen G meer, ongeveer een jaar toch ( 10 maanden)
Ga ook minder uit en probeer veel te sporten momenteel.
Af en toe neem ik nog eens wat drugs, ketamine of een pilletje.
Maar pilletjes ( MDMA) en amfetamines ,pep enzo probeer k t vermijden, want heb een weliswaar lichte vorm van epilepsie, maar die drugs kunnen epilepsie wel triggeren

Hoi! Mijn naam is Lisa, ik zou graag nog wat vraagjes willen stellen omtrent het afbouw schema van hier boven en in combinatie met baclofen... Kunt u mij aub een berichtje sturen als u überhaupt nog actief bent op het forum... :worried:

Bovenaan